Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:47

[***] schreef:
Steeph schreef:
Zow-hé! Wat een asociale kl*te kinderen wonen hier in de wijk.

Buitenspelen met deze sneeuw vind ik helemaal prima. Maar de voortuin staan, en dan sneeuwballen tegen de ramen van de kamer naast de mijne aan gooien... GODVER DE GODVER DE GODVER -:(-

Ben naar het raam gevlogen, de gordijnen bijna uit de rails gejast en ze met een handgebaar gesommeerd op te zouten.
"Huh?" *kijkt schaapachtig terwijl zijn vriendjes al wegvlogen bij het openen van de gordijnen*
*doet het raam open* "Opzouten!"
"Maar mevrouw, ik woon hierlangs."
"Dus? Gewoon geen sneeuwballen tegen het raam gooien!"
"Maar dat deden mijn vrienden"
"Dan nog."
"Oh, oke mevrouw, we zullen het niet meer doen."

Nee, das je geraaie ~~}>

Bij mij gooide ze er een tegen mijn auto eraan toen ik langsreed, echt een geweldig idee van ze, fijn als er ijs of een steen in zit. Had de neiging om hem in z'n achteruit te zetten en keihard naar ze te gaan schreeuwen, maar ik heb me ingehouden {:)-:( {:)-:(

Dat hebben wij vorig jaar gehad op een 80 weg, en dan schrik je toch wel ff... Bijkomen gevaar is dat mensen door de schrik een ongeluk veroorzaken met alle gevolgen van dien. We hebben de 1e afslag genomen en de jongetjes gevonden (die waren natuurlijk gevlucht). Ik denk niet dat ze het daarna nog een keer gedaan hebben. ~~}>

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:57

Ik had zo ooit in de zomer een joch dat een tennisbal naar auto's gooide. Mijn auto werd geraakt. Joch zal dat ook niet meer herhalen voor de rest van zijn leven.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:27

Met dit weer bevriezen de hersentjes ofzo. En alles wat ze zien is sneeuw.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:53

Mooi de kosten van het uitblutsen en herspuiten op de ouders verhalen. Zijn ze nu helemaal besodemieterd. Was gisteren dolblij dat ik toevallig een dag verlof had gepland en niet naar mijn werk moest.

Zelfs vandaag lag de straat aan mijn werk nog spekglad en het is verdorie nog eens een drukke verbindingsweg tussen 2 grote steenwegen. Mijn eigen straat lag 10x beter. Ik overweeg serieus om toch maar een set extra winterbanden aan te schaffen voor op mijn nieuwe auto straks na Nieuwjaar.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:54

mairead schreef:
Met dit weer bevriezen de hersentjes ofzo. En alles wat ze zien is sneeuw.

_O- _O-

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:26

Afbeelding
Zo jammer dat dit in Nederland niet werkt..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:09

Stybba schreef:
We hebben de 1e afslag genomen en de jongetjes gevonden (die waren natuurlijk gevlucht). Ik denk niet dat ze het daarna nog een keer gedaan hebben. ~~}>

Want? Die zijn pas weer teruggevonden toen het weken later begon te dooien? ~~}>

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:54

Waarom denken kinderen dat het oké is om in iemand anders zijn voortuin te lopen? |o _-:(

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:53

oomens schreef:
Stybba schreef:
We hebben de 1e afslag genomen en de jongetjes gevonden (die waren natuurlijk gevlucht). Ik denk niet dat ze het daarna nog een keer gedaan hebben. ~~}>

Want? Die zijn pas weer teruggevonden toen het weken later begon te dooien? ~~}>

O:)

nou ja... ze leken wel heel erg geschrokken dat wij ze zo snel hadden gevonden en waren wel erg onder de indruk...

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:56

We zijn vanmiddag naar de Intratuin in Duiven geweest. Heeft de grootste kerstshow van Europa.

Wij dachten "lekker rustig op doordeweekse dag". Tot we daar aankwamen en overal kinderen zagen rennen en krijsen.
"Dat is waar ook, de leraren staken".

We zijn toch maar gegaan maar ik ben misselijk en met koppijn er uit gekomen. Overal kinderen, waar je ook keek. Rennen, schreeuwen, janken, blèren, op de grond liggende, zittende koters. Schreeuwende moeders naar hun kroost "JEROEN KOM HIER" " SANNE NIET AANKOMEN!" "DESTINY WAAR BEN JE?"

En kinders die hun mama roepen "MAMA, MAMA, MAMA KIJK EENS!"

Ik ben er nog overprikkeld van -O-

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:59

Ik kan - als leerkracht in spé - nu wel vrij goed mijn geduld bewaren met kinderen. Zij kunnen er niet aan doen dat hun ouders hun niet de goede waarden en normen meegeven. En ik snap ook wel dat ouders niet goed snappen dat kinderen vooraf goede instructies en begrenzingen nodig hebben voor je ze vrij laat spelen. Maarbon. Als ze iets doen wat niet door de beugel kan, zullen ze het ook geweten hebben hoor }> maar ik maak er mij ook niet druk in, en neem het hen ook niet kwalijk dat ze het vooraf niet beseften, het is normaal dat ze die dingen niet uit zichzelf beseffen.

ALS de ouders in de buurt zijn en die doen er niets aan... HO HO HO (om in de kerstsfeer te blijven ;) ), dan hebben die het wél geweten hoor. Daar pak ik het minder diplomatisch aan :+ :+ :+

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:00

laetitia schreef:
We zijn vanmiddag naar de Intratuin in Duiven geweest. Heeft de grootste kerstshow van Europa.

Wij dachten "lekker rustig op doordeweekse dag". Tot we daar aankwamen en overal kinderen zagen rennen en krijsen.
"Dat is waar ook, de leraren staken".

We zijn toch maar gegaan maar ik ben misselijk en met koppijn er uit gekomen. Overal kinderen, waar je ook keek. Rennen, schreeuwen, janken, blèren, op de grond liggende, zittende koters. Schreeuwende moeders naar hun kroost "JEROEN KOM HIER" " SANNE NIET AANKOMEN!" "DESTINY WAAR BEN JE?"

En kinders die hun mama roepen "MAMA, MAMA, MAMA KIJK EENS!"

Ik ben er nog overprikkeld van -O-


Wreed hé. Ik ben ook rap overprikkeld als het op pakweg nog maar 2 kinderen aan komt onder begeleiding van ouders. Heel wat anders dan een hele zwerm die onder begeleiding staat van mensen die weten hoe ze kinderen in de hand moeten houden, dan kies ik toch dat laatste :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:01

Ik mag hopen dat bij zulke ongeleide projectielen altijd ouders in de buurt zijn.
Maar het erge. Dat maakt geen moer uit.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:55

Het leek net een pretpark, echt overal zwermen kinderen.

En ik begrijp die ouders ook wel, want wat is er leuker dan je kleintje de grootste miniatuurwereld van Europa te laten zien? Compleet met watervallen, treintjes, een onderwaterwereld.

Maar ik was blij dat we naar huis konden. Rust :D

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:32

laetitia schreef:
Het leek net een pretpark, echt overal zwermen kinderen.

En ik begrijp die ouders ook wel, want wat is er leuker dan je kleintje de grootste miniatuurwereld van Europa te laten zien? Compleet met watervallen, treintjes, een onderwaterwereld.

Maar ik was blij dat we naar huis konden. Rust :D


Dan gaan ze toch lekker naar madurodam :Y)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:39

Laurora schreef:
laetitia schreef:
Het leek net een pretpark, echt overal zwermen kinderen.

En ik begrijp die ouders ook wel, want wat is er leuker dan je kleintje de grootste miniatuurwereld van Europa te laten zien? Compleet met watervallen, treintjes, een onderwaterwereld.

Maar ik was blij dat we naar huis konden. Rust :D

Dan gaan ze toch lekker naar madurodam :Y)

Dioramahal in de Efteling. Of was daar ook iets mee?

MyWishMax

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:09

Ja, die stakingen... Ik ging vandaag overdag rijden, kan absoluut niet met drukte omgaan namelijk. Maar de lerarenstaking betekende kinderen op stal die lekker pony gingen crossen. Nu waren het er gelukkig niet zo veel, maar ik ben dan meer bezig met die kinderen ontwijken in de bak dan met echt rijden. Het viel gelukkig mee, vorige keer was er volgens mij een hele activiteiten dag georganiseerd. Soort dagopvang tijdens de staking. :') Wel slim van stal.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:55

oomens schreef:
Laurora schreef:

Dan gaan ze toch lekker naar madurodam :Y)

Dioramahal in de Efteling. Of was daar ook iets mee?

Tja, alles moet tegenwoordig gratis... Efteling en madurpdam vragen entreegeld en de kerstshow van een tuincentrum is gratis! :)*

quote gemold omdat er maar 2 quotes in het bericht mochten staan

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:11

Ik las vandaag een bericht dat 1:5 ouders zich in de schulden steken voor dure kerst/verjaardagscadeaus.....,hoe ziek is dat dan %)

Moet gelijk aan kinderen voor kinderen denke: "ik ben toch zeker sinterklaas niet..."

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:19

Het verbaasd me niet. Er zijn ook mensen die dat doen voor vakantie. Kan ik ook niet begrijpen.
Het hoge aantal verbaasd wel overigens.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:19

Wat triest...

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:27

Hehe. Nou, ik heb voor de honden elks een nieuw tuig onder de kerstboom besteld en nu voel ik de nood om voor paardlief ook wat te bestellen :+ blijft goedkoper dan kinderen zo blijkt, ik hoef er me alvast niet voor in de schulden te steken :P

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:44

Haha dat herken ik. Als ik voor de een wat koop is dat zielig voor de ander en krijgt die ook wat. :+
Alsof ze dat weten :D

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:45

T zijn net kindjes....haha

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:57

Dus... :+ _O-