Corona patiënten op bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 02:05

Ik dacht dat je niet in quarantaine hoeft als je zelf net beter bent en klachtvrij, je kan het immers niet zo snel achter elkaar weer krijgen en dus zelf weer mensen besmetten. Wel kan je mensen besmetten door t virus van je dochter mee te dragen op jezelf, dus daar wel voorzichtig mee zijn, goed wassen en schone kleren aan etc.
Maar dit was een jaar geleden het geval, de ggd kan je vast morgen wel vertellen hoe het nu zit.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 03:10

Muronia,
Volgens mij eindigt jouw quarantaine gewoon en hoef je niet nog een keer in quarantaine. Heb je het telefoonnummer waar je navraag kunt doen?

Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 03:23


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 05:32

Brainless schreef:
De nieuwe regel is dat ook huisgenoten in quarantaine moeten bij een besmetting in hun huishouden.
Citaat:
Heeft uw huisgenoot corona? Dan moet u zelf ook in quarantaine, ongeacht of u gevaccineerd bent.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... asisregels


Maar als je zelf tenminste een x aantal dagen (7?) terug positief bent getest en inmiddels weer klachtenvrij, dan mag je uit quarantaine, of je nou een besmette huisgenoot hebt of niet.

Eerder onderzoek had sowieso al aangetoond dat je in de eerste 8 weken na je initiële besmetting, niet nogmaals besmet kunt worden.

Dat betekend dat ze ongeveer 2 maand vogelvrij is, en zich geen zorgen hoeft te maken over herbesmetting of besmettelijk zijn. Wel natuurlijk voorzorgsmaatregelen nemen, zodat je niet het virus op je huid of kleding enz. Ergens mee naartoe neemt.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 07:12

Ja want mijn kids mogen woensdag naar school, ook als ik dan nog in quarantaine zit! Jij mag gewoon weer naar buiten ja.

Zo, pffff wat een nacht weer. Verschrikkelijk.

Muronia

Berichten: 19681
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 08:13

Ik bel nog wel even voor de zekerheid, maar praktisch gezien wel heel fijn als ik wel naar buiten mag.

Sterkte voor de mensen die er nog volop in zitten.

Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:12

Zolang er nog iemand met corona binnen het huishouden is, moet het hele huishouden in quarantaine.

Citaat:
1. U bent huisgenoot van iemand met corona en gaat in quarantaine. Dit zijn de leefregels voor de periode dat u in quarantaine gaat.

In quarantaine gaan betekent dat u thuis blijft en geen bezoek ontvangt. U heeft geen contact met degene die corona heeft.

U mag niet naar buiten, naar school, de winkel of naar het werk.
Laat anderen voor u boodschappen doen of laat uw boodschappen thuis bezorgen.
U mag in uw tuin of op uw balkon zitten.

https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:10

Dat is niet zo brainless. Ze hebben echt aangegeven dat de quarantaine van mijn kinderen afloopt as woensdag. Enige voorwaarde is dat ze dan 24 uur klachtenvrij zijn. Dat ik nog 2 dagen langer in quarantaine moet maakt voor hun niet uit.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:11

Sorry, nog een voorwaarde, minimaal 48 uur koortsvrij.

Muronia

Berichten: 19681
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:35

De zelftest was positief dus ik bel nu met de ggd om even te vragen hoe het nu zit.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:50

Wat vervelend!
Laat even weten wat ze zeiden.

Muronia

Berichten: 19681
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:15

Ik hoef niet opnieuw in quarantaine, de komende 8 weken kan ik zelf niks krijgen en niemand besmetten. Dus dat is fijn. Ik moet alleen wel met mijn werkgever overleggen wat ik nu moet qua werk. Ik mag zelf weer werken, maar ik kan mijn kind van 12 niet alleen thuis laten voor hele werkdagen of slaapdiensten en ik wil echt niet dat mijn vader nu komt oppassen.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:21

Ik dacht al dat het zo zat Muronia.

Je vader mag ook niet komen oppassen, je mag geen bezoek ontvangen. Hopelijk kan je een goede afspraak met je werkgever maken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:28

Muronia schreef:
Ik hoef niet opnieuw in quarantaine, de komende 8 weken kan ik zelf niks krijgen en niemand besmetten. Dus dat is fijn. Ik moet alleen wel met mijn werkgever overleggen wat ik nu moet qua werk. Ik mag zelf weer werken, maar ik kan mijn kind van 12 niet alleen thuis laten voor hele werkdagen of slaapdiensten en ik wil echt niet dat mijn vader nu komt oppassen.


Als je werkgever moeilijk doet dan kun je zorgverlof opnemen.
Maar de meeste werkgevers snappen gelukkig wel dat je een ziek kind niet alleen kunt laten.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 03:47

Helaas… hier voor de 2e keer binnen 1 jaar positief.. alleen nu de 2e keer eigenlijk 0.0 klachten. Zelftesten waren allemaal negatief. Dus had hem niet zien aankomen..

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:04

Dat is flinke pech Fenneee! Hopelijk blijft het deze keer bij de klachtloze variant, je was er vorig jaar goed ziek van kan ik me herinneren… Heb je moeten testen omdat je in contact bent geweest?

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:08

Janntjuh schreef:
Dat is flinke pech Fenneee! Hopelijk blijft het deze keer bij de klachtloze variant, je was er vorig jaar goed ziek van kan ik me herinneren… Heb je moeten testen omdat je in contact bent geweest?


Ja vorig jaar echt wel flink ziek van geweest. En nu eigenlijk op de vermoeidheid, en wat andere kleine dingetjes zo goed als van hersteld.
Ja. Werk in de zorg en hebben een uitbraak op de afdeling. Dinsdag in contact geweest met bewoner die woensdag positief was. En zo waren er nog een aantal. Maar had eigenlijk geen klachten, dus gewoon voor de zekerheid op dag 5 gaan testen. En die was dus positief..
heb nu eigenlijk ook vrij weinig klachten. Beetje hees en soms klein beetje keelpijn. En klink wat verkouden maar ben het eigenlijk niet.
Maar ik juich nog niet te vroeg

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:44

Oh wat balen zeg!
Ben je ook gevaccineerd??
Hoop dat je verder geen klachten hebt, maar wel weer een week binnen zitten.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:06

Hier helaas ook afgelopen week in quarantaine gezeten. Even afkloppen, maar gelukkig met een verkoudheid er vanaf gekomen.

Sneltest was op dag 5 alweer negatief, toen was ik ook klachtenvrij, nu wel weer een klein beetje verkouden, maar sneltesten blijven gelukkig negatief.
Vriendlief en dochterlief (6 maanden) hebben de dans ontsprongen gelukkig!

Gekke is dat mijn dochter eigenlijk gewoon naar kdv zou mogen, hebben we niet gedaan want ze had ook wat koorts van haar tandjes, maar toch, gekke regels.

edit:
Ik baal vooral dat ik nu mn booster misloop, hoewel ik die natuurlijk nu ook wel een soort van heb gehad :=
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 22-11-21 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:07

Chita schreef:
Oh wat balen zeg!
Ben je ook gevaccineerd??
Hoop dat je verder geen klachten hebt, maar wel weer een week binnen zitten.


Ja ben ook volledig gevaccineerd. 2 prikken

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:12

Oh barbabientje ik dacht dat die testen nog voorlopig positief aangeven.

Dan ga ik bij mijn kids ook even kijken wat die testen aangeven.

xxxmh

Berichten: 3544
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:09

Barbabientje schreef:
Hier helaas ook afgelopen week in quarantaine gezeten. Even afkloppen, maar gelukkig met een verkoudheid er vanaf gekomen.

Sneltest was op dag 5 alweer negatief, toen was ik ook klachtenvrij, nu wel weer een klein beetje verkouden, maar sneltesten blijven gelukkig negatief.
Vriendlief en dochterlief (6 maanden) hebben de dans ontsprongen gelukkig!

Gekke is dat mijn dochter eigenlijk gewoon naar kdv zou mogen, hebben we niet gedaan want ze had ook wat koorts van haar tandjes, maar toch, gekke regels.

edit:
Ik baal vooral dat ik nu mn booster misloop, hoewel ik die natuurlijk nu ook wel een soort van heb gehad :=


Regels zijn alweer verandert voor kinderen tot 4 jaar. Als een 1e contact positief is moeten ze nu toch weer thuis blijven, gelukkig want vindt zelf niet prettig als pedagogisch medewerker dat ik het dan weer naar huis meeneem naar mijn ouders toe. Voor mijzelf maakt het niet zoveel uit.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:52

Barbabientje schreef:
Hier helaas ook afgelopen week in quarantaine gezeten. Even afkloppen, maar gelukkig met een verkoudheid er vanaf gekomen.

Sneltest was op dag 5 alweer negatief, toen was ik ook klachtenvrij, nu wel weer een klein beetje verkouden, maar sneltesten blijven gelukkig negatief.
Vriendlief en dochterlief (6 maanden) hebben de dans ontsprongen gelukkig!

Gekke is dat mijn dochter eigenlijk gewoon naar kdv zou mogen, hebben we niet gedaan want ze had ook wat koorts van haar tandjes, maar toch, gekke regels.

edit:
Ik baal vooral dat ik nu mn booster misloop, hoewel ik die natuurlijk nu ook wel een soort van heb gehad :=



Hoe heb je dat gedaan met je baby?

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:53

Mijn man is positief, ik gisteren nog negatief. We hebben 2 kleine kids dus isoleren is erg lastig. Daarbij denk ik dat ik toch al besmet ben, ik werk in de zorg. Blijf ik negatief moet ik gewoon werken ...

Iemand hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door lovee op 22-11-21 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:56

Als jij moet blijven werken is het lastig ja om te isoleren.

Ik had ook een probleem in het begin. Dochter van 11 en zoon van 9 (met ass) kon ik niet in isolatie doen. Toen ik ook positief was zijn we met zijn 3en in isolatie gegaan. En manlief en jongste dochter zijn dan samen. Het lijkt tot nu toe te werken.

Vandaag en morgen nog doorkomen op de slaapkamer voor de kids dan mogen zij eruit. Ik nog paar daagjes langer.