Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 395 van de 502 [ 12528 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bewust kinderloos, wie nog meer ?

 

Maar met de Mirena is de kans dus eigenlijk best aanwezig dat je wel steeds weer kinderen maakt, maar die dan meteen door de wc spoelt of uit je onderbroek wast (even heel pragmatisch gesteld).
Dat zou ik niet zo'n fijn idee vinden :oo


Mirena als anticonceptiemiddel De anticonceptieve werking van Mirena is gebaseerd op de volgende effecten:  Het slijm dat zich in het baarmoederhalskanaal bevindt wordt ‘taaier’, waardoor zaadcellen er moeilijker doorheen kunnen.  Door de afgifte van het hormoon levonorgestrel in de baarmoeder kunnen zaadcellen hier niet normaal bewegen en functioneren. Dit verkleint de kans op een bevruchting.  Het baarmoederslijmvlies (dit is de ‘binnenbekleding’ van de baarmoeder) wordt niet of nauwelijks opgebouwd. Hierdoor kan, als er toch een bevruchting plaatsvindt, een bevrucht eitje zich niet innestelen.  Door de aanwezigheid van een vreemd voorwerp in de baarmoeder (het Mirena-IUD) kan een eitje dat eventueel is bevrucht zich niet innestelen.  Bij sommige vrouwen wordt de eisprong (ovulatie) onderdrukt. Als er geen eitje vrijkomt, kan er geen bevruchting plaatsvinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 00:58 



 
Profiel   

Mijn vriend is sinds oktober vorig jaar onvruchtbaar vanwege teelbalkanker. Hij is daar direct aan geopereerd en toen bleek uit onderzoek dat er geen zaadcellen mee uit komen. Ze worden wel geproduceerd maar komen er niet mee uit dus theoretisch gezien zouden wij niet op de natuurlijke manier kinderen kunnen verwekken.
All it takes is one natuurlijk, ben ik van overtuigd.
Veel mensen schrikken als ik dit vertel en schamen zich dan dat ze gevraagd hebben naar onze kinderwens. Die hebben we niet, dus dat scheelt maar blijft wel confronterend dat we niet zelf de keuze hebben indien er ooit kriebels komen.
We vinden kinderen van anderen niks, maar zn kersverse neefje vond ie toch wel emotioneel.

Wij hebben liever puppys en als alles zo blijft zoals nu, krijgen wij geen kinderen.
Ik zit ook niet te wachten op de medische molen en de hormoonkuren en het oogsten van de eicellen. Schijnt ook erg pijnlijk te zijn en dat heb ik er nu echt niet voor over.
We hebben gekeken naar adoptie (om eventueel voorbereid te zijn) maar dit kost makkelijk 30.000 euro als je pech hebt. Tevens kun je nooit n kindje uit nederland adopteren. Is bijna altijd uit brazilie, Ethiopië etc.

Kan me best voorstellen dat als je n grote wens hebt en je krijgt dit nieuws te horen, dat dat heel moeilijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 03:30 



 
Profiel   

Wat rot RoyceMack! Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is.

*\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 05:30 



 
Profiel   

RoyceMack schreef
Mijn vriend is sinds oktober vorig jaar onvruchtbaar vanwege teelbalkanker. Hij is daar direct aan geopereerd en toen bleek uit onderzoek dat er geen zaadcellen mee uit komen. Ze worden wel geproduceerd maar komen er niet mee uit dus theoretisch gezien zouden wij niet op de natuurlijke manier kinderen kunnen verwekken.
All it takes is one natuurlijk, ben ik van overtuigd.
Veel mensen schrikken als ik dit vertel en schamen zich dan dat ze gevraagd hebben naar onze kinderwens. Die hebben we niet, dus dat scheelt maar blijft wel confronterend dat we niet zelf de keuze hebben indien er ooit kriebels komen.
We vinden kinderen van anderen niks, maar zn kersverse neefje vond ie toch wel emotioneel.

Wij hebben liever puppys en als alles zo blijft zoals nu, krijgen wij geen kinderen.
Ik zit ook niet te wachten op de medische molen en de hormoonkuren en het oogsten van de eicellen. Schijnt ook erg pijnlijk te zijn en dat heb ik er nu echt niet voor over.
We hebben gekeken naar adoptie (om eventueel voorbereid te zijn) maar dit kost makkelijk 30.000 euro als je pech hebt. Tevens kun je nooit n kindje uit nederland adopteren. Is bijna altijd uit brazilie, Ethiopië etc.

Kan me best voorstellen dat als je n grote wens hebt en je krijgt dit nieuws te horen, dat dat heel moeilijk is.

Heftig!
Vooral omdat de keus dus eigenlijk voor jullie is gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 06:27 



 
Profiel   

Je identiteit ontlenen aan het geven van borstvoeding... Seriously?
https://www.ze.nl/artikel/245244-vera-3 ... rstvoeding

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 06:51 



 
Profiel   

tsja... :')
Ik zou er een DSM 5 dingetje aan kunnen plakken, maar dat die ik maar even niet :+

Met borstvoeding heb ik trouwens geen problemen, maakt me geen hol uit of iemand naast me het zit te geven.
Maar om nou te roepen dat je identiteit er anders aan gaat, tsja, wel sneu eigenlijk.
Maargoed, gelukkig was er voor haar de oplossing en was ze na de volgende koter weer haar eigenste ik _O-

Oh dat vergeet ik nog helemaal... is ook echt een dingetje voor hier.
Ik heb altijd een vrij lage bloeddruk, zegt mijn vervangende cardioloog; "dat is op zich wel fijn, want met de zwangerschap die er voor jou nog gaat komen gaat het vaak wel wat omhoog"
Dafuq? >;)
"Oké... dus jou gaat er zo maar even van uit dat ik een kind ga nemen omdat ik toevallig een baarmoeder heb? "
Dus heb deze beste man maar even uitgelegd dat ik het een nogal ongepaste opmerking vind omdat hij er niet van uit kan gaan dat ik zwanger kan of wil worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 06:54 



 
Profiel   

Nou inderdaad. Ik heb lang gevoed maar om nou te zeggen dat ik er een andere identiteit door krijg :')

Niet -O- wat zei je... door deze opmerking schiet hij nu omhoog. Bah je moet nooit ergens van uit gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:10 



 
Profiel   

Wtf _O-
Nou, ik heb ook een lage bloeddruk (val daarom nog weleens om := ) maar een zwangerschap gaat dat toch echt niet oplossen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je van kinderen een hoge bloeddruk krijgt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:10 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Wtf _O-
Nou, ik heb ook een lage bloeddruk (val daarom nog weleens om := ) maar een zwangerschap gaat dat toch echt niet oplossen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je van kinderen een hoge bloeddruk krijgt :')

In de zwangerschap verhoogt je bloeddruk. ( vaak). Omdat je meer bloed moet rondpompen. Als deze dus al hoog is kunnen dat extra complicaties veroorzaken.

En ja kinderen kunnen zeker een hoge bloeddruk veroorzaken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:11 



 
Profiel   

Nou af en toe wel :') en dan heb ik het aller makkelijkste kind wat er bestaat :+. Maar om nou een kind te nemen 'Want dan gaat je bloeddruk omhoog'. Nah laat maar zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:15 



 
Profiel   

Smallheal schreef
Nou af en toe wel :') en dan heb ik het aller makkelijkste kind wat er bestaat :+. Maar om nou een kind te nemen 'Want dan gaat je bloeddruk omhoog'. Nah laat maar zitten :')

Dan moet je wel snel een nieuwe nemen.. :j anders heeft t geen zin

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:16 



 
Profiel   

hahaha nee die vlieger gaat bij mij ok niet echt op.

Dat omvallen als ik snel op sta heb ik ook weleens... maar kan bij mij ook aan mijn hartritmestoornissen liggen. Want het is bij mij echt niet extreem laag.
Als ik zo na denk heb ik sowieso best wat bemerkingen en gebreken... als ik een paard was was ik niet door de keuring heen gekomen :+
Ik denk dat ik echt een voorvocht-kind ben geweest _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:16 



 
Profiel   

Nou alsjeblieft zeg :'), dat laat ik aan anderen over :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:17 



 
Profiel   

Daar ging Mn drinken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:17 



 
Profiel   

gelukkig net tussen twee bakken koffie in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:18 



 
Profiel   

over koffie gesproken... ga er even een pakken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:22 



 
Profiel   

Voorvocht kind... :') Ik zeg ook altijd dat ik van zwak zaad gemaakt ben maar voorvocht is echt hilarisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:27 



 
Profiel   

Ik lees al een poos mee hier!

Ik had iemand op social media tot ze en kind kreeg. Nouja, tot ze zwanger werd :+. Alle posts op Facebook, instagram, snapchat gingen over haar buik en nu dat kind.
Elke scheet werd vastgelegd, werd er gek van. Dus overal haar er van afgegooid, werd ze boos omdat ik haar liet stikken een dan kon ik haar kind niet zitten groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:30 



 
Profiel   

ik hou echt van mijn collega :')
Een collega in een ander team heeft echt tekstuele diarree op facebook en insta over geluk, babyliefde en perfect-life etc etc
En continu van die baby foto's met kaartjes hoe oud dat kind is met allerlei zoetsappige hashtags eronder.
Had mijn collega een foto gemaakt van haar kind, post it op haar voorhoofd met 3 maanden, 2 weken, 3 dagen, 20uur. met daaronder #slapelozenachten #totaalruptuur #striae #lovemylife
_O_ _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:51 



 
Profiel   

:wave: Dat was nou net ook de bedoeling :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:53 



 
Profiel   

Geniaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:57 



 
Profiel   

Es_ther schreef
Ik lees al een poos mee hier!

Ik had iemand op social media tot ze en kind kreeg. Nouja, tot ze zwanger werd :+. Alle posts op Facebook, instagram, snapchat gingen over haar buik en nu dat kind.
Elke scheet werd vastgelegd, werd er gek van. Dus overal haar er van afgegooid, werd ze boos omdat ik haar liet stikken een dan kon ik haar kind niet zitten groeien.

Ik denk dan altijd:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:58 



 
Profiel   

c_alsemgeest, ik kan jouw posts tijdens werktijd beter niet meer lezen. Het ziet er namelijk nogal belachelijk uit dat ik in mijn uppie aan mijn bureau zit met een grijns op mijn gezicht :')

Voorvocht-kind en tekstuele diarree, waar haal je het vandaan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 11:10 



 
Profiel   

Weer een pareltje
[ img ]

Reageerden wel weer van die trotse moeders op helaas. :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 11:12 



 
Profiel   

Voorvochtkind! Denk dat mijn moeder in een volgeknoeid bad heeft gezeten!

@RoyceMack: misschien onbeleefde vraag, maar durf je daar dan ook op te vertrouwen? Dat er echt niet eentje wel uit komt?

@MarlindeRooz: Yes! Ik ben zo'n suikertante! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 11:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 395 van de 502 [ 12528 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen