[Centraal] Tattoo's

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:16

Optiwolk schreef:
Er staat belettering op ;)
Dus da's misschien een mogelijkheid, daar belangrijke zin of namen of datums ofzo laten inzetten ;)

nee de tattoo is te klein om dat ook nog eens gedetailleerd te doen ;)

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:18

Ohja ... dan is de aronskelk waarschijnlijk wel de beste optie :)

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:16

Wat een mooie tattoo en een geweldige betekenis erachter Ohjajoh.

Ik zit zelf een beetje in tweestrijd, ik heb in het voorjaar mijn eerst tattoo laten zetten (ben nu 19) en daar waren mijn ouders op tegen, uiteindelijk hebben ze het wel 'goedgekeurd' door de betekenis die hij heeft. Echter weet ik al voor dat ik mijn 1e had dat ik nog een 2e wil. Wat ik wil is ook al helemaal duidelijk. Alleen zijn mijn ouders hier echt op tegen. En omdat hun het niet goed vinden doe ik het nog niet. Maar nu is mijn vraag een beetje wanneer vinden jullie dat je geen 'toestemming' meer nodig hebt van je ouders? Ik woon niet meer bij mijn ouders onder een dak, maar ze betalen nog wel veel voor me. Er is nooit gedreigd met als je het toch doet betalen we niks meer, maar toch vind ik het een stukje respect voor mijn ouders. Ik wil best nog een jaar, of tot mijn 21e wachten. Maar wanneer is het genoeg, wanneer beslis je puur zelf over wat er met je lichaam gebeurd?

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:20

Tja, als je niet meer in hun huis woont en meerderjarig bent...

Mijn mams betaalt ook nog regelmatig wat voor me en helpt me waar ze kan. Maar ze heeft toch echt niks meer te zeggen over mijn lichaam.

Ze zouden toch in geval van zwangerschap ook niks te zeggen hebben over of je het houdt of niet?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:21

Ik vind dat huis uit, is weg zeggen schap. Ongeacht of ze veel voor je betalen of niet. Je ben volwassen en dan mag/moet je je eigen keuzes (kunnen) maken

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:08

Klopt, maar ik ben nog niet financieel onafhankelijk van hun (niet dat dit heel veel met elkaar te maken heeft).
Het stiekem laten zetten is ook geen optie, dat vind ik niet kunnen.
Ik denk dat ik misschien toch maar gewoon ga mededelen dat die tattoo er gaat komen, en dan de reactie weer afwachten. Ik vroeg me alleen af hoe andere (en misschien ook moeders) er over denken.

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:10

Tja, mijn kinderen zouden het echt zelf moeten weten (nu nog niet, ietsjes te jong) en ik zou het liever gewoon te horen krijgen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:49

Mijn vader is bang dat ik er over 20 jaar spijt van heb maar vind dat ik het zelf moet weten, maar leuk vindt hij het niet. Als hij het echt verschrikkelijk had gevonden zou ik het misschien niet laten doen, ook al word ik volgende week 26.

Ik heb er dus extra over nagedacht maar het is mijn leven en ik ga hem gewoon laten zetten volgende week.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:13

Mijn moeder zei altijd 'als je 18 bent' en ik vind dat 'n goeie leeftijdsgrens. :j
In principe vind ik dat, wanneer je het huis uit bent, je het helemáál zelf moet weten, maar ik begrijp heel goed dat je je ouders niet wilt 'kwetsen' door tóch een tattoo te nemen.
Tja wat is wijsheid, wellicht moet je het eens aankaarten bij je ouders, en er ook bij zeggen dat je hen niet wilt teleurstellen maar dat je 't écht graag wilt.

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:46

Ik vind het trouwens wel heel aardig dat je rekening houdt met je ouders. Helpt het niet als je uitlegt hoeveel het voor je betekend? En komt de tattoo op een hele zichtbare plek? Misschien hebben ze er ook minder problemen mee als het niet zo zichtbaar is.

Geloof dat mijn vader het ook niks vindt, maar een tattoo komt er bij mij zeker. Hij heeft ook ooit gezegd dat hij mij niet meer aan zou kijken als ik een neuspiercing zou nemen (misschien niet serieus) maar hij zag mij nog net zo graag hoor :Y)

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:28

Het is zo dat ze met de eerste al niet happy waren, en ze snappen het 'waarom' van de tweede gewoon niet. Maar het wil er ook niet echt in bij ze.
Nee hij komt tussen mijn schouderbladen dus is gewoon heel discreet.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:06

_Micha_ schreef:
Ik zit zelf een beetje in tweestrijd, ik heb in het voorjaar mijn eerst tattoo laten zetten (ben nu 19) en daar waren mijn ouders op tegen, uiteindelijk hebben ze het wel 'goedgekeurd' door de betekenis die hij heeft. Echter weet ik al voor dat ik mijn 1e had dat ik nog een 2e wil. Wat ik wil is ook al helemaal duidelijk. Alleen zijn mijn ouders hier echt op tegen. En omdat hun het niet goed vinden doe ik het nog niet. Maar nu is mijn vraag een beetje wanneer vinden jullie dat je geen 'toestemming' meer nodig hebt van je ouders? Ik woon niet meer bij mijn ouders onder een dak, maar ze betalen nog wel veel voor me. Er is nooit gedreigd met als je het toch doet betalen we niks meer, maar toch vind ik het een stukje respect voor mijn ouders. Ik wil best nog een jaar, of tot mijn 21e wachten. Maar wanneer is het genoeg, wanneer beslis je puur zelf over wat er met je lichaam gebeurd?

Ik ben 21, zit voor 5 maanden in het buitenland en heb mijn tattoo ook laten zetten zonder medeweten van mijn ouders. Puur omdat ik vind dat het samenhangt met de hele ervaring van op uitwisseling gaan en zelfstandig worden. Heb het hen wel meteen laten zien toen hij gezet was (via Skype dan :P ) en ze waren er niet heel erg blij mee, maar vinden hem aan de andere kant ook wel mooi en weten welke betekenis er achter zit. Ze wisten volgens mij wel dat ik er ooit één zou laten zetten, maar doordat ik er achteraf mee kwam aanzetten nadat hij al was gezet, waren ze wel wat geschrokken.

Maar ik denk dat het zoals bij jou is, als ik er nu een tweede zou laten zetten, zouden ze er echt niet blij mee zijn.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:43


Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:50

Mooi :D
Binnenkant voorarm is dat zeker?

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:14

Ohh ik vind hem echt prachtig!!!
Edit: Vind alleen die kruisjes/sterretjes wat minder.. Maar de vogels en tekst.. :j

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:36

de kruisjes/sterretjes moet je eigenlijk van een afstand bekijken.. dan zijn ze wel heel mooi...

Het is de binnenkant van mijn boven arm

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:46

Eenvoudig maar toch heel mooi! die kruisjes ben ik wel benieuwd hoe het er van veraf uit ziet.

Yasmine jij wou toch ook nog een tweede laten zetten, of verbeeld ik me dat nu?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:50

mooi hoor!

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:22

mooi hoor :j

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:37

_Micha_ schreef:
Eenvoudig maar toch heel mooi! die kruisjes ben ik wel benieuwd hoe het er van veraf uit ziet.

Yasmine jij wou toch ook nog een tweede laten zetten, of verbeeld ik me dat nu?



ik zal binnen kort is een foto van veraf maken als hij ook wat genezen is

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:48

_Micha_ schreef:
Yasmine jij wou toch ook nog een tweede laten zetten, of verbeeld ik me dat nu?

Ja, maar daar ga ik toch nog even mee wachten omdat ik mijn geld voor andere dingen nodig heb -O-

_karin_

Berichten: 3926
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:18

@Yasmine, komt goed schatje :(:)

Ik kom nu wel een hele bijzondere qua kleuren tegen op tumblr, vind ik dan. :)
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:21

die is wel gaaf....

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:27

Hij lijkt bijna nep :')

_karin_

Berichten: 3926
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:28

En zelf erger ik me ook aan zijn tepels. :') Maar inderdaad, misschien wat gephotoshopt? :Y)