Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 59 van de 77 [ 1906 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 77  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger, begin en voorjaar 2025

Profiel   

Welkom :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 21:32 

Profiel   

Hier in het begin ook lakentjes/dekentjes gebruikt. Na een poosje naar slaapzak overgegaan. Hij schopte zichzelf met regelmaat bloot en daardoor kreeg hij het koud haha. Uiteindelijk is hij ook een buikslaper, dus verklaarde dat wel zij gedraai en gewoel in zn slaap, slaapt nu veel rustiger, maar is gewend aan de slaapzak.

Ik merk ook dat het nu zwaarder word hoor. Nu de 20 weken gepasseerd en het vele lopen en staan op mijn werk, in de warmte (zwembad) begint pittig te worden. Zeker op dinsdag, is een lange dag en werk ik tot 22.00u, dus dan is het kaarsje wel een beetje uit hihi. Merk dan wat spanning in mn buik enz. Ook het hardlopen gaat iets minder soepeltjes. Loop ong 10-15 sec langzamer per km, maar dit voelt verder nog wel goed. Dus met iets langzamer tempo nog goed vol te houden tot nu toe! Maar moet dus wel iets minder hard mijn best doen haha. Ik kijk ook niet meer naar tijd en snelheid. Ik ga gewoon lopen en kijk wat lekker voelt, maakt me niet uit wat dan het uiteindelijke tempo is/was.

Uiteraard ben je van harte welkom PeerAppel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 23:17 

Profiel   

Gisteren weer thuis gekomen van een heerlijke vakantie {:}
Ondertussen hebben ze hier niet stil gezeten! Mijn vader is begonnen met het leggen van de vloer en de installateur heeft alle elektra in orde gemaakt.
Mijn moeder is gisteren aan het poetsen geweest. Dat was heel fijn en rustgevend thuiskomen <3
En als kers op de taart hadden mijn ouders ons bed verhuist naar onze nieuwe slaapkamer! Dat was een hele leuke verrassing! :o

Qua kwaaltjes gaat het tot nu toe nog wel goed. Alleen met het slapen op mijn zij heb ik wat last van een hangende buik (zo voelt het iig).

Verder alles gelezen, maar pik er nu even een paar dingen uit om op te reageren:

Welkom PeerAppel!

Roulette: goed dat je aan de bel getrokken hebt!

Een aantal 20-weken echo's geweest en allemaal goed! Heel fijn!
Wij mogen woensdag voor de 20 weken echo <3

Iirrssjjee een leuk behang! Deze hebben wij ook uitgezocht :D

Verder veel luier tips, altijd fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 00:52 

Profiel   

Welkom PeerAppel! Je kan je misschien nog aan het lijstje toevoegen?

@S_imoneee: dat is leuk thuiskomen van vakantie op die manier :D

@Iris: mooi behang!!

Hoe gaan jullie om met verandering in jullie gewicht? Het hoort er natuurlijk bij, maar merk dat ik het toch weer effe moeilijk vind. Nu ik derde trimester nader vliegen de kilo's er ineens bij, nadat 1ste en 2de trimester ik amper 2 kg in totaal was bijgekomen. Liefst van al weeg ik me gewoon helemaal niet meer :')

Gisteren even wat echte zwangerschapskleren gaan kopen, aangepaste panty's, wat rokken/jurkjes en een joggingbroek. Dat voelt meteen wel veel comfortabeler :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 07:14 

Profiel   

Gewicht kan ik niet over mee praten, het is hier nog altijd min kilo's.
Volgens de verloskundige geen probleem gezien ik heus wat reserves heb. Ben benieuwd hoeveel ik nog ga aankomen nu ik lekkerder in mn vel zit.

Wat een fijne thuiskomst simone! Hoe superlief is dat!
Als je last heb van een hangende buik kan je er een kussentje onder leggen misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 08:36 

Profiel   

Oh dat is heerlijk thuis komen Simone. Wat lief dat ze jullie zo goed helpen!

Dat hangende buik gevoel herken ik wel mooie omschrijving haha :')

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik nu niet meer weeg. Ik vermoed dat er weinig nuttigs over te zeggen omdat inmiddels al mijn spier reserves naar nul zijn gegaan. Ik kan zo weinig bewegen dat ik letterlijk slappe beentjes heb haha. Als ik in mijn bovenbeen prik voel ik gewoon letterlijk alleen maar zachtheid. Ook hou ik enorm veel vocht vast al dat zie je heel goed in mijn voeten en enkels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 09:40 

Profiel   

Ik heb er niet zo'n moeite mee moet ik zeggen. Ik ben nu +2kg. Vorige zwangerschap zat ik nu nog op -3kg, dat vond ik vervelender...

Ik vond mn striae wel vervelend (die is nu al erger dan de vorige zwangerschap eindigde), totdat mn zoontje graag naar mijn "baby buikie" wilde kijken, en toen zei; oeeeh mooie streepjes, vegend over mn striae <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 09:49 

Profiel   

iirrssjjee schreef
Ik vond mn striae wel vervelend (die is nu al erger dan de vorige zwangerschap eindigde), totdat mn zoontje graag naar mijn "baby buikie" wilde kijken, en toen zei; oeeeh mooie streepjes, vegend over mn striae <3

Ach <3

En uiteindelijk als striae het ergste is wat over blijft dan valt er gelukkig prima mee te leven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 11:03 

Profiel   

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap enorm veel aangekomen en het was er na een paar maanden allemaal (+ meer) af. :j Ik besloot me op den duur niet meer te wegen tijdens de zwangerschap en gewoon te genieten. Ook bij de verloskundige werd ik niet gewogen. Dat kan ik echt (bijna) iedereen aanraden, zeker als angst voor gewichtstoename een dingetje voor je is. Nu zit ik geloof ik op +5/+6 kg.

Iirriissjjee, wat een lieve reactie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 13:02 

Profiel   

Ik ben vandaag weer eens op de weegschaal gaan staan. Ik ben nu +4. Zo'n all-inclusive vakantie zal daar ook wel enigszins aan bijgedragen hebben :')

Jolliegirl, ik had helemaal niet gereageerd op de fijne geruststelling over jouw baan. Fijn dat het jou nu al meer rust geeft.
Bedankt voor het kussentje tip. Voor nu voldoet de buitenkant van het dekbed ook nog, haha. Die prop ik dan een stukje onder mijn buik. Alleen zodra ik de andere kant op draai, kan dat natuurlijk niet. Of ik krijg een koude rug of mijn partner krijgt het koud haha. Een kussentje aan die kant is wel een goede optie!

Aah, wat een lieve reactie van jouw zoontje iirriissjjee <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 18:20 

Profiel   

Bedankt voor de slaapinfo :D

Ik zit inmiddels op +4kg sinds het begin van de zwangerschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 19:06 

Profiel   

In zit op plus 7....
Zwangerschap kussen gebruikte ik al voor de Zwangerschap ivm de hernia.
Of Naja ik heb een zijslaapkussen.
Zo goddelijk...

Ik baalde destraks toch echt wel hard.
Ik twijfelde of ik niet direct zou opstaan en weglopen...
Voor de 2de x dat het mis ging. Eind Juli was de hamburger net niet gaar. Die heb in terug laten gaan
Toen kreeg ik de snauw, ja als je voortijd gemeld had dat je zwanger bent had ik beter opgelet...
We komen er al 4 jaar en die hamburgers zijn normaal echt heerlijk.
Om vervolgens vandaag een x een schnitzel te bestellen....
Ik meld aan de bediening, let op ik ben zwanger graag alles goed door/gaar. Er kwam een ja okay...
[ img ]
En dan staat dat voor je neus.
Normaal echt goddelijk zo'n half gebakken eitje.. maar nu gewoon voor mij een nee.
Ik wil dat risico niet.
Dus 2 tellen erna de bediening moeten zeggen ehhh hallooooo... dit is niet gaar. Ik ben zwanger.
Direct werd t voor m'n neus weg gehaald.
En uiteindelijk krijg je je bord terug, eitje was nog wel in de pan geweest. Maarja de patat was eigenlijk al koud -O-

Ik ga er niet zo snel weer heen..

Ik merk dat mijn lontje met betrekking eten/slecht eten toch best kort geworden is.
Dat ik eigenlijk liever niet meer uit eten ga en gewoon thuis kook...
Nu hebben we volgende week een etentje bij een pizzeria....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 19:16 

Profiel   

Dit is gewoon slecht bereid in de keuken.. snap dat je daarvan baalt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 19:41 

Profiel   

Hagelslag, wat een slechte bediening, zeg. Ik zou die tent ook mijden.

Simone, een apart dekbed op jullie bed een idee? Dan wordt de rug van je partner ook niet meer koud. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 19:46 

Profiel   

Zijn er meerderen die rondom de 22 weken weer erge vermoeidheid hebben?
Of zal het komen door de afgelopen 5 weken vol stress en dergelijke wat nu afvloeit?

Ik slaap zo'n 12 uur per nacht als je me laat liggen..slaap opzich prima.. en blijf zo moe.

Donderdag zijn we samen gaan floaten, dat was heerlijk,daarna lekker uit eten geweest.
Zaterdag had ik een zwangerschapsmassage, dat was ook erg fijn.

En moe dat ik ben...
Hoop dat ik morgen doorslaap als mn man naar zn werk gaat, dan heb ik nog zo'n 1 tot 1,5 uur om te blijven liggen voor ik er echt uit moet. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 19:50 

Profiel   

Normaal heb ik begrip ervoor dat dingen verkeerd kunnen gaan.
Maar ik geef het nu van te voren aan.
En dat hun super jong personeel niet snapt van zwangerschap en eten is niet mijn probleem.

En mijn lontje is best wat korter geworden.
Laatst met koopzegels bij de kassa. Die meid was met haar collega's aan t kletsen. En "vergeet" koopzegels aan te tikken.
Heb ik zeer duidelijk mijn mening gegeven.
Zelfde meid paar weken later, word afgeleid door een andere klant. En vergeet weer de koopzegels.
Opzich, het gaat mij niet dan om de koopzegels. Maar eigenlijk het niet fatsoenlijk behandelen.

@jolliegirl, ik had toen wel een vermoeidheidfase.
Maar moest ook toen net de vitamine pillen weer bestellen wat ik was vergeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 20:08 

Profiel   

@jolliegirl, morgen 22 weken en afgelopen week heb ik elke dag een middagdut gedaan.... Ineens! Had ik hiervoor niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 21:16 

Profiel   

iirrssjjee schreef
@jolliegirl, morgen 22 weken en afgelopen week heb ik elke dag een middagdut gedaan.... Ineens! Had ik hiervoor niet!

O wauw!
Mijn man zei gisteren nog : als je het nodig hebt moet je het doen.
De eerste 13/14 weken sliep ik bekant elke middag een paar uur..

Heb nu bloedprikken aangevraagd bij de huisarts, ben ook zo draaierig steeds, moe, en alsof ik elk moment flauw kan vallen, ineens krijg ik het dan heel warm en moet ik echt even gaan zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 08:16 

Profiel   

Iirrssjee wat een lieve opmerking van je zoontje!

Hagelslag, wat vervelend dat je je niet begrepen/gehoord voelt in zo’n restaurant. Volgende keer lekker ergens anders heen

Jolliegirl, misschien heb je wel een ijzertekort oid wat je symptomen kan verklaren. Goed dat je bloedonderzoek hebt aangevraagd

Hier gaat alles z’n gangetje. Nu 16 weken en eigenlijk weinig te klagen. Woensdag hebben wij een pretecho om het geslacht te kijken. Ben zo benieuwd! Ons dochtertje nemen we dan ook mee, die is er heilig van overtuigd dat ze een broertje krijgt dus als het een meisje blijkt te zijn zal het wel een tegenvallen zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 09:33 

Profiel   

Welkom, AppelPeer, begin mei is ook nog voorjaar, toch. En zoveel scheelt het niet met de mensen die hier in april uitgerekend zijn.

Solleke, als je last hebt van het getal op de weegschaal, dan zou ik er inderdaad niet meer op gaan staan. Goed dat je leuke kleding hebt gekocht, denk dat dat ook wel helpt om je goed te voelen in hoe je eruit ziet ipv welk getal daarbij hoort.

Hagelslag, wat vervelend voor je. Klinkt als een combinatie van onhandig personeel en onkunde over wat allemaal niet gegeten mag worden tijdens zwangerschap. Heb het ook al gehad bij een restaurant ‘oh, hoe zwanger ben je? Eet je dan ook geen rauw vlees en vis meer?’ Desondanks vind ik het niet oké van hen dat je een afgekoeld bord met een wel iets verder gebakken eitje terug krijgt, het lag echt aan hen dat de eerste poging niet goed was.

Veel sterkte met de vermoeidheid Jolliegirl, heel goed dat je aan de bel hebt getrokken bij de huisarts, klinkt heel naar hoe je voelt, hopelijk vinden ze een oorzaak waar je wat mee kunt.

Hier baal ik dat onze geslachtsecho vandaag gisteren avond heel laat (half 11, toen sliep ik al) werd afgezegd. Met hele goed reden, maar voorlopig kunnen we daar ook niet opnieuw terecht, dus nu zijn we op zoek naar een ander fijn pret-echo bureau in de buurt die op korte termijn ook plek heeft. Onze verloskundige doet geen pret-echo’s en verder zit er weinig in de omgeving die dat wel doen. Waarschijnlijk omdat er 1 groot bureau is wat zowel medische als pret-echo’s doet, maar die weiger ik heen te gaan vanwege hun fouten bij onze eerste. Wordt wel weer opgelost en ik vind het geslacht eigenlijk totaal niet belangrijk, maar ik had me verheugd op vandaag even leuk baby kijken, zonder gedoe en vooral zonder serieus ziekenhuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 11:13 

Profiel   

In welke regio zoek je een pret echo?
Mag ook via pb. Misschien kunnen we wat mee zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 12:31 

Profiel   

Lief van je! Lijkt erop dat het opgelost is, onder voorbehoud dat er geen spoed tussendoor komt hebben we woensdagavond ergens anders een afspraak staan. Weer hele lieve meedenkende mensen die met onze uitleg hun best hebben gedaan ons toch nog in hun volle planning te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 13:51 

Profiel   

Fijn dat het alsnog gelukt is roulette!

Ik ben zelf al jong begonnen met bijbaantjes.
Maar zelfs in de snackbar waar ik heb gewerkt, werd er direct in het begin verteld als mensen iets zeggen ivm zwangerschap.
Hygiënisch werken, zorgen dat het product goed gaar is.

Nu zat de snackbar direct aan een keuken van een restaurant vast.
Maar het is eigenlijk wel belangrijke info.
Ik denk wel dat ik de restaria een mail/via fb benader.
Omdat het mij alsnog best wel stoort.
Gister vluchtig excuses gekregen.
Maar ik heb niet het gevoel dat er iets aan gedaan gaat worden.
Plus zowel mijn vriend als ik hebben last van buikloop.
We hebben beide hetzelfde gegeten, behalve dat mijn eitje dus uiteindelijk gaar was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 14:09 

Profiel   

Bij buikloop sowieso mailen...dan is er dus meer niet goed gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 14:36 

Profiel   

Morgen mag ik voor de suikertest incl gore drankje...joeppie..

Hebben jullie die 2 uur in het zkh gewacht?
En krijg je dat drankje gelijk na het nuchter prikken?

Ben al een paar dagen niet fit en lusteloos... verloskundige heeft het zojuist aangevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 16:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 59 van de 77 [ 1906 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 77  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen