Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancyy
Berichten: 2701
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:04

Juniores schreef:
Oh wow Dancyy binnen 9 dagen 1,4 kg; super zeg!

Ging vorig jaar lang niet zo snel hoor, nog geen halve kg per week toen en er kwam ook wel weer eens wat bij. Afgelopen weekend 0,9 kg afgevallen omdat ik (te) weinig heb gegeten en wel continu in beweging was. Nu maar weer wat rustiger aan doen maar het motiveert wel om nu door te zetten en het serieus op te pakken.

Bewegen is hier in principe het probleem niet maar ik heb wel een beetje zo'n alles of niets mentaliteit waarbij het of heel goed gaat en ik netjes eet of ik geef het op en ga overdreven veel vreten :o daar moet ik nog een beetje aan werken.

Zit op 64 kg als deze 8,3 eraf is

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:11

Citaat:
Naam - Streefdoel - Progressie
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Kitty - 15 kg - 0 kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zonnetje81 - 15 kg - 0 kg

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:17

Balen is dat want 2 jaar geleden was ik begonnen en woog ik in april iets van 66,5 dacht ik met een streng dieet, in de opbouw heb ik heel lang nog onder de 70 kunnen blijven. Maar toen kreeg ik een relatie en vooral veel fysieke problemen.....dus toen alleen maar zitten vreten. Dan val ik weer wat af en kom ik weer wat aan. In augustus woog ik 86 kilo dus was weer 8 kilo afgevallen dit jaar. En zo hup ik wat heen en weer.

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:27

Ik wil me ook graag aansluiten. Na de overgang ben ik 15 kilo aangekomen. In 2021 ben ik toen 10 kilo afgevallen. Door een enorm druk en hectisch 2022 heb ik geen ruimte in mijn hoofd gevonden om de laatste kilo's aan te pakken. Eind februari/begin maart gaat de rust hier weer terugkomen, dat uitzicht heeft mij het goede voornemen doen maken dat ik in ieder geval iedere dag minimaal een kwartier aan bewegen doe in de vorm van sporten of paardrijden. Beginnen is voor mij altijd het moeilijkste. Als ik eenmaal bezig ben dan sport ik ook makkelijk een half uur of drie kwartier. Verder na de feestdagen natuurlijk weer het snoepen stoppen en geen alcohol meer door de week.
Hiermee hoop ik dit komende jaar de laatste 5 kilo's ook weg te krijgen. Is nodig want ik ben met mijn motorrijbewijs bezig en mijn motorbroek zit echt te strak nu.
Ik ben sinds 2 januari weer aan het sporten, de rest pak ik vanaf vandaag weer op.
Laatst bijgewerkt door BusyMissy op 09-01-23 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:28

Hier kom ik altijd bij na een afvalpoging. Ben jaren 95 geweest. Wou er toen toch een kilo of 20 af. En sindsdien is het enkel van kwaad naar erger gegaan. Al vaker 7/8 kilo eraf gekregen en dan komt er weer 10 aan :n Heb er zo een spijt van dat ik niet gewoon gelukkig was met die 95.

Hier gaat vandaag al weer ruk. Hele middagpauze verpest (of eigenlijk onbestaand) dus geen middag kunnen eten en nu uiteraard erg veel honger. Gelukkig ben ik binnen een uurtje wel klaar. Maar goed. Blij ben ik er niet mee.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 15:30

Wat een herkenbare dingen allemaal :')
Hier ook nog meer emotie eters die soms kampen met eetbuien? Het gaat bij mij al een stuk beter dan ooit, maar af en toe word ik er echt nog flink door ingepakt en vind ik het daarna heel moeilijk om de draad weer op te pakken.

Voor wat betreft het lijstje, wat zullen we daarmee doen? Eens per week of twee weken of zo?

Ania

Berichten: 6110
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:36

Ik meld me ook weer, na een jaar zelf geprobeerd te hebben met wat aan te modderen, heb ik sinds 2 weken een personal trainer in de arm genomen.
Ik heb hele voedingsschema's en trainingsschema's.
Nadeel is dat het niet snel gaat, voordeel is dat het zo geleidelijk gaat dat het er ook beter vanaf blijft.

Ik heb door kerst en oud op nieuw niet helemaal aan de voedingsschema gehouden dus ik denk dat als ik nu er vol voor kan gaan de progressie ook sneller gaat.
Ik merk nu wel dat ik echt iets doe in de sportschool, eerst deed ik maar wat en soms zweette ik niet eens, nu met zijn schema breekt het zweet mij al uit na 10 min trainen haha.

Ben vooral benieuwd waar ik over 3 maanden sta.

Citaat:
Naam - Streefdoel - Progressie
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Kitty - 15 kg - 0 kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zonnetje81 - 15 kg - 0 kg
Ania - 18 kg - 0,8 kg

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:36

Ik heb me ook even op het lijstje erbij gezet.
Ik heb ook af en toe (vr)eetbuien.
Mijn oplossing? Ik haal gewoon niks ongezonds meer in huis. Maar als mijn man dan wel weer wat koopt kan ik er prima afblijven zolang het dicht is, maar zodra de zak open is móet het op...


Mandarijn schreef:
Citaat:
Naam - Streefdoel - Progressie
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Kitty - 15 kg - 0 kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zonnetje81 - 15 kg - 0 kg
Ania -18 kg - 0,8 kg
BusyMissy - 5kg - 0 kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:42

Renee1991 schreef:
Wat een herkenbare dingen allemaal :')
Hier ook nog meer emotie eters die soms kampen met eetbuien? Het gaat bij mij al een stuk beter dan ooit, maar af en toe word ik er echt nog flink door ingepakt en vind ik het daarna heel moeilijk om de draad weer op te pakken.

Voor wat betreft het lijstje, wat zullen we daarmee doen? Eens per week of twee weken of zo?


Hier zo :+

BusyMissy: Ook herkenbaar. Maar helaas erg creatief en als ik er echt zoooo een zin in heb maak ik in een handomdraai fudge ofzo :')

Mijn man mag geen chips meer eten als ik op dieet ben. Van zodra ik zeg: Ik let er op, is dat bij hem precies het signaal: Ah, chipje, nootje, borrelplank od. Rot op joh :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33891
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:02

Ik meld me ook! Hier is vooral slecht slapen een probleem waardoor ik veel ga eten en niet ga sporten. :o

Daarbij gelooft niemand wat ik weeg omdat alles netjes op m’n kont / heupen zit en ik lang ben. Maar ben echt wel 10 kilo te zwaar.

Even wat foto’s! Kan ik hopelijk 31 Dec op terugkijken met -10 / 15 kilo.
Afbeelding

Afbeelding



Citaat:
Naam - Streefdoel - Progressie
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Kitty - 15 kg - 0 kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zonnetje81 - 15 kg - 0 kg
Ania -18 kg - 0,8 kg
BusyMissy - 5kg - 0 kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:11

Renee1991 schreef:
Wat een herkenbare dingen allemaal :')
Hier ook nog meer emotie eters die soms kampen met eetbuien? Het gaat bij mij al een stuk beter dan ooit, maar af en toe word ik er echt nog flink door ingepakt en vind ik het daarna heel moeilijk om de draad weer op te pakken.

Voor wat betreft het lijstje, wat zullen we daarmee doen? Eens per week of twee weken of zo?


Ik kan altijd eten. Als ik blij ben of niet.
Ik vreet dan zo een zak chips en een zak mms op of broodjes met een pak worst.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:12

Zonnetje81 schreef:
Renee1991 schreef:
Wat een herkenbare dingen allemaal :')
Hier ook nog meer emotie eters die soms kampen met eetbuien? Het gaat bij mij al een stuk beter dan ooit, maar af en toe word ik er echt nog flink door ingepakt en vind ik het daarna heel moeilijk om de draad weer op te pakken.

Voor wat betreft het lijstje, wat zullen we daarmee doen? Eens per week of twee weken of zo?


Ik kan altijd eten. Als ik blij ben of niet.
Ik vreet dan zo een zak chips en een zak mms op of broodjes met een pak worst.



+1 :o

Vooral ook die chips samen met chocolade.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33891
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:12

Ik vind het echt vreselijk van mezelf maar ik eet altijd als ik moe / gespannen / depressief ben. Dat is helaas best vaak. En dan altijd chips / aardappelen / kaas etc. :n

Ik wil nu gaan wandelen ipv eten. Kijken of dat lukt.

Faringo
Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:18

Herkenbaar, bij mij liep het ook allemaal even niet zoals ik wilde door verschillende omstandigheden. Heb daardoor weer vreselijk veel chocola gegeten. Dat is echt mijn valkuil, eten als het niet gaat zoals het hoort te gaan en dan vooral chocola. Daardoor creëer ik m'n eigen vicieuze cirkel en heb er dan moeite mee die te doorbreken.

Jij kan dat Marlinde!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33891
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:23

Ja ik heb dus 0 moeite met koekjes en chocolade. Alleen chips is zo irritant. Dat moet ik opeten. Kan het inmiddels wel bij een bakje houden ipv een hele zak. :=

Kitty

Berichten: 7710
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:25

MarlindeRooz schreef:
Daarbij gelooft niemand wat ik weeg omdat alles netjes op m’n kont / heupen zit en ik lang ben. Maar ben echt wel 10 kilo te zwaar.

Dat is voor mij heel herkenbaar. Ik krijg regelmatig opmerkingen zoals "Maar jij bent toch helemaal niet te zwaar?" terwijl ik inmiddels een ongezond BMI heb.
Het is het laatste half jaar echt helemaal verkeerd gegaan. Kleren zitten me niet meer lekker en ik herken mezelf niet meer in de spiegel.
Ik beweeg al wel heel veel, maar nu ook maar weer fanatiek 2x in de week naar de sportschool.

En soms is het een voordeel, maar het is ook een nadeel: ik lust bijna alles! Ik ben gek op kaas, chocola, koeken, chips, etc...
Maar nu al de hele dag een vol gevoel met fruit, thee en soep... en thee... en nog meer thee....

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 16:31

Welkom Ania! Fijn hè, een PT-er. Hebben wij de eerste maanden ook gedaan en dat gaf een hoop inzicht in krachttraining en voeding.

BusyMissy, ik ben een hardnekkige. Ga er gewoon voor naar de supermarkt als ik het niet in huis heb en er wel zin in heb. En het nadeel is dat bij ons één supermarkt tot 22u 's avonds open is :+

Oh ook mega herkenbaar MarlindeRooz.. Mijn schoonmoeder zei laatst dat ik niet verder af moest vallen, dat het zo wel oke was. Ja, leuk, maar ik ben nog steeds ruim 10 kg te zwaar voor een gezond gewicht. Mijn vriend zegt altijd dat het bij mij niet zo opvalt omdat het overal zit, zeg maar. Dus niet alleen een dikke buik of billen, maar ook benen, armen, etc.

Zonnetje81 en Zerena, ook heel herkenbaar. Voel jij ook niet meer goed wanneer je vol zit? Dat heb ik. Vaak zeggen mensen om mij heen pff, ik heb echt genoeg. En dan denk ik, als het moet, vreet ik zo nog heel die plank leeg. Ik voel dat echt niet.

Haha, hier heeft de Dopper zich ook weer bij mijn bureau gevoegd :') Elk half uur naar de plee, hoeraaaa.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2139
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:34

Ik lees ook al een jaar mee, en wil me nu ook wel melden.
Mijn voornemen was vorig jaar (bij 91kg) om in ruim anderhalf jaar een goed gezond gewicht te bereiken. Streven was +/- 75kg (bij mijn 1m67). Ik begon redelijk ok, op een gegeven moment onder de 87kg.

Maar werkelijk, zoals anderen hier ook al zeggen, ik kan altijd wel eten, en als een zak eenmaal open is, is het hek van de dam. Tot het punt dat ik stiekem een nieuwe zak van iets haal zodat het mijn man niet opvalt :o Ik kan er soms wel van janken maar het lukt zo slecht om overal af te blijven.

Dus momenteel terug op 93kg. Ik ben voornemens te starten met Project Gezond, aangezien ik hier veel mensen zag die daar positief over waren. Voor het avondeten moet ik dat nog afstemmen met mijn man, aangezien hij de kok is in ons huishouden.

Anyway, de eerste week van het jaar ben ik goed begonnen door alle restjes en open zakjes snoep op te eten :') Daar heb ik dus geen last meer van en nu kan ik aan de slag.

Citaat:
Naam - Streefdoel - Progressie
Ania -18 kg - 0,8 kg
BusyMissy - 5kg - 0 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Indy_Mouse - 15kg - 0kg
Kitty - 15 kg - 0 kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zonnetje81 - 15 kg - 0 kg

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:55

@ renee herkenbaar ja. Ik voel het echt niet zo goed wanneer ik vol zit.
Ja pas als ik echt veel teveel heb gegeten.

Maar bij gewoon een beetje normale porties aanhouden, dan ben ik nooit verzadigd.

@alle nieuwe mensen (na mij :D )
Welkom! Ik hoop dat we allemaal onze doelen mogen halen.

Ania

Berichten: 6110
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:55

Indy_Mouse_9 schreef:
Anyway, de eerste week van het jaar ben ik goed begonnen door alle restjes en open zakjes snoep op te eten :') Daar heb ik dus geen last meer van en nu kan ik aan de slag.


Ik moest hier iets te hard om lachen door de herkenning :')

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:57

Trouwens, zijn er meer mensen die voor zowel ontbijt als met de lunch brood eten?

Als ik dan weer een "gezonde" poging wil doen dan haal ik wel weer eens kwark of yoghurt. Maar eigenlijk kan ik me er maar slecht toe zetten.
Ik eet veel liever brood (wel gewoon volkoren).

Faringo
Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:01

Ik eet nog maar 1 of 2 keer in de week brood en dan alleen als lunch. Verder kwark, fruit, sla, crackers, wraps, havermout.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:01

Ania schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Anyway, de eerste week van het jaar ben ik goed begonnen door alle restjes en open zakjes snoep op te eten :') Daar heb ik dus geen last meer van en nu kan ik aan de slag.


Ik moest hier iets te hard om lachen door de herkenning :')


Ook wel herkenbaar.
Nog even snel die laatste chippies enz op eten. En dan morgen met frisse tegenzin beginnen :o


Sorry, maar toch echt wel fijn om te "kletsen" met mensen met dezelfde problemen.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:02

Faringo schreef:
Ik eet nog maar 1 of 2 keer in de week brood en dan alleen als lunch. Verder kwark, fruit, sla, crackers, wraps, havermout.


Vind je brood niet zo lekker of??

Faringo
Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:05

Ik heb de afgelopen jaren ontdekt dat ik als ik veel brood eet (ook volkoren) ik amper afval. Ik vind brood heerlijk, maar doordat het me tegenwerkt beperk ik het tot 1 of 2 in de week. Zorgt ook wel voor afwisseling. Maar nee ik ben niet tegen brood, als het werkt dan gewoon lekker brood eten. Zou ik ook doen haha.