Niet met en zonder hormonen kunnen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maralyn

Berichten: 10461
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 23:10

Hoe lang ben je van de pil af als je stopt?

Je lichaam heeft ongeveer een jaar nodig om te ontpillen.

Suzanne F.

Berichten: 49443
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 23:15

Jildau schreef:
Heb je ook de Yasmin pil geprobeerd? Inmiddels heb ik een goedkope variant maar de hormonen zijn ethinylestradiol en drospirenon.

Ik herken je problemen en ik zweer bij deze pil - voor mij is dit een goede.


Hier hetzelfde. :j

Petrichor

Berichten: 10568
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 23:16

maralyn schreef:
Hoe lang ben je van de pil af als je stopt?

Je lichaam heeft ongeveer een jaar nodig om te ontpillen.

Zoals in de op staat, 2 jaar. :)

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Niet met en zonder hormonen kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 23:32

Ik lees even mee. Momenteel geen anticonceptie nodig (leve het single leven), maar hormonen zijn me toch een ding.. Met pil: veel emotioneler, libido onder de nul en toch een soort angst voor langetermijn bijwerkingen. Zonder pil: een mijnenveld van acné en regelmatig schimmelinfecties -O-
Maar ik heb laatst besloten om meer te doen aan mijn voedingspatroon. Dus minder suiker, (veel) meer water drinken, meer groenten en volkoren producten en producten met natuurlijke probiotica. Voeding schijnt erg veel te doen met hormonen en de uiting hiervan, dus ik denk niet dat het kwaad kan om je hierin te verdiepen. En wtb PDS: zou het ook een allergie kunnen zijn? Lactose- of glutenallergie kan zich op erg gevarieerde manieren en patronen uitdrukken, bijvoorbeeld. Naast dat deze producten meer geneigd zijn om voor enige lichamelijke reactie te zorgen in de vorm van bijv. ontstekingen.

Little_Gift
Berichten: 1788
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 00:27

Jildau schreef:
Heb je ook de Yasmin pil geprobeerd? Inmiddels heb ik een goedkope variant maar de hormonen zijn ethinylestradiol en drospirenon.

Ik herken je problemen en ik zweer bij deze pil - voor mij is dit een goede.


Welke is dat dan?
Hier ook enkel goed op de yazmin maar die kostprijs is ongelooflijk... Dus als je mij even het merk van de goedkope variant wil doorgeven, zou ik je eeuwig dankbaar zijn 8-)

Jildau

Berichten: 9428
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 00:34

Little_Gift schreef:
Jildau schreef:
Heb je ook de Yasmin pil geprobeerd? Inmiddels heb ik een goedkope variant maar de hormonen zijn ethinylestradiol en drospirenon.

Ik herken je problemen en ik zweer bij deze pil - voor mij is dit een goede.


Welke is dat dan?
Hier ook enkel goed op de yazmin maar die kostprijs is ongelooflijk... Dus als je mij even het merk van de goedkope variant wil doorgeven, zou ik je eeuwig dankbaar zijn 8-)


Uiteraard! Het merk is Sandoz.

Eapy

Berichten: 1745
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Niet met en zonder hormonen kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 06:03

Ik wil je graag Agnus castus aanraden. Dit heeft voor mij zo veel verschil gemaakt voor mijn hormonen en hoe ik me voelde nadat ik stopte met de pil. Heel makkelijk te krijgen bij onder andere Holland & Barrett. Maca is ook erg fijn maar aangezien ik nogal nerveus aangelegd ben creëerde Maca bij mij iets teveel nerveuze energie op momenten. Als je niet zo bent is Maca ook echt super en geeft het juist een fijne boost! Heel veel succes.

maralyn

Berichten: 10461
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 08:42

Petrichor schreef:
maralyn schreef:
Hoe lang ben je van de pil af als je stopt?

Je lichaam heeft ongeveer een jaar nodig om te ontpillen.

Zoals in de op staat, 2 jaar. :)


Oeffff okey, sorry, eroverheen gelezen, excuses

Momo94
Berichten: 1127
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Niet met en zonder hormonen kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 08:54

Ik ga iets heel anders roepen dan hormonen, maar ik heb er baad bij op een andere manier en ben eerst mijn slaapproblemen ermee aan het oplossen voor ik mijn volgende kwaal oplos en de volgende kwaal is endometriose/adenomyose. Ik weet ook niet of je ervoor open staat, maar voor mijn slaapproblemen heb ik baat bij cbn olie. Je zou eens contact op kunnen nemen bij stichting in de onderstaande link en zou je ermee geholpen kunnen worden met hormoon/menstruatie problemen. Cbd, cbn en cbg van de hennepplant hebben een hele goede werking op veel dingen in ons lichaam. Ik ben er nu ook veel over aan het leren en lezen en ik ben er al zo blij mee dat ik aan het afbouwen ben met slaapmedicatie. Dat is in dit geval geen menstruatie probleem, maar die hoop ik straks met cbd of wat hun raden ook op te kunnen gaan lossen. Mocht je nog vragen hebben kan je pben.

https://wietoliepuur.nl/