Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 28 [ 696 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Plaats een nieuw onderwerp

The Conqueror Challenges

Profiel   

Tokyo is ook mooi! Welke zal ik nu eens gaan starten? 8-)

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-24 18:03 

Profiel   

Die is mooi ja.
Ik wacht op de medaille van de NorthCoast500. Wil ook nog een nieuwe uitzoeken voor m'n wandelingen. Ben er ook nog niet uit welke het wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-24 18:32 

Profiel   

Ik neig denk ik naar Mount Fuji. Het valt mij op dat er een heel hoop out of stock zijn. Hopelijk komen die weer terug. Ik mag hopen dat ze wel gerekend hebben op mensen die er nog mee bezig zijn of nog gaan starten, maar al wel de challenge hebben gekocht. Cabot trail en Nakasendo trail lijken mij ook tof, maar Nakasendo is dus ook out of stock. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-24 19:04 

Profiel   

Mooie inderdaad!

Ik heb gister de eerste Harry Potter challenge gestart (want 1 september). :D
Flowerroute nog net niet af, nu op 88% dus dat lukt deze week nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-24 10:39 

Profiel   

enige tijd terug zag ik dit voorbij komen en leek het mij een leuke afwisseling voor met mijn paard te doen.

nu zag ik een leuke voorbij komen op deze site, is iemand bekend met deze of dit te vertrouwen is?
( sorry nieuw dus toch een beetje voorzichtig ermee )

https://adventure.mypacer.com/pages/virtual-adventure

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-24 11:54 

Profiel   

kimwilliam schreef
enige tijd terug zag ik dit voorbij komen en leek het mij een leuke afwisseling voor met mijn paard te doen.

nu zag ik een leuke voorbij komen op deze site, is iemand bekend met deze of dit te vertrouwen is?
( sorry nieuw dus toch een beetje voorzichtig ermee )

https://adventure.mypacer.com/pages/virtual-adventure

Ik heb een Pacer challenge geprobeerd, je krijgt gewoon de medaille thuisgestuurd en als er wat mis mee is zoals de mijne, dan wordt dat hersteld. Bij mij ontbrak iets, is nagestuurd.
Het mooie is dat je kunt kiezen direct de medaille opsturen of na voltooien. Bij kortere challenges heb je de medaille dus al in huis zodra die afgerond is. Ik had de medaille al in huis voordat ik aan een challenge begonnen ben, dat kan dus ook. Net even goedkoper dan Conquerer, de app koppelt niet aan Garmin, dat vind ik een nadeel, dus ik moet vaak 's avonds de passen van de dag er voor er zelf in zetten omdat ik niet altijd met wandelen mijn telefoon bij me heb.

Er is meer afwisseling in de vorm van de medailles bij Pacer vind ik. En je hebt ook challenges die je in 1 keer moet afronden, dat moet je even goed lezen. Verder is het min of meer hetzelfde zeg maar.

Ik heb van Conqueror de gratis flower route gedaan en heb nu route66 er in zitten en de 2024 challenge (vanaf dat ik me aangemeld heb 2500km aan stappen zetten, met dus niet het hele jaar te gaan, ik denk dat ik het wel ga redden, maar je kunt altijd de afstand aanpassen, de app haalt niet de activiteiten van voor het aanmelden over naar een jaarchallenge, daar ging ik van uit).

Van Pacer heb ik de Paris Flame gedaan en de Wizzards journey (die staat er niet meer tussen zie ik, zal wel te populair zijn). De medailles heb ik netjes ontvangen en zijn mooier dan die van de flower route, maar dat vind ik ook echt geen mooie. :+ Ik heb hier op bokt en elders van conqueror wel mooier gezien. De route66 vind ik ook niet echt mooi, maar ik vind een challenge van slechts 100km een beetje suf. Het is echt duur, je koopt feitelijk je medaille, dan wil ik er ook graag wat langer mee bezig zijn.

Pacer was dus eerder dan Conqueror met een soort van Harry Potter iets, ze hadden 2 challenges, maar die zijn nu uitverkocht. Conqueror heeft echt Harry Potter en betalen waarschijnlijk ook om de naam te mogen gebruiken.

De medailles van Pacer zijn van dezelfde kwaliteit voor zover ik het kan zien met die flower route. Ik vind wel dat Conqueror altijd dezelfde vorm aanhoudt wat iets saai is, dat doet Pacer niet. Je hebt ook iets met 'food from all over the world' en dan krijg je geen medaille, maar iets om neer te zetten. Daar moet je ook even op letten als je dat niet wilt. Ziet er leuk uit, maar neemt bij mij te veel ruimte in, dus ik zou daar nooit voor kiezen.
Bij Pacer heb je de planeten, en dat is een mooie serie, maar allemaal dingen op 1 na die je in 1 keer moet afronden. Dus dan ben je snel klaar voor je medaille zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-24 12:09 

Profiel   

Weet iemand naast Conquerer en Pacer nog een site die challenges doet. Vooral lang doe het op de fiets en fiets ca 2000 per jaar dus hij mag wel hoog zijn.

Wil iets meer keuze dan allen Conquerer

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-24 21:51 

Profiel   

butengeweun schreef
Weet iemand naast Conquerer en Pacer nog een site die challenges doet. Vooral lang doe het op de fiets en fiets ca 2000 per jaar dus hij mag wel hoog zijn.

Wil iets meer keuze dan allen Conquerer

Medalmad? Maar die heeft best stomme medailles vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-24 22:01 

Profiel   

Hoe gaat het met jullie challenges? Ik ben er nog steeds niet uit welke ik persoonlijk voor mijzelf ga starten. Denk dan toch maar Mount Fuji.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-24 09:08 

Profiel   

Ik heb de NorhCoast af. Wacht nu op de medaille. Ben er ook nog niet uit welke erbij komt voor m'n wandelingen. Zit te denk aan Wales, IJsland of Noorwegen.

De jaarlijkse challenge ga ik wel redden en ondertussen loopt Te Ataroa ook nog door, maar die is zo lang daar ben ik nog wel even mee bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-24 09:55 

Profiel   

Ik ben nu met IJsland bezig met mijn IJslander. Als jij die start kunnen we elkaar volgen. Hahaha. :D

Die nieuwe van Noorwegen lijkt mij ook tof. Ben er alleen zelf niet geweest en heb alleen de zuid kist gezien. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-24 10:01 

Profiel   

Zowel Noorwegen, IJsland en Wales ben ik nooit geweest. Staan wel alledrie op het wensenlijstje. Maar dat lijstje wordt alleen maar langer haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-24 10:03 

Profiel   

Noorwegen en Wales wil ik ook nog graag doen. Wales ben ik als kind wel geweest, Noorwegen staat nog op ons wensenlijstje.

Ben nu nog met het laatste stukje van Mordor bezig, nog 142,81 km te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-24 10:11 

Profiel   

Ik heb m'n medaille binnen. Hij is wel mooi. Vind de achterkant wel mooier _O-. In 8 maanden 809km gewandeld, best netjes met een fulltime kantoorbaan.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 19:04 

Profiel   

Mooie medaille!

Ik ben naast IJsland voor mijn IJslander nu Mount Fuji gestart voor mij persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 21:24 

Profiel   

Ik twijfel nog steeds welke ik ga doen dus doe nog even niets. Ik heb nog een code voor Rome. Die activeer ik als ik eind oktober naar Madeira ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 07:04 

Profiel   

North coast 500 ligt ook in Schotland zie ik. Dan komt die op de lijst met ooit te doen als souvenir. Ik wil af en toe 1 doen waar ik geweest ben.
Ik doe voor hardlopen nu Chitzen Itza, want ik heb die gehele route gezien en ben bij alle postcards zelf geweest. Wat ik jammer vind is dat je dus wel google streetview hebt in de app, maar je kunt niet op de foto's van google klikken. Dus dan kom je langs cenote Carwash, denk je even weer kijken, dan kan dat niet. Dus het is niet geheel streetview zoals streetview is.
Ik heb overigens getwijfeld over Conquerer Chitzen Itza of die van Pacer. Die van Pacer heeft een wat mooiere medaille vind ik en is goedkoper. Maar wat me stoort is dat bij de uitleg je notabene de tempels van Tulum te zien krijgt. En daar mag de trail wel beginnen, het is geen Chitzen Itza. Op beide medailles staat wel de juiste tempel afgebeeld. En helaas slaan beiden Ek Balaam over, die is mooier dan Chitzen Itza, maar minder bekend, is ook zeker minstens net zo groot.
Als Pacer nog eens met een aanbieding komt, dan is dat misschien een optie om die ook te doen, haha.

Ik ben nu bezig met Highland Wizardy trail in Pacer, maar sinds de Harry Potter bij Conquerer uit is heet het in de app Mystical Highlands. En de Wizards Journey is ook verdwenen. Die had ik al gedaan, maar is ook compleet verdwenen uit de app. Ik mis daar dus een beeindigde challenge.
De medailles had ik al voor afronding in huis. Daar heb ik zelf voor gekozen overigens.

Maar als ik zo kijk en alles wil doen waar ik geweest ben als souvenir, dan wordt het een hele dure aangelegenheid:
-Ankor Wat (beetje erg kort helaas)
-English Channel (ook kort)
-Berlin Wall (lelijke medaille)
-Paris
-Amalfi coast
-Evt. Rome, stad zelf niet bezocht, er omheen wel
-Jesus trail (die wil ik zeker nog doen, zeker nu er geen reis meer naartoe gaat op dit moment)
-London
-Hadrians wall (staat ook hoog op de todo list)
-Cotswold way
-Dia de los Muertes (die van Pacer heeft de verkeerde naam met de vertaling naar Engels, day of death)
-Fjords of Norway (staat ook vrij hoog op het lijstje)
-Wales Coast path
-Cote d'Azur
-Florida Keys (staat laag wegens geen mooie medaille)
-South Downs way
-Alps to Ocean
-Romantic Road
-St. Francis way
-North Coast 500
-Vietnam Coast (zelf ook helemaal afgelegd, dus denk dat die na route66 komt)
-Lenght of UK

Het valt me op dat ze veel van Engeland hebben

Pacer:
-London
-Prague
-Vienna
-Brussels
-Pendle witch
-Tour du Mont Blanc
-England Coast to Coast
-Haunted castles
-Provence

Een deel is dubbel met Conquerer, dus als ik ooit zo ver kom ga ik wel kiezen.
Maar ik heb al gezien dat ik voor meer dan 1 vakantie aan geld kwijt ben om ze allemaal te doen, haha. Dus het is niet iets wat hoog op het lijstje staat. Af en toe 1. Dan heb ik al voor 40 jaar genoeg opties.

Het zonnestelsel van Pacer vind ik mooi ontworpen, maar die moet je inzetten voor 1 training per keer omdat het korte afstanden zijn en je ze in 1 keer moet afronden. Dat is weer jammer.

Verder vind ik de Harry Potters van Conquerer wel heel mooi, maar de 45 euro per medaille houdt me nog wel even tegen. En dan die verkeerde naamgeving ook nog.

Maar goed, als ik dus al bovenstaande zou kopen, dan ben ik en nog wel even bezig en het kost echt veel geld. Dus ik hou het wel bij heel af en toe 1 als ik zin heb. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 09:52 

Profiel   

Oh ik vind die van de Berlin Wall juist heel gaaf <3 Hangt hier al een tijdje aan de muur ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 11:33 

Profiel   

Marjo schreef
Oh ik vind die van de Berlin Wall juist heel gaaf <3 Hangt hier al een tijdje aan de muur ook!

Heb je dan ook een foto van de jouwe? Want soms lijken ze dan heel anders.

Ik heb zelf nog gebikt in de muur om er stukjes uit te halen na de val van de muur, dus heb er wel wat mee namelijk. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 11:36 

Profiel   

Zeker:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 11:38 

Profiel   

Het is zeker een goed ontwikkelde medaille met freedom er op, de hamer en sikkel (heb ik ook nog een soort stropdas van, komt van een politieagentenuniform uit de DDR, ik heb ook nog DDR-marken hier liggen), en dat lint, dat was me op de foto's op Conquerer niet eens zo opgevallen, terwijl het daar ook wel zichtbaar is. Het betekent wel wat voor mij, juist omdat ik er bij was.
Toen Honecker aftrad in oktober 1989 was ik met mijn ouders op vakantie in de DDR. Mijn ouders hadden dat toen gehoord op de wereldomroep, maar het eigen volk wist het nog niet. Je merkte er nog niets van toen je weer terugging naar het westen. De grenscontroles waren streng en de man bij de douane vroeg mijn ouders op taaitaaipoppen, die had hij ooit gekregen van Nederlanders en vond hij zo lekker. We hebben uitgelegd dat we die alleen in een bepaalde periode konden kopen en niet bij ons hadden. Mijn ouders hebben die man toen wat anders gegeven.

De mensen waar we toen logeerden zijn in april het jaar erop bij ons geweest, het was de eerste keer voor hen naar het westen. Ze kwamen met de trein. Wat ik nooit meer vergeet is dat we op Koninginnedag naar Loppersum gingen omdat Beatrix daar kwam. En op het moment dat ze aan kwam zetten ben ik over het dranghek geklommen, naar haar toe gerend en heb haar een handje gegeven. Durfde niets te zeggen. Mijn ouders hebben dat niet op de foto kunnen zetten zo snel was ik, maar die mensen uit de DDR hadden dat moment op de foto gezet. Een echte ouderwetse zwartwitfoto. Die heb ik later kregen en moet nog steeds in een album hier zitten.

Wij zijn zelf ook terug geweest en toen naar Berlijn geweest om zelf stukjes uit de muur te hakken. Die moeten hier ook nog ergens liggen (weet alleen niet waar).

In oktober 2020 ben ik met mijn vader bij het museum op de snelweg bij Helmstedt geweest en terug naar de mensen waar we in 1989 gelogeerd hebben. De ouders van die mensen waren inmiddels overleden, de dochter van die mensen die van mijn leeftijd was, was er ook en had net een baby gekregen. De woning rook nog hetzelfde en zag er nog hetzelfde uit, maar de tuin was volledig veranderd.

Dus daarom heeft de Berlin Wall voor mij wel betekenis. Misschien toch maar hoger op het to-do lijstje zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 11:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 28 [ 696 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen