Afvallen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14850
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:50

Wie toch mee in een whatsappje wil mag pb’tje sturen :)

Dancyy
Berichten: 2701
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:53

Ik meld me ook. In het 2019 topic al meegelezen. Ben eind oktober begonnen er was al bijna 3 kg af maar met kerst en oud en nieuw niet thuis geweest dus er zit weer wat aan. Ik weeg elke vrijdagochtend.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 20:57

Ohja, meten is ook een goede :j

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:57

Ik meld me ook. In 2018 was ik op een gewicht geraakt waar ik meer dan tevreden mee was (58 kg) en toen zwanger geworden.
Onder het mom ‘ik wordt toch wel dik’ in combinatie met honger vd zwangerschap, alles gevroten wat los en vast zat. Dat moet ik natuurlijk bekopen. Inmiddels is er al heel wat af, maar wil ik nog 5-8 kilo kwijt (dan kom ik op 58 tot 61 kilo).
Mijn plan: sporten, genoeg fruit eten, genoeg drinken en max 2x per week iets lekkers. Helaas nu id ziekenboeg, dus van het sporten komt niets.

san4nie
Berichten: 3591
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:59

Het topic gaat wel heel hard! Vaak voor mij een reden om af te haken, dus even zien hoe het hier verder gaat.
Meten is wel een goede ja.

Zijn er ook mensen die een hometrainer of crosstrainer oid hebben thuis?

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:00

Ik heb mijn racefiets nu binnen op een Tacx trainer staan.. ideaal om 's avonds nog even op te stappen, ik hoef er de deur niet voor uit dus een hele lage drempel.

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:01

san4nie schreef:
Het topic gaat wel heel hard! Vaak voor mij een reden om af te haken, dus even zien hoe het hier verder gaat.

Vaak haken er in de eerste twee weken nog heel veel mensen af.

xPabloBokt

Berichten: 9532
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:03

Ik merk vooral dat ik het eetpatroon heel lastig vind. Ik lust bijvoorbeeld geen fruit (eet nu wel regelmatig avocado, maar dan wel op brood en met bijv. ei of gerookte zalm, of ergens doorheen) en sla heeft ook absoluut niet mijn voorkeur tenzij het aardig overheerst wordt door andere smaakmakers.

Ik kook al zo goed als niet meer uit pakjes en zakjes, dus dat scheelt denk ik al een hoop. Bak regelmatig mijn eigen brood en alle deegwaren/pasta/rijst etc. doe ik volkoren. Couscous en quinoa vallen ook goed in de smaak, vooral in combinatie met flespompoen. Groenten ben ik dan wel weer mega gek op en snoep eet ik eigenlijk nooit. Zwicht wel gemakkelijk voor hartige tussendoortjes.

Als ik meer tijd vrij zou hebben naast school zou ik waarschijnlijk ook gezonder koken, maar vind het vaak lastig om het om mijn school heen te plannen. Vaak gaat het dan mis op de momenten dat ik op school zit, en wat ik daar dan eet.. Zit op schooldagen in totaal 3 à 4 uur in het OV en vriend kan niet koken dus ik zoek vaak toch iets makkelijks. Vind dat lastig te combineren met gezond.

san4nie
Berichten: 3591
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:03

Renee1991 schreef:
Ik heb mijn racefiets nu binnen op een Tacx trainer staan.. ideaal om 's avonds nog even op te stappen, ik hoef er de deur niet voor uit dus een hele lage drempel.


Precies, dat is ook waar ik aan denk. Nu ga ik niet meer naar buiten om te wandelen/ fietsen. Paardrijden ben ik zo minimaal 2 uur aan kwijt. En soms wil ik toch nog wel even bewegen.


Lieke schreef:
san4nie schreef:
Het topic gaat wel heel hard! Vaak voor mij een reden om af te haken, dus even zien hoe het hier verder gaat.

Vaak haken er in de eerste twee weken nog heel veel mensen af.

Oké. Dan zet ik nog even door.

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:04

blubblabhoi schreef:
Vanaf augustus 6kg kwijt, ik kom van 114kg. Denk dat ik nu iets lichter ben, maar de batterijen van m'n weegschaal zijn leeg haha. Eerder heb ik het rustiger aan gedaan, vanaf nu ga ik er voor. Ben in 2019 erachter gekomen dat ik PCOS heb waardoor het afvallen wat moeilijker gaat, maar ik heb er zin in *\o/*


Hier ook PCOS ik heb heel veel baat gehad bij goede begeleiding van een diëtiste, weet niet of je daar ook al langs bent geweest?
Heb anders evt ook nog wel gegevens van mijn dieet die ik toen gevolgd heb en die naast afvallen ook voor andere PCOS klachten veel vermindering gaven. Maar ja dat het bij mij goed werkte garandeert natuurlijk niet dat dat bij een ander ook helpt.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:06

Anniekskie schreef:
blubblabhoi schreef:
Vanaf augustus 6kg kwijt, ik kom van 114kg. Denk dat ik nu iets lichter ben, maar de batterijen van m'n weegschaal zijn leeg haha. Eerder heb ik het rustiger aan gedaan, vanaf nu ga ik er voor. Ben in 2019 erachter gekomen dat ik PCOS heb waardoor het afvallen wat moeilijker gaat, maar ik heb er zin in *\o/*


Hier ook PCOS ik heb heel veel baat gehad bij goede begeleiding van een diëtiste, weet niet of je daar ook al langs bent geweest?
Heb anders evt ook nog wel gegevens van mijn dieet die ik toen gevolgd heb en die naast afvallen ook voor andere PCOS klachten veel vermindering gaven. Maar ja dat het bij mij goed werkte garandeert natuurlijk niet dat dat bij een ander ook helpt.

Yes ik ben onder begeleiding van een diëtiste! Voornaamst speerpunt is koolhydraatbeperkt eten.

Renske_W

Berichten: 13851
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:08

Ik had mij in een eerder topic ook aangemeld. Maar het afvallen is nog niet gelukt...

Ik moet gewoon minder snaaien en meer bewegen. :)
Ik ga vaak snaaien als ik moe ben en niet lekker in mijn vel zit. Probleem is dat ik mij dan ook niet tot bewegen aan kan zetten omdat ik daar dan echt geen zin in heb.

Ik doe niet mee met lijstjes, dat werkt voor mij niet.
Maar wil wel proberen lekker mee te kletsen en hier ook gemotiveerd te worden om door te zetten. :)
Dus als ik slecht in mijn vel zit of wil snaaien kom ik hier een schop onder mijn kont vragen. :))

xPabloBokt

Berichten: 9532
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:10

Dat snaaien is herkenbaar, ik doe het vooral als ik me verveel :') super slechte gewoonte, maar als ik niks te doen heb ga ik dus eten zoeken. Probeer dat nu op te lossen met bijvoorbeeld een rode paprika i.p.v. koekjes of chips.

Renske_W

Berichten: 13851
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:12

Ik probeer minder in huis te halen, en ook dingen die ik minder lekker vind.
Heb met mijn vriend wel afgesproken dat we doordeweeks geen chips meer pakken maar alleen in het weekend.
En bij de koffie houden we het bij 1 koek ipv een half pak. :=

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:14

Ik meld me ook graag! Een aantal jaar geleden ook via bokt in een afvaltopic gezeten en dat heeft mij toentertijd geholpen! Afgelopen 1,5 jaar waren hectisch, van afstuderen naar een fulltime baan, een eigen woning na altijd op kamers te hebben gewoond. Sinds vorig jaar een nieuwe liefde die ook enorm van het bourgondische houdt.. Ik zit niet meer lekker in mijn vel. Ik heb mij aangemeld bij Personal Body plan, voornamelijk voor de trainingen. Morgen ga ik meten en wegen, ai. Dan zal ik ook mijn start doorgeven!

san4nie
Berichten: 3591
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:15

Renske_W schreef:
Ik probeer minder in huis te halen, en ook dingen die ik minder lekker vind.
Heb met mijn vriend wel afgesproken dat we doordeweeks geen chips meer pakken maar alleen in het weekend.
En bij de koffie houden we het bij 1 koek ipv een half pak. :=


Haha, dit.

En tijdens het studeren is de verleiding zo groot.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:16

Snaaien.. Ja ook mijn valkuil!! Ik ga morgen door het huis om alle ongezonde dingen in een vuilniszak te gooien of weg te geven waar mogelijk! Daarna boodschappen doen en enkel gezonde dingen in huis halen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 21:16

Wij hebben een hometrainer gehad, een tacx gehad, heb een heel thuis fitness programma gehad, en een poging ondernomen tot hardlopen... maar het ontbreekt me gewoon echt aan de discipline

Dieuwke_
Berichten: 4562
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:20

Oh dat snaaien herken ik ook heel erg, vooral als ik me begin te vervelen. Of een minder gezonde, snelle maaltijd als ik thuis kom van werk. Ik hou absoluut niet van koken :=

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 21:20

Ik vind het wel hartstikke leuk, maar ben er niet zo goed/handig in :')

madeliefw

Berichten: 2669
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:25

LadyMadonna schreef:
Net m’n avondeten op, en nu as usual, ontzettende cravings naar zoet...
Negeren, negeren, negeren....,


Ik heb dat ook. In mijn dieet destijds at ik 1 blokje pure chocolade min 80 procent cacao na het eten en een bakje magere yoghurt. Daarna was het wel even weg. Ook leng ik rivella aan met water voor wat zoetigheid.

Ik eet nu s ochtends magere kwark met haverzemelen en verse blauwe bessen. Dat is ook het enige fruit wat ik eet. Wel veel groente, mee naar werk een paprika en een hele komkommer. En als lunch dan 2 kha boterhammen met kha beleg. Zoals vleeswaren, kaas, sommige Johma salades.

En qua drinken alleen water, thee in alle soorten en aangelengde rivella dus.

DideH
Berichten: 7030
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:26

Lieke schreef:
san4nie schreef:
Het topic gaat wel heel hard! Vaak voor mij een reden om af te haken, dus even zien hoe het hier verder gaat.

Vaak haken er in de eerste twee weken nog heel veel mensen af.


Was vorig jaar inderdaad ook, toen begonnen we met heel erg veel, maar bleef er een vast groepje van een persoon of 7 over uiteindelijk :j

Dieuwke_
Berichten: 4562
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:30

Dat is in de sportschool ook altijd zo :))

Voor de dames die centimeters bijhouden, welke plaatsen meten jullie allemaal?

DideH
Berichten: 7030
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:31

Dieuwke_ schreef:
Dat is in de sportschool ook altijd zo :))

Voor de dames die centimeters bijhouden, welke plaatsen meten jullie allemaal?


Ben ik ook wel benieuwd naar! Wil dit ook graag gaan doen, want heb soms wel perioden dat ik denk dat ik lichter ben geworden qua uiterlijk, maar juist zwaarder op de weegschaal.
Herkenbaar voor mensen?

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:32

Ik meet zelf mijn dijen en taille en houd dat heel simpel bij in de notitie app die op mijn telefoon staat.