Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 4 van de 8 [ 197 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Is het veilig om in de auto te ontbijten? |
---|
Anne_GTI | |
Koffie in de thermomok, flesjes drinken, krentenbollen met boter en oude kaas, allerlei muslirepen, fruit wat makkelijk te eten is... ik mik er vanalles in tijdens het rijden. Ook als ik aan het werk ben. Als ik dat niet doe kom ik de dag niet door. Afstand houden volgens de regel helft van je snelheid ÷ 10% dan gaat dat allemaal prima. Op de tast en de ogen op de weg houden. Je weet zelf wat je in de lunchbox hebt zitten dus hoef je dat met je ogen niet meer te bekijken.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 15-10-24 01:53 |
Britt_Sisi | |
Ik werk ambulant en ontbijt en lunch bijna altijd onderweg! Thermosbeker koffie mee, zo een waar je gewoon uit kan drinken. Ik let daardoor niet minder op de weg, ik zorg wel dat ik alles klaar heb staan voor ik weg rij, dat ik niet hoef te zoeken en dingen kopen hoef te maken tijdens het rijden.
|
Geplaatst: 15-10-24 05:13 |
Jildau | |
Heb me nooit gerealiseerd dat er mensen zijn die het niet doen, zo normaal vind ik het.
Ik heb sowieso bij langere stukken altijd een beker koffie of thee mee. Heerlijk om wat warms te drinken tijdens het autorijden. En eten vind ik ook heel normaal. Mijn beste vriend in de auto: |
Geplaatst: 15-10-24 06:37 |
Jennyj01 | |
Ik ontbijt ook in de auto. Echter zit ik wel wakker achter het stuur. Ik heb de keuze: of thuis ontbijten en een kort rondje met de hond. Of een flink rondje en mijn brood en koffie in de auto. voor mij is dit een eenvoudige keuze.
|
Geplaatst: 15-10-24 06:59 |
elinedeau95 | |
Ik heb het jaren gedaan. Ging prima en nooit levensgevaarlijke momenten.
|
Geplaatst: 15-10-24 07:14 |
hagelslag | |
Normaal als ik aan het rijden ben tijdens het werk eet ik vaak genoeg een broodje.
Of ik drink water ofzo... Zodat ik in mijn pauze gewoon kan chillen. Maar, ik doe het wel op de stukken waar het verkeer rustig is. En als het qua weersomstandigheden niet kan, dan doe ik het zeker niet. De vrachtauto fatsoenlijk op straat houden is prioriteit 1. Mocht ik iets knoeien... tsja dikke pech |
Geplaatst: 15-10-24 07:19 |
cursebreaker | |
Ik ontbeet niet in de auto als ik naar m’n werk ging, maar ik at sowieso geen ontbijt toen omdat ik heel vroeg in de auto zat, niet lang na het opstaan en dan gewoon niks af kreeg.
Maar voor de rest; wanneer ik een roadtrip maak/er op uit ga en langer in de auto zit, eet ik wel gewoon in de auto en ik heb ook Altijd drinken mee in de auto. Vaak vertrek ik vroeg ergens naartoe en ik krijg echt geen eten af meteen wanneer ik wakker ben en ik functioneer al helemaal niet op nog minder slaap omdat ik al slecht in slaap val, dus ik ga ook zeker niet een uur eerder op staan in de hoop dat ik me dan goed genoeg voel om te eten. Ik zorg wel dat ik iets mee heb wat ik makkelijk kan pakken en gebruiken al krijg ik ook zonder handen van het stuur te halen wel een draaidop open of een verpakking open gescheurd, als ik wel eens wat bij een tankstation koop tussendoor bv. Ik kijk wel inderdaad een beetje naar de situatie op de weg met ‘wanneer’ ik wat eet/drink; Ik doe het niet op hele drukke stukken, maar ik rijd nooit 100% drukke stukken dus er is altijd een prima moment om even iets te nuttigen- alles ligt binnen handbereik dus ik kan het eigenlijk gewoon blind pakken. Ik heb meestal een reisbeker mee bv dus knoeien zal daar niet snel mee gebeuren dat er loeihete thee of koffie over me heen vliegt want die zitten echt heel erg goed dicht en mijn koffie is altijd snel op haha. Ik zou gek worden als ik vooral niks zou kunnen drinken op langere stukken als ik dorst zou krijgen of dat ik met een vroege trip geen koffie kan nuttigen, daar pas ik voor #needmycoffee. En een broodje in m’n hand houden aan het stuur en af en toe richting mijn mond brengen is voor mij ook niet echt een probleem, dat lukt prima haha. Ik heb over dit soort dingen ook echt nooit nagedacht, omdat het voor mij gewoon zo vanzelf gaat en ik echt niet minder focus op de weg heb erdoor - doe dit al 19 jaar. Timing, anticiperen etc spelen een rol en hoe iemand als rijder is natuurlijk < vooral dat laatste ook denk ik. Net als praten, bellen e.d. dat kan ik ook gewoon prima tijdens het rijden. Als mensen hierdoor wel afgeleid worden is het goed dat je ervoor kiest om het niet te doen natuurlijk, maar dat betekent niet dat dit voor een ander ook onhaalbaar is en per definitie dit alles gevaarlijk is. Ik vind het juist zeer prettig om tijdens het reizen wat te kunnen eten en drinken AnnetteFlame Ik rijd al 19 jaar schakel en heb daar echt geen problemen mee om dat te combineren met eten in de auto. Maar ik hoef op bv. een autosnelweg echt niet elke 10seconden te schakelen, dus ik kan dan prima even wat drinken of een broodje naar binnen werken bv. Moet er wel geschakeld worden, leg ik het gewoon even naast me terug op de stoel, of houd ik een broodje zelfs gewoon in de hand, dan kan ik alsnog prima schakelen (broodje in schakelhand) Drinken gaat gewoon snel terug in de bekerhouder die letterlijk precies naast me zit rechts. Ik eet dan voornamelijk ook gewoon wanneer ik op de autosnelweg rijd, dus niet in bebouwde kom e.d. en dan staat hij toch standaard in de 5 of 6 (afhankelijk welke auto ik mee heb) dus hoeft er niet geschakeld te worden. |
Geplaatst: 15-10-24 07:47 |
SansaS | |
Ik vind het zo bijzonder te lezen dat mensen zeggen zo moe te zijn niet wakker te kunnen worden maar wel menen ze 3 minuten later klaarwakker in de auto zitten en goed opletten?
Er gebeuren natuurlijk ook niet voor niks zo ontzettend veel ongelukken door niet oplettende mensen. |
Geplaatst: 15-10-24 07:51 |
cursebreaker | |
Ik zat dan overigens wel gewoon klaarwakker in de auto als ik na het opstaan in de auto moest springen bij wijze van, (dat was om 05:10 in de ochtend) dus dat was bij mij niet de reden dat ik niet ontbeet, maar ik krijg gewoon echt niks af na het opstaan en in de uren erna dus ik ontbeet op het werk ook pas na een x aantal uren gewerkt te hebben. Heb dat nooit gekund en doe dit nog steeds niet ondanks dat ik dat werk niet meer heb. Ik ben nu ook sinds half 8 op en heb nog niks gegeten bv. ondanks dat ik al vanalles gedaan heb. Meestal ontbijt ik pas rond 10u op z’n vroegst of soms nog later als ik eerst met de hond een lange wandeling zou doen. Dan neem ik wel even een banaan mee in dat laatste geval.
Volgende week gaan we bv naar Disney en vertrekken we vroeg, dus dan zal er ook gewoon gegeten worden in de auto |
Geplaatst: 15-10-24 07:53 |
GabberGill | |
SansaS schreef Ik vind het zo bijzonder te lezen dat mensen zeggen zo moe te zijn niet wakker te kunnen worden maar wel menen ze 3 minuten later klaarwakker in de auto zitten en goed opletten? Er gebeuren natuurlijk ook niet voor niks zo ontzettend veel ongelukken door niet oplettende mensen. Ik ben zo iemand. Ik ben doodmoe maar wakker is wakker. Geen ongelukken en dat komt niet omdat mijn medeweggebruikers zo goed opletten. Sterker nog ik zie een heleboel mensen die het verkeer onderschatten en ondoordachte acties zetten. Dus deze zou ik niet te snel aan elkaar koppelen. |
Geplaatst: 15-10-24 07:55 |
cursebreaker | |
Ik vind inderdaad ook niet dat je kunt zeggen dat een ongeluk per definitie meteen gebeurd door niet oplettende mensen omdat ze eten/drinken, etc. Het zal zeker bij sommige mensen wel een reden kunnen zijn dat ze niet opletten natuurlijk, maar dat kun je niet generaliserend over 1 kam scheren. Maar mensen zijn jammer genoeg vaak ook niet erg goed in zelf reflectie of willen niet toegeven dat ze iets beter niet kunnen doen tijdens het rijden bv. Ik kan prima opletten terwijl ik een beker pak met mijn rechterhand terwijl ik naar de weg kijk, of een broodje pak rechts op de stoel, of handsfree bel met iemand onder het rijden, of zit mee te schreeuwen met de muziek En ik ken ook automobilisten die dit allemaal niet doen en alsnog niet goed kunnen opletten; niet goed kunnen anticiperen en niet snel kunnen handelen. Dat zegt dus zeker niet altijd iets imo. Vaak ligt het al aan het basis rijden van iemand zelf, nog zonder dat ze een extra iets doen als eten/drinken, bellen, etc. Mijn man kan ook veel minder ‘handelen’ wat dat betreft tov mij bv. We zijn twee heel verschillende mensen in de auto met rijden en zo iedereen wel om me heen. Ik zit daarom per definitie ook al niet graag bij bepaalde mensen in de auto daarom
|
Geplaatst: 15-10-24 07:57 |
SansaS | |
Ik denk je nog niet in een situatie bent terecht gekomen waarin je beide handen aan je stuur vol nodig had omdat er ineens wat gebeurde. Dat lukt je niet als je dan je beker aan het pakken bent.
|
Geplaatst: 15-10-24 07:59 |
cursebreaker | |
Nou ja ik zet ook wel eens mijn zonnenbril op wanneer de zon in m’n ogen begint te schijnen. Maar op zo’n moment doorrijden met zon in m’n ogen is misschien wel gevaarlijker en je kunt niet altijd overal aan de kant als je op de autosnelweg zit. En soms zit ik ook wel eens aan een knopje van m’n radio ofzo. En ik heb wel degelijk al situaties gehad waarbij ik vol in de ankers moest met 2 handen aan het stuur ondanks dat ik een goede anticiperende rijder ben. Ben me wel degelijk bewust van wat er kan gebeuren op de weg, maar ik heb echt nog nooit een gevaarlijke situatie meegemaakt of veroorzaakt omdat ik met 1 hand aan het stuur even mijn drinkbeker op pak of weg zet terwijl ik op de weg blijf letten - ik kijk ook altijd even om me heen hoor en schat de situatie op de weg eerst in voor zover dat dit kan. Ook met 2 handen aan het stuur ben je niet perse beter af in bepaalde situaties; het valt en staat allemaal met hoe goed je reactie vermogen is en of je überhaupt nog wel snel genoeg iets kunt doen wat vaak ook niet meer kan wanneer er echt een heftig ongeluk gebeurd. *en uiteraard snap ik dat je met 2 handen aan het stuur veiliger rijd
|
Geplaatst: 15-10-24 08:04 |
Ibbel | |
Jarenlang voor de file uit naar Amsterdam gereden. Wekker om half 6, 6 uur in de auto. Ontbijt op kantoor, om 7 uur. Eten in de auto deed ik ook wel, maar dan vaak juist lunch, op weg naar een afspraak oid.
Wat betreft gesprekken in de auto: je zal de chauffeurs de kost geven die hun gesprekspartner regelmatig aankijken (en met hun handen praten)! Hóógst irritant. Ik praat altijd voor me uit in een auto, zelfs als ik ernaast zit. Elkaar aankijken tijdens het autorijden tijdens het praten is een no-go. Ja, het is beleefd. En gevaarlijk. Dus wees maar onbeleefd, veel veiliger. |
Geplaatst: 15-10-24 08:10 |
Tieme | |
Ik ontbijt altijd in de auto. Zet het op de bijrijdersstoel en pak het op de tast. Gene probleem.
Waar je wel mee uit moet kijken is dat je fles niet op de grond dondert bij je pedalen. Dat heb ik een keer gehad. Mn Dopper schoot in de bocht van de stoel en bijna onder het rem pedaal.. kom hem met op tijd pakken. En je geeft aan dat je moe wakker wordt en veel snoozed... Van snoozen wordt je moe wakker. Misschien proberen niet meer te snoozen? Het helpt je niks. Je kan ook niet snoozen en daardoor een half uur langer slapen. Door snoozen wordt je vaak moe. Je wordt wakker en valt weer even in slaap en dat een paar x. |
Geplaatst: 15-10-24 08:11 |
Ibbel | |
Tieme schreef Mn Dopper schoot in de bocht van de stoel en bijna onder het rem pedaal.. kom hem met op tijd pakken. . Waarmee meteen bewezen is dat het niet veilig is te drinken in de auto |
Geplaatst: 15-10-24 08:13 |
Josien_ | |
Hoewel ik de bezwaren heel goed snap, eet en drink ik heel vaak in de auto onder het rijden.
Niet dagelijks, want ik ga normaliter op de fiets naar werk. Even opletten inderdaad met dingen die je gemakkelijk met één hand kan eten of drinken en wat niet te heet is. |
Geplaatst: 15-10-24 08:29 |
Doubtless | |
Ladyson schreef Bokt s hierin altijd bijna roomser dan de paus. De halve wereld ontbijt in de auto. En als we het over risico's hebben, een gesprek voeren is denk ik een groter risico. Nou inderdaad. We zullen het maar niet hebben over een volledig Mac menu wegwerken tijdens het rijden |
Geplaatst: 15-10-24 08:41 |
GabberGill | |
SansaS schreef Ik denk je nog niet in een situatie bent terecht gekomen waarin je beide handen aan je stuur vol nodig had omdat er ineens wat gebeurde. Dat lukt je niet als je dan je beker aan het pakken bent. Ben ik wel gekomen. Al spinnende over de baan omdat ik moest uitwijken voor iemand die zijn auto nog even voor me wilde knallen en daarbij mijn voorbumper licht raakte. Ik kan je dus ook vertellen dat als je dit voelt dat je die beker laat voor wat het is en je focus legt op dat. Je doet nu net alsof iemand de tafel gedekt heeft in de auto en niet van het ontbijt af kan blijven. Eten en drinken pakken doe je als het verkeer het toe laat. |
Geplaatst: 15-10-24 08:46 |
GabberGill | |
Doubtless schreef Ladyson schreef Bokt s hierin altijd bijna roomser dan de paus. De halve wereld ontbijt in de auto. En als we het over risico's hebben, een gesprek voeren is denk ik een groter risico. Nou inderdaad. We zullen het maar niet hebben over een volledig Mac menu wegwerken tijdens het rijden Wat ik daar naar van vind is dat de saus nu in zakjes zit. Voordat ik ga rijden stal ik alles netjes uit. Patat in de bekerhouder burgerbakje open op de stoel en saus in de lege kant van het burgerbakje |
Geplaatst: 15-10-24 08:46 |
prompter | |
Oh zoiets eet ik dan weer niet in de auto, maar dat is omdat de lucht me niet aanstaat en het teveel troep kan geven . Maar een bolletje en thee in een veilige thermosmok, helemaal prima.
|
Geplaatst: 15-10-24 08:56 |
Emmaa2 | |
Ik eet en drink ook gewoon tijdens het rijden. Ik rij een automaat en heb vooral op de snelweg vaak gewoon een vrije hand waarmee ik even een beker kan pakken, of een broodje vast kan houden. Met een beetje creativiteit kan ik overigens ook prima een flesje opendraaien of een verpakking openscheuren zonder mijn handen van het stuur te halen. Ik kan me eerlijk gezegd echt niet voorstellen dat er mensen zijn die nooit een slokje water drinken tijdens het rijden
|
Geplaatst: 15-10-24 09:25 |
Marcella | |
DuoPenotti schreef Verbrandingsgevaar bij knoeien.. En dan weet je zeker dat je niet meer oplet. Broodjes eten vaak genoeg gedaan tijdens rijden, maar altijd koud drinken. Maar drinken tijdens rijden niet veel tenzij het iets is met rietje. En als ik wel warme drank heb stilstaan op veilige plek om te drinken. |
Geplaatst: 15-10-24 09:31 |
Mellow | |
Jarenlang gedaan. Maar als vrachtwagenchauffeur die om 3.15 soms al moest vertrekken ontkom je daar niet aan.
Maar ontbijt kan ook zijn: een zakje breaker. Dopje eraf en je kan bij wijze van nog met 2 handen aan het stuur doorrijden. Verkeer is ver vooruit kijken en anticiperen. Is je voertuigbeheersing niet je van het, maak het jezelf dan niet moeilijker en zet de auto even aan de kant. In 5 minuten, 300 seconden kun je best even snel iets eten. In België is het overigens wel verboden heb ik ooit eens begrepen. (Correct me if i'm wrong) |
Geplaatst: 15-10-24 09:38 |
MarliesV | |
Ik ga elke week een dag naar een andere vestiging dan normaal, dat is 1.5 uur enkele reis. Ik ontbijt mijn normale ontbijt thuis, maar neem altijd een thermosmok koffie mee en 2 eierkoeken, wel het zakje open zodat ik ze gelijk kan pakken en de thermosmok heeft zo'n speciale drinkstand voor onderweg.
Grote maaltijden en dingen die je uit moet pakken enz zou ik niet doen. Maar een bidon water, thermosmok thee/koffie die zo'n speciaal deksel heeft en een krentenbol/reep oid prima. Als je het maar gelijk weg kan leggen als je achterop een file komt rijden of zo. |
Omhoog |
Geplaatst: 15-10-24 09:41 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 4 van de 8 [ 197 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Inloggen |