Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
othelloster

Berichten: 2315
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 19:38

Goedeavond Bokkers,

Ondertussen is het zondag 12 november, afgelopen dinsdag avond ben ik naar onder gelopen via de trap.
eenmaal onderaan de trap ben ik omgeklapt op mijn rechtervoet en ben ik voor overgevallen.

Doordat ik vooroverviel heb ik met de achterkant van mijn hoofd een houten kist geraakt. Daar heb ik mij vervolgens dan ook aan open gehaald op mijn hoofd. Ik ben buiten bewustzijn geraakt en het heeft nog een 20 minuten geduurd voordat ik wakker was. Eindelijk was ik wakker en ben ik heel voorzichtig na een poosje opgestaan.
Ik bleef half dood van de hoofdpijn en ben kort daarna dan ook voorzichtig gaan douchen en naar bed gegaan. in de vroege ochtend werd ik wakker en voelde mijn haar ontzettend vreemd aan.

Ik had niet in de gaten gehad door de hoofdpijn dat ik mijn hoofd had open gehaald, eenmaal wat later op de ochtend ben ik nog bij de huisarts geweest voor de wond te laten hechten. het waren maar gelukkig 3 hechtingen.

Nu zijn we ondertussen een paar dagen verder, ik ben ziek thuis gebleven de laatste paar dagen, morgen wil ik weer rustig gaan beginnen met werken. Ik merk dat mijn zelfvertrouwen een flinke klap gemaakt heeft. ik ben sowieso wat onhandig en onstabiel op de benen, dat is een erkend probleem van mij, net zoals dat ik hypermobiel ben in mijn gewrichten, en een zeer slecht evenwicht heb.

Ik merk aan mijzelf dat ik wat vertrouwen in mijzelf kwijt ben, nu ik er over schrijf merk ik dat het al iets meer naast mij neer kan leggen, maar dan toch, de hele val zelf in de gang, het gat in mijn hoofd, 20 minuten buiten bewustzijn geweest, overal nog de resterende blauwe plekken. het is mij niet in de koude kleren gaan zitten en ik vind het heftig van wat er gebeurd is. Door weer rustig op te gaan starten met werken wil ik graag mijn hoofd leeg kunnen maken.

ik heb dit hier geplaats voor even van mij af te kunnen schrijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:52

Krijg je fysiotherapie? Ik denk dat dat je wel kan helpen met het terug krijgen van vertrouwen in jezelf.

othelloster

Berichten: 2315
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 19:54

Ik heb voor aanstaande woensdag een afspraak opstaan bij de fysio.

pien_2010

Berichten: 43782
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:57

Weet je zeker dat je morgen kunt werken? Dat je geen hersenschudding hebt? Buiten westen na een val moet je serieus nemen.

Ik vind het rot voor je. Sterkte.

Roosch

Berichten: 36714
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:57

Logisch dat je hiervan geschrokken bent! :(:)

Ik zou het wel even de tijd geven en nog niet aan het werk gaan. Je hebt een flinke smak gemaakt en bent logischerwijs flink geschrokken. Daar moet je echt even van herstellen. Daarnaast ben je op je hoofd gevallen, dat moet je niet onderschatten. Ik zou echt nog even thuis blijven, rustig aan doen en lief zijn voor jezelf.

Onthoud dat een ongeluk altijd kan gebeuren. Daar heb je niet altijd invloed op. Dit is een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest waardoor je bent gevallen.

Lijsken
Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:12

pien_2010 schreef:
Weet je zeker dat je morgen kunt werken? Dat je geen hersenschudding hebt? Buiten westen na een val moet je serieus nemen.

Ik vind het rot voor je. Sterkte.


Dit. Pas alsjeblieft goed op jezelf :knuffel:

Marilu
Berichten: 1253
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:15

Heeft de huisarts niet voorgesteld om een scan te laten nemen ? Je zou een hersenbloeding kunnen hebben na zo'n val, zeker als je dan ook nog eens zo lang buiten westen bent geweest.

Sowieso, al is het een 'gewone' hersenschudding, gaan werken lijkt me nog veel te vroeg.
Als je niet voldoende rust neemt, kan je voor jaren hoofdpijnklachten houden.

De schok is nog niet uit je lijf, misschien dat je je daarom ook zo onzeker voelt. Dus ook daarvoor, lijkt me rust nemen erg belangrijk.

anjali
Berichten: 15215
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:19

Als je buiten westen bent geweest, dan heb je waarschijnlijk een hersenschudding. Dan kun je nu niet werken. Vroeger moest je dan geruime tijd plat liggen, ik weet niet of dat tegenwoordig nog protocol is. Als je te snel weer overeind ging en alles weer doen dan kon je er blijvend hoofdpijn aan overhouden.

Dammie

Berichten: 3325
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:20

Dat was een heftige val. Neem de tijd , TS.
Niet alleen lichamelijk heb je een klap gekregen, maar geestelijk ook.
Moet je gaan werken? Kan je misschien met je leidinggevende overleggen wat haalbaar is en afspreken dat je ophoudt als het niet gaat? Ook al is dat na een uurtje.

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:22

Hersenschudding minimaal. Waarom geen 112 gebeld? Zo'n klap dat je bewusteloos raakt en hoofdwond hebt is reden om meteen naar ziekenhuis te gaan voor controle. Het is begrijpelijk dat je met knallende hoofdpijn graag gaat slapen, maar zonder iemand die op let is dat nog wel eens gevaarlijk gebleken.
Herstel voor hersenschudding staat zo 6 weken voor en te snel weer gaan werken geeft veel langer klachten (tot jaren aan toe).

https://www.hersenstichting.nl/hersenaa ... nkneuzing/

marleen_88

Berichten: 14118
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:24

Ik zou ook oppassen met werken als je 20 minuten KO bent geweest? Eerst maar eens opknappen en rustig vertrouwen terugkrijgen en op opbouwen met de fysio.

othelloster

Berichten: 2315
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 20:27

Ik snap dat achteraf gezien ook niet goed, waarom er niet op gereageerd is door de vriend van mijn moeder, mijn moeder zelf is momenteel op vakantie naar Egypte en mijn vader leeft helaas al jaren niet meer.

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:35

Ik zou zeker nog niet gaan werken. 20 minuten buiten bewustzijn? Dat is echt heel erg veel. Buiten bewustzijn moet je echt serieus nemen. Het is in het echt niet zo dat dat geen schade doet zoals men vaak in films doet geloven.
Ik zou denken dat je op z'n minst een hersenschudding hebt. Maar zou vooral met de experts (huisarts) in gesprek gaan hierover, die kan je vast goed begeleiden, beter dan wij.
Neem het in ieder geval serieus. Ik heb als kind een zware hersenschudding gehad en dat heeft mij letterlijk jaren gekost voor ik geen dagelijkse hoofdpijn meer had.

Neon

Berichten: 4949
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:40

Ai ai…. Buiten westen zijn is altijd reden om 112 te bellen… en moet altijd bekeken worden door een arts… ga in het vervolg ook absoluut niet meer slapen… want je kunt belangrijke signalen missen… gewoon als tip voor als er nog eens iets gebeurd… trouwens bij twijfel wat je moet doen kijk je op thuisarts.nl. Daar wordt ook duidelijk aangegeven wanneer je een arts moet raadplegen…
Heb je nu nog klachten? Hoofdpijn, vermoeidheid, duizeligheid, wazig zien?

Ik vermoed namelijk dat jij het even heeeeeeel erg rustig aan moet doen… door blijven gaan als je een hersenschudding zou hebben, kan echt op de lange termijn serieuze problemen opleveren…

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:40

Ik denk dat het wat vroeg is qua werk. Ga je normaal prima als je moet werken energetisch? Of ben je na werm altijd sowieso al moe? Je geeft aa hypermobiel te zijn en blijkbaar (zie resultaat: val) heb je een verstoorde proprioceptie. Hoe zijn je maag en darmen? Wel eens lage rugklachten, nekpijn en migraine? Kan je ineens wat duizelig worden (ook in rust?)
Hoe is je wondgenezing en hoe reageer je op normale pijnmedicatie?

othelloster

Berichten: 2315
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 20:46

Achteraf gezien vraag ik mijzelf ook af of er niet beter op gehandeld is moeten worden. ik heb toch echt 20 minuten knock out gelegen, en ben daarna met een zwaardere pijnstiller naar bed gegaan, de 2 dagen erna ook bijna niets anders gedaan dan alleen maar geslapen.

Na mijn werk ben ik ontzettend moe altijd, sinds 2 maanden nieuw werk, maar ook vaker dood moe daarna, maag en darmen zijn bij mij helaas ook altijd een probleem geweest. migraine slik ik zelfs medicatie voor, voor dat tegen te gaan. ik heb Auramigraine.
lage rugklachten heb ik ook dagelijks mee te maken helaas, daar ben ik ook voor bij de fysiotherapeut.

mysa

Berichten: 10549
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:47

Nare val zeg. Dat onzeker zijn herken ik wel. Ik heb een prima grove motoriek maar ik ben na een val begin september ook onzeker geworden. Bij een echt harde val hoort dat er een beetje bij, denk ik.
Ik ben zelf nog steeds behoorlijk kreupel, pijnlijke knie dus misschien helpt dat ook niet. Bij jou is het je hoofd, misschien ook wat duizelig nog? En je voet misschien ook nog pijnlijk?
Ik zou nog even kalm aan doen als ik jou was.

Celebi
Berichten: 3818
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:49

Zo achteraf best eng dat je meteen na die val bent gaan slapen. Gelukkig is dat in ieder geval 'goed' gegaan. Weet dat ik mijn vriend toen hij onderuit gegaan was elke twee uur wakker moest maken die nacht, omdat hij niet direct volledig aanspreekbaar was. Maar goed dat is achteraf dus fijn dat dat eerste gevaar geweken is!

Heel rustig aan doen hoor. Een lichte hersenschudding kan echt al weken duren. Dit klinkt best heftig aan. Zou zeker de huisarts morgenochtend meteen bellen voor advies en op het moment dat je je toch ook maar een beetje raar gaat voelen vanavond of vannacht natuurlijk de spoeddienst even bellen. Die kunnen dan aan de hand van triage meedenken. Dat werken zou ik niet perse als prioriteit zien morgen. Dat komt wel weer. Gezondheid gaat voor en je wilt geen chronische klachten van een hersenschudding overhouden hoor! Zeker als je nu al zegt dat werken je fysiek/mentaal al erg moe maken is dat nu echt niet handig net na zo'n ongeluk.

Y;(

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:40

Minimaal door de scan bij zo’n lange bewusteloosheid normaal gesproken.

Te snel aan het werk werpt je helemaal terug. Dit kan ook nog later manifesteren. Dus wees lief voor jezelf.

Bij aanhoudende klachten gelijk aan de bel trekken hoor. Hersenschuddingen/hersenkneuzingen worden nog vaak zwaar onderschat.

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 23:30

othelloster schreef:
Achteraf gezien vraag ik mijzelf ook af of er niet beter op gehandeld is moeten worden. ik heb toch echt 20 minuten knock out gelegen, en ben daarna met een zwaardere pijnstiller naar bed gegaan, de 2 dagen erna ook bijna niets anders gedaan dan alleen maar geslapen.

Na mijn werk ben ik ontzettend moe altijd, sinds 2 maanden nieuw werk, maar ook vaker dood moe daarna, maag en darmen zijn bij mij helaas ook altijd een probleem geweest. migraine slik ik zelfs medicatie voor, voor dat tegen te gaan. ik heb Auramigraine.
lage rugklachten heb ik ook dagelijks mee te maken helaas, daar ben ik ook voor bij de fysiotherapeut.


Ga aub eens googlen of je dingen herkent van jezelf bij ehlers-danlos syndroom (hypermobiele variant).
Niet om je beter te maken maar om betere behandeling te krijgen en meer begrip als je ooit met uwv te maken krijgt.
Als je vragen hebt, pb me.

Ladyson

Berichten: 3236
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:10

Ik sluit me aan bij de bezorgde bokkers om rustig aan te doen, maar wil wel even kwijt dat het protocol bij hersenschuddingen tegenwoordig juist niet alleen maar rust houden is en dat zo'n 80 procent van de mensen na 3 weken geen last meer heeft.

senna21

Berichten: 11906
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:28

Morgenvroeg je werkgever bellen dat je niet kunt komen en vervolgens met spoed een afspraak maken bij de huisarts.
Je gezondheid gaat voor.

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:38

Poe ik vindt het best heftig om te lezen dat je geen medische hulp hebt ingeschakeld met hoofdletsel. Ik denk eigenlijk dat je super veel geluk hebt gehad dat je er nog zo goed bent afgekomen door niet naar de spoed te gaan.

1 ding morgen werken , om realistisch te zijn gaat het niet worden. De gevolgen zijn echt niet leuk om na 5 dagen weer aan de bak te gaan kan ik je vertellen uit ervaring. Gevolgen zijn echt de komende tijd zware hoofdpijn en vergeetachtigheid en je raar voelen in je hoofd.

Dit is gewoon een reden om je langer ziek te melden dan 5 dagen. Weer niet eigenwijs want je gaat er echt spijt van krijgen.... zeker morgen naar de huisarts.


Verder het vertrouwen dat ken ik. Ik ben sindsdien ik met mijn paard ben gevallen en een hersenschudding heb gehad ook erg panisch om op mijn hoofd te vallen. Zelfs mijn hoofd stoten vindt ik echt vreselijk en krijg ik echt wel zenuwen / lichte paniek van. Het blijft bij mij ook langer zeer doen. Ik ben ook heel bewust door mogelijke gevolgen van hersenschade/ hersenletsel. Mede doordat ik mensen ken met NAH en dat kan zo verschrikkelijk uitpakken ( ik ken een zeer ernstig geval hiervan en dat gun je niemand). Ik ben extra voorzichtig met mijn hoofd en investeer met ' gevaarlijke sporten' flink in bescherming. Dat is het enige wat mij dan meer zelfvertrouwen geeft en met succeservaringen.


En de trap voorlopig maar even voorzichtig of zittend af. Dat gaat denk ik wel even duren voor je weer zorgeloos de trap af kunt. Maar andere kant je bewust zijn van dat het gevaarlijk is kan er ook voor zorgen dat je in de toekomst beter op let en rustiger aan doet bij een risico.


Veel sterkte en beterschap!

Zoolgangster

Berichten: 9728
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:57

Paardjes83 schreef:
Minimaal door de scan bij zo’n lange bewusteloosheid normaal gesproken.

Te snel aan het werk werpt je helemaal terug. Dit kan ook nog later manifesteren. Dus wees lief voor jezelf.

Bij aanhoudende klachten gelijk aan de bel trekken hoor. Hersenschuddingen/hersenkneuzingen worden nog vaak zwaar onderschat.


Dit dus... hoe ga je trouwens naar je werk? Fietsen of autorijden/deelnemen aan het verkeer lijkt me best riskant zoals je nu eraan toe bent.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 01:31

Wat bizar dat je kennelijk 20 minuten bewusteloos onder de trap lag en degenen die dat zag geen 112 gebeld heeft. Paracetamol tegen een verwonding aan het hoofd? Niet meer doen maar voortaan eerst hulpdiensten bellen. Deze hadden je zeker laten komen of je opgehaald.
In ieder geval ben je nu gehecht. Maar kan me voorstellen dat je lichaam nog in shock is. Daarvoor staat zeker een aantal dagen. Dus tot die tijd rustig aan doen!