Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:03

Mijn ervaring was dat ik er in Afrika helemaal geen zin in had. Dus hoogstens shampoo, conditioner volgende keer denk ik.

Jolien87

Berichten: 17524
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:15

Wat hebben jullie prachtige krullen Poes, ElSea en Britt_Sisi _/-\o_

JoT: ik heb tijdens onze vakantie op Terschelling mijn krullen verstopt in een knot of vlecht.
Ik had vooraf wel stylingproducten meegenomen maar uiteindelijk zijn alleen de conditioner, shampoo en leave-in uit de toilettas gehaald. ;)
In de zon droeg ik een sjaaltje om mijn hoofd om het te beschermen tegen de zon en in de zee ben ik niet kopje onder gegaan.
Na de vakantie heb ik mijn haren extra verwend met een deep treatment.

Mocht je wel kopje onder willen gaan, dan zou je vooraf je haren kunnen natmaken zodat het al aardig verzadigd is zodra je in het zwembad- of zeewater duikt.
Je zou een lichte conditioner kunnen meenemen om na het zwemmen even vlug je haar mee te kunnen wassen, als er bij het zwembad douches zijn.

Verleden jaar was ik nog zo lyrisch over Yari Green curls maar wellicht dat het warme zomerweer hier invloed op heeft want ik snap nu dat het voor velen te zwaar is. Mijn haar voelt nu gewoon vies als ik de producten gebruik, ook als ik er minimaal product in doe.
Dus ik ben weer terug gegaan maar mijn oorspronkelijke stylingproducten van jaren geleden: Cantu curl activator en Wella rock 'n hold gel. Dat is wel weer een verademing.
Achteraf gezien was dat altijd prima geweest, maar in mijn ontdekkingstocht door de krullenwereld ben ik mezelf een beetje verloren in alle opties om zoveel mogelijk uit te proberen. Nu dus maar weer even back to basic.

JoT

Berichten: 4016
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:52

poes schreef:
Mijn ervaring was dat ik er in Afrika helemaal geen zin in had. Dus hoogstens shampoo, conditioner volgende keer denk ik.


Ach, ik wil ook wel eens een beetje leuk op de vakantiefoto's staan :P En mijn haar de hele dag 'omhoog' vind ik niet fijn zitten. En met een graadje of 30 ga ik op zeker wel koppie onder, veel te warm!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:36

Ik had aunt Jackie's Quench (leave in) mee, en heb dat heel vaak hele dagen in m'n haar gehad als ik aan het zwembad lag. Ik hou niet echt van onder water gaan, maar als dat af en toe gebeurde gooide ik dat spul er in en liet ik dat gewoon uren intrekken (dan dus niet meer onder water). Grappige was dat als ik dan ging douchen voor het eten je voelde dat het helemaal in je haar was getrokken, en er spoelde vrij weinig meer uit. Dus had wel het idee dat m'n haar het goed opzoog :P

DideH
Berichten: 7029
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:51

Net voor het eerst bij de krullenkapper geweest, mijn voor en na :o

Hele fijne sessie, ik snap nu beter wat de gedachtegang achter producten is en in welke mate ik mijn haar echt totaal verkeerd begreep _O-
Afbeelding
Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17524
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:29

Fietfieuw wat een mooie bos!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:38

Wauw!!!! Wat heb je echt prachtig haar. Lijkt het je een beetje te doen met zo een enorme bos?

Afbeelding
Ik ben hier ook blij mee vandaag :D

DideH
Berichten: 7029
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:21

Er is echt wel een flink stuk afgegaan nu, maar dat was ook wel nodig. Zou het stylen ook makkelijker moeten maken omdat die punten niets meer opnamen.

Ik gebruikte soms echt precies het tegenovergestelde van wat ik zou moeten gebruiken en heb wat andere stappen meegekregen nu voor stylen. Even proberen en afwachten of ik dit zelf ook voor elkaar krijg. Producten goed verdelen en hoe dat te doen heeft ze me nu ook mee geholpen.

JoT

Berichten: 4016
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:21

Wauw DideH, dat is een verschil. Hoop dat dat je zelf ook lukt, ziet er wel erg gaaf uit zo.

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:54

DideH, wat een prachtige krullen!

Naar welke kapper ben je geweest?

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:55

prachtig!

DideH
Berichten: 7029
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:37

Boras schreef:
DideH, wat een prachtige krullen!

Naar welke kapper ben je geweest?


Issavia in nijmegen!

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:24

DideH schreef:
Boras schreef:
DideH, wat een prachtige krullen!

Naar welke kapper ben je geweest?


Issavia in nijmegen!


Bedankt! :)

Jorex

Berichten: 10021
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:46

Mijn haar had na maanden niet met sulfaten wassen en sowieso geen shampoo gebruik alleen nog maar slechte dagen. Dus vandaag even gereset met de neutral. En ook meteen maar het masker/deepco lang laten intrekken ongeveer 30 minuten. Ik hoefde niet eens een leave in te gebruiken daarna. Het was zo zwaar dat ik bang was dat het helemaal verkeerd ging. Maar goed, curl maker erin, snot erin en dan föhnen met diffuser. En daarna nog een uur zo laten drogen, de snot werd helaas alleen niet hard. En nu uitgeknepen met wat olie (rosemary en mint van yari (meurt vreselijk)). Zo goed als vandaag heb ik nog nooit waves gehad. Dus ergens ben ik op de goede weg nu. Ik heb ook de syoss keratin gehaald voor refresh, vandaag niet gebruikt. Mijn masker heeft ook proteïne. Pas op, ben zeer slecht in selfies maken. Maar het zit nu al 10.000 keer beter dan eerst.
Licht van voren en een beetje alles naar 1 kant gedaan+vaag handje.
Afbeelding

Volledig licht, je ziet heel goed de slagen maar ik kijk nogal stoned _O-
Afbeelding

Wat prachtig DideH! Hopelijk lukt het je zelf ook. En ik heb verder de rest van de krullen wel bij gelezen. Ook allemaal prachtig zeg.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 06:27

Ik zie wel wat je bedoelt Jorex! Durf je het nog een klein beetje uit fluffen met gespreide vingers? Denk dat dat ook nog kan!

DideH
Berichten: 7029
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:26

Niet geheel ontevreden voor 1e keer thuis na bezoekje krullenkapper

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:56

Wat een lengte. Ik wil het mijne alweer knippen haha. Liever wat korter maar massa volume haha. Je hebt echt schitterend haar zeg.

Hier dag 3

Afbeelding

Vond het mooier dan op de foto hahahaha

DideH
Berichten: 7029
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:06

poes schreef:
Wat een lengte. Ik wil het mijne alweer knippen haha. Liever wat korter maar massa volume haha. Je hebt echt schitterend haar zeg.

Hier dag 3

[ [url=m/TZRrzw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond het mooier dan op de foto hahahaha


Vind jouw haar ook altijd van die mooie pijpekrullen hebben!

Sowieso lastig om haar te fotograferen, ziet er al snel pluiziger uit op de foto dan het werkelijk is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:38

Ja klopt! Je moet ook wel verdragen dat het in het echt wat wilder ligt. Ik krijg echt niet elke lok perfect, dat moet ik echt loslaten.

Jolien87

Berichten: 17524
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:54

Poes, ik vind jouw kruldefinitie altijd zo mooi!

DideH, lekker bezig meid.
Zo'n eerste keer zelf stylen (ok, de keren erna ook wel) na een kappersbezoek is altijd spannend. Maar het ziet er goed uit.

Jorex, het komt nu wat slierterig over. Ervaar je dit in het echt ook? Anders inderdaad wat Poes zegt: de krullen wat uit elkaar trekken.
Het oogt nu niet heel schoon en ik denk dat je dit met wat meer stylen nog wel beter kan maken.

DideH
Berichten: 7029
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:01

Lees ook dat je niet wast Jorex, ik begreep van mijn kapper dat de meest erge haarproblemen ontstaan bij mensen die niet wassen. Dat je je haar moet zien als gezicht wat met make up gedaan wordt, stel dat je niet wast (de make uo er niet afhaalt) dan alleen maar built up krijgt, dus al die make up over elkaar en dat het daardoor ook slap/vettig kan gaan hangen door al die lagen over elkaar. Weet niet of je daar eens naar moet gaan kijken cq je dat nog kan helpen?

Ik heb nu als persoonlijk plan meegekregen: 1x per week clearifying shampoo om built up te verwijderen zodat mijn haar vocht op kan blijven nemen en 2x moisturizing.

DideH
Berichten: 7029
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:04

Jolien87 schreef:
Poes, ik vind jouw kruldefinitie altijd zo mooi!

DideH, lekker bezig meid.
Zo'n eerste keer zelf stylen (ok, de keren erna ook wel) na een kappersbezoek is altijd spannend. Maar het ziet er goed uit.


Dankjewel :) het is even oefenen en ik moet nog wat producten aanpassen, dus hoop dat het vanuit hier een stijgende lijn gaat worden!
Heb nog genoeg te oefenen

Jolien87

Berichten: 17524
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:06

Ik was mijn haar eens per maand met een sulfatenshampoo (Neutral) voor een grote opruimbeurt van eventuele built up en halverwege de maand met een CG shampoo (Yari Green curls).
De andere wasbeurten gebruik ik Neutral conditioner voor mijn hoofdhuid en afwisselend Loving blends of een deep treatment.

Haha klinkt bekend.
Ik kan je verklappen dat ik na 4 jaar nog steeds aan het ontdekken ben. :')

Farjen

Berichten: 8036
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:40

DideH, wow mooi!!

Poes, gaat steeds weer beter na je vakantie he? Ik wou dat ik zo weinig kon wassen.. helaas met deze temperaturen een cap of fietshelm dragen => ik kan het bijna uitwringen erna :') dus ik was het om de dag. Met een co-wash blijft het vettig.


en jaloers! Ik heb sinds de krullenkapper veel meer krullen gekregen. Maar ik vind ze niet mooi :o
Het zijn zo kleine krul-dingetjes.... :')
Bovenop mijn hoofd blijft het een stijle pannenkoek met daaronder zo'n wirwar van krullen.

Afbeelding

Onder de pannenkoek :D
Afbeelding

Jorex

Berichten: 10021
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:53

Ik was mijn haar wel. Ook in de maanden hiervoor, maar alleen met water of conditioner. Ik gebruikte daarvoor sowieso al eens per week of 2 weken maar shampoo. Het is na vandaag overigens nu gewoon weer haar met slag, dus geen aparte stukken meer, maar het heeft wel de slag behouden dus al een joehoe voor dat. Ik zal het morgenochtend weer even zo goed als mogelijk refreshen. @Farjen gek vind ik dat altijd dat het op sommige stukken wel leuk krult en dan bovenop zo plat. Ik heb dat met de rechterkant van mijn hoofd, dat wil gewoon steil zijn bij mij. Ik heb de noughty hello wave shampoo aangeschaft voor cg shampoo wasbeurten nu. En zo komt het kastje langzaam vol te staan, gelukkig kijkt mijn vriend er nooit in. Met zijn waves die altijd wel leuk zitten en hij haalt er gewoon s ochtends ff een borstel door en zijn slag blijft gewoon. :')
Laatst bijgewerkt door Jorex op 11-08-22 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt