Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Breukjes in de voet

Profiel   

4.5 week terug door een ongeluk met onze 3 jarige mijn voet gebroken.
Heb 2 breukjes in mijn voet bij mijn middenvoetsbeentje.
1 breuk daar zit een pees/spier aan vast,deze spierzit bij mijn enkelvast, daarom heb ik 6 weken onderbeengips en mag ik mijn voet niet belasten.

Nu mag volgende week dit gips eraf, maar dan is het nog niet zeker of ik helemaal van het gips af ben en dus nog een aantal weken looogips krijg of een enkelbrace.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een breuk in de voet en hoe is dat bij jullie gelopen?
Mocht ik geen gips meer nodig hebben hoe lang duurt de "revalidatie" wat moet ik daarvan verwachten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 00:13 

Profiel   

Ik ben een slecht voorbeeld. Ik heb in beide voeten verschillende breukjes in mijn middenvoetsbeentjes gehad maardaar zijn ze pas ver achteraf achter gekomen toen ik voor iets anders foto's had laten maken. Ik heb dus nooit gips of iets ervoor gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 01:03 

Profiel   

Ik heb mijn middenvoetsbeentje gebroken omdat m’n voet onder de trapper kwam van de fiets en daarna over de stoep struikelde. Mijn voet zat 6 weken in het gips. Daarna mocht ik op sokken het ziekenhuis uit :+ (ik had geen extra schoen haha).

Revalidatie ging verder wel goed, alleen blijf er wel last van houden. Vooral als je met koude voeten van het paard springt of van een fiets. Je merkt dat het wat gevoeliger is/blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 02:31 

Profiel   

Middenvoetsbeentjes voor paar jaar terug gebroken. Van de 3e tree van onder van de trap gevallen. Waarschijnlijk uitgegleden.
Geen gips gehad, was niet nodig gaven ze in zh aan. Lang last van gehad ik kon het ook niet belasten, nu nog steeds gevoelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 05:49 

Profiel   

Ik heb mijn middenvoetjesbeentjes gebroken gehad van het zomer toen mijn 4-jarige op mijn voet stond. Gelukkig geen gips, dus kon vrij snel weer rijden. Af en toe is het nog steeds gevoelig en hardlopen kon ik pas weer in december. Een vriendin van mij brak haar middenvoetsbeentje en kreeg gips. Zij heeft er veel langer last van gehad. Ik denk dat het per persoon en breuk verschilt! Een van mijn teentjes staat nog wel iets omhoog en kan ik minder goed bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 07:21 

Profiel   

Bijna 14 jaar geleden heb ik een scheurtje in m'n voet opgelopen bij een peesaanhechting. Paar dagen echt gips (spoedgips?), daarna een paar weken softgips wat in de nacht af mocht. Het is best vlot hersteld vond ik, maar het nieuwe bot beperkt de beweging in de enkel. In het dagelijks leven en met paardrijden heb ik daar geen last van, maar het heeft me wel een knieblessure in het andere been opgeleverd toen ik nog turnde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 07:53 

Profiel   

Hier ook een 6 tal jaar geleden meerdere middenvoetsbeentjes gebroken nadat paard uitgleed op straat en viel met mijn been eronder.
2 weken open gips door de zwelling en daarna nog 4 weken gewone gips.
Was nog beetje gevoelig in begin maar mocht wel meteen alles doen dus de dag erna zat ik op het paard.
Nu lig ik sinds dinsdag met een gescheurde kruisband in de knie plat. Ik vrees dat dit langer zal duren maar pas maandag gesprek bij ortho om te kijken of ze gaan opereren

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 08:15 

Profiel   

4 middenvoets beentjes en een dieper voetbot gebroken met het aan willen trekken van een schoen. :') ik heb 8 weken gips gehad en daarna nog een tijd een brace en ben best lang onderweg geweest met genezen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 08:25 

Profiel   

Ik ben er nooit mee naar de huisarts geweest maar ik vermoed dat ik wel een scheurtje daar heb gehad ja nadat er een paard met vol gewicht op mijn voet gesprongen was. Had er niet veel last van na de acute pijn, maar bij aanraking bleef het 6 weken lang enorm pijn doen. Na dus een week of 6 verdween dat, precies de tijd dat botbreukjes volgens mij vaak helen, dus toen legde ik opeens de link.

Twijfel wel of er op een andere plek aan de zijkant van mijn voet niet ook iets stuk is. Dat blijft op een bepaalde plek gevoelig met aanraking (massage). Sinds er een paard op mijn andere voet geland is doet het daar precies op dezelfde plek bij aanraking zeer. Misschien moet ik er nog eens naar laten kijken, maar goed heb er normaal geen last van dus zie de urgentie niet zo.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 08:50 

Profiel   

Lees hier ook dat sommige ermee hebben doorgelopen.

Mijn andere voet heeft hij inderdaad een keer op gestaan en daar heb ik 5 weken last van gehad dat lopen veel pijn deed en hij 's avonds hartstikke dik was en nog is de plek waar hij opgestaan heeft blauwig en dik.
Als ik werken moest was ik blij als de cliënten in bed lagen en ik kon zitten en mijn schoen uit kon trekken.

Deze keer ben ik omver gelopen door ons paard en deze ging over mijn heen,waarbij hij met zijn hoef vol op mijn voet stond dat hij weg galopeerde.
Ik ben de paddock nog uit gestrompeld om vervolgens bijna flauw te vallen dit meerdere keren.
Dus hierin was doorlopen geen optie aangezien de ambulance gebeld was

Ze hebben in het ziekenhuis aangegeven dat de breuk op een heel vervelende plek zit en als er niets aangedaan zou worden of het niet goed groeit ik mijn hele leven er las van zal blijven houden.

Maar heel verschillend dus hoe iemand dit ervaart.

We wachten het af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 09:00 

Profiel   

Antonius schreef
Hier ook een 6 tal jaar geleden meerdere middenvoetsbeentjes gebroken nadat paard uitgleed op straat en viel met mijn been eronder.
2 weken open gips door de zwelling en daarna nog 4 weken gewone gips.
Was nog beetje gevoelig in begin maar mocht wel meteen alles doen dus de dag erna zat ik op het paard.
Nu lig ik sinds dinsdag met een gescheurde kruisband in de knie plat. Ik vrees dat dit langer zal duren maar pas maandag gesprek bij ortho om te kijken of ze gaan opereren

Beterschap..
Sterkte ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 09:01 

Profiel   

Pittig wel! Sterkte, hopelijk geneest het snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 09:21 

Profiel   

Ik heb een "dancers fracture" gehad, middenvoetsbeentje van mijn kleine teen.
Na 6 weken mocht het gips erad, volgens de chirurg zou het 6mnd duren voor alles weer hersteld was.
Na 6mnd bleef ik moeite hebben mijn enkel goed te gebruiken. Met name gas geven in de auto en 's ochtends op gang komen.
Uiteindelijk via fysio bij een manueel therapeut gekomen en er bleek door het gips wat vast te zitten. Na 2 behandelingen van haat nooit meer last van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 23:01 

Profiel   

Somita schreef
4.5 week terug door een ongeluk met onze 3 jarige mijn voet gebroken.
Heb 2 breukjes in mijn voet bij mijn middenvoetsbeentje.
1 breuk daar zit een pees/spier aan vast,deze spierzit bij mijn enkelvast, daarom heb ik 6 weken onderbeengips en mag ik mijn voet niet belasten.

Nu mag volgende week dit gips eraf, maar dan is het nog niet zeker of ik helemaal van het gips af ben en dus nog een aantal weken looogips krijg of een enkelbrace.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een breuk in de voet en hoe is dat bij jullie gelopen?
Mocht ik geen gips meer nodig hebben hoe lang duurt de "revalidatie" wat moet ik daarvan verwachten?

Ja, ook door een sprong van een paard op mijn voet. Ik had vrij veel breuken en gelukkig een hele kundige traumatoloog en orthopeed.
Twee van mijn middenvoetsbeentjes waren gebroken, een lisfranc fractuur en daarnaast ook mijn voetwortelbeentjes. Daar zaten veel breuken in maar stonden gelukkig nog mooi op elkaar. De lisfranc was ook "gunstig" Deel is met de hand gezet.
En ik heb een week of 8 in gewoon gips gezeten en een paar weken in loopgips.
Daarna een vrij lange tijd fysio, brace en laser therapie en een keer ingespoten bij het gewricht waar de breuk zat.
Denk dat ik na een maand of 3 weer redelijk normaal kon rijden.
Natuurlijk wel zwak etc, maar het werd snel beter vond ik zelf.

Ik ben erg blij hoe ze het aangepakt hebben. Stalgenoot had een vergelijkbare situatie en zij was geopereerd met platen en pennen.
En inmiddels alweer een keer of 3 geopereerd omdat het steeds niet goed zat of pijnlijk bleef.

Ik heb zelf eigenlijk weinig last er na. Ik kan mijn voet niet meer goed afrollen en geen druk op de bal van mijn voet houden. Kan bv dus niet meer hardlopen oid. En moet mijn voet altijd schuin zetten als ik van de trap loop. Ook heb ik altijd bepaalde beugels. Gewone beugels leiden tot pijn en continue verliezen van mijn beugel.

Maar verder kan ik gewoon redelijk normaal lopen. Als je het niet weet zal het niet iets zien aan mijn manier van lopen.
Met rijden ben ik vrij snel mijn rechter beugel kwijt als er iets gebeurt, omdat ik er niet echt druk op kan zetten, maar daar ben ik inmiddels aan gewend :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-25 23:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen