Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 61 van de 77 [ 1913 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 77  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger, begin en voorjaar 2025

Profiel   

Haha ik ben absoluut geen zoetekauw (ik lust alleen haribobeertjes qua snoep :+) en vond de zoete smaak daardoor verschrikkelijk :') Maar fijn dat je het niet vies vond!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 08:20 

Profiel   

Ben iig net zo beroerd als de afgelopen twee dagen..zwabberbenen, gevoel van flauwvallen, licht in mn hoofd...
Nog een uurtje wachten en dan kan ik weer een vingerprik krijgen en dan ben ik klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 08:37 

Profiel   

Ik vind het drankje ook prima te doen hoor :j zeker als het gekoeld is haha.

Succes met het wachten. Dat vond ik verschrikkelijk vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 10:08 

Profiel   

hagelslag schreef
Renee schreef
En als het eenmaal lukt kan je zo door met bevallen :')

Sssssttttt
Zover is het nog langer niet.

Ohhh ik bedenk mij,
Vanmiddag is nog een pakketje van mijn tante aangekomen met de post <3

Echt zooo lief *\o/*
En het bestek herkende ik dus al _O-

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Lief pakketje

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 12:14 

Profiel   

Hier zo de 20 weken echo, loopt uiteraard weer uit dus we wachten nog even door.

Net de kitten laten enten en chippen. Vanmiddag nog voor mn nagels en weg vrije dag aha. Vanmorgen paarden al gedaan en bos in geweest met de honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 12:16 

Profiel   

@Jolliegirl
Dat had ik dus ook al bij de kleine test. Zo geen zin in vrijdag -O-

@marlis succes met wachten....

Hier net de bloeduitslag van gister kunnen halen bij de huisarts. Ik word sws ivm eventuele "prediabetes" al sinds 1.5 jaar alle 3-4 maanden gecontroleerd op langtijd bloedsuiker.
Maar die waarde is gelukkig nog altijd gelijk gebleven.
5.6 % en tussen 5.7 en 6.4 zou het echte grijze gebied pas beginnen....

Wel is cholesterol etc weer te hoog :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 12:55 

Profiel   

Aah balen dat cholesterol wel te hoog is.

Hier alles goed alleen buikje bovenlijn dus willen ze direct dat ik een suikertest ga doen. Maar mn suikers als ik op werk is prik zijn prima dus sta daar niet achter.

Nogsteeds een jongen aha.

Eerst tijdens de echo vraagt ze of ik vaginaal bevallen ben, uhm er zit een groot keizersnede litteken dus nee haha.

Vervolgens zegt ze slecht beeld te hebben door mn litteken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 13:09 

Profiel   

Marlis schreef

Hier alles goed alleen buikje bovenlijn dus willen ze direct dat ik een suikertest ga doen. Maar mn suikers als ik op werk is prik zijn prima dus sta daar niet achter.

Eerst tijdens de echo vraagt ze of ik vaginaal bevallen ben, uhm er zit een groot keizersnede litteken dus nee haha.

Je moet vooral niet doen waar je je niet prettig bij voelt!

Vind wel dat je veel gedoe hebt met die echo’s elke keer zeg. Of verwar ik je nu met iemand anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 13:58 

Profiel   

Renee schreef
Marlis schreef

Je moet vooral niet doen waar je je niet prettig bij voelt!

Vind wel dat je veel gedoe hebt met die echo’s elke keer zeg. Of verwar ik je nu met iemand anders?

Nee klopt dit is de echo die uiteindelijk gelukt is om te krijgen. Zoveel gedoe omdat het die externe praktijk is en niet bij verloskundige.

Maar had voor deze gebeld zodra het kon vanuit de verloskundige en was er eigenlijk weer geen plek dus je heb het goed onthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 15:19 

Profiel   

Gedoe bij een externe partij herken ik wel hoor. Heb het deze zwangerschap dat het zo geregeld is maar ook de vorige zwangerschap. Zat ook vaak met dat de verloskundige een verzoek had, deze in de verwijzing zette maar ook aan mij vroeg om dit te benadrukken. Om vervolgens in een discussie te eindigen bij het echo centrum waar ik niks mee te maken had. Mijn huidige VK zegt gelukkig gewoon: als ze het de volgende keer niet bekijken ga ik je doorverwijzen naar het ziekenhuis dan weet ik zeker dat het gebeurd. Dit gaat over de onzekerheid over de locatie van de placenta(‘s) en of er nu wel of niet een tweede aanwezig is. Daar is telkens geen tijd voor om naar te kijken (moet vaginaal).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 15:42 

Profiel   

Vervelend als ze niet doen wat er gevraagd is door de vk.

Gelukkig hebben wij een hele fijne praktijk hier in het dorp achter de hand, zodat we niet elke keer naar rotterdam hoeven.

Heb me zojuist voor morgen ook ziekgemeld.
Eerst maar eens normaal een dag op mn benen kunnen staan... Lig nu de halve middag op bed.

Hoop dat de uitslagen er snel zijn.. begin steeds meer te neigen naar een simpel ijzer tekort.
Maar ik weet niet of ik dat zomaar extra mag slikken ivm mijn schildklierziekte..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 15:44 

Profiel   

Ik hoop ook dat je snel duidelijkheid krijgt. Ellendig gedoe de hele tijd :knuffel:

Ik ben vandaag over een mentale barrière heen gestapt. We moeten nu echt aan de gang met kasten voor ons huis. En ondanks dat thuis bezorgen prima werkt bij IKEA wilden we de kleuren in het echt zien voor we gingen bestellen (maar goed ook, soms vertekend het enorm online). Dus ik heb vandaag een rolstoel geleend bij de IKEA en zo hebben mijn man en ik rustig kunnen kijken. Was nog steeds enorm heftig en zwaar maar het is gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 16:18 

Profiel   

Wat fijn zeg! Wat een goede oplossing ook. Heb je er een beetje van kunnen genieten?
Dapper van je hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 16:48 

Profiel   

Renee schreef
Gedoe bij een externe partij herken ik wel hoor. Heb het deze zwangerschap dat het zo geregeld is maar ook de vorige zwangerschap. Zat ook vaak met dat de verloskundige een verzoek had, deze in de verwijzing zette maar ook aan mij vroeg om dit te benadrukken. Om vervolgens in een discussie te eindigen bij het echo centrum waar ik niks mee te maken had. Mijn huidige VK zegt gelukkig gewoon: als ze het de volgende keer niet bekijken ga ik je doorverwijzen naar het ziekenhuis dan weet ik zeker dat het gebeurd. Dit gaat over de onzekerheid over de locatie van de placenta(‘s) en of er nu wel of niet een tweede aanwezig is. Daar is telkens geen tijd voor om naar te kijken (moet vaginaal).

Apart dat ze voor zoiets geen tijd hebben of maken. Lijkt me toch wel belangrijk om te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 17:01 

Profiel   

Jolliegirl schreef
Vervelend als ze niet doen wat er gevraagd is door de vk.

Gelukkig hebben wij een hele fijne praktijk hier in het dorp achter de hand, zodat we niet elke keer naar rotterdam hoeven.

Heb me zojuist voor morgen ook ziekgemeld.
Eerst maar eens normaal een dag op mn benen kunnen staan... Lig nu de halve middag op bed.

Hoop dat de uitslagen er snel zijn.. begin steeds meer te neigen naar een simpel ijzer tekort.
Maar ik weet niet of ik dat zomaar extra mag slikken ivm mijn schildklierziekte..

Hopelijk snel duidelijkheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 17:02 

Profiel   

@marlis
Wat irritant zeg dat echt elke x het zo'n gekloot is.
En ik snap ergens dat je niet de suikertest wilt doen. Vooral als je op je werk kunt testen

@Jolliegirl
Ohhh je maakt de spanning voor vrijdag toch wel wat hoger.
Ik snap dat je je eerst even ziek hebt gemeld.
Vrijdag namiddag komt de dierenarts om de tanden van poppy te doen. Ik heb gister mijn vader geappt of hij tijd heeft erbij te zijn.
Mijn vriend is dan ook thuis. Maar nog niet echt een paardenman. En mijn vader is gelukkig nog altijd wel een paardenman.
En hij heeft god zij dank ook tijd.(ik vraag mijn vader soms ook om even de paarden vast te houden bij de hoefsmid. Hij is altijd blij als ik geen tijd heb _O- ).

@renee
Heel goed dat je met de rolstoel gewoon de ikea bent binnengegaan! Iets is meer als niets.
Wel bijzonder ook dat ze geen tijd hebben voor vaginaal onderzoek. En ook eigenlijk gewoon klote!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 17:04 

Profiel   

Wat goed van je Renee, fijn dat je er even uit bent geweest ook. En vervelend dat ze bij het echo centrum niet gewoon even doen wat de verloskundige aangeeft, die vraagt het niet voor niets. Misschien juist wel fijn als je uiteindelijk bij het ziekenhuis uit komt, weet niet welke je dan komt, maar de twee waar wij ervaring mee hebben zijn super fijn, maken echt de tijd voor wat er nodig is (nadeel is dat je er iedere keer ook lang zit te wachten omdat alles uitloopt, maar dat is dan maar zo).

Veel sterkte, Jolliegirl, hopelijk snel resultaten en ook iets waar je wat mee kunt.

Fijn dat je 20 weken echo goed was, Marlis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 17:11 

Profiel   

Hagelslag, misschien stelt het je gerust dat ik een glas dubbelfris zoeter vond dan het drankje. Ik had tevens de sinaasappel smaak, mocht kiezen citroen of sinaasappel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 17:30 

Profiel   

Wat irritant Marlis, wel fijn dat de echo goed was!

Goede oplossing zo Renee!

Hopelijk weet je snel meer Jolliegirl! :knuffel:

Soms denk ik dat m'n buik wel meevalt, maar deed m'n normaal heel wijt vallende sportshirt aan en die zat toch strak :'). Toch maar setje zwangerschapssportkleding besteld net.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 18:44 

Profiel   

Jolliegirl schreef
Wat fijn zeg! Wat een goede oplossing ook. Heb je er een beetje van kunnen genieten?
Dapper van je hoor!

Ja zeker! Was heel fijn om even samen op pad te zijn en iets anders te zien dan ons eigen huis. Al mag ik niet klagen want we hebben een heerlijke tuin. Vind het alleen enorm ongemakkelijk om geduwd te worden maar ook om in een rolstoel te gaan zitten. Kan wel kleine stukjes lopen dus het voelt zo aanstellerig.

We hebben vandaag wel de schrijfwijze van de naam van onze dochter aangepast. Onderweg kwamen we een werkbusje tegen, de originele optie bleek ook een rolstoelmerk te zijn haha. Arm kind. Ook zijn we inmiddels tegen de tweede naam aangelopen. Dus wij zijn compleet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 19:24 

Profiel   

Jolliegirl schreef
Hagelslag, misschien stelt het je gerust dat ik een glas dubbelfris zoeter vond dan het drankje. Ik had tevens de sinaasappel smaak, mocht kiezen citroen of sinaasappel.

Ik heb gewoon geen zin in de bibberende benen en misselijkheid.
Maarja... ff doorbijten. T zal wel loslopen....

@eske dat probleem ken ik.
Och die jas pas ik nog wel...
2 tellen later de jas niet dicht krijgen.....

Ik heb net wat dramatisches ontdekt -O-
Mijn sinaasappelthee is op _O-
En nu net de laatste karamel rooibos genomen.... ik moet weer thee inslaan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 19:27 

Profiel   

Oh nee niet je thee :')

(Ik kan ook niet zonder thee dus ik begrijp je helemaal)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 19:34 

Profiel   

Ik ben alleen in de winter een theeleut..
Zomers echt niet. Maar in de winter, heeeeerlijk.

Ohhh primeur vandaag trouwens..
Mijn vriend heeft eindelijk onze kleine voelen bewegen/schoppen <3
Na 10 x poging van oeh schat ze schopt voel.... en dan hield ze op met schoppen _O-
En eindelijk vandaag heeft hij haar gevoeld.
Maar ze is vandaag ook echt best hyper

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 19:37 

Profiel   

Krijg je normaal bibberende benen van dat drankje?
Ik heb het echt niet als iets negatiefs ervaren. Maar wellicht omdat ik al laag in mn energie zat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 20:02 

Profiel   

Marlis: als je er niet achter staat, moet je het zeker niet doen. Je moet doen waar jij je fijn bij voelt.
Fijn dat het nog steeds een jongen is :+

Wat vervelend dat je je zo voelt Jolliegirl. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.

Dapper dat jullie samen op pad zijn geweest Renee. Ik kan mij voorstellen dat dat voor jou erg zwaar moet zjin. En hebben jullie het ook kunnen vinden?
Wat fijn dat jullie de naam compleet hebben!

Aah, dat is dan toch balen van dat iets te strakke shirt Eske. Ik had gister zelf ook mijn twijfels bij mijn legging, al ging dat nog prima. De vraag is voor hoe lang nog haha.

Ai, thee op is altijd dramatisch inderdaad :+
Ik herken het helemaal. Mijn favoriete thee was laatst ook op. Ik ben dan echt onthand. Ook al heb ik 20 soorten thee, ik neem eigenlijk altijd dezelfde haha.
Wat leuk dat je vriend de kleine heeft gevoeld!

Ik heb vandaag een goede dag, ondanks de iets te actieve dag van gister.
Ik merk ook dat mijn buik wat meer naar voren groeit ipv het 'mollige' buikje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 20:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 61 van de 77 [ 1913 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 77  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen