Booster vaccinatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:07

friezenfan2 schreef:
@lenaa_tje

Je werd verplicht om je mondkapje af te zetten? Dat lijkt me heel stug. Hier zeggen ze je mag hem af zetten. Niks verplicht want dan hadden ze moet moeten zeggen. En als je zegt nee ik hou hem op dan werd die van je gezicht getrokken? Dat denk ik niet.

Mensen werden inderdaad aangesproken (maar ook uitgelegd waarom!) op het afzetten van het mondkapje in de wachtruimte na de prik.
Voor die tijd en tijdens het prikken moet hij op.
Verder deed iedereen dat ook en ben dus niemand, zoals jij dus wel wilt, tegengekomen die dat anders wilde. Dus daar kan ik niet over oordelen.
Zoals ik aangaf ik vind het verder dus ook niet vreemd dat hij wel af moet bij het wachten. Je ziet gewoon minder van iemand zijn gelaat.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:09

Sheran schreef:
Boven een bepaalde leeftijd krijg je automatisch Moderna.

M’n vader heeft de laatste keer in Groningen wel Pfizer gehad. Dus @morrie een aantal weken geleden in Groningen dus Pfizer. Dat staat tenminste in zijn prik geschiedenis.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:05

Moderna voor (veel) 45+ en Pfizer voor de rest: dat was iig zo bij de ronde van afgelopen winter, maar ik kan er nu niets over vinden. Op de tafel waar de gele boekjes werden afgetekend zag ik alleen stickervellen met Comirnaty (dus Pfizer) liggen. Misschien verschilt de voorraad ook per locatie, dat was bij de vorige ronde ook weleens het geval.

Shadow0 schreef:
Waarom hoor ik nu pas weer van het bestaan van die locatie... Heb er een leuk uitje aan gehad hoor, maar toch een beetje jammer dat ik wel de opties in Woerden en Nieuwegein kreeg maar dat de locatie min of meer om de hoek niet omhoog kwam.

Het blijft vreemd, maar ik vermoed dat het toch samenhangt met beschikbare plekken op jouw voorkeursdag. De locatie op loopafstand van mijn huis is sinds maart buiten gebruik (de tent met inventaris staat er sindsdien verlaten bij), dus ik moest sowieso het dorp uit. Ik kreeg drie opties binnen 20 autominuten en dit tijdstip op deze locatie kwam mij het best uit. Mijn collega uit Houten kon op haar voorkeursdag kiezen uit oorden als Tiel en Veenendaal - de geluksvogel :') - dus die besloot het op een later moment nog maar eens te proberen. Ik zal haar maandag eens vragen wat het is geworden.

Ik ben na het prikken naar de verzorgpony gegaan, heb een bosritje gemaakt en wat klusjes gedaan. Inmiddels thuis en een halfuurtje geleden begon mijn bovenarm wat te zeuren, precies als bij de andere Pfizers. Er hangt nu een koelelement in mijn mouw en ik heb goede hoop dat-ie zijn werk wel doet ;-)

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 02:09

Christiene schreef:
Siesjuh schreef:
Bij ons is het 30 jaar of ouder, maar ander land dus wellicht andere regels. Ik was wel blij met een Moderna op mn Pfizers, schijnt dat cross vaccineren toch nog een betere bescherming geeft. De volgende wordt weer een Pfizer vanwege de aanpassing die ze gedaan hebben. Ik hou van variatie :')

Beide niet erge klachten gehad? Familie wel en dan twijfel je toch.

Ik laat me wel enten van de week. Heb een Locatie zonder afspraak gekozen.

Ik heb van de Pfizer duidelijk meer klachten gehad dan de Moderna, die laatste was een verademing. Maar ik had dan ook gewoon de gekke dingen zeg maar, als concentratieproblemen (die tot op heden nog aanwezig zijn). Ik heb van beide varianten dan weer totaal geen last van mn arm gehad. De algehele malaise was bij de Pfizer ook intenser dan bij de Moderna. Maar mijn moeder heeft het precies andersom gehad (2x Moderna, 1x Pfizer) en die had van de Moderna dan weer meer klachten. Dus het is echt persoon afhankelijk. Of wellicht hebben de eerste 2 vaccinaties gewoon meer klachten gegeven.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:43

Op basis van wat ik in mijn omgeving hoor verschilt het per persoon hoe je op een vaccin reageert.

Deze Pfizer viel bij mij precies als die twee die ik vorige zomer kreeg. De eerste keer ben ik pas 's nachts gaan koelen toen ik niet kon slapen. Dat was heel vervelend en toen heb ik ook vrij lang last gehouden. Ik was er nu weer op tijd bij en heb daarmee de 'schade' kunnen beperken, al voelt mijn bovenarm alweer alsof ik door een paard ben gegrepen :+ Van die algehele lamlendigheid (rillerig, moe en dikke koppijn) zoals bij Moderna had ik nu geen last. Sterker nog, ik barst van de energie :)) Bij Moderna had ik weer nauwelijks last van de prikplek.

Iris82

Berichten: 39864
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:58

Als je t opzoekt dan zijn er meer mensen die heftige bijwerkingen ervaren bij Moderna dan bij Pfizer.

Ik heb 3x Pfizer gehad en eigenlijk 0 last gehad. Mn vriend 2x Moderna en die was de dag erna echt erg moe en heeft zich 2x smiddags voor de laatste paar uur ziek gemeld om te gaan slapen (wat ie anders echt nooit doet smiddags slapen).

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 12:02

Ik heb alle drie de keren pfizer gehad. De eerste keer was ik doodmoe, tweede keer had ik hoofdpijn en de derde keer was het een beetje normaal.
Maar hoe zit het met vaccineren drie maanden na een besmetting? Hoe is dat qua bijwerkingen?

friezenfan2

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:37

Ik heb trouwens alleen een klein beetje gevoeligheid op de prikplek maar verder nergens last van.

MyWishMax

Berichten: 25539
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:46

Ik hoop eindelijk wat minder bijwerkingen te hebben, maar ik reageer overal heel heftig op. Elke vaccinatie tot nu toe paar dagen koorts en echt belabberd, zowel de covid, als griep en vaccinaties voor buitenland...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37408
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:23

Ik had nu van de laatste best meer last dan de keer ervoor.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:30

purny schreef:
Ik heb alle drie de keren pfizer gehad. De eerste keer was ik doodmoe, tweede keer had ik hoofdpijn en de derde keer was het een beetje normaal.
Maar hoe zit het met vaccineren drie maanden na een besmetting? Hoe is dat qua bijwerkingen?

Hier kan ik je denk ik over 1 week antwoord op geven dan mag ik hem gaan halen na dat ik 8 augustus corona heb gehad. Helaas nog wel restklachten van de corona.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:33

Ik wilde een afspraak maken maar het kon alleen maar op rottige tijden de aankomende week. Dan wacht ik wel een weekje hoor. Wat eigenlijk helemaal niet handig is want dan heb ik het weer heel druk met mijn studie. -O-

friezenfan2

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:59

Hier in Breda prikken ze alleen in de ochtend. Misschien is dat bij die locatie ook?

Ik heb in juni corona gehad dus iets meer dan 3 maanden geleden en dus eigenlijk geen bijwerkingen. Maar nou heb ik alleen de vorige keer een paar dagen last gehad van mijn arm. En dus eigenlijk nooit echt bijwerkingen gehad na het vaccineren.

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:23


leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:45

purny schreef:
Ik heb alle drie de keren pfizer gehad. De eerste keer was ik doodmoe, tweede keer had ik hoofdpijn en de derde keer was het een beetje normaal.
Maar hoe zit het met vaccineren drie maanden na een besmetting? Hoe is dat qua bijwerkingen?

Ik heb er niet meer last van gehad dan na mijn eerdere (booster)vaccinaties.

Choiix
Berichten: 2267
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:37

MarlindeRooz schreef:
Ik wilde een afspraak maken maar het kon alleen maar op rottige tijden de aankomende week. Dan wacht ik wel een weekje hoor. Wat eigenlijk helemaal niet handig is want dan heb ik het weer heel druk met mijn studie. -O-


Telefonisch zit je niet aan die debiele tijden vast en plannen ze ook naar wens als er tijd is. Heb de mijne ook van 8.00 naar 11.00 gezet wat iets handiger is met een newborn :-)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:39

Ik heb hem maar gewoon heel vroeg gedaan zoals aangegeven online. Dan maar heel vroeg. :+

dalena

Berichten: 3161
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:25

Choiix schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik wilde een afspraak maken maar het kon alleen maar op rottige tijden de aankomende week. Dan wacht ik wel een weekje hoor. Wat eigenlijk helemaal niet handig is want dan heb ik het weer heel druk met mijn studie. -O-


Telefonisch zit je niet aan die debiele tijden vast en plannen ze ook naar wens als er tijd is. Heb de mijne ook van 8.00 naar 11.00 gezet wat iets handiger is met een newborn :-)


Ohh dan ga ik bellen! Bij mij was het ook heel vroeg namelijk. Ik heb lang getwijfeld maar ik ga hem toch nemen. Ik denk wel dat ik griepprik oversla

Sanet

Berichten: 8022
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:41

Griepprik was bij mij veel beter dan de Corona vaccinatie.

dalena

Berichten: 3161
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:05

Niet overslaan in de zin van bijwerkingen maar meer omdat het dan een beetje te veel wordt. Die is namelijk over een paar dagen al

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:32

Dikke kans dat ik donderdag corona heb en “natuurlijke vaccinstie” krijg. Mijn vriend is zojuist positief. :+

Zonnetje81
Berichten: 18733
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:35

Ik ben van de booster nu al een week ziek. Ik was topfit. Heb wel 6 maanden moeten herstellen van corona. Dus ik baal als een stekker. Alle corona klachten of naween die ik had zijn al voorbij gekomen deze week.

prompter

Berichten: 11373
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:46

Wat naar zonnetje! Ik was van de booster (Moderna) alleen in de nacht wat koortsig, overdag alweer fit. Van alle prikken hiervoor helemaal geen last gehad. (Maar in 2020 wel doodziek van Corona geweest)

Sanet

Berichten: 8022
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:50

Sanet schreef:
Griepprik was bij mij veel beter dan de Corona vaccinatie.

Van de vaccinatie 2 dagen een sneue arm. Bij de griepprik alleen de vaccinatie plek 2 dagen gevoeld.

Christiene
Berichten: 7744
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:07

Gisteren Pfizer gehad beetje hoofdpijn wat moe gevoel maar niet heel erg. Net als bij de andere 3 niet mega ziek ervan.

Ik kon na een locatie zonder afspraak iets verder rijden. Maar je bent met 5 minuten al klaar loopt snel door. En dan kwatier wachten