Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 34 van de 47 [ 1155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 47 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Zwanger, begin en voorjaar 2025 |
---|
Jolliegirl | |
Alles lijkt stabiel, ik voel me goed.
Ben werk rustig aan het oppakken. Hoe is het met iedereen verder? Renee gaat het een beetje met het verdriet? |
Laatste bericht |
Geplaatst: 18-09-24 19:14 |
Marlis | |
Hier 1 oktober in de avond de geslachtsecho. Ik heb echt geen idee wat het wordt ik hoop stiekem een jongen. Een meisje en een jongen beide lijkt me leuk.
Apart jolliegirl dat je juist het roze shirt had heel toevallig aha. Fijn werk aan het oppakken. |
Geplaatst: 18-09-24 19:50 |
Renee | |
Wat leuk een meisje Jolliegirl!
Het verdriet is nog steeds enorm groot. Lig in de nacht vaak wakker ondanks dat ik haar niet meer in de gaten hoef te houden. Wil heel graag een bedankje sturen naar de dierenarts omdat ze zo snel en adequaat hebben gehandeld (ondanks dat dit het eindresultaat niet heeft veranderd). Maar elke keer als ik een kaartje probeer uit te kiezen lukt het niet. Twijfel ook enorm of ik juist wel of juist niet een kaart met een foto van de poes zal versturen. De meeste bedank kaartjes zijn zo vrolijk en dat past niet. |
Geplaatst: 18-09-24 19:55 |
Naomi_Jortje | |
Ik heb wel meegelezen de laatste tijd maar er niet aan toegekomen om te reageren, drukke periode op het werk gehad en daarna 2 weken heerlijk op vakantie geweest. Sinds deze week weer aan het werk
Goed om te horen dat je je goed voelt Jolliegirl en fijn dat het stabiel lijkt! En leuk een meisje! Wat rot zeg van je poes Renee, kan me voorstellen dat dat na zoveel jaar heel gek is En wat leuk nog een meisje! Spannend JitskeJeldau de echo maandag! Wij hebben komende vrijdag de 20 weken echo, dus ben erg benieuwd. Mijn vriend is ervan overtuigd dat het een jongetje is, ik weet het niet zo goed. Gelukkig om 9.15 al echo. Leuk om ook te kunnen lezen over de benodigheden, fijn om zo wat ervaringen te horen van mensen Ik zag op Vinted ontzettend veel bundels te koop staan in kleine maten voor prima prijsjes, dus ik denk dat wij ons daar aan gaan wagen. Vind het zonde om veel geld uit te geven voor kleertjes waar ze maar even in passen. Ik ben komende zaterdag 20 weken zwanger en voel me echt zoveel beter dan hoe ik me op 14-15 weken voelde. Weer lekker energie Hebben jullie al ideeën voor geboortekaartjes trouwens? Mijn schoonbroertje is designer dus we hebben hem gevraagd of hij iets zou willen ontwerpen en dat vind ie heel leuk. |
Geplaatst: 18-09-24 19:56 |
Renee | |
Voor onze zoon hadden we deze:
Dus voor onze dochter gaan we iets vergelijkbaars kiezen wat erbij past. Welke precies weet ik nog niet. Vind de naam verzinnen ook echt wel een dingetje. Heb al jaren twee meisjesnamen in mijn hoofd maar nu het zo ver is past het niet helemaal. Nu mogen we weer terug naar de tekentafel. Vind het ook wel opmerkelijk dat ik in de zwangerschap van onze zoon helemaal fan was van de meisjes afdeling en dat ik nu alles truttig vind. Wilde zo graag shoppen voor een meisje maar heb nu de neiging om de jongensafdeling leeg te halen voor de kleine. |
Geplaatst: 18-09-24 20:02 |
Floko | |
Wat een leuk kaartje Renee!
|
Geplaatst: 18-09-24 20:10 |
Naomi_Jortje | |
Wat een schattig kaartje!
En wat jammer dat de twee namen nu toch niet meer passen, dat wordt opnieuw nadenken haha. Dragen jullie al echt zwangerschapskleding trouwens? Ik ga maar 1x in de twee weken een dag naar kantoor en als ik thuiswerk heb ik 9 van de 10 keer lekker een sportlegging aan en daar pas ik nog steeds prima in. Spijkerbroeken gaan niet meer, maar ik heb twee van die gewone stretchbroeken die ook nog prima zitten. Ook jurkjes en panty's passen op dit moment nog prima. |
Geplaatst: 18-09-24 20:38 |
Jolliegirl | |
Ik draag of trainingsbroeken of zwangerschaps-leggings achtig ban bonprix.
Ik heb toch een lange zorgjas aan tijdens mn werk. |
Geplaatst: 18-09-24 20:47 |
Solleke_Noah | |
Qua zwangerschapskleding: bij thuiswerken zit ik heel oncharmant in slobberkleren te werken en naar het werk draag ik jurkjes, die passen voorlopig nog.
Geboortekaartje maken we deze keer ook zelf, ben blij met het resultaat van de vorige keer. Toen heb ik een lino gesneden (soort van gravure is dat) en een drukker heeft van de tekening een mooi kaartje ineen gezet. Even een interesse vraag: klopt het dat in Nederland je als zwangere wel standaard getest wordt op toxoplasmose, maar niet op CMV? Aan het begin van je zwangerschap. |
Geplaatst: 19-09-24 08:18 |
Floko | |
Voor zover ik weet word je op allebei niet getest.
|
Geplaatst: 19-09-24 08:18 |
Solleke_Noah | |
Floko schreef Voor zover ik weet word je op allebei niet getest. Oh ok! Ik vraag het omdat mijn huisarts CMV vergeten lijkt te zijn, enkel toxoplasmose, en nu begin ik hem een beetje te stressen de vorige zwangerschap had ik wel antistoffen tegen CMV maar een herbesmetting is altijd mogelijk... ik probeer mezelf wat gerust te stellen dat als het in Nederland niet standaard getest wordt, en er toch hopen gezonde kindjes geboren worden, het allemaal niet zo'n vaart zal lopen .. |
Geplaatst: 19-09-24 08:20 |
hagelslag | |
Ik heb inmiddels al een week of 4 denk ik zwangerschap kleding aan.
Of Naja voornamelijk de broeken. En als ik naar de winkel ga ook zo'n T-shirt ofzo.. Thuis mijn gewone tshirts en vaak een zwangerschapbroek of legging. Maar mijn buik is ook al best aanwezig Maarja, ik ben sowieso niet echt slank dus ik denk dat ik straks echt tonnetje rond ben. |
Geplaatst: 19-09-24 08:33 |
Naomi_Jortje | |
Ik ben ook niet heel slank maar moet zeggen dat ik het qua buik tot nu toe vind meevallen.
Mijn collega die heel slank is zag er met 30 weken al uit alsof ze ieder moment kon gaan bevallen, zo'n mega buik Toch bijzonder dat daar zoveel verschil in kan zitten. |
Geplaatst: 19-09-24 08:41 |
Iselda | |
Ik heb al vanaf een week of 6/7 zwangerschapsbroeken aan haha, kon toen m’n normale broeken al niet meer fatsoenlijk aan.
Heb inmiddels ook zwangerschapsjurkjes en rokken, maar die kan ik nog wel afwisselen met (een deel van) mijn normale jurkjes en rokken. Aankomend weekend zit ik op 25 weken, maar krijg vaak te horen dat mensen zo’n buik hadden dat ze moesten bevallen haha O en ik zag nog iets over jassen, ik heb een hele fijne zwangerschapsjas gekocht bij C&A, die kan in t najaar en ook in de winter. Inclusief tussenzetstuk om straks te kunnen dragen. Heel blij mee. Bij de paarden kan ik voor nu nog m’n softshell jasje aan (net aan), maar moet ik straks toch iets anders voor verzinnen. Ik denk dat ik voor een zwangerschapsjas ga via Vinted! Wat heftig Renee van de kat, heel veel sterkte. Helaas weet ik hoe het voelt en heb ik 3 weken geleden mijn kat in laten slapen en is 2 dagen later mijn paard totaal onverwacht overleden Dat zijn echt geen dingen die je erbij wilt hebben tijdens je zwangerschap, ik hoop voor je dat het verlies wat gaat slijten @Solleke_Noah bij ons word je zover mij bekend op beide niet getest, dus ik zou proberen me er niet te druk om te maken Misschien is een buik fotootje nog wel even leuk! |
Geplaatst: 19-09-24 09:01 |
Solleke_Noah | |
Mooie foto! En sterkte met het verlies van je kat en paard dat is wel erg veel in één keer!
Bedankt ook voor de geruststelling dat CMV in Nederland niet standaard getest wordt. Dan zal het risico wel meevallen gok ik. |
Geplaatst: 19-09-24 11:05 |
Renee | |
Iselda schreef Wat heftig Renee van de kat, heel veel sterkte. Helaas weet ik hoe het voelt en heb ik 3 weken geleden mijn kat in laten slapen en is 2 dagen later mijn paard totaal onverwacht overleden Dat zijn echt geen dingen die je erbij wilt hebben tijdens je zwangerschap, ik hoop voor je dat het verlies wat gaat slijten Misschien is een buik fotootje nog wel even leuk! [ Afbeelding ] Oh meid I feel you! Heb dit jaar ook al permanent afscheid moeten nemen van een paard en hond. Ook de mama van mijn poes is een paar maanden geleden gegaan. Nu waren al deze dieren op een mooie leeftijd. Maar toch wat een ellende als ze samen gaan. Wat een heerlijke buik heb je Ik draag al vanaf het begin makkelijke kleren. Door de extreme misselijkheid, wat nu met een meisje in de buik helemaal op zijn plaats valt, verdroeg ik niks om me buik. Dus het begon met grote truien of shirts als jurk. Ook zit ik al vanaf het begin ziek thuis. Dus hier zijn de leggings en trainingsbroeken de way to go. Ga me het niet oncomfortabeler maken dan nodig. Een broek of jurk gaat nog wel eens aan als ik wel naar buiten ga. Maar eigenlijk zijn deze huiselijke vierkante meters mijn leven. Heb vandaag ook van die sketchers slip ins gekocht. Kan nauwelijks nog schoenen aan doen door de pijn. Dus geen bukken meer. Ben vandaag ook voorzichtig aan het opruimen, de zolder was ontploft en eigenlijk is alles al een jaar niet aangeraakt. Vorig jaar verhuisd en al die spullen zijn daar snel neergezet maar staan er nog steeds. Net al heel wat op gratis weggeven gezet (vooral mijn kasten met katten openingen zijn heel populair ). Kwam ook nog mijn zwangerschaps gala jurk tegen hopelijk is daar nog een markt voor. Een speelkleed kan zijn laatste rust plaats vinden bij de opvang. Maar na een uurtje regelen en doen heb ik zo veel pijn. Echt heel vervelend. |
Geplaatst: 19-09-24 13:35 |
Eske_B | |
Ik draag nog geen zwangerschapskleding, heb ook nog niet echt een buikje. Wel vaak opgezette buik door darmen, dus thuis doe ik graag een joggingsbroek aan.
Heb met werk overlegd ivm tijden van centring pregnancy bijeenkomsten. Is toch een optie, dus daar ben ik heel blij mee. |
Geplaatst: 19-09-24 14:35 |
Miepp | |
Wat leuk om jullie verhalen allemaal te lezen, zou ik ook mee mogen kletsen?
Ik heb gisteren de termijnecho gehad en alles zag er goed uit! Nog een mooi beweeglijk showtje gekregen van de baby Ik heb al een paar weken alleen nog stretchbroeken aan, de rest zit echt niet lekker meer. Ik heb geen idee wat normaal is, maar ik vind dat ik voor een eerste zwangerschap al een aardig buikje heb met 11 weken. Ik moet echt losse kleding dragen om het nog even te verbergen op mijn werk. |
Geplaatst: 19-09-24 14:43 |
Marlis | |
Hier nog mn gewone kleding aan. Nu 13+2 tweede zwangerschap. Alles past nog en zit nog prima
|
Geplaatst: 19-09-24 15:01 |
mylittlejoy | |
Oh, hier was de strijd snel verloren. Zit al weken in m'n zwangerschapsbroeken, terwijl ik nog niets ben aangekomen. Gelukkig passen m'n gewone jurkjes nog wel, dus daar kan ik voorlopig mee vooruit.
|
Geplaatst: 19-09-24 15:22 |
Naomi_Jortje | |
Leuk om die verschillende ervaringen zo te lezen!
Deze foto is 2 weken geleden op vakantie genomen, hier ben ik 18 weken zwanger. Niet per se een babybuik, gewoon wat steviger zouden mensen ook kunnen denken Wat rot om te horen zeg Renee dat je nog maar zo weinig kunt, snap dat het verlies van de poes dan extra hard binnenkomt. Heb je nog wel wat leuke dingen die je zittend vanuit huis kunt doen, 's avonds een spelletje oid spelen met je partner aan tafel als je dat leuk vindt? Welkom Miepp! |
Geplaatst: 19-09-24 15:33 |
Renee | |
Je ziet er prachtig uit hoor Naomi_Jortje! Ik zie er zeker wel een beginnend baby buikje in, nog even en die gaat volledig poppen.
Ik kan dus ook niet langer dan 1-2 uur aan tafel zitten dus spendeer mijn dagen voornamelijk op de bank of bed. En als ik dan ergens (winkel oid) heen wil of moet ik plannen (dus de dag erna rustig of die dag verder niks doen. Acceptatie begint wel te komen maar zonder poes is het wel net wat lastiger. Vorige zwangerschap was ze niet van me af te slaan. Maar onze andere poes begint wel dat plekje naast me op te vullen gelukkig. |
Geplaatst: 19-09-24 17:47 |
Renee | |
Trouwens voor de geïnteresseerde: de mega mazzel dagen van de prenatal zijn begonnen. Vaak zijn daar leuke aanbiedingen alles wat ik nog nodig heb is alleen uitverkocht
|
Geplaatst: 19-09-24 19:02 |
Marlis | |
Renee schreef Je ziet er prachtig uit hoor Naomi_Jortje! Ik zie er zeker wel een beginnend baby buikje in, nog even en die gaat volledig poppen. Ik kan dus ook niet langer dan 1-2 uur aan tafel zitten dus spendeer mijn dagen voornamelijk op de bank of bed. En als ik dan ergens (winkel oid) heen wil of moet ik plannen (dus de dag erna rustig of die dag verder niks doen. Acceptatie begint wel te komen maar zonder poes is het wel net wat lastiger. Vorige zwangerschap was ze niet van me af te slaan. Maar onze andere poes begint wel dat plekje naast me op te vullen gelukkig. Jeetje heftig zeg dat je zo weinig kan. Lijkt me heel lastig. |
Geplaatst: 19-09-24 19:04 |
Jolliegirl | |
Renee schreef Trouwens voor de geïnteresseerde: de mega mazzel dagen van de prenatal zijn begonnen. Vaak zijn daar leuke aanbiedingen alles wat ik nog nodig heb is alleen uitverkocht Dat hoorden wij ook! Vind het alleen nog steeds belachelijke prijzen, niet normaal! |
Omhoog |
Geplaatst: 19-09-24 19:04 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 34 van de 47 [ 1155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 47 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Inloggen |