Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 53 van de 61 [ 1505 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 61 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024 |
---|
Pieneappel | |
Dankjulliewel
De gynaecologen zagen geen reden om geen stuitbevalling te doen. Dat gaf mij ook veel vertrouwen, dat zij geen enkele twijfel hadden. Baby lag ook in de meest gunstige stuitligging. Het was belangrijk dat de ontsluiting en persfase gewoon vlot verlopen en gelukkig gebeurde dat. Er werd wel preventief een knip gezet, dat doen ze wel standaard. @joanieke, ik vond het fijn dat ik normaal mocht bevallen, keizersnee had echt niet m’n voorkeur. Nu was het wel met een inleiding wat ik ook liever niet had van te voren, maar is me ook niet tegengevallen nu gelukkig. En ook noodzakelijk geweest door de medische reden @solleke Ewout mocht tegelijk met ons mee naar huis. Als ik geen HELLP had gehad, mochten we ook eerder naar huis. Maar daarmee houden ze standaard 48 uur blijven aan |
Laatste bericht |
Geplaatst: 05-10-24 20:56 |
J0anieke | |
Ooh dat is wel fijn! Ik snap dat je liever niet ingeleid wilde worden, maar toch ergens fijn dat t bij jou ondanks alle tegenslagen redelijk 'geslaagd' is afgelopen!
Mooie foto Jolien! Ik hoop met je mee voor de 37 weken! |
Geplaatst: 05-10-24 21:10 |
Zebraatje | |
Gefeliciteerd Pieneappel met de geboorte van jullie zoontje! De eerste baby van het topic!
Toch onverwacht ineens heel snel, maar ondanks zwangerschapsvergiftiging en stuit dus nog best wel goed gegaan @Solleke, ik word ook al moe als ik naar jouw omschrijving van werkzaamheden en dagen kijk. Was ook erg gedreven en gemotiveerd voor mijn werk. Maar je moet ook goed voor jezelf zorgen. En je kan je nog steeds goed inzetten voor je werk. maar niet de extra dingen meer doen. Dus geen lange reizen, wat vaker thuis werken etc als dat kan. En succes Jolien87! Nog even volhouden, ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is om zwanger te zijn van een tweeling. Je bent al echt ver! Meeste tweelingen worden wel eerder geboren toch? Ik ben vandaag 37 weken. Sinds vorige week verlof. Tot die tijd ging het prima en nog energie. laatste werkdag was ook leuk. Afsluiting van een groot project, bijkletsen met alle collega's en afsluitend was er nog een borrel. Afgelopen week veel dingen gedaan die nog "moesten". De needs van mijn zwangerschapslijstje. Zoals babydingen wassen, commode inrichten, lijstje voor vluchttas maken, co-sleeper in de slaapkamer, autostoeltje klaar etc. Dat is nu allemaal gedaan. Maar sinds deze week is alles ook een stuk zwaarder. Baby en lichaam hebben duidelijk gewacht tot verlof. Mijn buik is echt enorm gegroeid voor mijn gevoel de afgelopen week. De baby is ook goed ingedaald, maar nog wel erg bewegelijk. Net wat jij zegt JOanieke, soms erg ongemakkelijk. Slapen gaat moeilijker, ben ook licht misselijk, en echt moe na een half dagje rommelen in huis. Hoort er allemaal bij, maar als ik dit nog 4 weken moet volhouden is het wel lang. Succes allemaal de komende weken. Nog even volhouden |
Geplaatst: 06-10-24 10:22 |
J0anieke | |
Haha hopelijk kan je nog wat doen de komende weekjes! En krijg je daar ook nog de tijd voor, je weet nooit hoe het loopt..
Hier gelukkig alles klaar. Vandaag 38+3. Afgelopen nacht wel wat oefen weeen gehad, maar helaas niet doorgezet. Ze waren ook niet echt pijnlijk, dus had al verwacht dat t niet door zou zetten. Lichamelijk gaat t gelukkig nu iets beter, ik kan gewoon niet meer zo hard lopen, maar soms betrap ik me erop dat ik alsnog een sprintje neem.. Probeer mezelf nu wel voor te nemen dat ik de komende weken nog gewoon thuis zit zonder baby, met zo min mogelijk activiteiten. Merk dat me dat mentaal ook rustiger maakt. Niet altijd even makkelijk met een dreumes. |
Geplaatst: 06-10-24 10:51 |
Zira1994 | |
Ja hoor daar is de eerste baby!! nogmaals gefeliciteerd Pieneappel!! Lekker genieten van jullie mooie mannetje en van de droge worst en filet American
Ik heb afgelopen week de galerij van de shoot binnen gekregen Jolien dus nu moeten we een selectie gaan maken van veel te veel mooie foto’s, zodat daar nog de puntjes op de i bij worden gezet en we het eindresultaat krijgen. Ik heb alleen echt geen idee hoe ik ooit een selectie moet maken haha Wat knap dat je al zolang die twee kleintjes veilig binnen houd en ze ook nog zo goed groeien!! Ik duim mee dat jullie de 37 weken grens gewoon gaan halen!! En ook dat je partner dan hopelijk tijdens de inleiding mag blijven slapen! Ik snap heel goed dat je dat wil! En wat een prachtige buik heb je! Onvoorstelbaar dat daar twee kleintjes in mogen groeien Fijn ook lekker verlof en leuk afgesloten zebraatje! Je hebt nog lang door gedaan!! Gelukkig vorige week de meeste klusjes al afgerond. Dan kun je er nu ook een beetje aan toegeven dat het allemaal zwaarder wordt. Gek hè dat als je maar doorgaat dat het prima is, maar dat als je dan in de rust komt. Dat je lijf denkt: zo nu vind ik het wel goed. Maar proberen aan toe te geven en wie weet komt de kleine wat eerder. Oeh Joanieke jij schiet nu ook al echt op naar de uitgerekende datum!! En vannacht zelfs al wat oefenweeen! Hopelijk is je lichaam snel uitgeoefend en gaat het aan de slag met het echte werk Gelukkig dat het lichamelijk wat beter gaat. Nog maar even proberen te genieten van de momentjes alleen met je dreumes en probeer je zelf vooral zo weinig mogelijk op te leggen en alleen doen waar je zin in hebt Hier gaat het verder wel z’n gangetje. Morgen 35 weken en m’n eerste week verlof zit erop. Genieten hoor ik kan er wel aan wennen haha gister nog een feestje van mijn oma gehad op 1.5 uur rijden. Was uiteindelijk een vreselijk lange dag en echt wel te veel. Daardoor vannacht ook een slechte nacht gehad dus vandaag maar lekker rustig aan doen. Verder druk hier met alle baby wasjes haha |
Geplaatst: 06-10-24 12:01 |
Eskimo | |
Wat leuk dat een aantal van jullie al zo dichtbij de uitgerekende datum zitten! Spannend hoor, die laatste loodjes. Ik lees ook een aantal hier die al lekker in hun verlof zitten, héérlijk! Hier tik ik bijna de 30 weken aan, maar voel mij gelukkig nog prima.
Hebben veel van jullie alles al in huis? Bij mijn eerste was ik met 30 weken volledig klaar, alles was al in huis... Maar ik besefte mij van de week ineens dat we eigenlijk vrijwel niks hebben aangeschaft voor de tweede . Scheelt dat we nog veel van ons eerste zoontje hebben, maar die was wel midden in de zomer geboren. We hebben binnenkort maar een dag vrij genomen om alles eens uit te pluizen. Even checken wat we al hebben en wat we nog moeten aanschaffen. Iets zoals een geboortepakje vind ik stiekem ook wel heel leuk om weer te kopen. En ik ben ook helemaal into de wolletjes, zo lekker warm . |
Geplaatst: 06-10-24 13:33 |
Solleke_Noah | |
Eskimo schreef Wat leuk dat een aantal van jullie al zo dichtbij de uitgerekende datum zitten! Spannend hoor, die laatste loodjes. Ik lees ook een aantal hier die al lekker in hun verlof zitten, héérlijk! Hier tik ik bijna de 30 weken aan, maar voel mij gelukkig nog prima. Hebben veel van jullie alles al in huis? Bij mijn eerste was ik met 30 weken volledig klaar, alles was al in huis... Maar ik besefte mij van de week ineens dat we eigenlijk vrijwel niks hebben aangeschaft voor de tweede . Scheelt dat we nog veel van ons eerste zoontje hebben, maar die was wel midden in de zomer geboren. We hebben binnenkort maar een dag vrij genomen om alles eens uit te pluizen. Even checken wat we al hebben en wat we nog moeten aanschaffen. Iets zoals een geboortepakje vind ik stiekem ook wel heel leuk om weer te kopen. En ik ben ook helemaal into de wolletjes, zo lekker warm . Haha hier net hetzelfde! Hebben alles nog van ons vorige zoontje, maar dat was een zomerbaby. Een geboortepakje heb ik al wel Fantastisch Jolien dat je de tweeling al zo lang draagt! Iedereen heel veel succes met de laatste loodjes! |
Geplaatst: 06-10-24 13:47 |
Zira1994 | |
Hier ga ik dinsdag nog een dagje shoppen. Hoop dan een heel eind te komen met alles wat we nodig hebben. En zijn nog een paar dingen die ik online wil bestellen haha
|
Geplaatst: 06-10-24 14:24 |
J0anieke | |
Ooh dan heb ik wel mazzel met een 2e oktober jongentje.. Al had ik voor mn oudste al heel veel tweedehands van o.a. vinted enz, maar daardoor koop ik nu ook best veel nieuw, dit keer voor beiden, nu weet ik iig dat ik alles van mn oudste door kan schuiven. Veel tweedehandse dingen zijn ook wel een beetje op/ben ik op uitgekeken. De leuke dingen heb ik er wel uit gehaald, rest is al weg..
|
Geplaatst: 06-10-24 15:34 |
Sannens | |
Eskimo schreef Wat leuk dat een aantal van jullie al zo dichtbij de uitgerekende datum zitten! Spannend hoor, die laatste loodjes. Ik lees ook een aantal hier die al lekker in hun verlof zitten, héérlijk! Hier tik ik bijna de 30 weken aan, maar voel mij gelukkig nog prima. Hebben veel van jullie alles al in huis? Bij mijn eerste was ik met 30 weken volledig klaar, alles was al in huis... Maar ik besefte mij van de week ineens dat we eigenlijk vrijwel niks hebben aangeschaft voor de tweede . Scheelt dat we nog veel van ons eerste zoontje hebben, maar die was wel midden in de zomer geboren. We hebben binnenkort maar een dag vrij genomen om alles eens uit te pluizen. Even checken wat we al hebben en wat we nog moeten aanschaffen. Iets zoals een geboortepakje vind ik stiekem ook wel heel leuk om weer te kopen. En ik ben ook helemaal into de wolletjes, zo lekker warm . Wij lopen bijna gelijk, hier ook bijna 30 weken. Wij hebben echt de afgelopen 1-2 weken de vaart er even in gezet. Daardoor waren we nergens mee begonnen en had ik alleen wat leuke kleertjes aangeschaft. Nu ook een mooie tweedehands cosleeper, nieuwe kast voor mijn dochter en gordijnen voor boven. Dus het gaat zeker een stuk trager dan bij de eerste haha, maar ook dat is prima! De eerste was hier een meisje, en nu een jongen. Kleding heb ik voor hem vooral in de sale gekocht en het geboorte pakje liep ik toevallig tegenaan en heb ik toen direct aangeschaft. Dus ik denk dat ik een heel eind alles in huis heb nu! Straks in m’n verlof maar even lijstjes maken of er niks mist, maar ik denk dat als dat zo is dat het om een paar kleine dingen gaat. |
Geplaatst: 06-10-24 16:00 |
XladyX | |
Wauw Jolien wat een prachtige mijlpaal en foto echt knap met een tweeling, dat doe ik je niet na!
Verder lees en leef ik mee maar een uitgebreide bijleespost blijft even uit, is op mn telefoon erg onhandig en op de computer zit ik nagenoeg niet meer. Dus de rest is even een ego update post. Afgelopen week een nachtje weggeweest, even romantisch met zn tweeën zonder onze dochter. Was heerlijk, behalve de nacht.. geen oog dicht gedaan van misselijkheid, te zwaar gegeten en stress dat de bevalling zou beginnen Vanmorgen ook flinke oefenweeen. Dusdanig dat ik meteen maar even een timer app gedownload heb om ze bij te houden (tip trouwens! Werkt ideaal, vorige bevalling ook gebruikt). Best wat duidelijke pijnloze weeën op rij, met een paar minuten ertussen, en daarna waren ze weer pleitte dus daarna gewoon weer lekker aan de slag gegaan nu het buiten nog mooi weer is en veel werk verzet, met manlief twee bomen weggehaald (waren eerder half omgewaaid), gezaagd en versnippert. Hooihuis gebouwd waar een grote hooibaal in past, scheelt straks voor verzorger veel werk als ik de paarden niet kan doen. En bak en wei gesleept. Ik voel me totaal niet zwanger gelukkig, baby is ook ver ingedaald merk ik, dat scheelt heel veel. Morgen 38 weken precies en weer APK bij de verloskundige. |
Geplaatst: 06-10-24 18:41 |
Marlou91 | |
Bij deze nogmaals gefeliciteerd Pieneappel! Echt een bizarre wending, van gesprek over stuitbevalling naar PE/HELLP naar direct een inleiding. Nu lekker genieten van jullie mannetje, maar dat komt vast helemaal goed.
Jolien echt zo bijzonder dat jouw twins al zo lang in je buik mogen groeien en het zo goed doen. Ik hoop ook dat je de 37 weken haalt, maar je bent echt al heel ver op weg! Joanieke hier is het soms ook echt een uitdaging om wat rust te kunnen pakken als de peuter thuis is. Fijn dat je lichamelijk in ieder geval nog wel wat vooruit kunt, zij het op een ander tempo. XladyX Wat goed dat jullie nog een nachtje weg zijn gegaan. Wel een beetje jammer van de slechte nacht, maar ook heel begrijpelijk. En wat ben je nog druk geweest vandaag zeg. Ik doe het je niet na. Hopelijk weer een goede controle morgen. Ik ben inmiddels ook 37 weken zwanger en voor mij is dat echt een enorme mijlpaal. Morgen weer een gesprek met de gynaecoloog en ik ben ook wel heel benieuwd naar het verdere plan. De voorkeur gaat naar het natuurlijk op gang laten komen van de bevalling ivm het eerdere litteken van de keizersnede. Maar anderzijds laten ze iemand met mijn voorgeschiedenis in principe niet doorlopen tot de 40 weken en speelt de grootte van de baby ook nog mee ivm de zwangerschapsdiabetes. Ik merk zelf dat mijn gevoel hierover ook wat dubbel is. Aan de ene kant vind ik het fijn als de baby nog even kan blijven zitten. Maar aan de andere kant ben ik gewoon super blij dat ik deze termijn heb gehaald en hoop ik dat ze hem gewoon zo snel mogelijk halen. Ik weet namelijk ook hoe snel en onverwachts het om kan slaan en daar maak ik me toch zorgen over de laatste tijd. Ik heb namelijk niet het idee dat de baby op korte termijn uit zichzelf komt. Oefenweeën zijn me ook nog totaal vreemd. |
Geplaatst: 06-10-24 20:08 |
J0anieke | |
Och Marlou, ik heb nog meer met je te doen dan met mezelf. Ik ben bang dat deze veel te lang blijft zitten, maar dat heb ik dan toch wel liever dan elke dag die onrust voelen of het niet te vroeg start.. Wel heel fijn voor jullie dat je de 37 weken nu over bent! Oefen weeen krijgen niet alle vrouwen (ook vrouwen die tot de 42 weken gaan hoeven ze niet te krijgen), dus ik zou je daar niet ongerust over voelen (en eerlijk, ze kunnen me gestolen worden, steeds de vraag of t nou begint en dan teleurgesteld worden ). Ik hoop voor jullie in ieder geval dat het een rustigere bevalling gaat zijn, daar haal je denk ik al zoveel winst mee!
Pfoe XladyX, ik doe het je niet meer na. Ik voel me juist enorm zwanger, met ups en downs, maar gelukkig de laatste dagen weer wat meer ups. Hier afgelopen nacht ook weer oefen weeen gehad, zo pijnlijk dat ik dacht dat het was begonnen. Had ook de timer op mn mobiel erbij gehaald en vanaf toen kwamen ze gelijk niet meer. Ik was stom verbaasd. Wel blij dat t niet is doorgezet want we konden daardoor vandaag nog zwemmen met onze kleine man. Laatste dreumes les voor hem dit jaar, hij heeft er zo van genoten! Ik ging normaal alleen met hem maar durfde het de laatste weken niet meer aan. Nu m'n man een weekje vrij is zijn we met z'n 3e gegaan en echt zo blij dat dat nog is gelukt. Ook weer wat dingetjes gepland deze week, morgen lekker uit eten naar de Griek met schoonouders en donderdag wil ik naar de intratuin in Duiven voor de kerst opstelling. Echt zo fijn dat m'n man nu even vrij is en we nog even wat leuke dingen kunnen ondernemen met z'n 3tjes. |
Geplaatst: 07-10-24 12:04 |
marrlinde | |
Hoi! Mag ik heel even inbreken in jullie topic? Ik ben na mijn zwangerschappen (waar ik hier op Bokt ook gezellig in de topics heb gekletst, daar zat ik met jou ook toch Marlou? ) uiteindelijk een carrière switch gaan maken en verloskunde gaan studeren. Met een paar anderen zijn we nu bezig met ons vervroegde afstudeeronderzoek. Twee van mijn medestudenten doen nu onderzoek naar vaderbetrokkenheid en zoeken vaders om te interviewen voor het onderzoek. Mochten jullie/je partner aan de onderstaande eisen voldoen dan zijn deelnemers voor hen meer dan welkom!
Hun flyer, waar onderstaande aanmeldlink bij hoort: https://forms.office.com/Pages/Response ... lPVUhLNi4u Ikzelf doe met mijn medestudent onderzoek onder verloskundigen en heb ook hard respondenten nodig dus bedenk me net dat ik die hier net zo goed ook in kan knallen als ik toch al inbreek hier... Als jullie deze met bijbehorende aanmeldlink naar je verloskundige zouden willen sturen helpt ons dat ook enorm. https://forms.office.com/e/9FRGZVhmFc |
Geplaatst: 10-10-24 13:41 |
Zira1994 | |
Wat lekker dat jullie nog even een weekendje samen weg zijn geweest Lady! Wel balen van de slechte nacht
Welke weeëntimer raad je aan? Wat goed bezig!! Je bent echt nog lekker fit haha. Lekker dat het nu opschiet Sanne met alle spulletjes en het kamertje. Hier ben ik nu ook bijna compleet denk ik haha. Je mag jezelf ook verwennen met nieuwe dingen toch Joanieke . Hier ook een combi van nieuw en gekregen/vinted. Wat fijn dat je de magische grens van 37 weken hebt bereikt Marlou!! Kan me voorstellen dat dat echt heel bijzonder voelt met jou voorgeschiedenis. Kan me ook indenken dat het nu wel dubbel voelt en onzeker maakt ivm alle mogelijke risico’s. Hopelijk maken ze een goed plan met je daarvoor. Wat flauw dat je lijf je zo voor de gek hield Joanieke!! De hele tijd oefenweeën en vanaf het moment dat je gaat timen zijn ze foetsie. Wel fijn dat jullie daardoor nog een keer konden zwemmen met z’n 3en. En nog meer leuke dingen op de planning deze week. Super fijn!! Nog even van genieten!! Hier inmiddels in m’n 2e week verlof en ik vind het genieten hoor haha. De dagen vliegen voorbij en voel me nog goed. Vanochtend laatste groei echo gehad. En waar de vorige keer de beentjes bijna te groot waren, was dat vandaag het buikje. Altijd wat haha. Gelukkig nog 2% onder de grens en de combinatie van de drie metingen gelukkig ruim onder de grens. Dus godzijdank geen reden voor extra controle, doorverwijzing of anders wat. Super blij dat het de laatste groei echo was en dat dit dus ook niet meer gecontroleerd hoeft nu haha |
Geplaatst: 10-10-24 15:58 |
XladyX | |
Marlou91 Kan me voorstellen dat je heel erg blij bent met de 37 weken mijlpaal, en niet voor niets! Hoe ging het gesprek met de gynaecoloog, al meer gevoel bij wat je voorkeur heeft qua afwachten of inleiden?
Joanieke wat lekker nog samen zwemmen! Sowieso nog even quality time met z'n drieen dus, heerlijk! Ik hoop dat het komende tijd vooral ups zijn tot de bevalling voor je! Zira1994: De meeste apps zijn heel simpel en werken wel prima volgens mij. Ik heb er nu eentje en die heet "weeën" (lekker simpel) maar hij houdt iig bij hoe lang de wee is, en hoeveel tijd er tussen zit. Ik heb inmiddels alle voortekenen van een aankomende bevalling, enige wat nog mist is ehm.. de bevalling zelf Slaap goed, de slijmprop verloren paar dagen terug, oefenweeën af en toe, lage rugpijn, compleet ingedaalde (en met het hoofdje vast) baby, dunne ontlasting.. Ben nu 38+4, dus "al" twee dagen later dan toen onze dochter geboren werd. Echoscopiste zei dat je met een tweede meestal wat meer richting uitgerekende datum gaat, dus die verwachtte rond 39 weken. Ik ben heel benieuwd.. laat maar komen Verder gelukkig nog steeds fit, maar durf niet zo ver meer van huis nu dus dat is wel een beetje jammer. Nog een buikfoto.. altijd leuk om terug te zien |
Geplaatst: 11-10-24 12:50 |
Solleke_Noah | |
Oh spannend lady! Kan dus echt voor elk moment zijn!
|
Geplaatst: 11-10-24 13:04 |
Sweetgirl1 | |
Ik heb al 3 dagen lage rugpijn en soms beetje buikpijn. Maar heb nog niet t idee de prop verloren te zijn
|
Geplaatst: 11-10-24 13:23 |
Sannens | |
Wat enorm spannend XladyX! Laat die kleine maar komen hoor!
Hier vandaag controle gehad bij de gynaecoloog vanwege mijn placenta previa. Kort maar krachtig: nauwelijks verschoven nu op 30 weken, dus we wachten nog tot 34 weken en dan knoop doorhakken. De keizersnede was zeker een reele optie, gaf ze al aan. En stiekem denk ik dat zelf ook. Hij is de afgelopen 4 weken nauwelijks verplaatst, waarom zou dat nu dan wel ineens nog gebeuren? Dus we wachten af! Maar wel fijn dat de kogel bijna door de kerk is. |
Geplaatst: 11-10-24 15:37 |
Domi_94 | |
Oeps, ik heb hier al maanden niet gereageerd (vanwege de groepsapp).
Pieneappel, nogmaals gefeliciteerd met jullie ventje Wat spannend xLadyx dat je de slijmprop bent verloren. Sannens, fijn dat je meer duidelijkheid hebt m.b.t. je placenta en de voorgang van je zwangerschap/ bevalling. Wel jammer dat ie amper is verschoven. Hier is m'n tweede week verlof bijna voorbij en begin ik in een verveelmodus te belanden. |
Geplaatst: 11-10-24 16:46 |
Zira1994 | |
Oohhh wat spannend lady!! Zoveel voortekenen al behalve een bevalling zelf haha. Snap dat je niet meer ver van huis durft nu! Heb je de vorige keer een snelle bevalling gehad?
Mooi nog even een buik foto als aandenken aan deze bijzondere tijd!! Thanx voor de tip van de app. Wat ontzettend balen dat je placenta niet wil verschuiven Sanne! Nog even afwachten maar kan me voorstellen dat het fijn is dat je straks weet waar je aan toe bent en waar je je op in kan stellen. Oh hier echt nog totaal geen last van verveling Domi! De dagen vliegen juist voorbij haha. Dan is de dag alweer voorbij en denk ik ook ik wilde dit nog doen en dit en dat |
Geplaatst: 11-10-24 20:37 |
J0anieke | |
Even ego post hoor..
Hier geen verveling, wel overlevingsmodus. Mijn lichaam is op, mentaal gaat t gelukkig nog enigszins, maar ik vrees voor maandag als mijn man weer gaat werken en ik ons zoontje weer een dag alleen heb. Kleine man in mijn buik beweegt soms zo veel dat ik me af vraag of er wat gaat gebeuren, m'n hele buik wordt er hard van. Verder nog geen ontsluiting (dit voel ik zelf), maar dat had met met 41+3 en 3 uur weeën met m'n zoontje ook nog niet, dus of het wat zegt.. We zitten vandaag op 39+2 en ik probeer me mentaal voor te bereiden dat we in ieder geval weer richting de 41 weken gaan. Gelukkig is dat nog 'maar' 2 weken.. Mijn eerste wordt met 41 weken ook 2 jaar. Had daar een beetje stress van, ook vanwege de traktatie op de kinderopvang, maar heb even simpel wat uitdeelboekjes en zakjes besteld waar ik nog een doosje rozijntjes bij ga doen. Gelukkig gaat hij pas de week daarna (vgm 30 okt) naar de nieuwe groep met grotere kindjes (2 tot 4 jaar) om te wennen. Ik hoop dat ik dan mee durf, beetje afhankelijk of we dan nog in de kraamweek zitten denk ik.. |
Geplaatst: 12-10-24 02:25 |
Sannens | |
J0anieke schreef Even ego post hoor.. Hier geen verveling, wel overlevingsmodus. Mijn lichaam is op, mentaal gaat t gelukkig nog enigszins, maar ik vrees voor maandag als mijn man weer gaat werken en ik ons zoontje weer een dag alleen heb. Kleine man in mijn buik beweegt soms zo veel dat ik me af vraag of er wat gaat gebeuren, m'n hele buik wordt er hard van. Verder nog geen ontsluiting (dit voel ik zelf), maar dat had met met 41+3 en 3 uur weeën met m'n zoontje ook nog niet, dus of het wat zegt.. We zitten vandaag op 39+2 en ik probeer me mentaal voor te bereiden dat we in ieder geval weer richting de 41 weken gaan. Gelukkig is dat nog 'maar' 2 weken.. Mijn eerste wordt met 41 weken ook 2 jaar. Had daar een beetje stress van, ook vanwege de traktatie op de kinderopvang, maar heb even simpel wat uitdeelboekjes en zakjes besteld waar ik nog een doosje rozijntjes bij ga doen. Gelukkig gaat hij pas de week daarna (vgm 30 okt) naar de nieuwe groep met grotere kindjes (2 tot 4 jaar) om te wennen. Ik hoop dat ik dan mee durf, beetje afhankelijk of we dan nog in de kraamweek zitten denk ik.. Klinkt heel zwaar en op veel vlakken herkenbaar. Ik red het ook niet meer alleen met m’n dochter, dus m’n vriend werkt die dagen thuis. Is er optie dat je hulp krijgt die dag? Bijvoorbeeld opa/oma om op je zoontje te passen. Of een goede vriendin die je die dag bij staat? Qua opvang: hier gaat mijn dochter ook rond mijn uitgerekende datum naar de grotere groep, maar op haar opvang nemen de leidsters de oudere kindjes al vaker mee om daar even te spelen, en later gaan ze op die groep een keer mee eten om op die manier al rustig te wennen met andere kindjes van hun groep (en een bekende leidster) erbij. Misschien kunnen ze hem (en jou) op die manier ondersteunen? |
Geplaatst: 12-10-24 09:59 |
XladyX | |
Joanieke wat balen dat het moeizaam gaat. Ik hoop heel erg voor je dat deze kleine zich eerder aandient!
En gaaf dat je zelf je ontsluiting kunt voelen! Dat lukt hier niet. Ik zou inderdaad kijken of je hulp kan vinden voor de dagen met je zoontje alleen straks. Als je daar veel stress van hebt is dat voor jou nu ook dubbel vervelend. Sannens voor jou klinkt het ook zwaar, fijn dat je vriend thuis kan werken iig! Zira1994 ja ben de vorige keer in 3 uur bevallen van eerste week tot geboren (4 uur van gebroken vliezen tot geboren). Als ze bij een tweede de helft vd tijd voorspellen is het dus in 1,5 uur dus ik durf niet ver meer begon vorige keer met gebroken vliezen toen ik smorgens mn bed uit kwam dus ben heel erg benieuwd of dat nu weer zo zal zijn. |
Geplaatst: 12-10-24 11:26 |
Zira1994 | |
Hé gadsie wat naar dat je het lichamelijk zo zwaar hebt Joanieke! En dan ook nog een peuter rondlopen die door gaat stromen naar de volgende groep. Kan me voorstellen dat 2 weken nog erg lang duurt op deze manier … wat gaaf dat je zelf je ontsluiting kan voelen! Hoe heb je dat zo geleerd ?
Oei dat is wel snel ja Lady haha. Dan heb je idd niet veel tijd meer om thuis te komen mocht je lijf bedenken ik ga ervoor |
Omhoog |
Geplaatst: 12-10-24 13:03 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 53 van de 61 [ 1505 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 61 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Inloggen |