Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:56

In een hokje in een hal. Allebei (een beetje) gelijk :D

Ik heb vandaag mijn tweede Pfizer vaccinatie gehad. Van de eerste een heel klein beetje last aan de arm gehad. En nu voel ik me prima.

Het viel me direct op dat de doelgroep vandaag aardig wat jonger was. De eerste keer was ik een van de jongsten, vandaag voelde ik me oud :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:29

superpony schreef:
janderegelaa schreef:
Je wordt helemaal niet in een hal geprikt. ze hebben hokjes.

Snap alleen niet waarom die heisa is. Meest mensen hebben gewoon een klein beetje beurs plekje, meer niet. Ik ook trouwens.


Ze zijn best streng op privacy. Als ik me bij de arts moet uitkleden, zijn ze daar best voorzichtig mee. De huisarts laatst wilde echt eerst het gordijn dicht ondanks zijn eigen kamer.

En jij snapt het niet, maar jij had dus geen klachten en zoals je overal kan horen en lezen, heel veel andere mensen wel.

Mijn man doet ook fysiek werk en als hij echt serieus last krijgt van die arm is dat ook even een serieus probleem. Dat zullen ze snappen, maar het kan gebeuren en daar vraagt hij natuurlijk niet om. Dat moet je maar afwachten.

En wat ik spuit, ken ik ook diverse mensen die het spuiten en ook allemaal andere ervaringen. Mensen met pijn en klachten, anderen zonder. De een is echt niet te genieten en spuit niet voor het weekend als gezin thuis is bijv en de ander werkt gewoon door.

Als we allemaal hetzelfde zouden zijn, zou je al heel veel kunnen oplossen.

Heel veel mensen hebben geen last van hun arm. Alleen diegenen die dat wel hebben hoor je. Zo werkt het altijd.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 01:48

janderegelaa schreef:
Heel veel mensen hebben geen last van hun arm. Alleen diegenen die dat wel hebben hoor je. Zo werkt het altijd.


Ja? Dus?

Wat ik spuit, hebben ook veel mensen last van en ook heel veel niet. Maar voor de mensen die wel last hebben is dat serieus heel vervelend en kan een ander niet over oordelen.

En als op een werkplek meerdere mensen kort op elkaar wel last hebben, kan dat een probleem geven. Maar goed, als meerdere mensen langdurig uitvallen met corona heb je ook een probleem.

Bijwerkingen zijn er altijd, bij alles. Hoe vaak iets voorkomt, dus 1 op 10, 1 op 100, 1 op 1000 etc, weten ze nu nog niet. Er zijn gewoon een aantal bijwerkingen die gemeld worden. Maar roepen dat je er niks van merkt of alleen wat jeuk, kramp of wat dan ook, is puur persoonlijk en geldt niet voor iedereen.

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:12

Vannacht toch wakker geworden van de pijn diep in mijn arm.

Nu is de pijn weer gaan liggen, hopelijk is het nu klaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:12

superpony schreef:
janderegelaa schreef:
Heel veel mensen hebben geen last van hun arm. Alleen diegenen die dat wel hebben hoor je. Zo werkt het altijd.


Ja? Dus?

Wat ik spuit, hebben ook veel mensen last van en ook heel veel niet. Maar voor de mensen die wel last hebben is dat serieus heel vervelend en kan een ander niet over oordelen.

En als op een werkplek meerdere mensen kort op elkaar wel last hebben, kan dat een probleem geven. Maar goed, als meerdere mensen langdurig uitvallen met corona heb je ook een probleem.

Bijwerkingen zijn er altijd, bij alles. Hoe vaak iets voorkomt, dus 1 op 10, 1 op 100, 1 op 1000 etc, weten ze nu nog niet. Er zijn gewoon een aantal bijwerkingen die gemeld worden. Maar roepen dat je er niks van merkt of alleen wat jeuk, kramp of wat dan ook, is puur persoonlijk en geldt niet voor iedereen.

Wat jij spuit heb ik ook gespoten en ook geen last. Ook geen goede werking maar geen last.

De paar bijwerkingen die het vaccin heeft is wat de overgrote meerderheid ervaart maar jij doet het voorkomen alsof de overgrote meerderheid een vreselijke pijn in hun arm heeft en dat is gewoon niet zo.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:09

JewEmm schreef:
Vorige week heb ik Pfizer gehaald. Nu kan ik wel lopen "klagen" dat ik 2 dagen een arm had die voelde alsof er keihard op gebokst was, maar dat is voor mij vrij standaard na een vaccinatie. De een wat meer dan de ander. Dus ligt voor mij niet per se aan dit vaccin.

Hier hetzelfde. De hele dag nergens last van, pas tegen de avond begon het aan te voelen alsof een paard mij bij mijn bovenarm had gegrepen :+ Dankzij een icepack toch nog een paar uurtjes kunnen slapen en de volgende dag in de auto bleek mijn arm ineens te kort om bij de richtingaanwijzer te kunnen :') Dat heeft ook nog wel even geduurd.

Ik zou het iig geen 'medisch probleem' willen noemen zoals in de topictitel staat, maar ik snap ook niet waarom het als 'heisa' wordt afgedaan. Ik had er twee dagen serieus last van. Als rechtshandige had ik er al enigszins rekening mee gehouden door mij links te laten prikken en dat ga ik dan ook zeker de volgende keer weer doen, zodat ik iig mijn vaste gebruiksarm probleemloos kan blijven gebruiken.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:34

Karin, het ging mij eigenlijk vooral om dat er nu veel heisa over dit vaccin wordt gemaakt. Nuancering tussen mensen die aangeven dat ze wel problemen krijgen, en mensen die je niet hoort omdat ze geen bijwerkingen hebben, alsook de nuancering van medische gevolgen die mogelijk "normaal" zijn omdat er in zulke grote aantallen geprikt wordt is 1. Maar ik vind de vergelijking met andere vaccins ook relevant, omdat dat een idee geeft van de mate waarin bijwerkingen "normaal" zijn. Mijn persoonlijke ervaring is dan ook dat de lichte bijwerking die ik had, is eigenlijk niet anders dan de bijwerking die ik van andere vaccins (Gele koorts, BMR, DTP, BCG, buiktyfus, meningokokken C, Hepatitis het hele rijtje, ja ik ben wat afgeprikt...) niet anders is.

Eleeke

Berichten: 2063
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:41

Zeker niet, ik heb er eens een in mijn kont gekregen voor een vakantie reis, kon ik een halve dag niet zitten :D .
Mijn man en ik pesten elkaar vandaag door elkaar af en toe een tikje tegen de arm te geven }:)

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:41

Oh, zo bedoelde ik het ook niet :) Ik doelde meer op de 'heisa' die Janderegelaa noemt. De ervaring van 'de meeste mensen' als maatstaf en je mag niet mekkeren als je wél last hebt van een prik.

Zelf heb ik weinig ervaring met vaccins. Ik heb nooit prikken tegen gele koorts en dat soort ellende hoeven halen. Met tetanusprikken heb ik wel ervaring en daarvan kreeg ik een vergelijkbare reactie, vandaar dat ik er rekening mee had gehouden dat ik 'wat last' zou hebben. Dat ik wat 'extra last' zou hebben was een vrij onaangename verrassing, maar niet onoverkomelijk. :))

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:18

Karin schreef:
Oh, zo bedoelde ik het ook niet :) Ik doelde meer op de 'heisa' die Janderegelaa noemt. De ervaring van 'de meeste mensen' als maatstaf en je mag niet mekkeren als je wél last hebt van een prik.

Zelf heb ik weinig ervaring met vaccins. Ik heb nooit prikken tegen gele koorts en dat soort ellende hoeven halen. Met tetanusprikken heb ik wel ervaring en daarvan kreeg ik een vergelijkbare reactie, vandaar dat ik er rekening mee had gehouden dat ik 'wat last' zou hebben. Dat ik wat 'extra last' zou hebben was een vrij onaangename verrassing, maar niet onoverkomelijk. :))

Je mag best “mekkeren” als je een zere arm hebt. Alleen sommige mensen maken er hier vantevoren al een drama over terwijl een beurse plek op je arm meer gebruikelijk dan dat je vergaat van de pijn.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:27

Hier 15 juni 1ste Pfizer gehad begin middag. Einde middag iets stijve arm. En met op mijn arm liggen voelde ik hem. Verder dacht ik nergens last van te hebben gehad. Ja was wel erg moe. Meer dan normaal.was/ben herstellende van bloedarmoede dus wees het daar aan. Maar echt de dag na vaccinatie tot het weekend. Was echt extreem moe, terwijl het net beter ging.

Pas toen mijn man week later zelfde had viel het kwartje dat het waarschijnlijk door het vaccin kwam. Mijn man heeft wel lang en meer last van zijn arm gehad.

Mijn zusje is wel iets ziekjes geweest.

Van tetanus word ik echt goed ziek met koorts soms zelfs hoge. En hele dikke arm waar ik weinig mee kan.

Gele koorts wel ooit gehad als kind. Maar geen idee of ik daar op reageerde. Toen ik weer zou moeten was net bekend dat hij levenslang werkt en hoefde ik hem dus niet nog een keer. Mijn man wel en had ook goed last van zijn arm. De kinderen hadden weer nergens last van toen.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:13

Maar iedereen heeft ook een andere pijngrens. Wat de één ervaart als erge pijn kan de ander ervaren als niet noemenswaardige pijn. En ik denk dat het heel veel scheelt of je met je arm goed blijft bewegen of niet. Ik heb beide prikken de arm veel bewogen, vooral toen ik de stijvigheid voelde komen, en ben stalwerk gaan doen waarbij ik kracht moest zetten met mijn armen (stallen uitmesten bv). Beide keren is de stijvigheid/pijn daar volledig door verdwenen. Misschien een tip voor degene die nog gevaccineerd moeten worden. :) (Ik had dit overigens van iemand hier op Bokt die vertelde dat haar vader meteen na de vaccinatie was gaan golfen en totaal geen last had gehad van zijn arm, ik denk dat ga ik ook proberen. :D)

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:22

Dat had ik mij idd ook laten vertellen: goed blijven bewegen. Ik heb eerst een paar uurtjes achter de laptop gewerkt voor de baas, vervolgens heb ik de tuin aangepakt en 's avonds moest er met hooi gesleept worden. Toen voelde ik het al opkomen. Aan de buitenkant was niks te zien, van binnen voelde het steeds bonter en blauwer :+ Helaas pindakaas. Hopelijk bij de volgende prik beter.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:27

Het zal inderdaad ook schelen hoe je lichaam reageert op een prik, dat is bij iedereen anders natuurlijk. Ik ben niet zo gevoelig voor prikken, ik voel ze amper en heb er nooit last van. Behalve van prikken van insecten, daar heb ik meestal wel last van :+

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:56

Gelijk bewegen zal inderdaad kunnen helpen tegen eventuele stijfheid maar met de pijn die ik voelde zat dat er niet in.
Tijdens de 15 minuten wachten voelde ik het al wat branden en doortrekken naar mijn pols.
Sinds ik daar ooit aan geopereerd ben en hij soort van chronisch overbelast is is die wat gevoelig.
Al vrij snel nadat ik thuis was kon ik mijn linkerarm niet meer goed boven mijn hoofd tillen. In de avond was dat helemaal te pijnlijk.
En op en aan pijnscheuten naar mijn pols met elke beweging.
Volgende dag nog wel een wat gevoelige schouder maar na een dag of 3 was dat helemaal over.

Ga het merken hoe het zal gaan na de 2e prik.

lizy29

Berichten: 6253
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:38

Wat naar dat sommigen er zo’n last van ervaren.
Ik heb de mazzel dat ik niet meer heb dan een gevoelige ‘zware’ arm. Kan hem ook gewoon nog alle kanten op bewegen dus heb gewoon volop kunnen werken vandaag.

MyWishMax

Berichten: 25527
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:54

Dat was mijn vader die was gaan golven :')

Voor mij werkte bewegen helaas niet genoeg. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn lijf door aandoening sowieso hysterisch kan reageren. Ik krijg bijvoorbeeld ook zwelling en blauwe plekken na dry needling. Maar ik merkte wel toen ik niet bewoog het erger werd en ben ik dus weer wat gaan doen.

Ook moe, dikke bult, pijn in hele lijf en niet lekker. Maar heel eerlijk, behalve die arm en bult is dit precies hetzelfde waar ik last van heb als ik te veel gedaan heb. En ik had drukke dagen voor vaccinatie dus ik ga ervan uit dat het gewoon mijn normale dingen zijn. Is dus niet zo erg (misschien als ik niet standaard pijnmedicatie zou hebben wel maar weet ik niet)

Ben benieuwd wat de 2e keer gebeurd.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:45

Ik had ook niet noemenswaardig last. Kon en deed alles!

janouk
Blogger

Berichten: 17925
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:03

Zondag geprikt voor de tweede keer met Pfizer.
De eerste prik had ik last van pijnlijke prikplek en een paar uur koude rillingen.
Maar na de tweede prik had ik een pijnlijke prikplek en twee dagen verhoging 38, 3 en misselijk.

Nu voel ik me weer okay

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 01:21

lizy29 schreef:
Wat naar dat sommigen er zo’n last van ervaren.
Ik heb de mazzel dat ik niet meer heb dan een gevoelige ‘zware’ arm. Kan hem ook gewoon nog alle kanten op bewegen dus heb gewoon volop kunnen werken vandaag.

Dit had ik ook. Bewust rechts laten prikken omdat die arm makkelijker in beweging blijft en omdat ik op links slaap en voornamelijk met links stuur in de auto :')
Ik noemde het al liefkozend mijn Pfizervleugeltje :')

Telpeva

Berichten: 14875
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:02

Hoi allemaal :wave: hier komt een eendagsvlieg om de hoek kijken :+
9 dagen geleden heb ik mij laten vaccineren met pfizer, en inmiddels ben ik sinds een dag of 3 heel erg moe, zo moe dat ik ook overdag het idee heb dat ik prima zou kunnen slapen en ik ben al een keer op de grond gaan liggen omdat ik gewoon bang was dat ik om zou donderen :+ en wanneer ik er aan toe geef dan slaap ik ook echt een gat in de dag.
Herkennen jullie hier iets in, hebben jullie zoiets al eens ergens gezien of gelezen? want ik kan er zelf niet zo veel over terug vinden. Ik twijfel of het nog van de vaccinatie kan zijn, had ik die klachten dan niet al eerder moeten hebben?

BigOne
Berichten: 38554
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:10

Kan, je lichaam is hard aan het werk, gewoon aan toegeven en op tijd je nest in.

Sure_lee

Berichten: 10443
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:38

Ik heb dinsdag de Pfizer gehad en ik ben vooral aan het eind van de dag erg moe. Ik pak dan ook gewoon rust. Zo extreem al jij het hebt, heb ik niet. Ik heb het ook af en toe ontzettend warm.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:16

Ik zit mijn kwartiertje te wachten of ik doodval :+

Nog 7min kans haha

MarliesV

Berichten: 15263
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:27

SinneJ schreef:
Ik zit mijn kwartiertje te wachten of ik doodval :+

Nog 7min kans haha


En toen was het stil....*zoekt een spannend muziekje*....