Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 09:55

Het begon eergister 's ochtends, ik had last van me rechterzij, ik denk is een beetje spierpijn gaat wel weer over. Maar nee dat ging het niet, toen ik 's middags op stal was voelde ik me echt ziek, alsof ik moest kotsen, helemaal misselijk en duizelig, ben ik op de fiets naar huis gestapt. Frisse lucht zou me goed doen, en dat deed het. Gelukkig niet gekotst. Toen ik 's avonds met me vriend wegging, kon ik niet meer lopen, ademen, fietsen, zitten, liggen zonder pijn, en er is nu vast wel iets dat ik nog vergeet. Hij heeft me de hele nacht in de gaten gehouden, om te voelen of ik geen koorts had.

Gister ochtend, had ik er nog steeds last van, me moeder zei als het je blindedarm is, heb je koorts. Dus ik opmeten, 35.3 niet bepaald koorts Bloos . 'S avonds heb ik het nog een keer opgemeten toen had ik 36.0 en nog steeds heel veel pijn. Nu word ik net wakker met (jawel) heel veel pijn, me temperatuur is weer iets gedaalt 35.8

Maar nu dachten wij elke keer, richting blinde darm, maar wat kan het nog meer zijn? En wat kan ik het beste doen, mijn moeder gelooft er niet in dat er iets aan de hand is, dus naar de dokter kan ik niet. (weet niet hoe ik daar moet komen Nagelbijten / Gniffelen )

La_Fleur

Berichten: 910
Geregistreerd: 19-11-05
Woonplaats: Lisse

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:58

Mischien kan je toch beter naar de huisarts gaan en vertellen wat je klachten zijn,
mischien is het niks maar dan weet je het zeker.

Succes!

ellepel

Berichten: 47440
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:49

daar heb je een huisarts voor he?
blindedarm zou best kunnen, die zit rechtsonderin je buik....

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:03

Kan best je blindedarm wezen! Heb ik 5 dagen mee rondgelopen voor ik in het ziekenhuis lag. Zelfs nog mee geprobeerd paard te rijden. Liep ik in de manege de trap op, helemaal gebogen, kwam ik een jongen tegen die geneeskunde studeerde: "je hebt een blindedram ontsteking". Pas 3 dagen later geopereerd. Ik had nl. geen koorts, dus de HA wist ook niet zeker of het zo was.
Het kan ook iets met je eierstokken zijn.
Maar koorts is dus niet altijd nodig!

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 13:05

Lise81 schreef:
Kan best je blindedarm wezen! Heb ik 5 dagen mee rondgelopen voor ik in het ziekenhuis lag. Zelfs nog mee geprobeerd paard te rijden. Liep ik in de manege de trap op, helemaal gebogen, kwam ik een jongen tegen die geneeskunde studeerde: "je hebt een blindedram ontsteking". Pas 3 dagen later geopereerd. Ik had nl. geen koorts, dus de HA wist ook niet zeker of het zo was.
Het kan ook iets met je eierstokken zijn.
Maar koorts is dus niet altijd nodig!

Oooh.. nu maak je me best wel bang, ik had eerst namelijk een ontsteking in me buik, wat al zeker was, maar ze konden het niet vinden, ze vermoedden dat het me eierstokken waren, en dan moesten ze van onderen voelen, maar dat wou ik niet, toen zei die "Als het je eierstokken zijn, kan het best dramatisch aflopen" Sigaar

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 13:05

ellepel schreef:
daar heb je een huisarts voor he?
blindedarm zou best kunnen, die zit rechtsonderin je buik....

en daar heb ik dus pijn.

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:06

Het is echt niet de bedoeling om je bang te maken hoor. Of het nou je eierstokken zijn of een blinde darm, ze zullen altijd moeten voelen. Is niet fijn, maar er zijn ergere dingen. Het is echt niet de 1e x dat een arts dat doet en die doet het echt niet voor zijn plezier!

3 dagen pijn is er toch wel iets aan de hand, kan je nog wel eten i.v.m. met de misselijkheid?

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:08

Hoezo konden ze om naar je eierstokken te kijken dan geen ego of weet ik veel maken. Ze kunnen tegenwoord zoveel. Lijkt me toch wel belangrijk dat je als arts uitzoekt wat er aan de hand is.

Maar over die klachten die je nu hebt. Ik zou er inderdaad ook mee naar de huisarts gaan. Het duurt nu al 3 dagen en blijkbaar gaat het niet echt vanzelf over...

Sterkte Lachen

Prince_

Berichten: 682
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:13

Ik zou maar snel naar de huisarts gaan ofzo want het is niet echt gezond als je het al 3 dagen hebt en het gaan niet over..
en ik wil je niet bang maken maar een blindendarmontsteking kan een slechte afloop hebben..(stel je hebt een blindendarmontsteking) succes ermee en snel naar de HA Knipoog

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:24

chickey schreef:
Hoezo konden ze om naar je eierstokken te kijken dan geen ego of weet ik veel maken. Ze kunnen tegenwoord zoveel. Lijkt me toch wel belangrijk dat je als arts uitzoekt wat er aan de hand is.

Maar over die klachten die je nu hebt. Ik zou er inderdaad ook mee naar de huisarts gaan. Het duurt nu al 3 dagen en blijkbaar gaat het niet echt vanzelf over...

Sterkte Lachen

Ze hebben toen een echo laten maken, bloed laten prikken, ik moest plassen in een potje Nagelbijten / Gniffelen en ze wouden een scan maken omdat ze nog steeds niks konden vinden, maar daar was ik te dun voor Verward

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:52

Nou zoiets heb ik nog nooit gehoord. Te dun voor een scan.. Nou moet ik ook zeggen dat ik (gelukkig) niet vaak in het ziekenhuis ben geweest maar vind het wel een apart verhaal.

Nou ga in ieder geval maar eve naar de dokter morgen he Lachen

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:54

Heb je altijd zo'n lage temp?In de 35?geef dit ook even door aan je arts?Veel succes !!

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:23

ik zou even naar de huiarts gaan, klinkt echt niet goed... lijken inderdaad klachten van blinde darm ontsteking, heb ik ook gehad. Dat is niet gevaarlijk als er iets aan gedaan wordt. Maar wel als je niets laat doen

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:36

Meteen naar de huisarts gaan. (voor in de avond de huisartsenpost desnoods) Mijn vriendin ligt op het moment ook in het ziekenhuis, en haar blinde darm is er meteen uitgehaald. Geloof me, je kan daarmee er beter te vroeg bij zijn dan te laat! Succes!

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 22:50

shanetimo schreef:
Heb je altijd zo'n lage temp?In de 35?geef dit ook even door aan je arts?Veel succes !!

meestal tussen de 35.5 en de 36.5 maar bij de 36.5 ben ik al wel ziek Nagelbijten / Gniffelen
mijn moeder heeft dit trouwens ook zo'n lage temperatuur.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:08

Ben je al bij de dokter geweest?
Let op hé...loop er niet te lang mee door.
Als je ergens in je buik een ontsteking hebt die je niet laat verhelpen,steekt het ene orgaan het andere aan.
Denk ook met een schuin oogje aan je nieren,
de plek die jij beschrijft komt niet helemaal overeen,maar het blijft een mogelijkheid.
Van bijna elke ernstige onsteking krijg je koorts (hetzij verhoging/verlaging) en moet je overgeven.
Let er bij het plassen even op of je sterk ruikt (je urine)
als dit het geval is,weet je dat het in je nieren/blaas o.i.d zit.
Sterkte ermee...een wees voorzichtig,je hebt maar 1 lichaam.. Lachen

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 08:26

Ik heb al eerder een ontsteking in me buik gehad, weet nog steeds niet waar het zat, maar weet wel dát het er zat, ik weet niet of het al over is of niet.. Nagelbijten / Gniffelen en ik had alleen de 1e dag het gevoel alsof ik moest over geven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:29

Last in je onderbuik kan ook van de ovulatie komen. De verhoogde temperatuur kan daar ook mee te maken hebben. Ik zou het nog even aankijken, als de pijn terugkomt nog even bij de HA laten controleren. Kan een onrustige blindedarm zijn, maar kan ook wijzen op bijv. galproblemen of galstenen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:46

Ik zou gewoon even naar de dokter gaan!
Dadelijk loop je te lang door en wordt de pijn misschien wel helemaal ondragelijk! Ik heb een cyste van 15 cm doorsnee gehad in mn eierstokken...
Maar er werd ook gedacht aan (blinde)darmontsteking, of iets met de nieren.
Natuurlijk kan het ook iets onschuldigs zijn maar je kan maar beter voor de zekerheid het laten nakijken.

Sjaap
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:30

Ik heb precies het zelfde als jij gehad, mijn god wat deed dat een pijn. Ik naar de huisarts, die zei eerst na bloedprikken en urineonderzoek: je hebt ergens een onsteking maar we weten niet precies hoe of wat. Heb zelfs nog een chlamydia test gehad :S Daar kan t ook van komen schijnt ofzo.

Word ik later terug gebeld, blijkt t een blaasontsteking te zijn :S:S ???

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:47

Ik heb precies hetzelfde gehad ook niet meer kunnen pijn misselijk overgeven en het was dus de blindedarm !! als ik jou was zou ik binnen 3 dagen naar de huisarts gaan voordat het toch de blindedarm is dan kunnen ze hem nog operatief verwijderen ik heb te lang gewacht en ik kreeg een drain plus 2 weken ziekenhuis!! en met een operatie was het nog geen 3 dagen ziekenhuis

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 10:57

Ik heb er 2 dagen even geen last van gehad. En nu komt het weer terug. Scheve mond Maar verder, ik heb niet hoeven overgeven, 1 keer diarree maar dat is dan ook echt alles. Geen koorts, wel af en toe heel erg zweterig, en dan weer ijskoud.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:41

dessie schreef:
Ik heb er 2 dagen even geen last van gehad. En nu komt het weer terug. Scheve mond Maar verder, ik heb niet hoeven overgeven, 1 keer diarree maar dat is dan ook echt alles. Geen koorts, wel af en toe heel erg zweterig, en dan weer ijskoud.


zolang je geen koorts hebt hoeft het ook niet veel te zijn.. maar toch je had een flinke ondertempratuur met 35.... zweterig en ijskoud wil toch wel zeggen dat het koorst is ditzelfde had ik ook.. Echt ik heb het gevoel dat het de blinde darm is als ik jou was zou ik er niet mee door lopen nu kun je nog geopereerd worden en straks niet meer ik kon ook niet meer geopereert worden omdat er een abcess zat en toen moest ik een drain veel scans en echo's en 2 weken ziekenhuis... Ik zou echt even heen gaan ik loop nu nog steeds met de blinde darm en die zeurt nu nog weleens niet zo heel vaak meer maar soms heb ik weer pijn in mij zij..

ga gewoon even langs de huisarts mijn buurvrouw heeft het ook gehad dan weer 2 dagen niet dan weer wel dan een week niet en dan weer wel .. dit was ook de blindedarm

marleen_usar

Berichten: 24686
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:34

Nog last van of is er nieuws?

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat kan dit zijn? Pijn in rechterzij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 11:52

Geen last meer van me zij, alleen gister toen ik een heel stuk had gedraaft, toen ik ging stappen was het wel weer weg. Wel buikpijn maar de slagroom van gister was niet meer goed. Nagelbijten / Gniffelen