Menstruatiedisk

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanen

Berichten: 1709
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:56

Aan het eind van mijn menstruatie spoel ik de cup of disk goed af rn daarna kook ik 'm een kwartier uit in een steelpannetje. Vervolgens het steelpannetje afwassen en klaar. Weinig vies aan in mijn beleving. Ik zou niet weten waarom dat minder hygiënisch is dan een stuk rauw vlees bakken in een pan die je daarna afwast en nogmaals gebruikt.

Tiggs

Berichten: 7562
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:35

Vlees vind ik ook vies :+
Maar ik heb een steelpannetje in de aanbieding bij de Hema gekocht voor nog geen 9 euro. Tot nu toe ben ik tevreden over de disc, maar heb 'm alleen op de mindere dagen gebruikt.

miereneter

Berichten: 2637
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:12

Ik deed mijn cups ook in een apart pannetje, vooral voor het idee.
Disk is binnen, nu nog ongesteld worden ( ;( . )

mystery1980
Berichten: 4256
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 13:11

inmiddels de ease (cup) disk gebruikt, hij red het een uur of 5/6. Zwemmen ermee gaat ook prima. En geen gedoe met uitkoken.

Slmt9

Berichten: 4922
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:43

Mooi dat hij het zo lang redt en niet lekt! Jammer dat ze niet herbruikbaar zijn!

mystery1980
Berichten: 4256
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 10:19

Slmt9 schreef:
Mooi dat hij het zo lang redt en niet lekt! Jammer dat ze niet herbruikbaar zijn!


Ja maar het scheelt ook weer gedoe met uitkoken. En gebruik je ze alleen maar wordt het wel erg duur inderdaad, maar voor een enkele dag sauna of zwembad vind ik het wel fijn.

Slmt9

Berichten: 4922
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:28

Ja, snap ik! Mooi dat je daar een oplossing voor hebt!

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:45

Ik had eerst de cup, maar die bleef lekken. Alleen de eerste menstruatie ging goed.. daarna nog wat andere merken gebruikt, maar niet fijn.

Nu de disk, en die bevalt heel goed! Wel opletten dat ie goed zit, maar dan kan alles ermee, ook seks.

pluisje88

Berichten: 8180
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:19

Een disk is iets nieuws? Ik heb vanwege milieu oogpunt een cup gekocht om te proberen maar eenmaal ingebracht vouwt hij niet goed uit. Ik had al extra de virgin cup gekozen maar nog te groot blijkbaar. Ik heb ook altijd mini tampons. Toch maar weer terug gegaan naar de reguliere middelen helaas. Jammer van het geld en als het niet werkt heb je nog niks.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:38

pluisje88 schreef:
Een disk is iets nieuws? Ik heb vanwege milieu oogpunt een cup gekocht om te proberen maar eenmaal ingebracht vouwt hij niet goed uit. Ik had al extra de virgin cup gekozen maar nog te groot blijkbaar. Ik heb ook altijd mini tampons. Toch maar weer terug gegaan naar de reguliere middelen helaas. Jammer van het geld en als het niet werkt heb je nog niks.


Het is wat anders dan de Cup idd. Ik vind het fijner. Zolang je je bmm maar eronder voelt zitten is het goed.

miereneter

Berichten: 2637
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:20

Nu heb ik de disk in huis, word ik maar niet ongesteld. Op zich fijn hoor, maar ik wil dat ding uitproberen :P .

Pluisje, bij mij vouwde de cup vaak ook niet goed open (en ik had juist een grote maat nodig). Heel irritant.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:53

miereneter schreef:
Nu heb ik de disk in huis, word ik maar niet ongesteld. Op zich fijn hoor, maar ik wil dat ding uitproberen :P .

Pluisje, bij mij vouwde de cup vaak ook niet goed open (en ik had juist een grote maat nodig). Heel irritant.

Je kan hem gewoon proberen. Kijken hoe die in gaat, of ie goed zit, hoe makkelijk te verwijderen: handig juist wanneer je nog niet ongesteld bent, scheelt weer kliederen ;)

Of ie echt goed zit (en je dus niet doorlekt) ontdek je dan later wel :Y)

Tiggs

Berichten: 7562
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:48

Marocje schreef:
Ik had eerst de cup, maar die bleef lekken. Alleen de eerste menstruatie ging goed.. daarna nog wat andere merken gebruikt, maar niet fijn.

Nu de disk, en die bevalt heel goed! Wel opletten dat ie goed zit, maar dan kan alles ermee, ook seks.


Voor als iemand hier nog een tip voor zoekt: Beppy tampons.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:24

Tiggs schreef:
Marocje schreef:
Ik had eerst de cup, maar die bleef lekken. Alleen de eerste menstruatie ging goed.. daarna nog wat andere merken gebruikt, maar niet fijn.

Nu de disk, en die bevalt heel goed! Wel opletten dat ie goed zit, maar dan kan alles ermee, ook seks.


Voor als iemand hier nog een tip voor zoekt: Beppy tampons.

Die heb ik ook, maar nooit gebruikt. Die sponsjes bedoel je? Eenmalig getest maar geen seks gehad ermee toen. Teveel verhalen gehoord en gelezen dat ze naar de hap konden omdat ie te diep zat. Of na heel lang proberen hem eindelijk te pakken hadden.

Nu ben ik daar zelf niet zo bang voor (die disc verdwijnt ook helemaal naar achter tijdens seks, maar dan heb je sowieso meer ruimte. Ff geduld en je kunt dat ding weer pakken) maar toch die beppy nooit hoeven proberen: disc werkt prima.
Meestal dan. Vannacht ineens een autodumping gehad blijkbaar. Iets met Karma gok ik :')

Tiggs

Berichten: 7562
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:38

Ja die inderdaad! Een vriendin was er positief over en die disk leek me ingewikkelder om eruit te halen. Maar uiteindelijk vond ik het ongeveer even moeilijk/makkelijk. Bij beide moet je gewoon ontspannen.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:56

Ja, das wel essentieel idd.

Slmt9

Berichten: 4922
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:52

Ik las dat meerdere last hebben van het te snel autodumpen. De disc is dan te groot of te klein. Ben nu bij Lottie en Bamboozy advies aan het vragen, want heb van ellende maar weer Bebby gepakt. Gelijk weer last vd vacuüm, maar ik kon anders elke 30-60m verschonen. Zo irritant dat alleen omhoog duwen niet voldoende is, maar ik 'm eerst moet afspoelen en droogmaken voor hij achter het schaambeen blijft zitten.

De bamboozy is in 65mm en 70mm.
Lotty in 68mm en 77mm.

Meer info: https://www.menstruatiediscs.nl/welke

mystery1980
Berichten: 4256
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 14:25

Beppy sponsjes zijn sneller vol, maar inderdaad met sex prima te doen. Tip voor de mensen die hem er moeilijk uit krijgen na sex. Pak een beetje glijmiddel dan gaat het stukken makkelijker om erbij te komen als hij wat dieper is komen te zitten.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:35

Hmm, disc werkt ook niet altijd tijdens seks: ding was alle kanten opgedraaid :):)
Dan schiet het ook niet op en is een sponsje ws toch handiger :') _O-

Slmt9

Berichten: 4922
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:49

Goh, ik wil toch graag even een positieve credit geven aan Bamboozy. Ik heb contact met ze gehad over mijn probleem en tot in alle details is er uitgevraagd waar het mis gaat. Ik mag nu tegen een kleine vergoeding een maat groter proberen. Zij ontvangen dan graag over een paar maand mijn feedback om dit te kunnen gebruiken voor juiste advisering/communicatie in de toekomst. Ik val qua maatvoering die nu wordt aangehouden onder medium, maar heb waarschijnlijk een large nodig. Dus die ga ik nu testen.

Super netjes, coulant en mooi dat ze hier zo serieus mee om gaan!

Tiggs

Berichten: 7562
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:20

Slmt9 schreef:
Goh, ik wil toch graag even een positieve credit geven aan Bamboozy. Ik heb contact met ze gehad over mijn probleem en tot in alle details is er uitgevraagd waar het mis gaat. Ik mag nu tegen een kleine vergoeding een maat groter proberen. Zij ontvangen dan graag over een paar maand mijn feedback om dit te kunnen gebruiken voor juiste advisering/communicatie in de toekomst. Ik val qua maatvoering die nu wordt aangehouden onder medium, maar heb waarschijnlijk een large nodig. Dus die ga ik nu testen.

Super netjes, coulant en mooi dat ze hier zo serieus mee om gaan!


Wat goed!

SnuitjeLove
Berichten: 1143
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:02

Kun je hier ook laten weten of je verschil merkt. Had je bij de maat M last van lekken? Ik heb volgens de website maat M ook nodig maar veel last van autodumping dus twijfel om een maat groter aan te schaffen.

Slmt9

Berichten: 4922
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 00:47

Ja zeker! Het duurt nog wel zo’n 30 dagen, maar dan laat ik het weten!
En ik zou ze zeker even mailen en om advies vragen!

miereneter

Berichten: 2637
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:57

Ik schop hem omhoog. Had twee disks gekocht van Bamboozy, maat M en L, maar het blijkt niets voor mij. Had me ook beter moeten inlezen voor ik ze kocht ;( .

De maat M zit nog in het ongeopende doosje, ben ik niet aangeweest. Kan ik hier iemand een plezier doen met een gratis nieuwe, ongebruikte, ongeopende disc? Laat maar weten, dan verstuur ik het met de post.

Evelyne79

Berichten: 4014
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:57

miereneter schreef:
Ik schop hem omhoog. Had twee disks gekocht van Bamboozy, maat M en L, maar het blijkt niets voor mij. Had me ook beter moeten inlezen voor ik ze kocht ;( .

De maat M zit nog in het ongeopende doosje, ben ik niet aangeweest. Kan ik hier iemand een plezier doen met een gratis nieuwe, ongebruikte, ongeopende disc? Laat maar weten, dan verstuur ik het met de post.



Ik heb wel interesse.
Wat bevalt je niet/ wat had je beter moeten lezen?