Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 63 [ 1551 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Diagnose BK en verder.

Profiel   

Hannanas schreef
Lijkt me een lastige spagaat. Ik ben absoluut voor rso en heb o.a. een kennis die dat op mijn informatie naast z’n immuuntherapie heeft ingezet. Heeft zich er in verdiept en was er enthousiast om, was terminaal.

Dan kom je in de spagaat dat je afhankelijk bent van je behandeling en de artsen in het ziekenhuis tezamen met dat je leest over rso. Zonde eigenlijk als het een no-go is want het staat de werking van chemo en immuuntherapie niet in de weg. Net zoiets als wel of geen brood eten tijdens. Maar stiekem is ook weer zoiets. Anderzijds vermeld men ook niet elke poep en scheet kwa eten en vitamines en dergelijke toch?

Ik zou echt niet weten wat ik zou doen. Net als suiker volledig uit m’n dieet schrappen, echter lees ik dat suiker bij de (helaas) ervaringsdeskundigen in dit topic helpt met de misselijkheid.

De grap is dus dat ik overal suiker, volle yoghurts etc moet toevoegen om op gewicht te blijven. Ik was juist alles gaan minderen een paar jaar terug omdat het me allemaal tegen stond en ik flink was aangekomen. Maar nu denk ik ik eet wat ik kan eten het is tijdelijk. Niks is slechter dan de chemo denk ik. Dan ga ik op suiker of cola niet moeilijk doen.

Maar Medicinale wiet mag wel. En dat is toch bijzonder.

Ik wil het niet achter de rug van artsen doen omdat ik wil dat ze weten wat ik erbij gebruik voor als er iets is bijv een allergische reactie. Dat maakt het wel lastig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 11:42 

Profiel   

Terwijl ze toch altijd zeggen dat kankercellen suiker als directe brandstof gebruiken?

Als medicinale wietolie wel mag zou ik daar een recept voor aanvragen. Je hebt verschillende sterktes en verhoudingen.

Edit toegevoegd:
https://transvaalapotheek.nl/cannabis/

Rso is dan wel velen malen geconcentreerder, maar ook duurder. En dat wellicht beter iets dan niets? Het kan je goed helpen, dat is even uitzoeken.

Laatst bijgewerkt door Hannanas op 08-10-24 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 12:22 

Profiel   

Dat zeggen alleen de niet wetenschappelijk bewezen stromingen... ze hebben daar nog absoluut geen harde bewijzen voor. En al helemaal niet dat je als kankerpatiënt zelf het in stand houdt door suiker te eten dat is niet zo. Kanker is heel ingewikkeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 12:25 

Profiel   

SansaS schreef
Dat zeggen alleen de niet wetenschappelijk bewezen stromingen... ze hebben daar nog absoluut geen harde bewijzen voor. En al helemaal niet dat je als kankerpatiënt zelf het in stand houdt door suiker te eten dat is niet zo. Kanker is heel ingewikkeld.

Dat is natuurlijk ook wel zo.
Het is ook heel complex.

Ik wil echt niks ipv gaan gebruiken maar kijken of het iets tegen de bijwerkingen kan doen.

Ik zat te denken aan de pasta en dan in capsules plaatsen ter grote van een rijstkorrel gevuld. Dus niks roken of iets. Maar puur om te kijken wat het doet tegen evt misselijkheid.

Er is wel bewezen dat medicijnen als primperan ook veel bijwerkingen hebben zelfde als bijvoorbeeld omeprazol en dan raak je in een visuele cirkel aan bijwerkingen die elkaar alleen maar versterken en sommigen die maken blijvende schade.

Dat is een beetje mijn gedachte erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 12:31 

Profiel   

Tja maar ik zou liever de bewezen en middelen waar de artsen mee werken gebruiken. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

De AC kuren zijn ook 'maar' 4x de meesten zijn bij de vervolg kuren niet echt misselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 12:34 

Profiel   

Dat is ook wel zo
Dus ik heb besloten even de volgende kuur af te wachten en te kijken wat ze me gaan geven tegen misselijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 12:35 

Profiel   

Eventueel als je juist van die spuit ziek word kan je dat nog overleggen. De cyclus van de AC kuren is of om de 2 weken met spuit of zonder spuit om de 3 weken. Iemand bij mij op de sportgroep werd juist van die spuit zo ziek. Die is daar dus mee gestopt en kreeg de kuren toen om de 3 ipv 2 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 12:37 

Profiel   

SansaS schreef
Eventueel als je juist van die spuit ziek word kan je dat nog overleggen. De cyclus van de AC kuren is of om de 2 weken met spuit of zonder spuit om de 3 weken. Iemand bij mij op de sportgroep werd juist van die spuit zo ziek. Die is daar dus mee gestopt en kreeg de kuren toen om de 3 ipv 2 weken.

Dat is dus waar ik ook over twijfel komt het door de chemo of door de spuit. Maar die spuit vult de bloedcellen weer aan. Hoe kunnen ze die weg laten? En hoe kom ik erachter waar het door komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 12:43 

Profiel   

Die spuit krijg je enkel om je genoeg op te lappen dat je de kuur om de 2 weken kan krijgen. Zonder spuit is het om de 3 weken en dan hersteld je lijf gewoon zelf er van.

Degene bij mij op de sportgroep werd echt na de spuit heel ziek en daarvoor nergens last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 13:19 

Profiel   

Ik dat zou ik dan kunnen vragen de 15e of dat een optie is. Dan is gelijk duidelijk of het door de kuur of door de injectie komt.
Of ik bel de mammocare even voor die tijd nog.

Ps ik heb het even in de mail gezet, niet geschoten altijd mis zeg ik altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 13:32 

Profiel   

Ja je kunt het altijd overleggen!

Hier weer mooie bloedwaarden vandaag. Dus krijg morgen de 3e AC kuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 18:17 

Profiel   

Wat fijn SansaS
Dan ben je over de helft met die vieze troep (niet met het traject)
Maar dat zal toch ook wel fijn zijn. Ik hoop dat je ze zo goed blijft doorstaan heey.

Wat goed trouwens dat je je hier hebt gemeld ook. Iemand die het zelfde traject doorloopt op het zelfde moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 18:36 

Profiel   

Ja *\o/* zo zie ik het ook maar morgen kan ik 3 van die 4 afstrepen.

Ja ik lees al langer mee zonder account en heb eerder ook wel een account gehad. Dus dacht nu ik maak toch weer een account aan (met toestemming van bokt hoor mijn oude account was op mijn verzoek verwijderd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 18:40 

Profiel   

Sterkte morgen SansaS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 18:56 

Profiel   

SansaS schreef
Hier weer mooie bloedwaarden vandaag. Dus krijg morgen de 3e AC kuur.
Fijn dat je bloedwaarden goed zijn. Succes morgen, dan heb je er al 75% op zitten :)

Je maakt wel wat los TS, want ik ben ook zo'n inactieve Bokker die nu toch reageert... Heb met je te doen hoor, met het hele traject, je privésituatie en dan nu die bijwerkingen.

Misschien heb je ook wat aan mijn ervaringen. Ik heb 4 jaar geleden (midden in coronatijd) de AC-kuur en daarna Taxol (paclitaxel) gedaan. Vooraf had ik goed bedacht wat me zou kunnen ondersteunen, ook omdat ik alleen woon en door de lockdowns wel voor mezelf en beestenboel moest kunnen blijven zorgen. Dat is gelukt! Achteraf vond ik het een hele 'louterende' tijd, met veel verstilling en zo.

Ik denk dat voor de bijwerkingen Nux Vomica (homeopathisch, braaknoot) mij het meest geholpen heeft. Rond de chemo's 'vastte' ik, heb het idee dat dat ook veel verschil maakte. Verder ging ik naar voetreflexmassage en acupunctuur, at extra gezond, bewoog veel en pakte ook heerlijke rustmomenten <3 Vast nog wel wat dingen die me ontschoten zijn. Ik heb alles braaf afgestemd met mijn oncoloog en daar ook overlegd dat ik zo weinig mogelijk medicijnen tegen bijwerkingen wilde slikken. Dus het leeuwendeel van die medicijnen is naar Oekraïne gegaan.

Ik had vooral last van een zere mond, pas aan het eind van de behandelingen ontdekte ik dat kokosolie om een tijdje op te kauwen en daarna uit te spugen mij hielp. Alsof er dan een crème laag in je mond komt en je meteen afvalstoffen uitspuugt ;)

Herkenbaar wat je zegt over die prik (Neulasta neem ik aan). Ik had ook het idee dat dat voor meer misselijkheid bij mij zorgde dan de chemo. Ik prikte zo snel als mocht, dan had ik het minder lekker voelen zo dicht mogelijk op elkaar. Overgeven heb ik gelukkig nooit gedaan, hoop dat dat bij jou ook snel minder wordt. Wens je veel succes komende tijd!

Schiet me nu nog te binnen: ik had dus wel een cold-cap. Die werkte perfect, alleen had de eerste verpleegkundige me een maat te klein opgezet. Dus uiteindelijk hield ik een krans met haar en was verder kaal. Ach, winter en met een muts op leek het net of ik gewoon haar had :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 20:24 

Profiel   

Vasten vind ik wel heel knap. Dat lukt mij niet dan word ik zo ongelooflijk misselijk van de honger dat ik bijna van mijn graat ga :=

Is het bij jou allemaal goed gekomen?

Ik heb geen coldcap gedaan. Dag na de 2e kuur viel bij mij het grootste deel uit.

Maar he ik vind het eigenlijk best goed staan :D

Zo was mijn haar

[ img ]

En nu dan kaal

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 21:19 

Profiel   

Ooo SansaS jij bent nog zo jong en wat een knappe meid ben jij en je hebt gelijk het staat je stoer. Bikkel jij hoor.

Vasten dat gaat mij ook niet lukken als ik twee uur niks eet dan ben ik al misselijk, vrees ervoor dat dat wel zal blijven en ik daar gewoon mijn weg in moet gaan vinden.

@Koeke rond Corona tijd waren er ook allerlei maatregelen in zkh dat was vast ook pittig. Ik hoop dat het met jou nu goed gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 22:10 

Profiel   

Dankjewel! Ja ik ben 31 ben in mijn eigen ziekenhuis ook altijd de jongste als ik op de dagopname zit. In AvL lopen wel er meer jonge mensen rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 06:05 

Profiel   

Zo herkenbaar van de jongste zijn.
De oncologie verpleegkundige is eigenlijk een oudere verpleegkundige dus die gaf aan dat het in het GHZ wel bijzonder is iemand van mijn leeftijd met deze diagnose. Terwijl ik niet eens "zo" jong meer ben tijdens de eerste diagnose was ik 39. Nu 41.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 07:10 

Profiel   

Stoere dappere SansaS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 08:01 

Profiel   

Dankje!

Hoe is het vandaag Befunny?

Hier net klaar met de 3e keer. Dus lekker weer naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 10:43 

Profiel   

Vooral moe.
Ik stond net bij de personal coach maar had kennelijk pas volgende week een afspraak haha maar zijn andere afspraak was te laat dus even een inbody meting gedaan op het zelfde apparaat als van de sportschool dus mijn vorige gegevens stonden er nog in en ik was 13kk afgevallen dus dat sporten had daar wel voor gewerkt. Maargoed met al dat eten nu komt het er vast zo weer aan :') zo blijven we bezig zeg maar.

Ik heb net een puntje op de grillpan gebakken met kaas en kabakjen ei en wat was dat goddelijk lekker.

SansaS ik hoop dat deze jou ook mee valt en dat je je goed blijft voelen. Nu lekker even thuis bijkomen van het zkh want dat is gewoon nooit leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 11:24 

Profiel   

Fijn dat het eten je smaakte! De moeheid is wel herkenbaar hoor.

Nou ik moest gisteren bij de oncoloog wegen en was al 2 kilo aangekomen:')

Vond ze niet erg ze had liever ik aankwam dan afviel. Maarja ik vond het ergens toch zuur hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 11:52 

Profiel   

Ja. Maar weet je hoe ik nu denk.
Beter worden staat op 1.
Het gewicht dat komt dan later wel weer. Natuurlijk wil geen enkele vrouw aankomen tenzij ze ondergewicht heeft. Maar ja als ik nu zie hoe weinig ik beweeg en hoeveel eten er nu in gaat dan valt natuurlijk te voorspellen dat er veel aan gaat komen. Maar het is nu niet anders. Daar kunnen we na dit traject wel weer aan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 12:03 

Profiel   

Ja en dan heb je ook iets extra's voor als je even niet kunt eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 12:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 63 [ 1551 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen