Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
601 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 954


Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:06

Heeft iemand hier ervaringen met een neustipcorrectie?
Schijnt een kleine ingreep te zijn onder plaatselijke verdoving en duurt een uurtje.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:57

Citaat:
In Maarssen zit een goede!

Daar ben ik ook geweest.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:43

Welke is dat?

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:01

Even een niet-cosmetische vraag. Ik heb een voorstel van een arts gekregen om vanwege kaakklemmen en slaapapneu botox in mijn kaakspieren te laten zetten. Nu ben ik een groot tegenstander van naalden in je gezicht laten zetten, maar in mijn eigen topic kreeg ik al het een en ander aan uitleg. Toch gooi ik mijn vraag nog even hier: zijn er mensen met ervaring op het gebied van kaakklemmen/slaapapneu in combinatie met botox?

cinniz123

Berichten: 4415
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:06

Shenavallie schreef:
Even een niet-cosmetische vraag. Ik heb een voorstel van een arts gekregen om vanwege kaakklemmen en slaapapneu botox in mijn kaakspieren te laten zetten. Nu ben ik een groot tegenstander van naalden in je gezicht laten zetten, maar in mijn eigen topic kreeg ik al het een en ander aan uitleg. Toch gooi ik mijn vraag nog even hier: zijn er mensen met ervaring op het gebied van kaakklemmen/slaapapneu in combinatie met botox?


Gewoon uit interesse hoor is de botox dan specifiek voor het kaakklemmen?
Want in hoever en op wat voor manier zou botox iets tegen slaapapneu kunnen doen?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:41


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:56

Citaat:
https://ooglift.nl/
Vriendin is gedaan door dr. Geerling.


Ik ook, en een vriendin ook. Wij zijn allebei super tevreden over het resultaat. Je staat ook zo weer buiten en geen centje pijn.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:00

Ja bij m'n vriendin is het ook heel mooi geworden!

Prairy
Berichten: 9216
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:47

Shenavallie schreef:
Even een niet-cosmetische vraag. Ik heb een voorstel van een arts gekregen om vanwege kaakklemmen en slaapapneu botox in mijn kaakspieren te laten zetten. Nu ben ik een groot tegenstander van naalden in je gezicht laten zetten, maar in mijn eigen topic kreeg ik al het een en ander aan uitleg. Toch gooi ik mijn vraag nog even hier: zijn er mensen met ervaring op het gebied van kaakklemmen/slaapapneu in combinatie met botox?


Ik moet nog naar de kaakchirurg, de neuroloog deed alleen de grote kauwspieren tegen klemmen en bij mij zit het net voor mijn oren. Ik heb helaas pas 19 oktober de afspraak, als ik wat meer weet zet ik het hier neer.

Ik ben ook een groot tegenstander van naalden, in het algemeen, als ze me daar te snel mee aan komen word ik lichtelijk agressief :=

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:04

cinniz123 schreef:
Shenavallie schreef:
Even een niet-cosmetische vraag. Ik heb een voorstel van een arts gekregen om vanwege kaakklemmen en slaapapneu botox in mijn kaakspieren te laten zetten. Nu ben ik een groot tegenstander van naalden in je gezicht laten zetten, maar in mijn eigen topic kreeg ik al het een en ander aan uitleg. Toch gooi ik mijn vraag nog even hier: zijn er mensen met ervaring op het gebied van kaakklemmen/slaapapneu in combinatie met botox?


Gewoon uit interesse hoor is de botox dan specifiek voor het kaakklemmen?
Want in hoever en op wat voor manier zou botox iets tegen slaapapneu kunnen doen?

Het gaat in eerste instantie om het kaakklemmen. Ik krijg een slaapbeugel voor de apneu, omdat een CPAP bij mij niet werkt, maar tot ik de beugel krijg wil de arts mij botox tegen het kaakklemmen geven. Was inderdaad een beetje onhandig van mij omschreven.

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:05

Prairy schreef:
Shenavallie schreef:
Even een niet-cosmetische vraag. Ik heb een voorstel van een arts gekregen om vanwege kaakklemmen en slaapapneu botox in mijn kaakspieren te laten zetten. Nu ben ik een groot tegenstander van naalden in je gezicht laten zetten, maar in mijn eigen topic kreeg ik al het een en ander aan uitleg. Toch gooi ik mijn vraag nog even hier: zijn er mensen met ervaring op het gebied van kaakklemmen/slaapapneu in combinatie met botox?


Ik moet nog naar de kaakchirurg, de neuroloog deed alleen de grote kauwspieren tegen klemmen en bij mij zit het net voor mijn oren. Ik heb helaas pas 19 oktober de afspraak, als ik wat meer weet zet ik het hier neer.

Ik ben ook een groot tegenstander van naalden, in het algemeen, als ze me daar te snel mee aan komen word ik lichtelijk agressief :=

Dan ben ik heel benieuwd, mag eventueel tegen die tijd ook via PB.

anjali
Berichten: 15299
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:17

Kaakklemmen doe ik ook,dat wordt veroorzaakt door stress.Nou denk ik wel dat als je dat onmogelijk maakt dat die stress toch een andere uitweg gaat zoeken.En dat het probleem zich dus gaat verplaatsen. Net zoiets als dat je een luchtzuigend paard een speciale band omdoet waardoor hij niet meer kan luchtzuigen.Ik denk dus dat het beter is de oorzaak van het ongewenste gedrag op te zoeken en dat te bekampen.

Prairy
Berichten: 9216
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:11

Niet bij iedereen is dat zo Anjali. En dan is het prettig dat er nog andere oplossingen of hulpmiddelen zijn.

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:06

anjali schreef:
Kaakklemmen doe ik ook,dat wordt veroorzaakt door stress.Nou denk ik wel dat als je dat onmogelijk maakt dat die stress toch een andere uitweg gaat zoeken.En dat het probleem zich dus gaat verplaatsen. Net zoiets als dat je een luchtzuigend paard een speciale band omdoet waardoor hij niet meer kan luchtzuigen.Ik denk dus dat het beter is de oorzaak van het ongewenste gedrag op te zoeken en dat te bekampen.

Ik doe het in mijn slaap, overdag ben ik mij er al bewust van geweest en met oefeningen van af gekomen. Maar in mijn slaap heb ik de controle niet. Hopelijk zal de slaapbeugel ook daar wat in kunnen betekenen, aangezien de onderkaak dan een stukje naar voren vast gezet wordt. Hierdoor komt de luchtpijp meer vrij te liggen, zodat de slaapapneu hopelijk minder zal worden en hopelijk helpt het ook tegen kaakklemmen in de nacht.

Amber_anne

Berichten: 6966
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:32

Kaakklemmen/ knarsen kan ook een erfelijke component hebben. Het is ook zo dat als je spieren altijd aangespannen zijn je dat niet zomaar meer doorbreekt, botox kan dan helpen, dat wil ook niet zeggen dat het meteen terug komt daarna

Ben je ook al bij de kaak fysio geweest? Ik heb zelf mijn kaken elke dag meerdere keren gemasseerd en merkte zo ook verschil snachts

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:46

Ik ga je even een PB sturen, want er zit nog een staartje aan dit verhaal.

anjali
Berichten: 15299
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:40

Amber_anne schreef:
Kaakklemmen/ knarsen kan ook een erfelijke component hebben. Het is ook zo dat als je spieren altijd aangespannen zijn je dat niet zomaar meer doorbreekt, botox kan dan helpen, dat wil ook niet zeggen dat het meteen terug komt daarna

Ben je ook al bij de kaak fysio geweest? Ik heb zelf mijn kaken elke dag meerdere keren gemasseerd en merkte zo ook verschil snachts

Dat masseren van de kaken is een goede tip, ga ik proberen!

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:53

Padoertje schreef:
Ik volg graag mee. Wil volgend jaar graag een ooglid correctie laten doen. Naast dat ze erg zwaar zijn, heb ik ook dagelijks last van hoofdpijn. Dus ik geef mezelf een kadootje voor mijn 44e verjaardag. Uiteraard moet ik me nog oriënteren waar ik het laat doen, maar hoor goede verhalen van Dkt van Amsterdam hier in Gouda.

Tips rondom Gouda- Utrecht- Rotterdam zijn natuurlijk altijd welkom!

Mijn schoonzus kreeg dit van haar zorgverzekering vergoed, ook vanwege zware hoofdpijn.

Juangi

Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:20

Shenavallie schreef:
Even een niet-cosmetische vraag. Ik heb een voorstel van een arts gekregen om vanwege kaakklemmen en slaapapneu botox in mijn kaakspieren te laten zetten. Nu ben ik een groot tegenstander van naalden in je gezicht laten zetten, maar in mijn eigen topic kreeg ik al het een en ander aan uitleg. Toch gooi ik mijn vraag nog even hier: zijn er mensen met ervaring op het gebied van kaakklemmen/slaapapneu in combinatie met botox?


Goede vriendin van mij heeft dat laten doen, ik ging al voor hoofdpijn door optrekken van wenkbrauwen en zij vond het ook interessant. Zij klemde zelf erg sterk met haar kaak en had daar regelmatig hoofdpijn van. Haar kaakspieren waren ook zo sterk ontwikkeld, dat je die kon zien opbollen als ze aanspande en haar gezicht vierkant van was geworden. De arts zelf was er ook wel van onder de indruk.

Al meer dan een jaar neemt ze Botox en dat heeft ontzettend geholpen, omdat het onbewust aanspannen van de spieren dus niet meer kan. De eerste keer was even pijnlijk (door die dikke spier) en moest ze een tweede keer terug voor een hogere dosis, maar daarna was het goed en kan ze prima met een regelmatige normale hoeveelheid. Ze merkt zelf wel wanneer de Botox weer uitwerkt dat ze dan licht voelt dat ze weer de spieren aanspant.

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:13

Dank je wel voor je reactie, Juangi. Toch heb ik de knoop inmiddels doorgehakt: ik ga het niet doen, omdat ik er geen goed gevoel bij heb. Dan wacht ik die 2 tot 3 maanden nog wel even tot ik de slaapbeugel heb. Op al die jaren moeten die paar weken ook niets meer uitmaken.

Padoertje
Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:03

BigOne schreef:
Padoertje schreef:
Ik volg graag mee. Wil volgend jaar graag een ooglid correctie laten doen. Naast dat ze erg zwaar zijn, heb ik ook dagelijks last van hoofdpijn. Dus ik geef mezelf een kadootje voor mijn 44e verjaardag. Uiteraard moet ik me nog oriënteren waar ik het laat doen, maar hoor goede verhalen van Dkt van Amsterdam hier in Gouda.

Tips rondom Gouda- Utrecht- Rotterdam zijn natuurlijk altijd welkom!

Mijn schoonzus kreeg dit van haar zorgverzekering vergoed, ook vanwege zware hoofdpijn.


Volgens mij is dat al jaren uit alle pakketten gegooid, of heb ik gewoon de verkeerde verzekering uitgezocht?

anjali
Berichten: 15299
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:34

Shenavallie schreef:
Dank je wel voor je reactie, Juangi. Toch heb ik de knoop inmiddels doorgehakt: ik ga het niet doen, omdat ik er geen goed gevoel bij heb. Dan wacht ik die 2 tot 3 maanden nog wel even tot ik de slaapbeugel heb. Op al die jaren moeten die paar weken ook niets meer uitmaken.

Het in dit topic voorgestelde masseren van de kaakspieren helpt al bij mij!!

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:31

Dank je wel, anjali. Ik zal dit zo dadelijk ook eens proberen. :j

Padoertje
Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:13

BigOne schreef:
Padoertje schreef:
Ik volg graag mee. Wil volgend jaar graag een ooglid correctie laten doen. Naast dat ze erg zwaar zijn, heb ik ook dagelijks last van hoofdpijn. Dus ik geef mezelf een kadootje voor mijn 44e verjaardag. Uiteraard moet ik me nog oriënteren waar ik het laat doen, maar hoor goede verhalen van Dkt van Amsterdam hier in Gouda.

Tips rondom Gouda- Utrecht- Rotterdam zijn natuurlijk altijd welkom!

Mijn schoonzus kreeg dit van haar zorgverzekering vergoed, ook vanwege zware hoofdpijn.


Uit navraag bij IZA blijkt dat dit nog steeds kan, mits je voldoet aan de voorwaarden natuurlijk. Morgen even de huisarts bellen voor een doorverwijzing. Als ik naar links of rechts kijk, dan kijk ik ook echt tegen het vel aan. Dus wie weet heb ik geluk en krijg ik een deel vergoed.

Esmee_RS

Berichten: 4895
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:40

Ik kom hier wat meepraten want ik ben op zoek naar wat tips. :o
Ik loop al zooo lang rond met het idee om mijn lippen een klein beetje te laten doen. Ik heb van mijzelf geen hele kleine lippen maar ik zou iets voller wel vinden (denk ik). Wil wel gewoon echt voor een natuurlijk resultaat gaan.
Nu maar de knoop doorgehakt om eens concreter wat actie te ondernemen want anders blijf ik erover nadenken :+
Maar, waar begin ik? Ik heb geen vriendinnen die zoiets ooit gedaan hebben dus weinig ervaring in mijn omgeving. Hoe vind ik een goede salon/kliniek? Waar moet ik op letten?
Ik woon overigens in Weert.