Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 12:04

Ik heb pijnstilling voorgeschreven gekregen, maar ofwel doet dat niet veel, ofwel wil ik niet weten hoe anders voelt.

Warmte maakt pijnlijke gevoel scherper. Eten durf ik niet echt, drinken gaat goed en geeft geen verschil in pijn zolang ik rustig slik. Ik heb wel het gevoel dat de ergste pijn verplaatst is. Het zit nu meer in het navel gebied.

Ik heb de spoed gebeld en moet tot2uafwachten. Word het echt onhoudbaar of als de pijn niet minder is tegen 2u dan mocht ik terug komen en zoeken ze verder.

hoogendroog
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:07

Het zou toch heel goed de endometriose kunnen zijn, met name omdat je aangeeft dat je bij je schouder ook bij hebt. Klinkt raar, maar da's een redelijk klassiek symptoom bij endometriose. Voorts kan endo gedurende de hele cyclus pijn geven. Ligt er maar net aan waar het zit, hoe erg de verklevingen zijn en met name waar die verklevingen zich bevinden. Gedraaide eierstok a.g.v. een cyste geeft helse pijn. Als de cyste eenmaal geknapt is, is de ergste pijn weg, maar doordat de inhoud van de cyste "los" in de buik zweeft, krijg je nog meer haarden in je buik. Endo is een fijne aandoening |( Sterkte, hoop dat ze vinden wat dit veroorzaakt en dat je je snel weer beter voelt!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15958
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:14

poetser schreef:
Ik heb pijnstilling voorgeschreven gekregen, maar ofwel doet dat niet veel, ofwel wil ik niet weten hoe anders voelt.

Warmte maakt pijnlijke gevoel scherper. Eten durf ik niet echt, drinken gaat goed en geeft geen verschil in pijn zolang ik rustig slik. Ik heb wel het gevoel dat de ergste pijn verplaatst is. Het zit nu meer in het navel gebied.

Ik heb de spoed gebeld en moet tot2uafwachten. Word het echt onhoudbaar of als de pijn niet minder is tegen 2u dan mocht ik terug komen en zoeken ze verder.

Ik heb exact hetzelfde maar ik heb Crohn. De pijnbeschrijving is hetzelfde als wat jij beschrijft. Als ik een aanval heb dan lig ik een nachtje op de SEH met Oxycodon en Buscopan, dan is het weer over. Mocht het Crohn zijn en het is een opvlamming dan kunnen ze die ontstekingswaarden alleen meten in de ontlasting, niet in je bloed. Dat heet Calproteine.

De pijn rechtsonderin is bij Crohn patienten het Terminaal Ileum, dat is de overgang van je dunne darm naar je dikke darm. Overigens kunnen ze Crohn prima zien op een MRI mocht je naar het ziekenhuis moeten. Sterkte!

moonfish13
Berichten: 18257
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:00

Ik heb vorig jaar zoiets gehad exact bij mijn blinde darm ook.
Dat bleek het noro virus!
Ik was 3 maanden eerder geopereerd laprascopisch en alles zag er perfect uit, ook in mijn baarmoeder zelf, gehele buik gecheckt.
Ook urinewegen na een niersteen waren 6 maanden eerder gecheckt, ook goed.
Obstipatie ook niet, mijn bloed toonde het beeld van een virus.
Maar ik was ook echt zeiknat van het zweet en verhoging en enkel die plek van mijn blinde darm.
Op de echo was ook niets te zien en ik ben inderdaad ‘gewoon’ hersteld.
Maar ook hier was de pijn verschrikkelijk, ik dacht echt nou daar gaat je blinde darm!
Maar niet dus, mijn huisarts zei ook het noro virus heerst vreselijk nu en jij bent nu al totaal niet fit, kan heel goed dat je lijf op is.
Dat je daarom zo reageert, maar ik blij want ik zat niet te wachten op een operatie!

Hopelijk loopt het bij jou ook zo af, ik was trouwens eerder niét geopereerd met noodzaak.
Ik wilde al heel lang een sterilisatie omdat anticonceptie een drama was mede.
Dus ik ging zonder klachten onder het mes.

secricible

Berichten: 25733
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:18

Maar bij het norovirus loop je aan de boven en onderkant leeg...

Elisa2

Berichten: 37904
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:38

poetser schreef:
Ik heb pijnstilling voorgeschreven gekregen, maar ofwel doet dat niet veel, ofwel wil ik niet weten hoe anders voelt.

Warmte maakt pijnlijke gevoel scherper. Eten durf ik niet echt, drinken gaat goed en geeft geen verschil in pijn zolang ik rustig slik. Ik heb wel het gevoel dat de ergste pijn verplaatst is. Het zit nu meer in het navel gebied.

Ik heb de spoed gebeld en moet tot2uafwachten. Word het echt onhoudbaar of als de pijn niet minder is tegen 2u dan mocht ik terug komen en zoeken ze verder.


Als warmte het erger maakt dan zit er wel een ontsteking vrees ik.

Vind het wel erg vervelend voor je dat ze je zo laten aanmodderen..hoop echt dat gauw afzakt en dat je er achter komt wat het is.

moonfish13
Berichten: 18257
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:41

secricible schreef:
Maar bij het norovirus loop je aan de boven en onderkant leeg...


Dat hoeft zei men niet persé, ik lag ook op de SEH gewoon en ze hadden het over viraal.
En ik dacht ook: jamaar dan loop je toch leeg?
Maar dat werd gezegd dat dat niet persé hoeft.
Noro kan zich zei mijn huisarts en het ziekenhuis ook zo uiten.
Maar ik heb dus nooit buikpijn buiten mijn menstruatie om dus moet ook maar uitgaan van wat mij gezegd is.
Mijn bloedwaardes gaven een virale infectie aan.

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 20:00

Inmidddels weer thuis na nog een ziekenhuis bezoek. Buikpijn is wat minder, koorts schommelt verschrikkelijk tussen de 38.3en de 39.1.

Weer een aantal dingen uitgesloten, dit keer is er een gynaecoloog bij geweest. Het is geen cyste, endometriose is ook niet dusdanig dat ik er zoveel last van moet hebben. Ze gaan nu uit van een maagdarm infectie en dat het vannacht/vanmorgen vroeg nog niet zichtbaar was. Nu wel lichte ontstekingswaarde en de pijn hangt nu van links naar rechts in de onderbuik. Ik ben wel heel winderig, maar geen ontlasting, ook geen honger trouwens. Volgens de dokter kan het komen dat mijn immuunsysteem minder werkt door de stress rondom de verhuizing naar Nederland.

Ergens ben ik blij dt ik dit weekend in België zit. Hier is mijn ziekteverzekering in orde, incl mijn hospitalisatie.

moonfish13
Berichten: 18257
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:19

Hier ook inderdaad licht afwijkende waardes.
Naar wel echt goed ziek ik ben s’morgens vroeg geweest maar moest s’avonds weer terug.
Maar ook inderdaad aanwijzingen voor een infectie in maag-darm kanaal, maar bij mij werd het gewoon noro genoemd.
Hier was ook veel stress op dat moment waardoor het prima verklaarbaar kon zijn.

Ik voelde me elk geval een kneus, de SEH voor een buikvirus. :=
Maar volgens de arts moest ik me daar niet druk om maken dit kan gewoon gebeuren.
En een knappende blinde darm ben je verder mee van huis dus zijn ze erg voorzichtig mee!

Hopelijk knap je snel op, 39.1 is niet fijn hier schommelde het ook enorm zoals bij jou.
Maar inderdaad wel vanzelf opgeknapt.
Heb je niks aan als je je zo rot voelt maar toch.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:23

Jaren geleden exact hetzelfde meegemaakt. Verging van de pijn, wist van gekkigheid niet hoe ik moest liggen. Doorgestuurd naar het ziekenhuis, bloed- en ontstekingswaardes waren goed. Aangezien de pijn niet minder werk en er toch een verdenking was op blindendarmontsteking heeft men die eruit gehaald. Echter bleek, achteraf, dat het ging om een dikke darm die vol zat met oude ontlasting.

xLoki

Berichten: 3498
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:25

Heb je een echo gehad van je buik?
Ik ben ook ooit verdacht op blindedarmontsteking, wat niet zo bleek te zijn. Maar toen ik zelf degene die de echo maakte verzocht om iets hoger te richten met zijn echo (rechts van navel) zei hij gelijk 'oh, ja, ik zie waarom je zo'n pijn hebt! :+ '. Bleek een ontstoken dikke darm te zijn. Pijn was echt ondraaglijk. Heb toen behoorlijk moeten vasten/vezelarm moeten eten en flink buscopan en pijnstillers erin voordat het weer iets beter ging. Kwam ook in aanvallen, ik omschreef het toen alsof een paard in je buik trapte met hoefijzers (had helaas die ervaring wel eens gehad haha). Was dus geen obstipatie bij mij, maar de darm was zodanig opgezet/ontstoken dat elke vorm van passage van voedsel in de darm giga pijnlijk was.

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 21:08

Die pijn is inderdaad gruwelijk. Ze vroegen waar de pijn mee te vergelijken was, maar toen ik zei dat bevallen minder pijnlijk was, gaf de ambulance ineens een hoop gas bij. Nu is de pijn weer op dat niveau aan het komen, maar dan ook nog eens hevige krampen erbij (na wart te eten inderdaad). Gelukkig niks echt ernstigs, maar moet weer 112 bellen als de koorts de 40 graden aantikt.


Het enige nadeel is dat het dichtstbijzijnde ziekenhuis niet geweldig staat aangeschreven (zeg maar gerust het slechtste van Antweroen).

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:10

Heb je pijn rondom je navel ook? Mijn moeder heeft een paar maanden geleden hetzelfde gehad, vreselijke buikpijn die begon rondom de navel en daarna onderin zat van links naar rechts.

Bloedbeeld en temperatuur perfect. Maar ze zag groen en geel van ellende. Mijn moeder is nooit ziek en gaat ook niet snel naar ziekenhuis. Dit was vrijdagavond. Ze is naar huis gestuurd met naproxen en moest de volgende dag voor echo. Was niet echt wat op te zien bij de blinde darm. Toch een kijkoperatie. Blinde darm bleek op knappen te staan, omliggende weefsel ook al ontstoken ondanks perfect bloedbeeld dus. Ze heeft 3 dagen aan een antibioticainfuus moeten liggen daarna.

Sterkte in ieder geval en ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15958
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:10

poetser schreef:
Die pijn is inderdaad gruwelijk. Ze vroegen waar de pijn mee te vergelijken was, maar toen ik zei dat bevallen minder pijnlijk was, gaf de ambulance ineens een hoop gas bij. Nu is de pijn weer op dat niveau aan het komen, maar dan ook nog eens hevige krampen erbij (na wart te eten inderdaad). Gelukkig niks echt ernstigs, maar moet weer 112 bellen als de koorts de 40 graden aantikt.


Het enige nadeel is dat het dichtstbijzijnde ziekenhuis niet geweldig staat aangeschreven (zeg maar gerust het slechtste van Antweroen).

Volgens mij dekt de Belgische basisverzekering ook hospitalisatie in NL als er nood is. Maar heb je geen reisverzekering?

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 21:15

Dat zou kunnen dat het ook gedekt is, maar ik zie mij in deze toestand niet naar Nederland gaan. Reisverzekering heb ik niet, ik zag daar het nut van in omdat ik toch nooit op reis ga. Alleen het zogezegde rondje rond de kerk en 1x per maand naar mijn vader in Nederland.

Pijn rond de navel, tja heel mijn buik doet zeer momenteel al zit de echte hevige pijn onderin, maar blinde darm zag er goed uit gelukkig.

xAnthea

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:24

In het Antwerpse zijn toch meerdere ziekenhuizen? Kan je niet naar een ander ziekenhuis voor een second opinion? UZA, Middelheim, Monica, Augustinus, ...
Lijkt me verschrikkelijk om naar huis gestuurd te worden zonder diagnose...

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:31

Elisa2 schreef:
Ja ik weet ook wel dat een verkrampte darm ook zulke heftige pijn kan geven met zweetaanvallen etc. Het is alleen raar als je dat nooit hebt waar dat dan in eens vandaan komt.

Hopelijk blijft het inderdaad hierbij, sterkte nog met de pijn.


Dit klopt, net als spastische darmen. Helaas ervaring mee. Ik heb geregeld krampen en soms zelfs zo hevig dat ik ga zweten en wel uit kan gillen van de pijn. Op dat moment kan ik niks, niet lopen, niks. Alleen in elkaar gedoken zitten en wachten tot de pijn iets afneemt.

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 21:34

Ik zou inderdaad graag naar het UZA gaan, maar de ambulance moet je naar het dichtbij zijnde brengen. Omdat daar alle testen van vannacht waren, leek het mij beter om daar naar terug te gaan vanmiddag. Ook doe ik alles met het ov en dat is nu niet echt een pretje.
Gezien het lijstje dat je opnoemt, vermoed ik dat je weet over welk ziekenhuis het gaat?

marleen_usar

Berichten: 24696
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:38

Jou klachten zijn heel herkenbaar alleen had ik er geen koorts bij, ik was ook laatst bij de huisartsenpost. Na een paar dagen ging het weer beter, ik had ook geen eetlust.Ik weet niet wat het geweest is.

fohadie
Berichten: 4337
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:46

Is de galblaas ook op ontsteking onderzocht?

Sterkte..

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 11:09

Ik denk zomaar dat je een darmdraaiing hebt en dat kan echt levensgevaarlijk zijn. Overigens kunnen ze dat alleen echt vaststellen als je ze openmaken.....

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 11:29

Maag en darm probleem bevestigd. Ik loop sinds van vanmorgen aan 2 kanten leeg... Buikpijn is een stuk minder en de oorts zo goed als weg.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 11:34

Ik heb inmiddels een paar keer een darmdraaiing gehad die gelukkig weer rechttrok voor de operatie maar ik ben er echt van buitenbewustzijn geraakt 1 van die keren. Zo'n pijn kan dat doen. En het is dus ook echt link want als je geen doorgang meer hebt voor je ontlasting, klapt de boel.

Padoertje
Berichten: 1583
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:05

daffodil schreef:
Ik heb inmiddels een paar keer een darmdraaiing gehad die gelukkig weer rechttrok voor de operatie maar ik ben er echt van buitenbewustzijn geraakt 1 van die keren. Zo'n pijn kan dat doen. En het is dus ook echt link want als je geen doorgang meer hebt voor je ontlasting, klapt de boel.


Klopt. Ik lag gestrekt op de overloop. Het is dat ik de slaapkamerdeur open zwiepte dat mijn man wakker werd, want ik ben in 10 minuten tijd wel 4x buiten bewustzijn geweest. Uiteindelijk is alles uit zichzelf weer teruggedraaid, maar ik voelde me zo wegtrekken door de pijn.

Padoertje
Berichten: 1583
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:06

poetser schreef:
Maag en darm probleem bevestigd. Ik loop sinds van vanmorgen aan 2 kanten leeg... Buikpijn is een stuk minder en de oorts zo goed als weg.


Fijn dat de pijn minder wordt. Beterschap en hopelijk knap je snel op.