Hoe oud zou jij zijn geworden...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merexa

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:28

Oeh, leuk topic. Vermoedelijk zou ik bij de geboorte of kort daarna al zijn overleden. Ik ben met een verlostang ter wereld gekomen waarbij ik een hersenschudding opgelopen heb. Hierdoor was ik dagenlang behoorlijk misselijk. Als het uiteindelijk nog wel goed gekomen was, dan had ik nog wel geleefd, al zijn mijn amandelen op 4 jarige leeftijd verwijderd ivm. een ontsteking en ik zou denk ik ook al blind zijn geworden aan 1 oog en met de ander erg slechtziend zijn geweest.

deksel

Berichten: 3823
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:29

Dan was ik denk ik rond mijn 2e dood geweest want toen was ik uitgedroogd en lag ik in het ziekenhuis. Kort maar krachtig :+.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:30

0 denk ik. Ik moest toen ik geboren was 2 weken in de couveuse blijven omdat ik veels te vroeg geboren was.
Gelukkig dat de zorg al wel goed was 20 jaar geleden :o

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:31

Zonder moedermelk vervanger was ik na een paar dagen overleden :(
Met moedermelk vervanger ben ik er nog maar wel invalide door mijn tibiaplateaufractuur. -O- ..

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:32

Dan zou ik tijdens de geboorte al zijn overleden... werd een spoedkeizersnede.
Anders 2 maanden later aan het rs virus. Verder is mijn leven eigenlijk behoorlijk prima verlopen op medisch gebied :') verder eigenlijk altijd goed gezond geweest gelukkig.

MyWishMax

Berichten: 25520
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:33

Ik was bij geboorte overleden. Of tijdens de zwangerschap, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik wilde veel te vroeg geboren worden, mijn moeder heeft groot deel van de zwangerschap aan medicatie gezeten en veel controles. Toen ze eenmaal stopte was het ziekenhuis overtuigd dat het nog een paar weken zou duren, volgens mij was ik er een dag later. Alsnog te vroeg maar toen wel oud genoeg om zonder medische ingrepen te overleven.

Maar echt zonder zorg was ik zo vroeg geboren dat ik niet zou leven.

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:33

Misschien dood geboren, ze hebben me eerder gehaald omdat ik niet meer groeide. Anders misschien als kind door aangoudende blaasontstekingen. Mijn verdere leven en bevalling had ik wel overleefd, hooguit daarna niet meer kunnen poepen omdat de totaalruptuur dan niet gehecht zou zijn :') :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16268
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:34

Ik was waarschijnlijk na mijn geboorte overleden. Ik was een couveuse baby. Ik heb 3 maanden in de couveuse gelegen. Als ik dat wel overleefd zou hebben, was ik op mijn 3de overleden aan een cyste die bij mijn lever en galblaas zat.

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:36

Niet... Ik ben met mijn tweelingbroer geboren met 24 weken. Dat had ik ( en broer ook niet) gewoonweg niet overleeft in die tijd.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:39

Ik had denk ik nog geleefd, ben nog nooit ernstig ziek geweest of iets ernstigs aan de hand gehad. Wel had ik waarschijnlijk al een paar handicappen opgelopen, heb denk ik al 5 keer ofzo iets gebroken in mijn leven, en ik ben pas 19 :')

Doubtless

Berichten: 8540
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:42

Ineke2 schreef:
Niet... Ik ben met mijn tweelingbroer geboren met 24 weken. Dat had ik ( en broer ook niet) gewoonweg niet overleeft in die tijd.


Jeetje wat vroeg!

Ik was denk ik 2 - 4 geworden. In die periode 12 oorontstekingen gehad en rond m'n 4e begonnen de keelontstekingen. Dus daar was ik vast door gesneuveld.

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:43

Dan was ik denk ik op mijn 6e heen gegaan. Toen een streptokok infectie opgelopen (vleesetende bacterie), zonder ziekenhuis opname het leven gelaten denk ik

Cinnepin

Berichten: 8979
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:44

ZoeyDercks schreef:
Ik was blauw toen ik net uit de buik kwam omdat de navelstreng om mijn nek zat. Dus dan had ik niet bestaan :+



hier idem

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:44

Haha jeetje, als je dit leest begrijp je wel waarom de bevolking opeens zo'n groei heeft doorgemaakt. Wel bijzonder om er zo overna te denken!

Ik zou direct als baby zijn gestorven. Ik kwam 2 maanden te vroeg en heb een hele tijd in de couveuse gelegen.

En anders heb ik als kind in het ziekenhuis gelegen voor een astma aanval, ik denk dat ik die niet had overleefd. Een paar oor- en longontstekingen, blaasontstekingen en zelfs een nierbekkenontsteking. Ik denk dat mijn overlevingskans niet zo groot was gweest hahaha :')
Laatst bijgewerkt door freetorun op 17-11-20 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7364
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:44

BaileyMix schreef:
Ook HD, dus had niet gelopen... Misschien niet dood, maar wel een bedelende kreupele die zich op handen voorttrekt :') En dan was ik misschien wel weer verhongerd of doodgevroren.


:') :') :') Sorry... beelddenker :')

Ik eh geen idee... heb als baby lang gesukkeld met voeding en gewicht, maar daarvoor zijn niet echt medische interventies nodig geweest. Wel wat longontstekingen gehad tussen mijn 7de en 13de, dus ik gok ergens rond die leeftijd. Al vraag ik me af of kinderen toen ook niet een betere weerstand hadden omdat ze ook met veel meer dingen in contact kwamen. Sinds ik bvb veel meer buiten bezig ben met de paarden te verzorgen, ben ik ook totaal niet meer ziek van elke regenbui. Terwijl vroeger 3 natte haren genoeg waren voor een ritje ziekenhuis en de nodige antibiotica :')

Morrie

Berichten: 22344
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:55

als ik de oorontstekingen overleefd zou hebben die ik als kind had, was ik 18 geworden, toen kreeg ik blindedarmontsteking en daar was ik dan aan dood gegaan.

ivy_power89

Berichten: 5869
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:59

Ik denk dat ik dan 23 zou zijn geworden.
Zeer ernstige longontsteking...heb ervoor in het ZH gelegen.

Weet ook niet wat er gebeurd zou zijn met de meerdere blaasontstekingen die ik heb gehad

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:00

Pff, 10 ofzo want longen. :')

Ik ben ook een aantal keer heel blij geweest dat ik een cap op had met paardrijden, telt dat? :D

AnnaXBoy

Berichten: 473
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:01

Ik zou nog leven. Alhoewel ik niet weet welke ziektes ik gekregen zou hebben als ik niet gevaccineerd was.

Wel zou ik rondgelopen hebben met allergieën waar ik nooit achter zou zijn gekomen. Toen ik jong was extreme eczeem door allergie voor eiwit en nu hooikoorts. Al waren die allergieën misschien in die tijd niet aanwezig.

Valt me echt op hoe weinig mensen er nog zouden leven als je zo dit topic door leest!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:04

AnnaXBoy schreef:
Valt me echt op hoe weinig mensen er nog zouden leven als je zo dit topic door leest!


Voor het algemene middeleeuwenbeeld....
Citaat:
Er zijn op Middeleeuwse kerkhoven studies gedaan naar de demografie van de mensen die leefden van de vijfde tot de achtste eeuw.

De kindersterfte was zeer hoog: 4,5%.
De levensverwachting voor pasgeborenen was minder dan 30 jaar.
De gemiddelde levensduur voor mannen was 45 jaar.
De gemiddelde levensduur voor vrouwen was 30-40 jaar. Zij overleden vaak tussen hun 18e en 29e door een mislukte bevalling of door kraamvrouwenkoorts.
Om de maatschappij te laten overleven, waren er dus heel veel kinderen en veel vrouwen nodig.

De samenleving bestond voor 60% uit mensen onder de 25. Dus de maatschappij was dynamisch en jong.
De huwelijksleeftijd lag rond de 12 jaar.


https://nl.wikibooks.org/wiki/Sociale_g ... 045%20jaar.

12 jaar om te trouwen??? ik loop wel echt achter :+

Muisbal

Berichten: 2363
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:05

Ik zou denk ik nog wel leven als je kijkt naar mijn geschiedenis in dit leven. Volgens mij is het ernstigste wat ik heb gehad een gebroken bovenarm, waar ze nu ook niks aan hebben gedaan omdat gips op die locatie niet kan :')

En de gevolgen van het scooterongeluk dat ik heb gehad is zonder medische hulp niet levensbedreigend, enkel erg pijnlijk. :)

Sabbientje

Berichten: 4728
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:06

Ik ben een maand te vroeg geboren, dus waarschijnlijk bij de geboorte al.
En anders niet veel later, want mijn moeder had problemen met de borstvoeding en ik vond de instant-babyvoeding niet te nassen. Ik ben groot geworden op een boterham smeerworst die in de melk gedoopt was. (Laat de CB het maar niet horen :+ )

Kana

Berichten: 9061
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:07

Ik heb een bril met -4,5 dus misschien niet zo oud omdat ik overal tegenaan zou lopen?

Roodvos

Berichten: 6738
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:07

Ik zou waarschijnlijk een jaar of 2-3 oud zijn geworden .

Heb, ondanks de vaccinatie, mazelen gehad en daar nog behoorlijk ziek van geweest met als complicatie longontsteking. Zonder de vaccinatie had ik de mazelen waarschijnlijk niet overleefd.

Mocht dat wel gelukt zijn dan was ik waarschijnlijk bezweken aan de roodvonk.

Roodvos

Berichten: 6738
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:09

Muisbal schreef:
Ik zou denk ik nog wel leven als je kijkt naar mijn geschiedenis in dit leven. Volgens mij is het ernstigste wat ik heb gehad een gebroken bovenarm, waar ze nu ook niks aan hebben gedaan omdat gips op die locatie niet kan :')

En de gevolgen van het scooterongeluk dat ik heb gehad is zonder medische hulp niet levensbedreigend, enkel erg pijnlijk. :)

In de middeleeuwen hadden ze geen scooters :Y) :D