ervaringen gebroken teen gevraagd.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:03

Zoals de titel al zegt. Vorige week is de een paard op me grote teen gaan staan en nu staat ie scheef en is 2x zo dik als normaal. Lijkt me nu wat laat om naar HA te gaan, ze kunnen dr toch weinig meer aan doen. Maar er zullen vast wel bokkers zijn geweest die wel zijn gegaan, en wat is er aan gedaan en wat werd dr gezecht? Deden ze er gips om of moesten jullie rusten of rustig aan doen en toch wat lopen? Of werd dr met tapw wat gedaan? Ben gewoon ff benieuwd Knipoog Alvast bedankt.

Nibbit

Berichten: 10430
Geregistreerd: 03-06-05

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:05

Ik heb mn 2e teen gebroken gehad.
Ze hebben er tape omgedaan, zodat ie aan de grote vast zat, en daarna moest ik rust houden...
Gips doen ze in ieder geval niet!

tamary

Berichten: 29286
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:06

De arts kan hem in elk geval recht zetten, en dan vastplakken aan een andere teen. Gipsen gaat niet met tenen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:16

Ik kreeg een spalkje om mijn grote teen, die was op 2 plaatsen gebroken (er was een schooltafel opgevallen...) ik zou er niet zo mee rond blijven lopen want dan blijf je er last van houden...

Lusitana

Berichten: 22457
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:17

Ze tapen hem gewoonlijk aan een teen ernaast. Overigens ben ik de nagel van een grote teen kwijt omdat er ooit een paard op heeft gestaan. Twee operaties verder zit ik dus met een teen zonder nagel.

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:22

Op klompen met houten zool lopen, omdat dat niet meebuigt (hoe lang weet ik niet meer).
Maar wanneer je teen echt scheef staat zullen ze hem denk ik wel recht moeten zetten. Anders blijft hij altijd scheef staan.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:25

Ik heb (jaren geleden) mijn grote teen gebroken, en toen ging ik toch echt tot over mijn enkel in het gips. 4 weken, en daarna een loopschoen.

Ik zou sowieso even bij je dokter langs gaan, gewoon om even te checken wat er aan de hand is. Als het allemaal scheef aan elkaar groeit ben je verder van huis....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:06

2x mn grote teen gebroken doordat er een paard op ging staan
hij stond wel wat scheef maar ze hebben er niets aan gedaan, 2e keer kwam wel mn nagel er af, is wel weer teruggekomen gelukkig Haha!

wat later middenvoetsbeentjes gebroken(ook omdat er een paard op ging staan) toen is mn voet ingetaped en moest ik hem veel omhoog houden maar mocht wel lopen enzo

je kan ff naar de dokter, die zal je doorsturen om foto's te laten maken, maar wrsch doen ze er niets aan

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:44

Je grote teen gaat wel in het gips. Omdat je dat echt gebruikt om te staan en te lopen enzo, heb ik van de dokter gehoord.
Alle andere tenen worden gewoon gespalkt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:46

toch niet hoor Knipoog ken meer mensen met gebroken tenen die zonder iets erom door moesten lopen!
ligt ook erg aan de sooirt breuk lijkt me, mooi recht scheurtje zal makkelijker vanzelf genezen dan een ingewikkelde breuk met losse stukjes bot etc

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:50

Ja maar die waren waarschijnlijk recht gebroken. Ik zou toch rap naar de ha gaan! Als het scheef aan elkaar groeit ben je nog niet jarig, kan een pijnlijke bedoeling worden en je grote teen zorgt ook voor je evenwicht. Als het idd zo scheef is kan het ook zo zijn dat er een pinnetje in gezet word oid. Succes ermee!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:51

Anoeska schreef:
Ik heb (jaren geleden) mijn grote teen gebroken, en toen ging ik toch echt tot over mijn enkel in het gips. 4 weken, en daarna een loopschoen.

Ik zou sowieso even bij je dokter langs gaan, gewoon om even te checken wat er aan de hand is. Als het allemaal scheef aan elkaar groeit ben je verder van huis....


gips heb ik ook gehad hoor!

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:51

Ik had mijn middelteen gebroken, is gespalkt aan de andere teen vast en dat moest een week blijven zitten.
Het heelt vrij snel.
Maar desondanks blijft het wel een gevoelige plek.
Succes!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:52

Ik heb ook 2x een teen gebroken. Een keer mijn grote teen, maar daar ben ik pas 2 weken later mee naar de huisarts geweest. Daar is toen niets meer aan gedaan. Ik moest er een tijdje voorzichtig mee doen, stevige schoenen aan maar mocht er wel voorzichtig op lopen omdat het toch al was begonnen te genezen.
Een tijdje geleden heb ik met trampoline springen mijn een na kleinste teentje gebroken. Deze is toen vastgezet aan de teen ernaast en daar moest ik een week of 2 erg voorzichtig mee zijn. Het staat nu iets scheef, maar ik heb er geen last meer van.
Gipsen wordt bij tenen niet snel gedaan, tenzij de breuk erg dicht op het kootje bij je voet zit.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:56

Ik heb er een nu een licht scheefgegroeide teen aan overgehouden Nagelbijten / Gniffelen

popcornlover

Berichten: 277
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:59

ik heb een paar jaar geleden ook mijn grote teen gebroken toen er een paard op landde (letterlijk), want hij schrok van een auto, sprong omhoog en landde vervolgens op mijn voet, niet prettig zeker aangezien hij ijzers had. Maar goed mijn teen bleek dus gebroken, ik heb toen 10 dagen in het gips gezeten, tot over mijn enkel, en vervolgens nog een hele tijd ingetaped. Al met al heb ik er nog bijna een jaar last van gehad.
Maar nu na een week kunnen ze waarschijnlijk niet veel meer doen, omdat het helingsproces al begonnen is. Als je erg veel last heb kan je natuurlijk wel gewoon bij je HA langsgaan, kijken wat die er van zegt.

Booooo
Berichten: 6539
Geregistreerd: 26-03-06

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:59

Ze trekken hem recht.. Boos!
En dan loop je een week met krukken Rolleyes

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 13:45

Het is vorige week dinsdag gebeurd dus ze zullen dr nu niet veel meer aan doen. Denk dat ik hem zelf maar met een stukje tape ofzo vast zet aan de andere teen. Durf niet echt naar HA straks moet ie toch in het gips en daar heb ik dus geen zin in. Komt trouwens ook wat etter onder mijn nagel vandaan weet iemand of dat erg veel kwaad kan?
banketstaaf voor de mensen die mij al voor gegaan zijn met gebroken tenen maar ik ben wel blij om alles te lezen hoe dat bij jullie ging Ach gut

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:11

Etter duidt op een ontstekingsproces. Wanneer je daar niets aan doet kan het erger worden. Misschien is je teen wel zo dik omdat hij ontstoken is Ach gut
Je kan toch naar de huisarts gaan en zeggen wat je wel wilt en wat niet. De huisarts kan je dan ook vertellen wat de gevolgen zijn van hetgeen je nu niet zo aantrekkelijk lijkt. Ik was vergeten dat het om je grote teen gaat, dat is wel je belangrijkste teen.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:19

Tenen zijn zeer lastig (of helemaal niet) te gipsen. Daar gaat idd tape omheen, ze tapen 'm dan vast aan de teen ernaast, zoals hierboven al is gezegd.

Ik heb ooit mijn kleine teen gebroken toen ik ermee achter het pootje van de bank bleef haken. Ongelofelijk hoeveel pijn zo'n klein teentje kan doen. Op de EHBO hebben ze 'm na foto's twee keer teruggeknakt (ook heel pijnlijk) en toen vastgezet met tape. Moest met krukken lopen, maar dat vond ik vreselijk. Dus eerst gewoon drie dagen heel rustig aan gedaan en toen zonder krukken op pad. Na drie weken was alles weer normaal, nog wel wat gevoelig maar niet pijnlijk. Een grote teen zal waarschijnlijk iets langer nodig hebben om echt goed te helen.

Everest
Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-12-05

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:44

Kleine teen had ik gebroken.. Ook dankzij mn paard Knipoog

Maar ik ... zo eigenwijs als iets... wilde er niet mee naar de dokter... dus gewoon doorgelopen enzo... Met slippers.. want meer kon ik niet aan, t bleef zeer doen, het blauwe trok niet weg.. dus uiteindelijk na twee maanden ofzo toch maar naar de dokter gegaan(moest ook nog voor iets anders Tong uitsteken 2 vliegen in een klap...)

En naja die zag wel dat t gebroken was/was geweest...

Anoniem

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:25

Ze kunnen er niet veel mee, hooguit een tapeje als daarmee comfortabeler loopt

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:21

Ik zou er wel even mee naar de huisarts gaan.
Ik heb een keer een botje in m'n voet gebroken (paard op m'n blote voet), ben er niet mee naar de huisarts gegaan en heb nu rare bobbels op m'n voet en het doet nog steeds pijn als ik veel gelopen heb.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:41

faye schreef:
Ze kunnen er niet veel mee, hooguit een tapeje als daarmee comfortabeler loopt

Als-ie 'uit het lood' staat (en dat is niet altijd van buitenaf te zien, maar wel op een foto) dan kunnen ze 'm ook nog even 'terugknakken'. Daarmee voorkom je een situatie zoals Lenneke beschrijft. Lachen

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: ervaringen gebroken teen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:02

ik heb 2 jaar geleden me grote teen gebroken .. najah gebroken ... er was een stukje bot van het puntje van me teen af... egt me hele voet dik ...
ik heb een specale schoen gehad ... waarmee je je voet niet af rolt met lopen ( egt ik had gewoon een klomp voet ...) en een stukje gips er om ... wat ik er met douchen af kom halen...
( et stoten enzo is dat erg handig)
duurde lang voor het weer normaal werd ,.. maarja ...

dus .. naar de huis arts is wel handig ...ik heb overgens niet op kruken gelopen...met die schoen ging het al beter.