Wie skate nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley91
Berichten: 97
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:27

Hier heb ik mijn skates gekocht: http://www.mijnten.nl/. Kost wat meer, maar je hebt dan ook echt een paar dat veel fijner is en waar je lang veel plezier van gaat hebben. Bezuinigen op die dingen doet echt afbreuk aan het plezier

Brechtje_A

Berichten: 1537
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Hattem, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:30

Dit is het model dat ik heb; 5 wielen met een lage schoen :) (niet precies deze, maar het model)

Afbeelding

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:06

welke wiel maat hebben jullie?

ik twijfel aan en 90 of toch en 84 80 maat

ik skeeler voornamelijk over de dijk lange afstanden
ik wil wel sowieso en stevige schoen geen laag model wegens zwakke enkels

heb van fila wel leuke modelen gezien iemand bekend mee?

Milky_Way

Berichten: 1595
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:49

Lees dat best wel aantal het remmen lastig vind!? Bij die inline skates heb je idd soms zo'n remblokje maar als je die niet hebt of niet weet hoe je deze goed moet gebruiken kan je altijd de T-Stop inzetten! Deze stop is vrij makkelijk te leren en heel handig om te gebruiken om vaart te minderen en uiteindelijk te stoppen.
Voor een krachtige snelle plotselinge stop kan je een hockey stop maken, moet je wel eerst even oefenen :P

Hier een filmpje met een uitleg hoe de stop werkt en op welk been je je gewicht moet zetten :) (hockeystop kan je filmpje vinden rechts in die balk als je via youtube kijkt).

hyawatta

Berichten: 1659
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:10

Ik meld me ook, ik skeeler al jaren alleen het voorjaar en de zomer eigenlijk, hier bijna alle fietspaden met bomen ernaast, niet echt handig dus met bladeren en takjes haha.

Ik maak afstanden tussen de 5 en 10 km, er zijn hier niet veel fijne routes.

Ik draag nooit bescherming al is dat natuurlijk nooit weg, moet ze nog wel ergens hebben liggen.

Ik heb ze van het merk spex, hele fijne, moet eigenlijk alleen wel m'n wieltjes vervangen.

Heb poosje geleden weer ff een paar km gemaakt maar stond toen nog bedt veel wind, binnenkort ga in het weer lekker oppakken.

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:20

ik ben een ramp op skates maar m'n vriend gaat regelmatig met me mee als ik ga rijden met mn paard.
Zo zijn we gisteren 4uurtjes weg geweest.

zijn er nog die met combi paard en skates gaan?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:51

zo als het filmpje zo rem ik ook.

ik wil als lekker weer wordt van de week maar is even de skeelers uit het vet trekken.
Mijn steunzolen erin passen, want die heb ik sinds kort.
Ik kreeg na skeeleren soms meer pijn dan dat ik er voldoening van had..
tot 8 weken terug bleek dat ik enorm korte kuitspieren heb, en ik daardoor pijn kriel aan mijn hielspoor (1,5 jaar mee gelopen)

nu kan ik weer normaal lopen, en hopelijk ook skeeleren.

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:07

Ik ben van de week ook weer begonnen! Iets meer dan 9 km in 38 minuten, mooi beginnetje :)

Ik heb Bauer, met 4 wielen. Deze heb ik al meer dan 15 jaar of zo, dus ik geloof dat het tijd wordt om de wielen eens te vervangen...

Die T-stop, slijten je wielen daar niet enorm van? Dat vrouwtje in het filmpje is wel heel relaxed op de skates :)

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:12

Paardennamen dat vraag ik me ook af. Lijkt me er in elk geval niet heel best voor.

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:15

Maar aan de andere kant: als je dan wel snel kunt stoppen, lijkt me dat wel belangrijker dan die paar wielen :)

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:20

Ik ga wel oefenen op de remtechniek met blokje. Dat geluid klinkt wel stoer haha..
Snel kunnen stoppen is wel fijn. Geen idee meer hoe ik dat vroeger deed. Toen zelfs heel stoer op de halfpipe. Nu breekt het zweet me al uit bij een afrit.

Warboel
Berichten: 14720
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:29

Hier in de buurt kan je een skate cursus volgen... Kost 50 of 75 euro (precies weet ik het even niet en ik ben nu te lui om het op te zoeken :') ) voor 4 lessen dacht ik, dan leer je remmen.. maar ook verkeersveiligheid, vallen en opstaan en meer wat handig is. Zit te denken om dat te gaan doen, het begint 10 april dus kan er nog even over nadenken! Maar aan de andere kant, voldoende mogelijkheden om het hier gewoon te oefenen het remmen e.d. zonder dat je gelijk plat gereden wordt want in de polder mogen geen auto's komen.

Milky_Way

Berichten: 1595
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:21

Paardennamen schreef:
Die T-stop, slijten je wielen daar niet enorm van? Dat vrouwtje in het filmpje is wel heel relaxed op de skates :)


T-Stop is om vaart te minderen, je laat daarbij je wieltjes dus licht over de grond slepen en zo kom je tot een stop of minder je vaart. Hoe harder je je slepende voet als ware in de grond drukt hoe sneller je tot een stop komt. Als het goed is zijn je skate wieltjes hard genoeg en slijten ze niet zo super snel. Het is een gewone stop voor zowel inline skaten als rolschaatsen. Met de rolschaatsen moeten wij alle 4 de wielen aan de grond houden, dat is net effe wat lastiger omdat ze 2 aan 2 zitten en niet in 1 rij :P

De hockey stop is om echt abrupt te stoppen, mocht er opeens een auto om de hoek komen en je gaat best snel dan is dat een stop dat je heel snel kan afremmen!

Andere makkelijke stop is de Plow stop, deze werkt beetje het zelfde als hoe je stopt met skie's die pizza punt maken :P :
http://www.youtube.com/watch?v=LayrvKzmCtE

Zelf ben ik fan van de Tomahawk stop maar deze kunnen jullie niet maken met de inlineskates want daarvoor heb je die noppen nodig die wel op mijn rolschaatsen zitten.
Voor de nieuwsgierigen hoe die stop eruit ziet:
http://www.youtube.com/watch?v=vF1FpoOn99c

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 02:14

Ik zal die T-stop de eerstvolgende keer eens gaan oefenen :j Die hockeystop lijkt in haar filmpje wel heel erg op de edge stop, waar ze het eerst over heeft. Wat is daar dan het verschil tussen?

Grappig voorval, wat ik eens had met stoppen: ik ging eens op de skates naar de sportschool toe. Een paar politie-agenten zagen me op de heenweg gaan en een uurtje of 2 later weer terugkomen. Ik had best wel een vaartje, maar 1 agent sprak me aan. Ik kon natuurlijk niet snel genoeg stoppen op het laatste moment, dus ik draaide maar een rondje om hem heen en hij draaide met me mee. Moet er erg komisch uit gezien hebben :))

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:52

@paardennamen: ik zie het helemaal voor me :')

Maar het verschil? Volgensmij dat bij de hockeystop je skeelers moeten glijen een beetje, maar dat lukt mij ook niet hoor, hoe hard ik ook ga, ik stop via de edge stop. Iemand tips? Want ik stop wel gewoon op een klein stukje, draai niet door (pirouette ofzo niet) het enige is dat ik mijn skeelers niet kan laten glijen.

prugelpiet

Berichten: 12610
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:09

Als ik plots een auto zal tegenkomen, duik ik wel de berm in :')

Gister een rondje van 7.2 km gemaakt :D

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:33

prugelpiet schreef:
Als ik plots een auto zal tegenkomen, duik ik wel de berm in :')

Gister een rondje van 7.2 km gemaakt :D

Doe ik ook. Moest ik gistter nog doen.. :=

Chantalla

Berichten: 1442
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:48

Gister ook weer klein rondje gemaakt. Met de 7 km wind tegen van zondag nog in mn benen...
Morgen vrij dus een groter rondje :)

En euuh...remmen...wat is dat? :Y)

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:33

Ik kan niet skeeleren met blokjes erop. Dat is altijd het gene wat ik er als 1e af sloop.

Ik heb nu 5 wielen, vaak heb je dan al geen blokje mee. ideaal !!

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:56

gister weer wezen skaten ging lekker heb het veeel langer volgehouden dan ik had verwacht
wij zijn naar een soort skate baan gegaan 1 rondje is 500 meter en had niet gedacht dat in 1 ronde vol zou houden (men wat ben ik slecht aan mn conditie) maar heb er 3 achter elkaar gemaakt daarna even rustig geskate en weer 3 rondens gemaakt daarna even gewisseld met de buuf die mee was op de kango jumps maar men wat is dat rottig dus k blijf heerlijk skaten heb nu wel al mega spierpijn schenen/kuiten/knieholtes/bovenbenen aiiiaii hihi

ook hier een nood stop moeten maken ben de berm ingeschoten anders lag ik denk ik languit met een los lopende hond die mn wieltjes wel zag zitten hihi

Anoniem

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:57

Ik heb pijn aan mijn schenen van het hardlopen vorige week :\ sh*t nou kan ik niet rijden

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:18

Caboclo, dat lijkt me ideaal zo'n baan. Dat hebben ze hier allemaal niet helaas.

Thrive

Berichten: 999
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:50

Ah, leuk, weer een skate/skeeler-topic! :)

Ik probeer dagelijks op de skeelers te staan. Heb skeelers van het merk Head (deze) met 4x100mm wielen en draag altijd m'n helm en polsbeschermers. Gister een rondje van 17km gemaakt, maar dat was met deze wind echt afzien. :P

kosseh

Berichten: 2624
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:59

Skeeleren jullie gewoon in je normale kleding of doen jullie er sportkleding voor aan?

Ik skeeler altijd gewoon in me normale kleding. Maar ben benieuwd wat ander doen

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:02

Ik meld me ook! Sinds afgelopen weekend in het bezit van K2 Ascent skeelers, heb eerst een hele goede 2e hand set gekocht, als het bevalt investeer ik in nieuwe betere! Ben gisteren het tweede rondje gaan doen. Ben ongeveer 6 km op pad geweest! Weinig spierpijn gelukkig, maar sport al 3 a 4 keer per week in de sportschool. Reden dat ik skeeleren erbij wil doen, is voor de afwisseling en het lekker bezig zijn in de buitenlucht. Verder speel ik wel wat vals, ik ben de eerste keer hier dwars door het dorp gegaan over kinder kopjes en ongelijke stoepen, was geen succes, nu rij ik naar een parkeerplaats net buiten het dorp en skeeler ik op meteen industrieterrein Moerdijk op, heeeeeerlijk asfalt! Wel met hier en daar een heuveltje, dan schiet ik nog ff Door de berm, remmen is nog niet mn sterkste punt.

Ik skeeler in mn gewone kleding. Wel met oude jas/broek nu ik nog maar net bezig ben met skeeleren. Ik skeeler trouwens alleen met polsbeschermers. Rest moet ik nog halen, maar had ik geen geduld meer voor.