Wie skate nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:30

Niet meteen de eerste keer een route met een hoge heuvel kiezen!

Ik heb vandaag 5.9 km geskate in 31 minuten! Er zit vooruitgang in!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:00

En op rechte stukken goed oefenen met remmen!

Ik kon eerst bijna niet remmen veel geoefend en ga nu bijna stilstaand een heuvel af als ik wil

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:06

Ik heb het remmen ook echt niet door nog.. Ik rol gewoon heel lang uit voor ik ergens een weg over moet steken ofzo. Uit voorzorg haha

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:39

Ik heb eerst veel filmpjes gekeken over hoe je kan remmen en dit geprobeerd op rechte stukken wat vind ik fijn en hoe werkt dat dan doodeng in het begin haha

Anoniem

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:16

Ik trek ze bij een hoge heuvel gewoon uit ondanks mijn ervaring :)) loop dan gewoon op sokken naar beneden. Heb geen zin in nog meer lichaamsproblemen dan dat ik al heb.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:32

Hanafubuki schreef:
Wij willen het deze zomer ook weer gaan oppakken. :j is alweer een hele poos geleden. Laatste keer was 2014 voor ik zwanger was _O- je kan niet ff samen een heel eind gaan als je een jong kind hebt zegmaar :+

@Yv, duinpad vonden wij ook erg lekker rijden namen altijd de skates mee naar mijn schoonouders :))

Nous je weer keertje in de buurt bent geef je maar een gil :D. Ik ben nu al 2 wkn niet meer geweest, staat zo’n ontiegelijke wind elke keer als ikwil gaan :(

Justme_Lisaa

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:36

Hello!

Ik kom hier even binnenvallen en hopelijk kunnen jullie mij als ervaringsdeskundigen helpen :D.

Door dit topic zou ik graag willen beginnen om de wereld op wielen te ontdekken, maar ik verzuip een beetje in de soorten en verschillende merken. Hebben jullie voorkeuren of ervaringen met merken die aanbevolen kunnen worden?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken hierin :)

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:26

Hanafubuki schreef:
Ik trek ze bij een hoge heuvel gewoon uit ondanks mijn ervaring :)) loop dan gewoon op sokken naar beneden. Heb geen zin in nog meer lichaamsproblemen dan dat ik al heb.

Precies dit doe ik ook :') Ik ben 1x zo genadeloos hard op mn flikker gegaan toen ik van een heel hoge, steile brug af ging, dat ik dus echt niet meer rollend naar beneden ga := Als er gras aan de zijkant is wil ik daar nog wel doorheen banjeren maar rollend... no way :')

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:19

Justme_Lisaa schreef:
Hello!

Ik kom hier even binnenvallen en hopelijk kunnen jullie mij als ervaringsdeskundigen helpen :D.

Door dit topic zou ik graag willen beginnen om de wereld op wielen te ontdekken, maar ik verzuip een beetje in de soorten en verschillende merken. Hebben jullie voorkeuren of ervaringen met merken die aanbevolen kunnen worden?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken hierin :)



Ik heb zelf skates gekocht bij de decathlon niet duur en echt suoer skates doe er nu al 3 jaar mee en skate gemiddeld 2 tot 3x per week

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:16

Mijne komen van Oomssport. Had ze online besteld maar pasten niet goed. Terugsturen was 7 euro, en een andere maat was er niet meer online. Wilde het risico niet nemen om weer verkeerde te bestelen en terug te moeten sturen. Dan zou erheen rijden nog goedkoper zijn. Dus toen toch maar erheen gereden en er een dagje strand van gemaakt (vlakbij het strand). In de winkel ongeveer 10 paar aangehad en uiteindelijk fijne gevonden. Gelukkig dus langs de winkel gegaan want uiteindelijk met hele andere thuisgekomen dan dat ik besteld had!

Inmiddels al meerdere rondjes van tussen de 5 en de 7 km gereden! Vind het zoeken van fijne routes wel lastig. Sommige stukken weg zijn zo slecht dat ik er echt niet overheen wil. Maar daar kom ik dan onderweg natuurlijk pas achter haha.