Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:05

Wat een klote nieuws:(

Hele dikke knuffel

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:16

Wat een klote nieuws! maar wat is de reden dat je geen antibiotica mag?.......(je voelt je blijkbaar slecht... als je blaasontsteking nu symptoomloos was..dan kan ik het mij nog voorstellen....... maar nu)

(ik had verwacht dat ze je wel een kuurtje nitrofuratoin (furabid/macrobid) voor zou schrijven..kan ook preventief 100 mg

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:26

Ah nee, wat een rot nieuws zeg.. :(:)

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:30

Jeetje TS wat heftig allemaal! Maar wat ik lees is dat het plassen na de operatie nog wel een paar keer is gelukt. Hebben ze daar een verklaring voor gegeven? Heel veel sterkte, ik hoop echt dat er op korte termijn eens een oplossing komt!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:36

Jeetje wat een klote nieuws :(:)

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:42

Bah wat een rot nieuws.
Wees maar boos gooi er alles maar uit.
Dat is niet meer dan normaal.
Heel veel sterkte

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:47

Wat een klote nieuws Ts. Heb echt met je te doen.

Dat je nu geen antibiotica mag is niet fijn maar snap de keus van de arts wel. Zei wil steriele urine uit je baas om op kweek te zetten. Het heeft geen zin om deze kweek te doen als je op dat moment antibiotica gebruikt dan krijg je een scheef beeld.

Zou wel even als op Een rijtje gaan zetten als dit nieuws een klein beetje gezakt is. Je bent nu toch nog steeds in het ziekenhuis waar je geopereerd bent? Zou alles heel goed op papier gaan zetten zodat je goede vragen hebt. Straks is het toch een medische fout waardoor je deze klachten hebt en het opererend ziekenhuis zal dit nooit zomaar toegeven. Dus als ze geen goede antwoorden hebben op je vragen is het zinvol om via de verzekering je te laten verwijzen naar een ander ziekenhuis. Het hoeft zeker geen medische fout te zijn maar kan wel en dan moet dat wel uitgezocht worden.
Heel veel sterkte voor nu het is niet niks wat je op je bordje krijgt

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 00:55

Allemaal heel erg bedankt!

Wat een rare dag... Was na de thuiszorg weer in slaap gevallen, dus was nog diep in dromenland toen de Uroloog belde. Na het telefoontje heb ik alles bij elkaar gejankt, berichtje hier in het topic geplaatst en toen ben ik in slaap gevallen.. Was zo moe.. En toen ik wakker werd dacht ik; Ojee, ik heb op bokt gezegd dat ik slecht nieuws heb gehad, maar het was gewoon een droom, Uroloog heeft helemaal nog niet gebeld! :x

Maar helaas.. Geen droom. Ik ben echt in shock... Toen de Uroloog belde was mijn moeder niet thuis, dus toen ze het later van mijn zus hoorde kwam ze boven en vroeg; Je hebt uitslag gehad? En ik antwoord; Ja, en het is helemaal niet goed :D Serieus lachend... }:0
Verder de hele dag zo'n beetje geslapen, of muziek geluisterd op bed.. Kan er gewoon nog niet goed over praten. Had het natuurlijk ook helemaal niet verwacht, ging er vanuit dat ik de 23e de uitslag zou krijgen.. Maar ben er ook wel blij dat ze me niet langer laat wachten, terwijl ze de uitslag al weet. En hoef nu niet mega zenuwachtig naar het ziekenhuis voor de uitslag. Zal de 23e alsnog wel zenuwachtig zijn, maar weet nu al een beetje wat ik kan verwachten.

Het is trouwens niet zo dat ik nu 6 maand moet wachten voor ze uberhaubt iets gaan doen. Maar als ik het goed begrepen heb, moet zo'n ding eerst als test geplaatst worden en dan kijken of ze het iets doet, zoja dan word 'ie definitief geplaatst met een operatie en dan duurt het nog even voor de instelling etc goed zijn en je echt goed verschil merkt. Maaaar geef daar geen garanties op, miss zit ik er compleet naast. En misschien blijkt het voor het testen al niet geschikt voor mij, dat ging de Uroloog dus bespreken met haar collega.


Mijn moeder heeft al geinformeerd naar een second opinion. Voor mij zelf is het nu echt te vroeg om te bedenken wat ik wil wat dat betreft.. Wil sowieso 23 November afwachten. Kijken wat er verder uit komt, wat het plan is en ondertussen even nadenken... Heb dat echt nodig.


Wat Genja zegt, dat is idd de reden waarom ik nu geen AB krijg. Ze vroeg ook of ik me tijdens het slikken van AB even beter voelde, of dat het helemaal geen verschil maakte. Nouja dat laatste is het geval, terwijl de AB die ik kreeg gewoon zou moeten werken. Daarom denkt ze dat het miss een chronische ontsteking is en dat kan ze dan de 23e goed beoordelen... Tenzij ik meer pijn krijg of zieker word, dan word het anders.


Raket; Als je dat zou willen navragen, zou dat heel fijn zijn! :j



Nu ga ik eerst naar bed, heb knallende koppijn... Nogmaals heel erg bedankt allemaal, ben erg blij met jullie steun. Zou het liefst op iedereen apart reageren, maar het is al een hele opgave om uberhaubt een logisch bericht te typen en niet alsnog de helft te vergeten -O-

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:59

Och TS. Wat een enorme teleurstelling en wat ben jij dapper.
Veel sterkte....en stiekem hoop ik voor jou op een wonder.
Sterkte.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 07:35

Ze doen inderdaad eerst een proefplaatsing. Ik zal het na het weekend even vragen. Als ik her vergeet moet je me nog maar even porren.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:26

Och wat verdrietig voor je. Heel veel sterkte. :(:)

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:45

Heel veel sterkte met dit rottige nieuws.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:07

Hè bah TS. Dit is niet het nieuws waarop je hoopte.
Sterkte.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:56

Sterkte meid.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:58

Heftig hoor heel veel succes
Ik zou zeker voor een second opinion gaan. Dit ziekenhuis heeft jou veel en veel te lang aan het lijntje gehouden en u zoiets even via de telefoon melden.
Er zijn ziekenhuizen die een stuk patiënt vriendelijker zijn en veel meer kennis van zaken hebben. Je zorgverzekering kan je hierin adviseren.

judith_irene

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-12-07
Woonplaats: alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:16

Heel veel sterkte ts!

Qua pacemaker, dat is idd de interstim (neurostimulatie). Ik werk in de wereld van neurostimulatie en heb hierover al eerder contact gehad met ts via pb.

Ts, uiteraard moet je zelf uitzoeken met welk vervolg jij je prettig voelt, maar qua neurostimulatie is het ziekenhuis waar je momenteel al onder behandeling bent, 1 van de betere ziekenhuizen op het gebied van de neurostimulatie.

Daarbij (ik heb er zelf ook 1) vind ik het zelf prettig om hiervoor een ziekenhuis in je buurt te hebben, omdat het instellen en regelen van de pacemaker, het finetunen zegmaar, soms best wat controles en terugkomen in kunnen houden. Misschien ook iets om rekening mee te houden mocht je voor de interstim gaan.
(Hiermee wil ik niet zeggen dat andere ziekenhuizen niet goed zijn. Maar dit wordt maar in een beperkt aantal ziekenhuizen gedaan dus je moet gelijk een flink stuk verder weg).

En zoals ik toen al in pb heb aangegeven, ik kan lotgenotencontact regelen als je daar behoefte aan heb, stuur maar een pb-tje als je behoefte eraan hebt.

Nogmaals heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 17-11-18 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam ziekenhuis verwijderd

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:30

Heftig nieuws ts, snap dat dit wel echt even een klap is.
Heel veel sterkte!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:19

Sterkte meid!

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 01:04

Bedankt!

Ik vind het heel erg moeilijk, of ik naar een ander ziekenhuis ''moet'' of gewoon bij deze blijven.. Ga altijd al naar dit ziekenhuis (Alleen galblaasoperatie deden ze daar niet) en nooit problemen gehad. En nu zijn er zeker punten waarover ik baal, maar toen het andere ziekenhuis me keihard liet barsten (Bijna letterlijk :+ ) en mijn moeder dit ziekenhuis belde, kon ik wel direct komen... En toen ik later vertelde hoe de HAP had gereageerd toen ik belde, mocht ik van de Uroloog in vervolg direct de SEH bellen. Ze namen me een week op puur omdat het niet meer ging met de verblijfskatheter en zelf katheteriseren niet ging, toen ik na een dag thuis zijn weer problemen had namen ze me zonder problemen weer op.. De artsen en verpleegkundigen waren heel begripvol. De artsen die ik toen gesproken heb, namen (naar mijn idee) mijn probleem zeker wel serieus. Alleen bleken ze er heel erg naast te zitten met wat de oorzaak zou zijn... En dat hadden ze eerder kunnen weten als er eerder onderzoek gedaan was, maargoed daar ben ik zelf ook schuldig aan.. Als ik het onderzoek van de fysio toen tijdens de opname wel gedaan had, dan hadden ze toen al geweten dat het daar niet aan lag.
Misschien ben ik te positief, maar het is gewoon een feit dat er momenten waren waarop ik het heel moeilijk had met de onduidelijkheid etc bij het ziekenhuis, maar het is absoluut niet allemaal slecht en slordig gegaan.
Ik weet het gewoon echt niet... Ik wacht af wat ze nu willen gaan doen en maak afhankelijk daarvan m'n keuze :)


Judith_Irene; Ik ga je zeker (weer) een pb sturen!

Lotgenotencontact wil ik heel graag, maar op dit moment vind ik dat heel moeilijk... Kan het nog niet beseffen, denk nogsteeds veel dat ik het verkeerd begrepen heb/gedroomd heb oid. Als ik dan terugdenk aan het gesprek zijn er genoeg dingen waardoor ik weet dat het gewoon waar is, maar moet daarvoor wel steeds mezelf herinneren aan die punten. Voor m'n gevoel kan er dus helemaal geen contact zijn met mensen die hetzelfde hebben, want het is niet waar... Zo stom.
Ik wacht dus even tot vrijdag, dan hoor ik het in het ziekenhuis, zie ik de uroloog ook en is m'n moeder erbij.. Dan moet het wel doordringen dat het echt is :=
En dan heeft de uroloog ook overlegd met haar collega en kan ze wss meer vertellen...




Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Katheteriseren weer besproken, nog eens doorgenomen, weer andere soorten katheters gekregen om te proberen... En een https://www.bright-mirror.nl/bright.html gekregen :wow: Normaal moet je die gewoon kopen voor 50 euro. Voelt een beetje raar om daar blij mee te zijn, maar had eerder al een gewone spiegel gekregen, die kon ook wel onder de wc bril enzo.. Maar was gewoon echt geen succes. Degene die dit ding bedacht heeft, heeft echt begrepen wat het katheteriseren met die andere spiegel zo moeilijk maakt :))



(Oh trouwens, ik zie dat de naam van het ziekenhuis uit het bericht van Judith_Irene verwijderd is. Ik weet niet of dat is omdat de reacties op het ziekenhuis niet altijd zo positief zijn, of omdat ik post onder een SA en dus anoniem wil blijven. Maar in dat laatste geval, vind ik het niet erg als het genoemd word, had ik eerder zelf ook al gedaan :) Daar ga ik niet aan herkent worden. Denk ik :+ )


Oh, nog een edit; Superfijn dat je dat wilt doen Raket, bedankt!

judith_irene

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-12-07
Woonplaats: alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:45

J1995 schreef:
(Oh trouwens, ik zie dat de naam van het ziekenhuis uit het bericht van Judith_Irene verwijderd is. Ik weet niet of dat is omdat de reacties op het ziekenhuis niet altijd zo positief zijn, of omdat ik post onder een SA en dus anoniem wil blijven. Maar in dat laatste geval, vind ik het niet erg als het genoemd word, had ik eerder zelf ook al gedaan :) Daar ga ik niet aan herkent worden. Denk ik :+ )


Dit heeft de moderator gedaan vanwege het schaduwaccount. Ze wist niet dat je zelf al het ziekenhuis al eerder genoemd had.

De moderator heeft mij hier netjes een pb over gestuurd en in goed overleg hebben we het zo gelaten.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 16:00

Ah oke. Wel fijn dat er op gelet word! :j

Vanmorgen de continentievpk weer gesproken. Ik houd het voor nu gewoon bij de katheters die ik heb. De andere zijn nog minder fijn dan deze :Y) Spiegeltje is wel echt een handig ding. Katheteriseer nu weer 5 keer, dat vonden ze toch beter omdat de thuiszorg rond half 9 s avonds voor het laatst komt en dan half 9 s ochtends weer, soms nog een uur later. En ik ga laat slapen, dus drink nog gewoon daarna, dan is meer dan 12 uur echt te lang.
Doe dat zelf omdat de thuiszorg anders s nachts moet komen en nu al 2 keer gelukt. Als het niet lukt mag ik het ook gewoon laten... dat is wel fijn. Kan ik het proberen zonder al te veel druk.


Overmorgen cystoscopie en dan gesprek.... Zie er best wel tegenop. Dan is het echt -O-
Mochten jullie nog goede vragen weten... Heb die van Raket alvast opgeschreven :)

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:27

Ik zou zeker vragen wat hier de oorzaak van is. Je gaat voor een operatie naar een ziekenhuis en komt er met dit grote probleem weer weg. Dat moet toch een oorzaak hebben. Dat zou ik als ik jou was wel uitgezocht willen hebben want blijkbaar is er ergens iets niet goed gegaan.

Veel sterkte met alles!

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:38

Paardenfann4 schreef:
Ik zou zeker vragen wat hier de oorzaak van is. Je gaat voor een operatie naar een ziekenhuis en komt er met dit grote probleem weer weg. Dat moet toch een oorzaak hebben. Dat zou ik als ik jou was wel uitgezocht willen hebben want blijkbaar is er ergens iets niet goed gegaan.

Veel sterkte met alles!

Dat lijkt mij ook. Hier moet wel sprake zijn van een medische fout,en niet zo,n kleine ook.Want die operatie was toch helemaal niet aan je blaas?En nu heb je daar een groot probleem!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:43

Ik weet niet of TS lokaal of algeheel verdoofd is, maar helaas is dit een ‘normale’ complicatie die zich wel eens voordoet bij buikoperaties. Heel vaak gaat het daarna gewoon weer beter, maar in dit geval niet. Het lijkt me dan ook ‘dikke pech’.
Een operatie is namelijk nooit zonder risico, er is altijd risico op complicaties en dit is daar zo’n voorbeeld van. Daarom is het altijd goed afwegen wat de risico’s zijn en wat de voordelen van een operatie zijn en opereren ze niet zomaar, en brengen ze ook niet zomaar iemand onder narcose.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:49

Het is toch na de operatie wel een paar keer zelf gelukt om te plassen? Lijkt me ook goed om daar naar te informeren, waarom dat toen wel lukte en later niet meer.
En ik weet niet of dit via de uroloog moet, maar ik zou ook overwegen om weer eens langs die psycholoog te gaan. Ik denk dat dat je wel kan helpen in de verwerking van dit alles.