Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:47

In Velp/arnhem zit ook een NOK, maar heeft Vitaly ook een traject

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:17

Hengelo / Almelo zijn denk ik voor jou het dichtbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:09

Ik kom hier ook even kijken. Ondertussen 29 jaar, al sinds mijn 14/15 veel te zwaar. Al zoveel pogingen gedaan tot dieëten maar gewoon niets werkt blijvend. Ik ken mijn valkuilen, maar ook constante honger is een moeilijke. Ik twijfel enorm om voor een maagverkleining te gaan. Al de helft van mijn leven ben ik te dik en voel ik mij daar ongelofelijk slecht over. Ik begin erg veel lichamelijke klachten te krijgen…

Zijn er hier nog bokkers die het op jonge leeftijd hebben gehad? Mijn grootste angst is om uiteindelijk toch weer zwaarlijvig te worden. Ook hoor ik mensen die zeggen dat ze veel moeten overgeven en dat jaagt mij wel angst aan.

Rosemarin

Berichten: 884
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Almelo

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:32

Ik heb maandag mijn eerste intakegesprek in Hengelo. Ik ben 25 dus ook "relatief" jong. Ook mijn hele leven al met overgewicht te maken gehad. Ik wilde eigenlijk 2 jaar geleden er al aan beginnen maar op dat moment waren er teveel dingen in mijn leven gaande waardoor het me teveel leek. Nu alles weer in een rustig vaarwater zit toch maar besloten om ervoor te gaan :D

BETUWE
Berichten: 734
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:21

Moestuin schreef:
Ik kom hier ook even kijken. Ondertussen 29 jaar, al sinds mijn 14/15 veel te zwaar. Al zoveel pogingen gedaan tot dieëten maar gewoon niets werkt blijvend. Ik ken mijn valkuilen, maar ook constante honger is een moeilijke. Ik twijfel enorm om voor een maagverkleining te gaan. Al de helft van mijn leven ben ik te dik en voel ik mij daar ongelofelijk slecht over. Ik begin erg veel lichamelijke klachten te krijgen…

Zijn er hier nog bokkers die het op jonge leeftijd hebben gehad? Mijn grootste angst is om uiteindelijk toch weer zwaarlijvig te worden. Ook hoor ik mensen die zeggen dat ze veel moeten overgeven en dat jaagt mij wel angst aan.


Ik heb 7 december vorig jaar mijn GB gehad. Ik heb ook tot het laatst toe getwijfeld, maar ben toch erg blij dat ik het heb doorgezet. Ik heb gelukkig geen honger meer, en ben niet misselijk geweest. De operatie viel mij 100% mee, heb dus ook weinig pijn gehad. Ik had altijd als ik een lijnpoging deed dat ik duizelig werd, het zweet brak me uit en mijn suikerspiegel daalde als een gek. Hier heb je met een GB allemaal geen last van. Je hebt soms wel trek, maar echt honger heb je niet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik de stap genomen hebt. Verder zul je je eetpatroon moeten veranderen, maar dat gaat na de operatie eigenlijk heel gemakkelijk. Af en toe heb je wel eens iets wat niet goed valt, maar dat neem ik voor lief.
Je lichamelijke kwalen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Succes met je beslissing.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:30

Hou er wel rekening mee dat na een tijdje de trek terugkomt. Ik ben in 2017 geopereerd en in 2019 kwam de trek weer terug. Het afvallen is nu nog lastiger helaas. Een gbp helpt maar voor de lange termijn is het niet per definitie de oplossing. Je valkuilen waar je eerder tegenaan liep komen op een gegeveven moment weer om de hoek kijken, althans bij mij en meerdere die ik ken

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:38

Moestuin schreef:
Ik kom hier ook even kijken. Ondertussen 29 jaar, al sinds mijn 14/15 veel te zwaar. Al zoveel pogingen gedaan tot dieëten maar gewoon niets werkt blijvend. Ik ken mijn valkuilen, maar ook constante honger is een moeilijke. Ik twijfel enorm om voor een maagverkleining te gaan. Al de helft van mijn leven ben ik te dik en voel ik mij daar ongelofelijk slecht over. Ik begin erg veel lichamelijke klachten te krijgen…

Zijn er hier nog bokkers die het op jonge leeftijd hebben gehad? Mijn grootste angst is om uiteindelijk toch weer zwaarlijvig te worden. Ook hoor ik mensen die zeggen dat ze veel moeten overgeven en dat jaagt mij wel angst aan.


Ik zit momenteel met dezelfde twijfel. Heb a.s. woensdag een afspraak met de huisarts. Ik wil vragen om een verwijzing maar ben bang dat ik dat niet voor elkaar krijg.

Ik ben op het moment 27 jaar, 132 kilo, 176cm lang. Ik zie mijn vader en tante al hun hele leven struggelen met hun overgewicht en ik wil dat niet. Maar ik krijg het zelf niet voor elkaar om af te vallen.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:46

Tja het is lastig en het blijft een keuze die je zelf moet maken. Vaak zie je dat mensen wel wat aankomen, maar als je structureel 30 kilo minder weegt dan het startgewicht is dat toch al een hele gezondheidswinst.

Ik merk ook wel dat de strijd wel blijft, maar dat hij wel veel makkelijker te winnen is, bewegen gaat veel makkelijker en echt overeten is niet mogelijk.

Nou ben ik ook niet superslank geworden 74 kilo bij 1.70m, maar kan nu wel hardlopen en doe dat ook regelmatig, ik doe er alles aan om niet aan te gaan komen,

Gelukkig heb ik verder geen enkele last van de operatie, dump nergens op, kan alles eten, niet overgeven, geen buikkrampen oid

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:48

Hoezo denk je geen verwijzing te krijgen Eleadoras? Naar de HA is voor mij ook een grote stap waar ik veel over na denk hoe ik het aan moet pakken. Een 'Hoi, ik zou graag een maagverkleining willen, mag ik een doorverwijzing' is vast niet voldoende. Het onderbouwen vind ik nog lastig.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:29

Mjetterd schreef:
Hoezo denk je geen verwijzing te krijgen Eleadoras? Naar de HA is voor mij ook een grote stap waar ik veel over na denk hoe ik het aan moet pakken. Een 'Hoi, ik zou graag een maagverkleining willen, mag ik een doorverwijzing' is vast niet voldoende. Het onderbouwen vind ik nog lastig.


Nou dat dus, die onderbouwing. Ik weet namelijk heel goed hoe voeding werkt en wat ik zou moeten eten om af te vallen. Maar het toepassen lukt me niet. Heb kcal geteld in een app, WW gedaan, maar niet 6 maanden bij een diëtist gelopen oid. Ben bang dat ze daar eerst naar verwijzen. Diëtist heb ik zo'n 8 jaar terug al eens geprobeerd maar dat was geen match..

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:01

Mjetterd schreef:
Hoezo denk je geen verwijzing te krijgen Eleadoras? Naar de HA is voor mij ook een grote stap waar ik veel over na denk hoe ik het aan moet pakken. Een 'Hoi, ik zou graag een maagverkleining willen, mag ik een doorverwijzing' is vast niet voldoende. Het onderbouwen vind ik nog lastig.


dat valt mee hoor, ik heb ook gewoon aangegeven, dat ik er al al heel lang mee worstel, dat het me niet structureel lukt en dat ik niet wil dat ik er gezondheidsklachten van ga krijgen. Mijn huisarts heeft me direct doorverwezen

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:02

ik heb wel nog ene traject moeten doen bij een diëtist, maar meer om je voor te bereiden op de situatie na de operatie, veel eiwitten 6 x op een dag en niet drinken voor en na het eten

Rosemarin

Berichten: 884
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:25

Nou ik heb vandaag m’n eerste gesprek gehad en ben door de eerste screening heen. Ook er vandaag achter gekomen dat ik diabetes heb dus dat wel wel even schrikken :(

Nu eind maart een gesprek bij de diëtiste en de psycholoog. En aan de medicatie voor de diabetes. Ze raadde mij een mini aan.

edit; typfout

pipo

Berichten: 8232
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:40

Rosemarie fijn dat je door bent. Hopelijk gaat de diabetes straks ook weer over als je minder weegt.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:05

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en heb een verwijzing gekregen. Vind het wel spannend allemaal

@Rosemarin wat fijn! Lijkt me inderdaad schrikken, diabetes. :knuffel:

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:17

Eleadoras schreef:
Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en heb een verwijzing gekregen. Vind het wel spannend allemaal

@Rosemarin wat fijn! Lijkt me inderdaad schrikken, diabetes. :knuffel:


Wat fijn dat je de stap hebt gezet! Hoe was het bij de huisarts? Had je een goede uitgebreide onderbouwing nodig of viel het mee?

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:19

Mjetterd schreef:
Eleadoras schreef:
Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en heb een verwijzing gekregen. Vind het wel spannend allemaal

@Rosemarin wat fijn! Lijkt me inderdaad schrikken, diabetes. :knuffel:


Wat fijn dat je de stap hebt gezet! Hoe was het bij de huisarts? Had je een goede uitgebreide onderbouwing nodig of viel het mee?


Nee ik heb m'n verhaal gedaan en toen kwam ze zelf met het idee om me daar naar toe te verwijzen. Heb het zelf niet eens benoemd. Dus fijn om gehoord te worden :)

pipo

Berichten: 8232
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:51

Eleadoras, fijn!!! Op naar het vervolg.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:51

Zo, galblaas is eruit en ze hebben meteen een lus weer teruggelegd en zo dichtgemaakt dat hij niet nogmaals kan ontstaan . Valt me vooralsnog mee, zeker gezien hoe ik mij voelde bij de bypass zelf

pipo

Berichten: 8232
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:08

Fijn dat t een beetje meegevallen is. Ben je al thuis?
Lekker rustig aan en weer fit worden. Beterschap.

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:55

Hoe is het hier?

Van deze kant is het even stil geweest :-) In dec nog bij de chirurg geweest, daarna lag het traject weer even stil. Begreep wel dat er nog een behoorlijke achterstand was.

Maar die zijn ze blijkbaar goed aan het inhalen :D

Gister in Leeuwarden de 2de voorlichting gehad, ook de afspraak voor de anesthesist is inmiddels binnen. Daar mag ik 8 april heen.

Maar het beste nieuws is dat de hele groep die er gister was, voor 1 juni geopereerd gaat worden. *\o/* *\o/* *\o/*

Eindelijk lijkt het eind in zicht, ik ben echt super blij, werd er gewoon emotioneel van toen dat nieuws gebracht werd. :)

pipo

Berichten: 8232
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:45

Oh wat fijn zeg!!

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:21

Wat fijn joh!

Ik ben vanmorgen bij NOK in Hoogeveen geweest voor een informatiebijeenkomst. Was prima maar weinig nieuws gehoord.. 1 juni mag ik voor screening komen. Wel spannend :):)

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:55

Lekker dat het allemaal in gang komt dames! Over een jaar is je leven heel anders ..

pipo

Berichten: 8232
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:47

Spannend eleadoras.
Aftellen kan bijna beginnen.