3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:09

Als meelezer heb ik een vraag :o

Ik zou er graag nog 10 kg af willen hebben, hoeveel tijd zou daarvoor realistisch zijn? Ik dacht ''10 weken'' maar dat klinkt zo... kort?

Er is bij mij al heel wat gewicht af, ik weet hoe ik gezond kan afvallen. Als het goed met mij gaat eet ik netjes 1800 kcal per dag en wandel ik veel, daarmee lukt afvallen super. Maar ik heb er nooit zo op gelet in hoeveel tijd ik het gewicht er af heb gekregen :)

fleurtjeuh
Berichten: 10418
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:25

Er wordt meestal gezegd dat op een gezonde en verantwoorde manier afvallen een halve kilo per week is.
Maar de laatste kilo's gaan vaak moeizamer

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:39

Thx! Dan kan ik inderdaad beter 20 weken (of meer!) plannen :j En inderdaad, de laatste loodjes wegen het zwaarst... Ben nu al wel blij met mijn gewicht, maar voor het mooie mag er nog wat af.

Het is eigenlijk net als met kleding, duurzaam kost meer maar is wel beter.

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:45

Ik denk inderdaad niet dat 10 kilo in 10 weken haalbaar is. Je hebt altijd een punt dat het afvallen stagneert en zou er zeker 20 weken voor uittrekken. Ook om jezelf teleurstelling te besparen :)

Sherivey
Berichten: 8810
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:53

Theoretiesch gezien zou 10 weken kunnen voor 10 kilo. Of je er zelf gelukkig van wordt is een tweede vraag.

Om 1 kg per week te verliezen, zal je een groot kcal-tekort moeten hanteren. Bijkomend feit is dat voor iedere kilo die je verliest, je bmr ook omlaag gaat. Je zult dus op den duur nog minder kcal in totaal moeten binnenkrijgen.
Even uitgaand van enkel vetverlies en niet van toename in spiermassa :)

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:04

Ja daar zeg je wat... omdat ik afgevallen ben is mijn bmr lager geworden natuurlijk, en daardoor kom ik ook weer makkelijker aan als ik niet oplet -O-

Nu in de vakantie wat teveel gesnoept en te weinig opgelet, en ben gelijk zwaarder (ook een deel vocht, en mijn maandelijkse periode zit er aan te komen) maar toch...

Straks weer thuis mijn eigen schema en dan gaan voor die laatste kg!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:59

Hier gaat het ook met ups en downs. Qua sporten gaat het heel goed, maar voeding blijft toch een dingetje. Vooral als ik buiten de deur eet, wat regelmatig gebeurd omdat ik weer aan het daten ben. Ik houd dan wel rekening met mijn voeding, maar eet wel wat ik lekker vind. Ik ga geen salade eten terwijl ik daar helemaal geen zin in heb omdat dat dan de gezondste optie is. Gister uiteindelijk in plaats van de pasta gekozen voor picanha steak, was heerlijk.

Lijstje van vandaag:
O: havermout-spelt-proteine met volle melk, een kleine banaan, honing en een handje gehakte ongebrande noten
L: donker afbakbroodje met oude kaas en tomaat
T: kiwi, twee maiswafels met slankie smeerkaas en kipfilet, spa rood met vodka
A: verse springrolls met gerookte kip, komkommer, paprika, wortel en pittige pindasaus, miso soep
T: Limonspresso cocktail (limoncello, tonic, espresso)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:08

Lijkt me inderdaad handiger het op de iets langere baan te schuiven zodat je gewoontes kunt aanpakken en niet meteen in oude gewoontes terugvalt.

Hier gaat sporten net niet goed, maar voeding wel.
Opnieuw iets ver verloren, aantal ondergoed dat weer een stuk losser zit. Zag ook een foto van mezelf uit november met hetzelfde T-shirt als wat ik vandaag draag, en daar zie ik ook wel een groot verschil. Toen paste ik er in en was er niet veel plaats over, nu is hij lekker baggy, wat ik ook wou.
Voelt toch goed.

O: bulletproof koffie
L: salade met spek, gebakken eitjes, tomaat, champignon
T: twee sneetjes brood met cheddar
A: gevulde paprika met spek.
T: chocolade stukje.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:16

Lekker lijstje!

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:16

Aria, wat is bulletproof koffie? Ik heb het even opgezocht maar ik zag dat er een soort olie in gaat ofzo? :+
@Safiera: ik heb het book van Fajah Lourens laatst gelezen en die gaf als tip om een keer in de twee weken je BMR opnieuw te berekenen. Zo blijf je het best op de hoogte van wat je nodig hebt. :)

Vandaag ging het weer goed qua eten, wel echt te weinig beweging. Hoef even niet te werken dus kom alleen buiten voor boodschappen en de sportschool, moet daar tot ik weer naar school moet maar even wat op verzinnen :+
Ontbijt: 3 Zelfgemaakte zadencrackers met zelfgemaakte guacamole
Tussendoor: Magere yoghurt met schep eiwitpoeder
Lunch: Mijn overgebleven avondeten van gisteren; kikkererwtenstoof met tomatenprut
Tussendoor: 6 Vegetarische knakworstjes met mosterd, tzatziki met komkommer
- Uur Club Power les -
Avondeten: Salade van avocado, kikkererwten, komkommer, pitten en zelfgemaakte mosterdvinaigrette.
Heb vanavond nog gerookte kip als ik trek krijg.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:34

@ Castilja: Bedankt voor de tip! Ik zoek het boek ook even op.

En verder weer in meeleesmodus, top dat jullie antwoordden!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:53

Castilja, koffie met mct olie en boter. Gesmolten uiteraard. Vooral de mct olie is goed voor hersenen en om je lichaam aan te zetten tot vet verbranden.
Deel van koolhydraatarm eten in mijn geval.

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:12

Ah ja het viel me inderdaad ook op dat je koolhydraatarm eet! Is die koffie ook enigszins lekker of drink je het voornamelijk omdat het goed voor je is? :)
Ik probeerde twee zomers terug koolhydraatarm te eten maar ik voelde me enorm ongezond omdat ik zoveel vet binnen kreeg. Weet niet, voelde gewoon niet goed. Ik eet nu tussen de 70 en 100 gram koolhydraten per dag en dat bevalt eigenlijk prima. Bevalt het jou ook? Zie je snel resultaat?

Sherivey
Berichten: 8810
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:24

Vind het knap dat jullie het kunnen, khd arm eten. Ik houd dat niet vol. Nu heb ik het idee dat je met veganistisch eten al snel meer khd binnen krijgt.

Ik drink tegenwoordig voor het ontbijt koffie met kokosolie en kaneel. Schijnt vetverbranding te stimuleren. Ben benieuwd :+

Voor mijn koffie wandel ik dan een half uur met de honden. Na de koffie ontbijt ik.

Bij mij is zowel sport als voeding de afgelopen tijd drama. Mede doordat ik al niet lekker in mijn vel zit. Zowel lichamelijk als mentaal niet.

Nu eerst de lichamelijke klachten aanpakken dmv uitzoeken wat mn allergie triggert en fysio voor mn vaste nekwervel. Daarna mentaal aanpakken. En dan komt het sporten wel weer.
Nou rijd ik nog steeds 3-4 keer per week paard hoor. Dat dan wel.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: overnight oats met blauwe bessen en banaan
T: 2 snackajacks caramel en 1 zonnatura appel-kaneel rijstwafel
L: quinoa, zoete aardappel, spinazie, broccoli en zwarte bonen
T: aardbeien, nakd reep salted caramel :9
A: tofu-chili bowl
T: bakje kokosyoghurt met bosbessensmaak

Kcal: 1627
Beweging: ruim 3 km wandelen, uurtje paardrijden

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:08

Castilja, de smaak hangt echt af van de kwaliteit koffie en boter. Ik kies liever iets betere kwaliteit en neem een kleinere portie. Maar dan smaakt het wel :j zou het zeker niet drinken als ik het niet lekker vond, daar doe ik niet aan, ik eet omdat ik er van geniet.

Ik denk dat dat vooral een gevolg is van het demoniseren van vet de laatste decennia. Vet is helemaal niet slecht, maar je moet er wel de juiste nemen. Ik gebruik bijvoorbeeld geen plantaardige oliën, behalve olijfolie.
Vet is ook zalm, avocado, olijfolie, boter etc. Dat is niet ongezond.
Fijn dat je een richtlijn hebt kunnen vinden waar je je goed bij voelt! Daar gaat het om.
Ik merkte snel resultaat in dat ik niet meer in slaap viel na de lunch, en dat ik me beter kon concentreren. Gewicht heeft een tijdje geduurd, en nu gaat het ook niet meer zo hard, maar ben eigenlijk best tevreden met mijn lijf nu. Ben er vorig jaar september mee gestart, een tijd heel streng geweest, daarna iets minder. Nu iets van een 8 kilo kwijt, maar vooral minder ‘fluf’. Vooral die muffintop, helemaal weg, ben ik zo blij mee! In tussentijd wel flink gesport dus de vet - spier verhouding zal ook veranderd zijn, zeker omdat ik niet echt op een groot calorie te kort eet.

Net als met alles, het is aanpassen. Als je je hele leven ongezond eet is gezond eten ook aanpassen en een ‘beperking’ maar uiteindelijk leer je er de vrijheid van kennen.

Dilan, in mijn koffie doe ik ook altijd een beetje kaneel :9
Ik heb heel veel respect voor veganistisch eten. Ik probeer diervriendelijk te kopen en vlees te beperken (laatste maand niet door kookboek uit proberen, moet ik eerlijk in zijn). Maar om echt alles te bannen wat dierlijk is, is echt sterk.

Wat naar dat het zo slecht blijft gaan. Wel slim om ook fysio te betrekken. Kan wel helpen. Niet vergeten dat het voor je lichaam ook even moeilijk kan zijn je zo aan te passen he! Hopelijk voel je je snel beter.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:01

Bulletproof koffie heb ik ooit wel geprobeerd, maar ik vond het niets. Een vriendin zweert erbij icm vasten. Ze heeft daardoor bijna geen honger. Dus misschien dat ik het toch ook maar weer eens moet proberen. Mijn dieet bestaat alleen al voor een groot deel uit vetten, dus ik weet niet of het voor mij echt meerwaarde heeft.

Lijstje voor vandaag:
O: havermout-spelt met volle melk, een kleine banaan, honing en kaneel
L: broccoli-boerenkoolsoep, twee stevige speltcrackers met cottage cheese met gerookte kip
T: appel, kiwi
A: salade van tonijn, cannellini bonen, bleekselderij, olijven en gedroogde tomaat
T: Skyr aardbei met proteïne granola, frambozen en blauwe bessen

B: 5km hardlopen, 30 minuten krachttraining en 40 minuten wandelen op de loopband met helling

Sherivey
Berichten: 8810
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:14

Echte bulletproof koffie heb ik nooit geprobeerd. Ben wel benieuwd.

Ik ben niet strikt veganistisch hoor. Vlees eet ik nooit, maar als ik van huis ben, kies ik wel eens opties waar melk of ei in verwerkt zit. En ik doe soms een lepeltje honing door de koffie/thee.

Ben van mening dat ik hiermee al prima bijdraag aan het verminderen van dierenleed.

Net weer een rondje wezen wandelen. Was er heerlijk weer voor. :D

Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:34

Safiera, ik zou geen tijd vasthangen aan het afvallen. Gewoon beginnen, kijken waar het schip strandt en dan zie je vanzelf wel hoe lang je erover doet.

Mooi lijstje Aria! Dat bulletproof koffie lijkt me oprecht niks, maar ik lust ook geen koffie :')

Ik zou ook echt niet koolhydraatarm kunnen eten, ik hou er veel te veel van! En je moet natuurlijk nog wel genieten van je eten :)

Dilan, echt heel knap dat je veganistisch kan eten hoor. Ik heb daar echt de motivatie niet voor, maar ik probeer wel goed op te letten of het vlees ed niet superslecht is. Wij hebben bv altijd rundvlees van koeien van een vriend van mijn vader die het hele jaar door in de wei lopen. Dat is goed vlees en daar kan ik dan ook echt van genieten.
Wat naar dat het nog steeds niet goed met je gaat!

Ik ben ook weer terug! (Voor even) Ben deze vakantie al twee keer op vakantie geweest, ga nog een keer, ook op trainingsweek met paard en dan ook nog intro van studie. Laten we zo zeggen dat ik dan ook niet ga opletten met eten, want dat is gewoon onmogelijk. Wel ga ik in de dagen dat ik thuis ben gewoon goed opletten en netjes eten en bewegen. Ik ga mezelf alleen niet wegen :')
Ik heb ook helaas nog steeds erg last van mijn darmen en stoelgang, daarom heb ik vrijdag een echo van mijn buik. Dan moet ik vanaf 12 uur 's nachts volledig nuchter zijn en mag ik 1.5 uur vtv niet meer plassen, arme ik. Ben nu al aan het bedenken hoe ik het ooit volhou om niet te plassen of naar de wc te kunnen hahaha, dat is nml exact nu mijn probleem :')

Gisteren dan ook netjes gegeten. 's middags lekker liggen zonnen in de tuin en 's avonds nog wat lekkers voor mezelf ingepland (alleen die merci schoot er ineens tussendoor :') )
O: Yoghurt Griekse stijl 10% vet met havermout en bloemenhoning. (274)
T: twee rijstwafels zeezout met kaas. (176)
L: drie boterhammen met Philadelphia, cup a soup kip en een appel. (436)
T: komkommer en paprika. (28)
A: zelfgemaakte macaroni. (687)
T: twee merci's. (140)
T: honey roasted peanuts. (320)
B: 8000 stappen, 22 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2060.

Sherivey
Berichten: 8810
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:38

Ow dat is wel vervelend Kimmie := Succes alvast vrijdag. Hopelijk kunnen ze iets vinden dat zonder teveel gedoe op te lossen is.

Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:49

Ik hoop het ook, hoewel ik eigenlijk niet hoop dat ze met de echo iets vinden, want dat betekent dat er wss iets goed mis is :+

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:54

Lastig van je darmen Kimmie! Hopelijk helpen de tests... of, ik bedoel, de uitslagen! Nuja, beter om het te weten toch. En moet niet meteen ernstig zijn.

Dilan, je hebt zeker gelijk, alle beetjes helpen :))

Maanlicht, helpt idd tegen de honger. Maar in principe is die koffie 400cal, ik maak bv echt een kleine van max 200cal. En koffie helpt sowieso om honger te verminderen, hoef je niet bulletproof te doen hoor.

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:58

Urgh Kimmie ik voel je met dat naar de wc gaan. Mijn blaas is ook echt naar de getver, soms blijf ik gaan :') Anyway, inderdaad hopen dat er niets te vinden is.. Heb je trouwens niet 'gewoon' PDS? Zul je ook wel al aan gedacht hebben dus weet niet precies waarom ik het zeg. Of een soort allergie ofzo?
Welke studie ga je doen? Gezond eten tijdens die introducties is altijd een ramp. Ik ga nu naar het derde jaar (van mijn derde studie hoezee) maar had tijdens de introductie van mijn tweede studie dat er te weinig eten was gebracht dus dat mensen niet konden ontbijten. Hou op hoor, vond dat zo debiel :+
Je lijstje ziet er lekker uit!

Sherivey
Berichten: 8810
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:04

Ik kan bevestigen dat een allergie voor de meest vreemde klachten kan zorgen :+

Ben heel benieuwd, ben nu tarwe uit mn voeding aan het weglaten. Eens zien wat dat voor resultaat oplevert. Die scoorde best hoog namelijk.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:10

10 kilo in 10 weken is niet mega onrealistisch hoor. Vooral de eerste weken zal je veel vocht verliezen en dan kan het hard gaan. Daarna wordt het echter moeilijker en moet je ook strenger zijn. Als je er echt hard voor gaat is een 750 gram per week prima, ik zou zeggen 12-15 weken ofzo?

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:30

Zo, inmiddels ben ik weer een ruime week in het gareel, met als resultaat -1 kg :D
Wel ben ik nog steeds aan het strijden tegen snaaitrek, en ik heb een beetje moeite mn motivatie vast te houden (ik betrap mezelf erop dat ik dan denk "ohhh onder de 80 kg ben ik ook wel tevreden, ben al eind 30, echt slank hoeft niet meer" :o ).
Gisteren ff goed erover gepraat met manlief en een fijne schop onder mn kont gehad van een vriendin, dus hopelijk gaat het nu weer ff wat makkelijker.

Lijstje voor vandaag:
O (laat): Griekse yoghurt 0% met frambozen en My Muesli Balance
L: 3 wasa knäckebröd volkoren, 2 met kipfilet, 1 met old amsterdam 35+. Kom tomatensoep
T: appel, druiven
A: krieltjes uit de actifry met een eetlepel hellmans light, snijbonen, kipfilet
T: weet ik nog niet