Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 126 van de 280 [ 6999 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 280  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Naar de sportschool!

 
Profiel   

Hier maandag begonnen en gestopt ivm te weinig lucht. Lang leven hooikoorts. Nu extra medicatie gaat het beter, vandaag naar sportschool gegaan en voor het omkleden besloten nee het gaat hem niet worden, heb voor het eerst van mijn leven last van de warmte.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-18 15:39 



 
Profiel   

karuna schreef
Hier maandag begonnen en gestopt ivm te weinig lucht. Lang leven hooikoorts. Nu extra medicatie gaat het beter, vandaag naar sportschool gegaan en voor het omkleden besloten nee het gaat hem niet worden, heb voor het eerst van mijn leven last van de warmte.
Herkenbaar dit. Vooral als mensen veel parfum dragen of deo spuiten of op een andere manier sterk ruiken. Dan klappen mijn longen direct dicht.

Bij mijn sportschool was laatst de airco kapot. Dat is de eerste keer dat ik direct weer buiten stond. Meestal probeer ik wel eerst wat te doen qua krachttraining, ongeacht mijn benauwdheid en hooikoortsklachten.


Hier in Almelo komt een nieuwe sportschool; The Big Gym, vlakbij mijn huis. Ik ga overstappen dus :D Ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-18 10:27 



 
Profiel   

karuna schreef
Hier maandag begonnen en gestopt ivm te weinig lucht. Lang leven hooikoorts. Nu extra medicatie gaat het beter, vandaag naar sportschool gegaan en voor het omkleden besloten nee het gaat hem niet worden, heb voor het eerst van mijn leven last van de warmte.


Gelukkig kan ik prima sporten met hooikoorts, mijn pilletjes enz werken prima, voor het eerst dat er ook echt iets redelijk werkt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel altijd voordat ik ga sporten pufjes neem, anders val ik ook terpkekke neer. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-18 12:30 



 
Profiel   

Mag ik mezelf hier ook melden? Ik ga mezelf Zondag inschrijven bij de sportschool. Het enige dat mij een beetje tegen staat is dat je een persoonlijk schema a €60,- kan laten maken. Natuurlijk is zo'n schema vast het beste. Maar ik vind het wel erg veel geld. En op internet kom ik ook niet echt heel ver als ik naar goede schema's zoek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 14:12 



 
Profiel   

Hey, mag ik mij hier ook melden?

Sinds een maand of 3 ga ik naar de sportschool, met veel plezier!
Ik doe vooral boxing bootcamp (dus even boxen, dan een oefening (burpees, wallsit, crunches, push-ups..) en dan weer boxen. Probeer vaak ook nog een lesje corepower/mini bootcamp mee te pakken.
Sinds kort ook een trainingsschema, maar train dan bijna enkel mijn armen en schouders. Is ook het punt waar ik het meest aan moet werken maar merk dat ik soms denk pfff weer die armen :=

Bij ons is een trainingsschema gewoon bij de prijs inbegrepen alleen als je echt personal training wilt betaal je extra :j of small group training

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 14:26 



 
Profiel   

Oke, lees al heel lang bij :D Maar ga me ook dan toch echt even melden...


Ik doe 5x in de week boksen, waarvan 1uur vol padsen. 3x in de week legday en dan 2x in de week bovenlijk. Daarnaast loop ik gemiddeld 15duizend stapjes. Best actief als ik het zo opschrijf :')
Maaaaar, ik speel dan wel vals :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 15:02 



 
Profiel   

Apart.... hier zijn schema’s gratis. Je planned aan de balie gewoon een sessie in met een trainer, daarmee bespreek je wat je wel/niet wil, dan maakt hij/zij een schema voor je, en die loop je dan samen door....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 15:30 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Apart.... hier zijn schema’s gratis. Je planned aan de balie gewoon een sessie in met een trainer, daarmee bespreek je wat je wel/niet wil, dan maakt hij/zij een schema voor je, en die loop je dan samen door....


Wij bieden ze ook gratis aan ja :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 15:36 



 
Profiel   

Ladyloe schreef
Mag ik mezelf hier ook melden? Ik ga mezelf Zondag inschrijven bij de sportschool. Het enige dat mij een beetje tegen staat is dat je een persoonlijk schema a €60,- kan laten maken. Natuurlijk is zo'n schema vast het beste. Maar ik vind het wel erg veel geld. En op internet kom ik ook niet echt heel ver als ik naar goede schema's zoek..

Ik weet zo uit m'n hoofd niet zeker of ze schema's met apparaten hebben, maar kijk eens op de website van Darebee. Zelf samenstellen kan ook wel, je moet helder hebben waar je aan wilt werken. Als je vooral af wilt vallen dan kun je het best veel cardio doen. Qua krachttraining staat er (hier in ieder geval) op de meeste apparaten welke spieren je ermee traint en hoe je het apparaat kunt instellen. Veel mensen doen per apparaat 3 sets van 10, 15 of 20 herhalingen. Doe de oefening rustig en beheerst, sneller is niet beter. Het is soms even zoeken naar welk gewicht je in moet stellen, probeer wat uit en kies een gewicht wat niet te makkelijk is maar ook niet te zwaar. Begin met 3x10 herhalingen (ca. 30sec rust tussen de sets), gaat je dat gemakkelijk af dan doe je de volgende keer dat je gaat sporten 3x15, weer te makkelijk dan de volgende keer 3x20 en daarna gooi je het gewicht een blokje omhoog en begin je weer bij 3x10. Gaat het een keer minder goed, iedereen heeft wel eens een slechte dag, train dan met iets minder gewicht of minder herhalingen.
Er zijn ook veel mensen die zweren bij HIIT training (high intensity interval training). Daarvoor kun je dezelfde apparaten gebruiken als met de krachttraining. Het verschil is dat je (met vaak een iets lager gewicht dan met de normale krachttraining) niet 3 sets van X herhalingen doet, maar op elk apparaat dat je wilt gebruiken doe je 1 set van 30 op een hoger tempo dan normaal en je houdt geen rust. Je rent bij wijze van spreken van apparaat naar apparaat.
Het is belangrijk dat je nooit 'koud' aan krachttraining begint. Dat betekent niet dat je je eerst helemaal kapot moet zweten op een cardio apparaat, maar een beetje warm draaien op een cardio apparaat is voldoende (het is de bedoeling dat je spieren een beetje opwarmen). Bij HIIT is het vaak wel zo dat je van tevoren je spieren met cardio niet alleen opwarmt maar ook richting uitputting gaat, voordat je de krachttraining doet.
Als je dat wilt, dan kun je ook na de krachttraining nog wat cardio doen.

Gebruik alsjeblieft voor alles gezond verstand. Ik ben geen personal trainer, fysiotherapeut of bewegingsagoog. Alles hierboven is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, dus dat is niet heilig en wie weet doe ik het wel fout! Probeer de apparaten eens uit en als je zelf een schema wilt maken en twijfelt, dan willen ze die vast wel even voor jou doorkijken bij de sportschool. Wat misschien ook kan, sommige sportscholen hebben een fysiotherapeut. Die maken vaak ook schema's voor in de sportschool, dus als je dat in je pakket van de zorgverzekering hebt zitten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 16:01 



 
Profiel   

:wave: Ik wil me hier ook melden, lees al een tijd (weer) mee en vind het leuk om jullie tips en vooruitgangen te zien. Dat motiveert enorm :j

Ben inmiddels zelf ook weer bijna 3 maanden veeel in de sportschool te vinden (6x per week) en zie sinds een week of 2 eindelijk wat spieren :D
[ img ]

Ik durf niet meer te wegen, maar ik begon op 83kg en zat vorige maand pas op 82kg terwijl ik ook qua voeding echt netjes eet en oplet.
Maar dan maar langzaam, gewoon doorgaan en het zal vast lukken. Ik wil zo rond de 65kg wegen :j

Twee jaar terug ook flink bezig geweest met sporten en daar kreeg ik zulke schouders van
[ img ]
Dat hoeft voor mij dan weer niet (meer) :+
Wil wel gewoon een fit en gespierd lijf, maar moet wel vrouwelijk blijven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 16:16 



 
Profiel   

Als jij zulke spieren aan het opbouwen bent is het opzich natuurlijk logisch dat je niet lichter wordt.... :)

Ik heb gister iets verrekt ofzo met lunges, in m'n linkerbil en aan de buitenkant van m'n linker bovenbeen.... T voelt anders dan spierpijn... Ff opletten maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 16:40 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Als jij zulke spieren aan het opbouwen bent is het opzich natuurlijk logisch dat je niet lichter wordt.... :)

Ik heb gister iets verrekt ofzo met lunges, in m'n linkerbil en aan de buitenkant van m'n linker bovenbeen.... T voelt anders dan spierpijn... Ff opletten maar


Dat is waar. Heb nog genoeg vet dat eraf kan dus daarom maar niet meer wegen maar meten eens in de maand :+ die 65kg zit maar in mn hoofd, al zal ik net zo blij zijn als ik me gewoon al mooier voel in de spiegel.

Oeh, dat verrekken tijdens lunges ken ik. Dat kan je nog wel even blijven voelen. Ik had een keer niet goed opgewarmd en het schoot er echt direct in ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 17:28 



 
Profiel   

_Christina schreef
Ladyloe schreef
Mag ik mezelf hier ook melden? Ik ga mezelf Zondag inschrijven bij de sportschool. Het enige dat mij een beetje tegen staat is dat je een persoonlijk schema a €60,- kan laten maken. Natuurlijk is zo'n schema vast het beste. Maar ik vind het wel erg veel geld. En op internet kom ik ook niet echt heel ver als ik naar goede schema's zoek..

Ik weet zo uit m'n hoofd niet zeker of ze schema's met apparaten hebben, maar kijk eens op de website van Darebee. Zelf samenstellen kan ook wel, je moet helder hebben waar je aan wilt werken. Als je vooral af wilt vallen dan kun je het best veel cardio doen. Qua krachttraining staat er (hier in ieder geval) op de meeste apparaten welke spieren je ermee traint en hoe je het apparaat kunt instellen. Veel mensen doen per apparaat 3 sets van 10, 15 of 20 herhalingen. Doe de oefening rustig en beheerst, sneller is niet beter. Het is soms even zoeken naar welk gewicht je in moet stellen, probeer wat uit en kies een gewicht wat niet te makkelijk is maar ook niet te zwaar. Begin met 3x10 herhalingen (ca. 30sec rust tussen de sets), gaat je dat gemakkelijk af dan doe je de volgende keer dat je gaat sporten 3x15, weer te makkelijk dan de volgende keer 3x20 en daarna gooi je het gewicht een blokje omhoog en begin je weer bij 3x10. Gaat het een keer minder goed, iedereen heeft wel eens een slechte dag, train dan met iets minder gewicht of minder herhalingen.
Er zijn ook veel mensen die zweren bij HIIT training (high intensity interval training). Daarvoor kun je dezelfde apparaten gebruiken als met de krachttraining. Het verschil is dat je (met vaak een iets lager gewicht dan met de normale krachttraining) niet 3 sets van X herhalingen doet, maar op elk apparaat dat je wilt gebruiken doe je 1 set van 30 op een hoger tempo dan normaal en je houdt geen rust. Je rent bij wijze van spreken van apparaat naar apparaat.
Het is belangrijk dat je nooit 'koud' aan krachttraining begint. Dat betekent niet dat je je eerst helemaal kapot moet zweten op een cardio apparaat, maar een beetje warm draaien op een cardio apparaat is voldoende (het is de bedoeling dat je spieren een beetje opwarmen). Bij HIIT is het vaak wel zo dat je van tevoren je spieren met cardio niet alleen opwarmt maar ook richting uitputting gaat, voordat je de krachttraining doet.
Als je dat wilt, dan kun je ook na de krachttraining nog wat cardio doen.

Gebruik alsjeblieft voor alles gezond verstand. Ik ben geen personal trainer, fysiotherapeut of bewegingsagoog. Alles hierboven is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, dus dat is niet heilig en wie weet doe ik het wel fout! Probeer de apparaten eens uit en als je zelf een schema wilt maken en twijfelt, dan willen ze die vast wel even voor jou doorkijken bij de sportschool. Wat misschien ook kan, sommige sportscholen hebben een fysiotherapeut. Die maken vaak ook schema's voor in de sportschool, dus als je dat in je pakket van de zorgverzekering hebt zitten...


Bedankt voor je duidelijke uitleg! Heb mezelf vanochtend ingeschreven. Ga een persoonlijk trainings schema laten opstellen voor als je 2 a 3 x per week gaat sporten (€30,-). Heb ik in ieder geval iets om mee te beginnen. Morgen ga ik dan voor het eerst beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 13:48 



 
Profiel   

Heel veel plezier! Ik hoop dat het je gaat bevallen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 14:24 



 
Profiel   

Dreamy schreef
Heel veel plezier! Ik hoop dat het je gaat bevallen :D


Dank je! Ik hoop het ook! Heb er in ieder geval zin in. En hopelijk lukt alles een beetje zonder al te veel gestuntel haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 20:07 



 
Profiel   

Ik ga woensdag dan ook eindelijk beginnen. Is niet echt in een sportschool, maar meer het 'small group training' idee bij de fysiotherapie-praktijk. Wordt niet door de fysiotherapeut zelf gegeven maar door een trainster van een sportschool.

Ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 23:25 



 
Profiel   

Ladyloe schreef
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Heb mezelf vanochtend ingeschreven. Ga een persoonlijk trainings schema laten opstellen voor als je 2 a 3 x per week gaat sporten (€30,-). Heb ik in ieder geval iets om mee te beginnen. Morgen ga ik dan voor het eerst beginnen.

Graag gedaan. Veel plezier en succes! Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Er zijn veel behulpzame bokkers hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 00:24 



 
Profiel   

Ik wil vandaag alleen even cardio doen. Omdat ik nog geen trainings-schema heb. En dan kijk ik ook gelijk even zien hoe mijn conditie er voor staat. Wil eerst fietsen, dan traplopen en roeien, en afsluiten met de loopband. En als ik dit allemaal ongeveer een uurtje doe ben ik al heel trots!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 06:59 



 
Profiel   

Ladyloe schreef
Ik wil vandaag alleen even cardio doen. Omdat ik nog geen trainings-schema heb. En dan kijk ik ook gelijk even zien hoe mijn conditie er voor staat. Wil eerst fietsen, dan traplopen en roeien, en afsluiten met de loopband. En als ik dit allemaal ongeveer een uurtje doe ben ik al heel trots!


Zou ik ook zijn, ik vind het knap als je dit allemaal vol houdt!

Ik ga vandaag voor een halfuurtje grit en morgen eerst core en daarna body balance :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 08:08 



 
Profiel   

Ladyloe schreef
Ik wil vandaag alleen even cardio doen. Omdat ik nog geen trainings-schema heb. En dan kijk ik ook gelijk even zien hoe mijn conditie er voor staat. Wil eerst fietsen, dan traplopen en roeien, en afsluiten met de loopband. En als ik dit allemaal ongeveer een uurtje doe ben ik al heel trots!


Doe je goed :)) Lekker aan de slag! Basis conditie is heel belangrijk. Begin ik over het algemeen ook altijd mee met mijn klanten :j

Ik heb net rondje hamstring gepakt, lopen wat achter op de quads. Vanavond weer kickboksen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 08:13 



 
Profiel   

Het is gelukt!

25 min fietsen
15 min traplopen
10 min roeien
25 min loopband

Ik vond het echt leuk! Was even zoeken hoe de apparaten werken maar dat is goed gekomen. Het begin is er!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 11:06 



 
Profiel   

Netjes! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 15:08 



 
Profiel   

Ladyloe schreef
Het is gelukt!

25 min fietsen
15 min traplopen
10 min roeien
25 min loopband

Ik vond het echt leuk! Was even zoeken hoe de apparaten werken maar dat is goed gekomen. Het begin is er!



Goedzo :D De eerste stap is vaak het lastigst, maar je hebt het al gedaan. Nu lekker dingen gaan doen die je leuk vind of waar je beter in wilt worden :D Net wat voor jou lekker werkt. Succes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:29 



 
Profiel   

Hey leuk topic! Ok sport nu ongeveer een maandje bij se sportschool on de buurt.

Ik heb schema van daar en probeer 1 a 2x in de week te gaan. Ik merk nu al vooruitgang kan al veel meer dan in het begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:35 



 
Profiel   

Eloya schreef
Hey leuk topic! Ok sport nu ongeveer een maandje bij se sportschool on de buurt.

Ik heb schema van daar en probeer 1 a 2x in de week te gaan. Ik merk nu al vooruitgang kan al veel meer dan in het begin.


Goed bezig! En fijn dat je al verschil merkt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 20:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 126 van de 280 [ 6999 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 280  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen