Crossfit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:50

Auwww! Dat klinkt niet fijn! Zou het even aankijken een paar dagen, lekker veel mobility doen zodat het niet stijf wordt en misschien even fysiootje?

Ik bedoel verschillen tussen mannen en vrouwen :) In kracht en anatomie waardoor sommige dingen voor vrouwen ook echt lastiger zijn, en mannen hebben dan weer sneller de mobiliteit van een t-rex 8-)

Ik ben ook pas na ruim een jaar open gym gaan doen. Misschien kun je het samen met iemand doen om op je techniek te letten?

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 09:54

Ah zo. Qua training zouden er niet echt verschillen moeten zijn. Al zou misschien bij de vrouwen de focus iets meer op bovenlichaam kunnen liggen, en bij mannen wat meer op mobiliteit inderdaad, haha.

Ja, open gym met iemand samen doen is wel een goed idee. Ik ben nu pas een jaar bezig met überhaupt trainen. Alleen ik heb niet echt een buddy of zo om mee te gaan. Daar kan ik wel wat beter naar op zoek gaan.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:04

Ik ga volgen :). Donderdag de 2e proefles gehad en Bevalt ons erg goed!

Travel_me

Berichten: 1271
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:47

Grappig om te lezen van de powervrouwen. Wij hebben dat allemaal niet en vind het ook niet bepaald intimiderend. Vandaag was ik gewoon weer de snelste van de groep. Tuurlijk de mannen pakken wat meer gewicht, maar qua lopen kan ik ze bijhouden altijd. Voelt juist goed :)
Vind het ook altijd grappig als het warm weer is en al die mannen shirts uitgooien, dan is er minimaal 1 vrouw die daar dan een opmerking over maakt XD

Ik had vandaag training 5 van deze week. Was echt een mooie training. Veel gericht op armen (DB press, Skull, supine ring rows).
Daarna als WOD:
4 rounds:
200 m run
30 KB swings (russian)
15 ring dips (of op bench), werd dat laatste dus.

Vooral met het lopen merk ik dat ik echt tijd kan pakken. Die swings had ik gewoon RX moeten pakken, want nu deed ik der makkelijk 30 achter elkaar en ik was als eerste klaar van iedereen.
Vind het soms alleen lastig inschatten, want ben pas 2,5 maand bezig en onderschat mijzelf vaak. Gelukkig geeft de trainer het vaak dan ook wel aan.

@Loez: welkom!

@Jip: gelukkig gaat het wel iets beter, maar nog altijd balen.
Open gym is wel interessant idd. Alleen doet bij ons bijna niemand dat XD Ik wil nog wel meer gaan oefenen op de turn dingen en push ups/pull ups/toes to bar. Deel daarvan kan natuurlijk thuis, dus daar begin ik maar mee

*edit: Merk ook de laatste week ook dat het mij echt helpt om schoenen te wisselen als er veel lopen in de wod zit. Al is het soms wat lastiger met de andere oefeningen. Vandaag met die swings merk ik dat ook wel. En afgelopen donderdag deden we in de wod ook hang power cleans. Ook lastiger met hardloopschoenen, maar ja daarna moesten we 800 m hardlopen. En om nou midden in een wod schoenen te wisselen is ook beetje lastig XD

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 13:28

Welkom Loez!

@Leoni: Klinkt goed! Wat had je gepakt voor de KB swings en wat was RX? Ik pak soms gewoon twee kettlebells als ik niet zeker ben, start dan met de zwaarste en als het toch niet gaat pak ik lichter. Wij hebben nooit Russian KB swings eigenlijk, altijd American.

Ik wissel ook mijn schoenen als we een buy-in/buy-out hebben. Of als de workout voornamelijk uit rennen bestaat. Ik ren voor geen meter op mijn Nike Metcons.

Mijn training ging heel lekker net, veel geoefend op de muscle-ups en veel krachttraining daaromheen.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:51

Ik heb ook verschillende schoenen, hangt af van de wod welke ik gebruik.

Ik heb een bende conditioning werk voor de boeg de komende periode. Net iets wat ik minder graag doe, maar we moeten het er ook maar bij nemen zeker :)

Travel_me

Berichten: 1271
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:00

@Jip: Rx was 16 en ik had 12 gepakt. Was te makkelijk XD
Grappig, wij hebben juist altijd russians.
Fijn dat het lekker ging! Geen last gehad? :)

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:25

Ohh rennen in de WOD, wat haat ik dat, hahaha. Idd. zeker met Metcons, of Nano's in mijn geval. Hoewel ik laatst met een rondje hardlopen op goede schoenen onwijs mijn heup had geblesseerd. Rennen is gewoon slecht voor je :+

Wat voor kleding hebben jullie? Ik wil altijd meer sportkleding kopen, loop er ook het liefst de hele dag in rond als het even kan. Ik ben qua leggings fan van Desigual, die zijn echt heerlijk. Laatst ook eentje van Rogue gekocht. Shirtjes en BH's blijft Nike toch het fijnste. Heb van alles maar die zitten het beste en blijven goed. Maar ik kom altijd tekort :Y)

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 08:39

Ik vind rennen in de WOD altijd wel leuk, ben er net als Leoni vrij goed in, dus dat scheelt een hoop haha.

Ik heb sportkleding van allerlei merken. Heb heel veel geprobeerd en ben in heel veel merken teleurgesteld. Puma, Adidas en Tommy Hilfiger. Hele slechte kwaliteit, dunne stofjes, totaal niet squatproof en je ziet giga zweetplekken.

Ik vind Squat Wolf super fijn! Moet alleen wel uit Dubai komen. Die leggings zakken nooit af. Heb sportbh's het liefst van Nike. Heb ook Body Engineers kleding, blijft heel mooi, hoe vaak je het ook draagt. Verder heb ik sinds kort een setje van Gymshark, ook erg blij mee, goede kwaliteit. Heb ook een shirt en twee shorts van Reebok CrossFit, die blijven ook heel fijn en degelijk.

Qua budget kleding heb ik een legging van Myprotein die heel fijn is. En ik heb laatst op AliExpress twee setjes gekocht waarvan de kwaliteit me heeft verrast. Dus daar ga ik wel vaker bestellen. 2 setjes kleding voor €50.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:43

Nou breek me de bek niet open over Tommy Hilfiger inderdaad. Dramatische stof en pasvorm en slijt mega snel. Verwacht je toch niet van zo'n merk.

Iemand ervaring met dit merk? https://www.shopnorthernspirit.nl/

Ik vind het er echt super gaaf uitzien :D

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:43

Rennen tijdens de WOD vind ik niet zo erg, maar ik ben niet zo snel. Dus lig voor mijn gevoel dan altijd achter :P .

Ik heb qua kleding echt vanalles. Best veel van H&M en Nike. Verder van decathlon tot Adidas haha.

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:36

Zojuist de hero WOD Omar gehad. Jezus ben kapot!!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 12:02

RoosvanBlue schreef:
Nou breek me de bek niet open over Tommy Hilfiger inderdaad. Dramatische stof en pasvorm en slijt mega snel. Verwacht je toch niet van zo'n merk.

Iemand ervaring met dit merk? https://www.shopnorthernspirit.nl/

Ik vind het er echt super gaaf uitzien :D


Ja, schijnt wel goed spul te zijn. Heb er weleens mensen mee gezien.

Met de code wod_aug krijg je €10 korting op je eerste bestelling.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:21

RoosvanBlue schreef:
Nou breek me de bek niet open over Tommy Hilfiger inderdaad. Dramatische stof en pasvorm en slijt mega snel. Verwacht je toch niet van zo'n merk.

Iemand ervaring met dit merk? https://www.shopnorthernspirit.nl/

Ik vind het er echt super gaaf uitzien :D


Ik heb er zelf 3 leggings van, vind het echt super aangenaam zitten!

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:53

The_Cat schreef:
RoosvanBlue schreef:
Nou breek me de bek niet open over Tommy Hilfiger inderdaad. Dramatische stof en pasvorm en slijt mega snel. Verwacht je toch niet van zo'n merk.

Iemand ervaring met dit merk? https://www.shopnorthernspirit.nl/

Ik vind het er echt super gaaf uitzien :D


Ik heb er zelf 3 leggings van, vind het echt super aangenaam zitten!


Oh ik ga hier ook eens naar kijken dan!
Kan ook wel weer wat nieuws gebruiken :) !

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:01

Ik heb diverse sport kleding. Begonnen met hardlopen, Nike heeft fijne leggings. Of ik gebruik van die voetbal broekjes.

Begin van de week een leuke work out gehad. Trainde samen met een man en dan word je toch meer uitgedaagd met gewicht. De hang power clean 4x 8 met 50 kg kunnen doen.

Dit was de hele week out:
Afbeelding

Mag straks weer, uit het sporten direct door paardrijden. Hoop dat we het een beetje droog houden, ik rijd alleen maar buiten in het bos.