Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:26

Saaarr schreef:
Thnx voor jullie lieve reacties!
We hebben donderdag een gesprek met de arts, ook voor eventuele vragen. Ik kan alleen geen vraag verzinnen op dit moment..
Moet wel nog 10 dagen doorgaan met de medicatie dat vind ik ergens best naar :\ maar goed, nu even goed poedersuiker voelen en dan gaan we weer positief naar een volgende poging

Welk stimulatie hormoon heb je gebruikt? Heb je andere zaken gedaan om de kwaliteit van je eicellen te verbeteren? Wat was de kwaliteit van het zaad?

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:40

Ik heb gonal-f gehad. Ik volg het endometriose dieet en daarbij de multi elke dag van vitals.
Ik kreeg alleen te horen dat t zaad goed was, ik ga donderdag dus sowieso vragen wat dat betekend :')

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:42

Je zou Menopur kunnen vragen ipv gonal f. En ubiquinol slikken.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:57

Wat is het verschil tussen die 2? :o
Zijn de ervaringen met menopur beter?
Anders ga ik dat zeker meenemen in t gesprek!

Even gegoogled op ubiquinol en t kan vast geen kwaad dus dat ga ik bestellen! Thnx!!

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:02

Menopur zorgt over het algemeen voor minder, maar betere kwaliteit eicellen. Als het misgaat bij het ontdooien, ligt het niet aan het innestelen, maar aan de kwaliteit van de embryo, dus ik zou zoeken naar zaken die dat zouden kunnen verbeteren. Je had ook niet veel bevruchtingen toch? Daar zijn ook wel methoden voor om dat te verbeteren, maar dan moet je buiten Nederland zijn.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:10

Ik had idd veel eicellen en weinig bevruchtingen. Dus menopur zou in mijn geval dan veel beter zijn.
Ja dat is ook mijn twijfel, heb ik buiten nederland veel meer kans. Ik weet niet precies wat ik daar over moet denken, wanneer zet je de stap om naar t buitenland te gaan.. is dat in mijn geval gunstiger. Pf ik vind t lastig allemaal

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:44

Persoonlijk zou ik, na een op deze manier mislukte poging in Nederland, naar het buitenland gaan. Maar ik snap dat dat geen eenvoudige stap is.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:06

Nij Geertgen waar wij zijn geweest werkt samen met dusseldorf.

Hatching is dan eventueel ook een optie maar dat zullen ze niet gelijk doen.

colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:18

Even alles terug lezen.....

Zo fijn dit, je leert nog al eens wat.

Succes en sterkte Saar!

Wij moesten vanmorgen terug op controle. We gaan gewoon weer opnieuw proberen. Deze keer gelijk de hoogste dosis Gonal F (225). Kijken wat er dan gebeurt.
Ze begon wel over Duitsland dat daar de dosis hoger is.
Hou het ook zeker in gedachte ook omdat vriend dus die xyy heeft.

Vanaf januari mogen we weer beginnen.
We kiezen er zelf voor ( na veel tellen op de kalender) dat we na onze wintersportvakantie starten.
De wintersport viel heel ongunstig; of het zou die week echo / punctie zijn of dan juist de terugplaatsing.
Nog wel even de twijfel of ik 2 maanden aan de pil zal gaan of maar 1 maand; dit nog overleggen met het ziekenhuis.
Toch is er dat stemmetje dat zegt doe maar 1 maand want je weet maar nooit.
En in januari zijn we waarschijnlijk ook naar het Radboud geweest dus misschien dat ze daar ook nog info hebben wat weer in Tilburg kan helpen.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:25

Wat vervelend Saar, kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent.

Lekker Colinneke even op wintersport, hopelijk daarna dan een succesvolle poging.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:41

@Saar, ik gebruikte ook Menopur. Inderdaad zorgde dit ook bij mij voor minder eicellen maar veel betere kwaliteit. Had maar 3 eicellen en toch een succesvolle terugplaatsing. Het is echt de moeite waard om het te proberen. :)

@Colinneke, wel fijn eerst even samen ertussen uit en er dan weer voor gaan. Hopelijk zorgt dat voor een goed resultaat!

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:52

Collinke, wel lekker even ervoor op vakantie. Ik hoop ook voor goed resultaat!

Wij hebben gister een heel fijn gesprek gehad! Ze zei zelf al dat ze de volgende keer een ander schema willen doen met de menopur, en deze x dan volledig icsi.
Ze hadden vorige x helft helft gedaan voor een beter resultaat want ze wisten al dat t moeilijk ging worden.
Tot we gaan starten ga ik even aan de decapeptyl of lucrin, dus dat word weer feest, vorig jaar lucrin gehad en dat was nou niet echt leuk :')

Jojoju

Berichten: 3795
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:45

Ik spoot decapeptyl en had nauwelijks bijwerkingen, wellicht het proberen waard :)

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:34

Ook geen opvliegers?
lucrin schijnt wat gebruiksvriendelijker te zijn

Jojoju

Berichten: 3795
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:48

Ook geen opvliegers :)

Het enige waar ik 'last' van had, was dat ik iets sneller geprikkeld was. Vooral op mijn werk in de gehandicaptenzorg konden de bewoners echt op de juiste knoppen drukken om mij het bureau op te laten eten!

Maar ik moet ook zeggen dat hormonen in het algemeen niet veel doen met mijn lijf, gelukkig. Ben er niet heel gevoelig voor en dat scheelt wel denk ik

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:29

Haha gelukkig!
Maar ik begrijp t niet helemaal want de cyclus word platgelegd dus dan krijg je toch sowieso opvliegers?
Heb je t dan heel kort hoeven te gebruiken?

Bij de stimulatie met gonal en orgulatran had ik gelukkig geen last van de hormonen maar de pil of Lucrin heb ik best last van stemmingswisselingen :') mja alles voor een goed doel

Jojoju

Berichten: 3795
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:47

Ik spoot de decapeptyl 1 week, dan een echo om te kijken of alles rustig was. Dan de menopur erbij voor 1 week, dus in totaal 2 weken deca en 1 week menopur erbij.

Heb een ronde gehad dat het eitje niet goed was en verschrompelde, toen heb ik 4 weken deca moeten spuiten iedere dag.. zelfs toen niet echt last gehad.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:24

4 weken elke dag -O- naar zeg

Ik krijg een maandelijkse depot tot ik weer wil starten dit puur om mm endometriose rustig te houden
Ik twijfel alleen nog of ik 1 of 2 maanden wacht tot ik weer verder ga.

colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:46

Ik heb decapeptyl moeten spuiten en ook bijna nergens last van gehad.
Beetje vermoeid en een paar dagen last van hoofdpijn.
Ik moest de laaste 4 pildagen beginnen met spuiten en doorgaan totdat ze in het ziekenhuis zeiden dat ik mocht stoppen. En dan ook elke dag.
En op de 2e menstruatiedag gonal erbij spuiten.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:47

Ik heb ook menopur in combinatie met decapeptyl gesloten. Qua bijwerkingen viel het wel mee, alleen vermoeidheid en hoofdpijn.

Jojoju

Berichten: 3795
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:36

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:30

Hier is het wachten op ons IVF intake gesprek in het ziekenhuis in januari. Inmiddels geeft het ook wel wat rust, ben in ieder geval niet meer gespannen / verdrietig of ik ongesteld gaan worden. Ben wel blij als de feestdagen voorbij zijn. Alle reclames en folders met gelukkige gezinnen, speelgoed etc hoef ik niet zo nodig te zien, wellicht wat zuur van mij. Onlangs sinterklaas gevierd met mijn familie. Dan zit ik met mijn drie maanden oude nichtje op de arm en dan komen de goedbedoelde opmerkingen dat het me zo goed staat. Zie dat mijn vriend het daar ook erg moeilijk mee heeft.

Hoe gaat het met jou Wiebke, veel last van kwaaltjes of valt het mee?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:12

Sterkte! Feestdagen zijn iid ook pittig

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:49

Is inderdaad best lastig die feestdagen.
Ik had laatst ook mn schoonnichtje gevraagd of er op de verjaardag allemaal stellen met kinderen kwamen, want een tijdje terug was dat wel zo en toen trok ik t niet, iedereen met een pasgeboren baby of zwanger, situatie wel even uit moeten leggen, ze was gelukkig heel begripvol.
Sterkte!

colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:51

Toen 1 van mijn collega`s (die dus ook van het hele traject af weet) van de week begon met ik moet je iets vertellen wat niemand nog weet; was het even slikken.
Wist dat zij ook bezig waren en ja hoor raak.
Op dat moment doet het wel even zeer. Niemand in het bedrijf weet het en ze wilde het mij als eerste en persoonlijk vertellen. Das natuurlijk wel heel lief.
Dus nu hebben we afgesproken om samen op zwangersschapsyoga en pufcursussen te gaan :+