zelfmaak gezichtsmasktertjes

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sifra_

Berichten: 485
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Limburg, Geleen

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:32

Heeeyy geweldig topic !
Ga meteen aan de slag... Heb toch vrij vandaag!

Duvel91
Berichten: 873
Geregistreerd: 25-11-04

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:37

Oeh dat ga ik eens proberen, moet vanavond toch de hele avond opassen samen met een vriendin .

Nanak

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veldhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:10

hey dat zijn nog eens goede tips
heb er wel eens naar gezocht maar nooit zin gehad om lang te zoeken
bedankt!

joycie

Berichten: 2662
Geregistreerd: 05-11-04

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:19

Ik ga dit topic volgen, dus plaats even een berichtje

MissVanna

Berichten: 1217
Geregistreerd: 04-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:52

En zijn er al mensen die het hebben geprobeert?¿

Ik zoek nog altijd ie havermout !

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:17

Ik houd dit topic in de gaten

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:24

heeej dit ga ik eens proberen!! ik ben zowiezo wel van de maskertjes en prutjes enz

bestaat er geen site waar vanallerlei van deze dingen staan?

ik ga dit topic wel in de gaten houden

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:25

Met google kan je wel een aantal 'recepten' vinden

Nienkee
Berichten: 555
Geregistreerd: 02-04-06

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:09

leuk topic!
Ik hou van maskertjes!! alleen om elke week zo'n ding te kopen tja... dus dit is wel ideale oplossing!!

Nienkee
Berichten: 555
Geregistreerd: 02-04-06

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:11

Tips
Tips voor het aanbrengen van de maskers:
* was je gezicht en hals
* breng een vochtinbrengende oogcrème aan die past bij het huidtype rond je ogen
* breng een masker aan op je gezicht en hals en laat het niet langer zitten dan 20 minuten
* spoel het masker af met warm of lauw water
* dep met een handdoekje over je gezicht om de resten van het masker te verwijderen

Droge, jeukende huid
Benodigdheden: theelepels honing, 3 eetlepels gepureerde avocado, eiwit van 1 ei, 1 kleine, gekoelde, smetteloze, stalen kom.
Bereidingswijze: mix en pureer de ingrediënten in de kom en breng aan op een vochtig, schoon gezicht. Vermijd de ogen en het gebied daaromheen. Laat 10-15 minuten intrekken. Ontspan en reinig met lauwwarm water.

Droge huid
Benodigdheden: 1 eierdooier, 1 theelepel honing, ½ tot 1 theelepel olijfolie, 1 vitamine E capsule.
Bereidingswijze: mix het allemaal samen. Verdeel over een vochtig gezicht en hals en laat het 20 minuten intrekken. Reinig met lauwwarm water.

Effen gezicht (gecombineerde tot normale huid)
Benodigdheden: 2 eetlepels poedermelk, 1 kleine komkommer (geschild en gepureerd), 2 theelepels normale yoghurt.
Bereidingswijze: mix en maal alle ingrediënten samen tot een gladde eenheid. Aanbrengen op het gezicht. Vermijd de ogen en laat het 20 minuten intrekken. Verwijder met lauwwarm water.

Rozenwatermasker (verzachtend masker voor gecombineerde tot normale huid)
Benodigdheden: 1 kleine komkommer, 1 theelepel gewone yoghurt, 3-4 druppels rozenwater.
Bereidingswijze: maal alles fijn en breng aan op een vochtige huid en laat 10-15 minuten zitten. Vermijd de ogen en het gebeid eromheen. Afspoelen met koel water en klaar. Heerlijk fris.

Appelgezichtsmasker (vette tot gecombineerde huid)
Benodigdheden: 1 kleine tot middelgrote appel (geschild, in plakjes en zonder klokhuis), 3 eetlepels honing, 1 eetlepel zetmeel.
Bereidingswijze: pureer de stukjes appel met een vork en voeg de honing en zetmeel daaraan toe. Mix het samen. Verdeel over je gezicht en hals en laat het 15 minuten intrekken. Spoel af met koel water.

Perzikmasker (vette tot gecombineerde huid)
Benodigdheden: 1 eetlepel gewone yoghurt, 2 eetlepels havermout, 1 eetlepel honing, 1 middelgrote perzik of nectarine (geschild en gepureerd). Heb je een normale tot droge huid, vervang dan de perzik door 1 kleine banaan.
Bereidingswijze: mix de ingrediënten en breng het op een vochtig, schoon gezicht aan en laat het 20 minuten intrekken. Reinig met lauwwarm water en verwijder alle resten van het masker met een watje.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 00:01

Dit ga ik eens uitproberen! Mijn gezicht is de laatste tijd namelijk in rep en roer!

Nienkee
Berichten: 555
Geregistreerd: 02-04-06

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:06

Nou iemand nog wat maskertjes?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:53

Pareltjuh schreef:
soms schiet me wat te binnen..

maar een tijd geleden gingen we op school ook maskers doen enzo, me juf had gevraagd of ik lijnzaad wou koken en mee naar school wou nemen (wel nog warm).

Lijnzaad-masker

we hadden modellen dag, dus ons model gereinigd en verbandgaas over het gehele hoofd neergelegd, ook over de ogen.
dan met een kwast de lijnzaad aanbrengen, het gaat niet zozeer om de zaadjes maar om het slijm wat tijdens het koken uit de zaadjes komt, ook goed voor acné.
en doordat er in het verband gaatjes zitten kon ik na 15 min het gaas met de zaadjes er zo aftrekken, dus had ik geen losse zaadjes overal, alleen de slijm-resten weghalen.

een echt paardenmiddel Tong uitsteken
owjah 1 kilo lijnzaad kost in de dierenwinkel bij ons 1 euro, en je kan er denk wel 20x je gezicht mee insmeren.(lekker goedkoop dus)


(Gebroken) Lijnzaad 5 minuten koken, voldoende laten afkoelen en daarna op het gezicht aanbrengen.

Goede tip van dat verbandgaas, trouwens.

Voor reinigende lotion:
kopje sterke thee maken van gunpouder (=groene thee)
eventueel 1/5 sterke kamillethee erbij doen
1 druppeltje (etherische) lavendelolie

Voorgebruik flesje goed schudden.
Werkt erg goed en gaat onzuiverheden tegen.

FenDT

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-05-05

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:59

Dit ga ik volgen Clown

Wortels koken en prakken en dan met honing mengen.. Doe ik heel vaak Haha! Ruikt lekker, voelt grappig en daarna een super gladde huid Bloos

TeuntjeK
Berichten: 893
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Overschie

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:00

ik volg ook even makkelijk als je geen maskertje in huis hebt gewoon je keuken plundere Tong uitsteken

gerdientjuh
Berichten: 124
Geregistreerd: 19-01-06

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:01

hou dit topic in de gaten!!
vind het erg leuwk en ga vanaaf glijk aan de gang!!

sannee1992x
Berichten: 487
Geregistreerd: 28-01-06

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:59

Nou, ik denk dat ik er ook wel een ga uitproberen hoor!!

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:39

wat leuk Knipoog
ik ga ze proberen

xxxcatjuxxx

Berichten: 746
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Duiven (gelderland)

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:49

ja ik ga even aan de gang mensen Haha!:D:D
ben helemaal gek op maskertjes

Anneke_

Berichten: 1564
Geregistreerd: 09-09-05

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:22

Hee die heb ik ook bij mn favorieten staan! Vork
Kheb ook een keer met een vriendin scrub gemaakt,
allemaal leuk en aardig, maar er moest suiker of zout door,
we deden suiker 'die korreltjes zijn wat dikker',
haha, de suiker loste op, en mn gezicht plakte, geen aanrader dus!
Maar das natuurlijk wat anders als gezichtmaskertjes..
Ingrediënten voor die gezichtmaskers heb ik nooit in huis Vork .

Anoniem

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:16

Wat ook heel goed is, is yoghurt en honing. Volgens mij voor iedereen goed zo'n beetje wel. Ik heb een heel gevoelige gemengde huid en zo'n maskertje maakt mijn huid minder vet én minder droog, helpt goed tegen puistjes en irriteert niet. Ook nog een banaan erdoor schijnt ook goed te zijn.

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:39

ik blijf dit even volgen..
Ik ga ze zeker proberen Ja

FenDT

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-05-05

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:30

Ik heb dus boven ergens nog een paar recepten liggen zal ze wel even zoeken vanavond Lachen

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:47

Wat onwijs leuk, "koken" voor je huid haha misschien leuk om eens met een groep meiden te doen is weer eens wat anders dan die standaard maskers uit de winkel Tong uitsteken

Sztephaniee
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-07-06

Re: zelfmaak gezichtsmasktertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:06

Olijfolie; Als je huid wel een oppepper kan gebruiken, masseer je een kleine hoeveelheid olie op je huid. En je huid voelt weer heerlijk zacht aan!

Citroensap; Doe wat suiker bij een beetje citroensap en roer het door totdat het goed gemengd is. Deze kan je dan perfect gebruiken als facial scrub ! Even met je vingers, of nog beter: een scrubhandschoentje inmasseren, afspoelen met lauwwater en bye bye dode huidcellen ! Niet doen als je open wondjes in je gezicht hebt, dit kan het allemaal erger maken.

Sinaasappelsap; Heb je een nogal vette huid? Dit sapje even in laten trekken en het zal erg goed werken ! Hoe te maken? 1 el sinaasappelsap en 4 el rozenwater. Goed mengen en aanbrengen op de huid. Trouwens, een groot glas sinaasappelsap wegdrinken is ook niet slecht! Er zit veel vitamine A in, wat erg veel gebruikt wordt in dure beautyproducten, want het verstevigd namelijk de huid ! Uit een pak is een optie, maar versgeperste is much better. Een elektrische sinaasappelpers is daarbij wel een musthave...

Wortelsap; Wortelsap is een super do voor de droge huid. Een wortel maskertje is makkelijk te maken en is vochtinbrengend: meng wat wortelsap met een half eigeel en een beetje olie. Goed in de huid masseren en na zes minuutjes met lauwwarm water afspoelen. Verse wortelsap drinken is ook goed voor je huid, en ook nog eens heel gezond. Er zitten namelijk heel weinig calorieën, maar des te meer vitamines en mineralen in.

Relax masker; Drie theelepels (gewone) yoghurt, sap van 1/4 sinaasappel.
Mix het in de blender of de keukenmachine en laat het even in de koelkast goed afkoelen. Als het koud is, doop je je vingers erin. Zachtjes op je gezicht aanbrengen, dit voelt nogal koel maar wel errug relaxed aan. Zo'n vijf minuutjes op je gezicht laten zitten en dan eraf halen met een washandje. Dit is supergoed voor je huid, omdat er veel Vitamine C in de sinaasappel zit en de yoghurt je gezicht reinigt en voedt. Succes !

Yoghurtmaskertje
Heeft je gezicht wel een flinke oppepper nodig? Mix dan een beetje yoghurt met een theelepeltje honing. Smeer dit alles op je huid en laat het goed (zo'n tien minuutjes) intrekken. Je kunt het heel gemakkelijk verwijderen met een nat washandje. Als er iets misgaat is er helemaal niets aan de hand, want dit maskertje is helemaal eetbaar!

Relaxing sacks; Veel mensen hebben last van vermoeide ogen. Dit is wat je moet doen! Neem twee kamille theezakjes en leg ze in heet water, laat ze daarna afkoelen in de koelkast. Daarna leg je ze 10 minutjes op je ogen. Easy as that!

Wallen; Hoe ga je dit makkelijk tegen? Neem twee schijfjes komkommer en leg ze tien minuutjes op je ogen. Heb je geen komkommer in huis? Neem dan rauwe aardappel. Dat werkt wel iets minder goed, maar is toch doeltreffend.