Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9870
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:17

Nu ben ik oprecht heel benieuwd of je je mening acuut anders wordt als je zelf corona krijgt. Nu zag ik je leeftijd ik zit in dezelfde categorie als jou met de kans op milde klachten groot is. Maar de milde klachten bestaan ook al uit benauwdheid , hoge koorts en verschrikkelijk hoesten. De kans dat het alleen met een verkoudheid ontstaat is aanwezig maar de kans om de milde , die in mijn ogen best nog wel heftig zijn is gewoon aanwezig. Ook vraag ik mij af of je dierbaren hebt met corona die er wel aan overlijden of je mening dan nog hetzelfde blijft?

Dit vraag ik mij overigens af bij elke meeloper van viruswaanzin.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33900
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:17


Zebrastreep

Berichten: 9870
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:20

Dimphyl schreef:
Cinderella schreef:
Het aantal besmettingen en doden is relatief afgenomen door de genomen maatregelen. Waarom dan afschaffen?
Je bent toch ook niet van mening dat gordels in de auto moeten worden afgeschaft, omdat sinds de invoering ervan het aantal verkeersdoden is afgenomen?


Wil je de rest van je leven zo door dan? Met mondkapjes, met 1.5 meter?
Mijn werk wordt me zo ongeveer onmogelijk gemaakt, vele ondernemers hier staan op instorten als dit nog door gaat.
Lijkt mij logisch, dat als de opnames onder de 100 zitten, er weer meer maatregelen kunnen worden afgeschaft. En zoals de agenda er nu uit ziet, gaat dat niet snel genoeg gebeuren, voor véél ondernemers. (Vergeet niet, vele van de getroffenen vallen buiten de 'hulp' die onze roverheid heeft geboden)

Nogmaals, ik weet dat ik in een nauwelijks getroffen gebied woon, ik weet dat ik misschien een soort tunnelvisie heb ontwikkeld. Maar, als ik nu rondkijk, komen er elke dag meer mensen bij die het met mij eens zijn, ik zie dagelijks posts van huisartsen, psychologen, etc etc, die ook vinden dat de maatregelen weg moeten.


Er staat hierboven ergens een grafiek. Die loopt tot mei/juni. We zijn inmiddels bijna in augustus he.. er zijn momenteel nauwelijks corona zieken, nauwelijks opnames, vele van de speciale corona afdelingen zijn weer gesloten.


Irryproppy, ik 'ken' de lijnen die jij aanhaalt, maar zelf focus ik me liever op één ding, als ik alles er om heen er bij ga betrekken is er én geen touw aan vast te knopen, én kan ik niet meer rustig slapen door alle (veelal secondhand of ongefundeerde) info die er bij komt. - er zullen vast verbanden zijn, maar ik wil het liever houden bij corona-regels alleen.
(Overigens, mijn vriend volgt het 'hele' gedoe wel en is momenteel vooral veel bezig over Adrenochrome )
-----

Jammer overigens dat er vooral 'losgegaan' wordt op een mening (die volgens mij nog altijd vrij is hier), ik geef niet voor niks in de OP aan, ook open te staan voor andere info en inzichten.


Er zijn op dit moment 136 potentiële vaccins waarmee ze aan het testen zijn, dit gaat denk ik niet je hele leven duren.[/quote]

Vaccins nemen de achtervolgens van Viruswaanzin niet.... Want daar kan wel eens een chip inzitten. Dus helaas gaan we er op die manier nog heel lang mee te maken krijgen.

Zebrastreep

Berichten: 9870
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:21


Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:22

Zebrastreep schreef:
Oh vet hoe kom je daaraan?

Gewoon in opgerolde versie te koop bij de Jumbo en de Appie :j en dan zelf een beetje creatief zijn! *D

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:23

Dimphyl schreef:
Het roepen dat je met deze mening geen ic bed krijgt, is belachelijk. Er zijn tot nu toe géén volle ic's geweest, sterker nog, er stonden nog panden vol bedden leeg.

Ja, dat heb je te danken aan de lockdown, wees er blij mee :+

Ik vind trouwens veel van de maatregelen suf, en schijnvertoningen (verplicht winkelwagen ontsmetten en dan in de winkel allemaal hetzelfde koelingsdeurtje en pinautomaat aanraken lol), maar viruswaanzin? Lol kom op zeg.

Urbanus

Berichten: 44977
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:24


nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:25

Aan ts, van mij persoonlijk mag wat meer afstand houden tijdens winkelen wel blijven en fatsoenlijk vragen of je er bij mag ook.
Mondkapjes, tja in Azie is het al jaren heel gewoon om die dingen te dragen indien je verkouden of grieperig bent.
Zou van mij hier ook wel mogen, buiten corona om scheelt het juist allemaal ook in andere virussen.

Tuurlijk kunnen er dingen anders, hadden sommige regels strenger gekund en andere minder streng maar het is niet dat we hier al jaren ervaring mee hebben. Elke dag leert weer wat nieuws. Oordelen over beslissingen van het verleden is makkelijk, beslissingen nemen voor een onbekende toekomst, ben blij dat ik die verantwoordelijkheid niet hoef te nemen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:25

Zebrastreep schreef:
Nu ben ik oprecht heel benieuwd of je je mening acuut anders wordt als je zelf corona krijgt. Nu zag ik je leeftijd ik zit in dezelfde categorie als jou met de kans op milde klachten groot is. Maar de milde klachten bestaan ook al uit benauwdheid , hoge koorts en verschrikkelijk hoesten. De kans dat het alleen met een verkoudheid ontstaat is aanwezig maar de kans om de milde , die in mijn ogen best nog wel heftig zijn is gewoon aanwezig. Ook vraag ik mij af of je dierbaren hebt met corona die er wel aan overlijden of je mening dan nog hetzelfde blijft?

Dit vraag ik mij overigens af bij elke meeloper van viruswaanzin.


Nee :D ik hou vast aan mijn normen en waarden, ik hou dus wel afstand van mensen voor hen, maar niet voor mezelf. Ik ben niet bang. En als ik wel ziek word, tja, dan is dat mijn eigen verantwoording .
Als je bang bent, dan neem je die afstand, dan blijf je thuis. Maar met de actuele hoeveelheid gevaar, is het (nogmaals, mijn mening) belachelijk om een heel land nog altijd in de penarie te houden.

Ik heb mijn moeder ook 7 maanden niet gezien door dit gedoe, die woont aan de andere kant van het land én werkt in de zorg. Die heeft overigens wel corona gehad, en staat er precies hetzelfde in.

Urbanus

Berichten: 44977
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:29

Dimphyl schreef:
Zebrastreep schreef:
Nu ben ik oprecht heel benieuwd of je je mening acuut anders wordt als je zelf corona krijgt. Nu zag ik je leeftijd ik zit in dezelfde categorie als jou met de kans op milde klachten groot is. Maar de milde klachten bestaan ook al uit benauwdheid , hoge koorts en verschrikkelijk hoesten. De kans dat het alleen met een verkoudheid ontstaat is aanwezig maar de kans om de milde , die in mijn ogen best nog wel heftig zijn is gewoon aanwezig. Ook vraag ik mij af of je dierbaren hebt met corona die er wel aan overlijden of je mening dan nog hetzelfde blijft?

Dit vraag ik mij overigens af bij elke meeloper van viruswaanzin.


Nee :D ik hou vast aan mijn normen en waarden, ik hou dus wel afstand van mensen voor hen, maar niet voor mezelf. Ik ben niet bang. En als ik wel ziek word, tja, dan is dat mijn eigen verantwoording .
Als je bang bent, dan neem je die afstand, dan blijf je thuis. Maar met de actuele hoeveelheid gevaar, is het (nogmaals, mijn mening) belachelijk om een heel land nog altijd in de penarie te houden.


Ik vind het zo ontzettend verwend overkomen. Overal te wereld worden vrouwen verkracht en onderdrukt. Ik lees net een stukje over een jongetje van 6 dat wekenlang moest toezien hoe zijn moeder en oma werden verkracht.

En dan open ik bokt, en zie ik dat iemand herres maakt om mondkapjes. Mondkapjes! Joh!

Het is maar tijdelijk, zo'n stom mondkapje. Waar kan een mens zich druk om maken?

En nee, dat ziek worden is dus niet jouw verantwoording want als je opgenomen moet worden, zijn er mensen die voor je moeten zorgen en dankzij jou ook besmet kunnen worden.

rien10
Berichten: 14852
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:34

irryproppy schreef:
nuscaniels schreef:
@irryproppy.
Kun je mij uitleggen hoe alles bangmakerij is maar geloven in NWO, nanochips, uitmoorden e.d. is de waarheid.
Dat lijkt mij allemaal angstaanjagender dan het virus.

Dodelijke vaccins zijn niet nodig. De natuur heeft meer dan genoeg dodelijke ziekten waar juist al jaren tegen geent wordt.
Je kan dus ook gewoon niet meer vaccineren, behalve dan met het door jouw aangegeven nanochip en de natuur doet de rest.

Had je het logischer gevonden als elk land wat anders had gedaan ipv zoveel mogelijk hetzelfde. Je weet dat er landen waren waar geen lockdown was zoals Zweden, een land waar de president zei dat Wodka drinken voldoende was ( wit rusland).

Ik weet dat er meer zo denken als jij maar voor mij is dat onbegrijpelijk dus mijn excuses als mijn post aanvallend is. Ik probeer het normaal te omschrijven.


Zoek het maar op
Doe self research dan zie je wat ik bedoel
Is echt dus geen onzin wat ik vertel.
Ik weet dat het moeilijk te geloven is voor jullie,want jullie zijn door de msm, de propaganda oliebol bang gemaakt.


He, heb je een nieuw account?
Als het niet zo triest zou zijn wat je vertelt zou ik er om moeten lachen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:35

MB, de mondkapjes en maatregelen schaden mij en mijn familie direct, een verkrachting in (???) Kan ik niet zoveel mee..

(Overigens wél verschrikkelijk)

Ik vind dat deze vergelijking kant noch wal raakt.

Ziek worden op de corona afdeling is inmiddels lijkt mij vrij onmogelijk? Heb de pakken gezien.. meeste zorgverleners die ziek zijn geworden, was in het begin toen er nog niet genoeg materiaal was (incl mijn moeder)
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 28-07-20 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33900
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:36

Hoe word jij geschaad door een mondkapje. Je weet dat je ze geen 2x om je hoofd moet doen en je hoeft je er ook niet aan op te hangen. Meer nare dingen kan ik er niet mee bedenken.

rien10
Berichten: 14852
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:37

Als je ze inslikt, kan je er in stikken MarlindeRooz :))

Urbanus

Berichten: 44977
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:37

Dimphyl schreef:
MB, de mondkapjes en maatregelen schaden mij en mijn familie direct, een verkrachting in (???) Kan ik niet zoveel mee..

(Overigens wél verschrikkelijk)

Ik vind dat deze vergelijking kant noch wal raakt.


Ik help je een beetje met relativeren.

rien10
Berichten: 14852
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:38

Verloren zaak MB, kansloos.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41979
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:38


Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:39

Dimphyl schreef:
We zijn inmiddels een maand verder na de grote demonstraties op het malieveld en BLM-demonstratie, en de corona cijfers blijven dalen, 99% heeft een 'gewone griep' na besmetting, er zijn minder mensen overleden aan corona dan gemiddeld aan de gewone griep, onze economie én geestelijke gezondheid gaat er aan..
Waarom zitten we nog steeds in een zgn 'pandemie' en 'lockdown' als er eigenlijk niks aan de hand is?

Heb je ander nieuws niet gevolgd? Nou weer gehoord en gelezen dat eenderde van de genezen coronapatiënten littekenweefsel op het hart heeft. Bij zestig procent is bewijs in het bloed te vinden van hartspierschade. Dat geldt óók voor mensen die thuis uitgeziekt zijn en dus niet ziek genoeg waren om te worden opgenomen. link
Citaat:
Bij geen van de onderzochte patiënten was voordat ze ziek werden sprake van acute hartproblemen. Of ze nou wel of niet in het ziekenhuis opgenomen waren geweest en wat hun medische voorgeschiedenis was, maakte voor het optreden van de post-corona hartschade niet uit.


Daarnaast komt bij een relatief hoog percentage erntige (blijvende?) longschade voor. Hoe zich dat exact ontwikkelt is nu nog moeilijk te zeggen.
Ook jongere mensen zonder onderliggend lijden kunnen er flink ziek van worden. Ik woon in het covid-hart van Nederland en hier vielen ze echt bij bosjes. Mijn zwager werkt als arts op de IC in Tilburg. Ook hij is flink ziek geweest en zijn vrouw ook - jong en gezond, maar allebei heel erg ziek. Hier was er niet 'eigenlijk niks aan de hand'. Ik denk als je dat tegen mijn zwager zegt, dat je een klap voor je kop krijgt, en hij is normaal niet agressief ;) Hier was het echt ernstig. Nog zo'n golf wordt hier héél vervelend.

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:39

Ik zie ook niet helemaal hoe mondkapjes iemand kunnen schaden én daarbij hoef je ze in NL amper te dragen, dus dat argument vervalt.... Of wellicht heb je een goede uitleg?

Dat andere regels mensen wel schaden, ja, dat zie ik wel. Zoals bijv de eerder genoemden entertainment industrie...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41979
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:40

Dimphyl schreef:
MB, de mondkapjes en maatregelen schaden mij en mijn familie direct, een verkrachting in (???) Kan ik niet zoveel mee..

(Overigens wél verschrikkelijk)

Ik vind dat deze vergelijking kant noch wal raakt.

Ziek worden op de corona afdeling is inmiddels lijkt mij vrij onmogelijk? Heb de pakken gezien.. meeste zorgverleners die ziek zijn geworden, was in het begin toen er nog niet genoeg materiaal was (incl mijn moeder)

Corona oplopen schaadt iemand anders en zijn/haar familie direct. Waarom ben jij belangrijker dan een medelander?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:40

MarlindeRooz schreef:
Hoe word jij geschaad door een mondkapje. Je weet dat je ze geen 2x om je hoofd moet doen en je hoeft je er ook niet aan op te hangen. Meer nare dingen kan ik er niet mee bedenken.

Wat denk je dat je constant inademt?? Je eigen afvalstoffen. Minder zuurstof opname, meer slechte stoffen dus. En die effecten kunnen óók langdurig aanhouden. Beetje zoals stoppen met roken en toch 20 jaar later longkanker hebben


MB ik heb nog een edit toegevoegd. Ik snap je hoor, en uiteraard is het veel erger, maar IK heb hier mee te maken.
Net zoals mensen die zich ergeren aan zwarte piet oid..

rien10
Berichten: 14852
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:42

Groot gelijk hoor, Dimphyl. Waar jij niet mee te maken hebt, gewoon lekker niet doen. Niet rekening mee houden. Het komt toch niet in jouw buurt. Waarom rekening houden met een ander. Gewoon lekker je gang gaan.
Want zwarte Piet heeft hier mee te maken omdat.....

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:43

_San87_ schreef:
Dimphyl schreef:
MB, de mondkapjes en maatregelen schaden mij en mijn familie direct, een verkrachting in (???) Kan ik niet zoveel mee..

(Overigens wél verschrikkelijk)

Ik vind dat deze vergelijking kant noch wal raakt.

Ziek worden op de corona afdeling is inmiddels lijkt mij vrij onmogelijk? Heb de pakken gezien.. meeste zorgverleners die ziek zijn geworden, was in het begin toen er nog niet genoeg materiaal was (incl mijn moeder)

Corona oplopen schaadt iemand anders en zijn/haar familie direct. Waarom ben jij belangrijker dan een medelander?


Dat ben ik niet.
Als de maatregelen werken, nogmaals, bescherm jezelf dan, dan hoef je dus ook niet bang voor mij te zijn.. dát is mijn hele punt, maar blijkbaar is dat niet helder ofzo??

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:43

Dimphyl schreef:
MB ik heb nog een edit toegevoegd. Ik snap je hoor, en uiteraard is het veel erger, maar IK heb hier mee te maken.

En IK heb hiermee te maken en vind het echt -:(- -:(- dat mensen er zo makkelijk over doen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:43

Dimphyl schreef:
Wat denk je dat je constant inademt?? Je eigen afvalstoffen. Minder zuurstof opname, meer slechte stoffen dus. En die effecten kunnen óók langdurig aanhouden. Beetje zoals stoppen met roken en toch 20 jaar later longkanker hebben


.

Hoe verzin je het.... _O-