Doen jullie weleens dutjes?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7008
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:26

Ja! Met 2 jonge kids doe ik nu wel eens een middagdutje als de kids die ook doen. Soms zijn de nachten vrij kort :+

Muronia

Berichten: 19686
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:26

Ik doe ze ongewild. Zodra ik even een pauzemomentje inlas voor de tv, duurt het maar even of mijn ogen vallen dicht. Niks aan te houden en maakt niet uit of het middag of avond is. Vreselijk irritant vind ik het. Wil ik graag iets kijken, lukt het niet. Het stomme is dat het me ook wel eens is overkomen tijdens een vergadering, deze week zelfs terwijl ik mijn dochter aan het overhoren was voor een toets. Dan merk ik dat ik wegzak en ik vecht me rot maar kan het niet echt tegenhouden.

TheNovelist

Berichten: 1526
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:34

Zeker! Ik doe bijna altijd wel een dutje als ik vrij ben. Vooral in de middag word ik slaperig.
Moet wel zeggen dat ik de laatste jaren wel vermoeidheidsklachten heb dus misschien is er een reden dat ik vaak zo moe ben (ik ben 23 en kom af en toe bijna de dag niet door zonder een dutje) := Daarvoor wil ik nog een keer langs de huisarts.

pinto_1

Berichten: 2581
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:38

Supervixen schreef:
Ja hoor, doe ik wel eens in het weekend of vakantie. Zo'n 20 minuten, meestal rond een uur of drie, vier. Ik val dan ook gewoon prima in slaap 's avonds.
Ik slaap genoeg 's nachts, zo'n zeven en een half, acht uur.
Ben 42 trouwens.


Dit dus (al ben ik net iets ouder). ;)

Na een drukke/intensieve week kan ik 's middags echt even instorten. Na maximaal een half uurtje slapen kan ik er weer tegen aan, heerlijk. :)
Slaap er ook niet minder om, maar meestal heb ik de nachten ervoor wat minder geslapen. ;)

KimD

Berichten: 20515
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:42

Ik ben overigens net de 30 gepasseerd maar ik doe ze al zolang ik me kan herinneren. Toen ik nog op het middelbaar zat deed ik ze standaard als ik thuis kwam. :j

Overigens dut ik niet iedere dag, zoals vandaag ben ik gewoon de hele dag bezig geweest, dan dut ik niet maar mis het ook niet. Maar als ik het wel kan inplannen doe ik dat met veel liefde.

Steenbok12
Berichten: 7859
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:02

Ik ben 33, ik hou van dutjes en het beste doe ik het op 9 uur slaap. Vroeger een heel onregelmatig leven met late diensten, veel op stap etc. Dan deed ik graag een dutje. In de auto, op reis etc. viel ik altijd snel in slaap en kon erna prima weer slapen snachts.

Nu heb ik een kind, verstoorde nachten jaren. Begin deed ik wel power naps als de kleine sliep. Inmiddels sinds ruim een jaar doet hij geen dutjes meer dus zijn ook mijn dutjes verleden tijd :') ik mis ze enorm. Heerlijk even soms 30 minuten slapen. Ik heb het ook echt nodig eigenlijk na verstoorde of korte nachten want anders ben ik geen leuker mens. De tijd dat ik overal in slaap viel is door mijn alertheid van moeder worden ook voorbij. Ik kan niet meer naast mijn snurkende man slapen, niet meer in de auto door een aandacht vragend kind die dus nooit dutjes in de auto doet haha. Maar daarentegen duik ik vroeg mijn bed in, ritme dus veranderd. Vroeg erin en vroeg eruit. Maar dutjes.. als mijn kind weer groter is dan is dat het eerste wat ik weer ga invoeren :') :):)

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:42

Ja hoor, powernap! Ik zet de wekker op 20 min, ik weet van mijzelf dat ik dan het meeste baat van het dutje heb.
Langer dutten, dan heb ik geen productiviteit meer. Dat probeer ik te voorkomen.

Marije112

Berichten: 3409
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:26

Hier geen dutjes! Sowieso geen tijd voor en vooralsnog (ik ben 31) niet nodig. Ik slaap 's nachts wel lang, om 21.00 lig ik tot ongeveer 06.30-07.00...

Snippergroen

Berichten: 6703
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:30

In het weekend doe ik in de namiddag wel eens een dutje tijdens het televisie kijken. Meestal duurt dat dutje ongeveer een uur. Het is wel echt een roulette hoe ik daarna wakker wordt. De ene keer kan ik de hele wereld aan en de andere keer was het een monstertuk :+

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:35

Ja hoor hier beide ook. Maar we hebben een melkveehouderij dus dat is 's morgens om half 6 op en 's avonds vaak laat er in. Meestal tussen 11 en half 12.
Tussen de middag van 1 tot 2 slapen wij altijd even als t werk het toelaat.

Niobe

Berichten: 8012
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:40

Ik ben verslaafd aan slapen geloof ik, dus “dutjes” doen vind ik ook heerlijk, mijn probleem is alleen als ik slaap dan word ik heel moeilijk wakker, dus er is zo een uur of 4 weg als ik pech heb.

Eigenlijk wil ik het ook niet, want ik vind het eigenlijk tijdverspilling, maar toch ook weer wel, want ik vind het echt heerlijk om te gaan liggen. Vooral als er een buurman of de gemeente buiten aan het werk is. Of juist als het stil is en dan met het geluid van de vogeltjes.

‘s Nachts slaap ik dan normaal gesproken ook prima, de laatste tijd alleen niet omdat een heel gek lichamelijk probleem me wakker houdt, maar dat is een lang verhaal.

Ik ben 37 trouwens

chanicha

Berichten: 12214
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:47

Iedere dag een kwartiertje tot half uur heerlijk even op de bank!
Ik heb het door mijn gammele lijf echt even nodig maar ik ga niet naar bed want daar knap ik niet van op, heel raar!

Cchanny

Berichten: 8890
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:53

Als ik eenndutje doe, ishij vaak ongepland en heb ik het echt nodig gehad..

Dus ja :D

Shenavallie
Berichten: 11751
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:53

Ik kan overdag ook niet op bed liggen, vind ik niet fijn. Wel op de bank in het zonnetje: dan ben ik in no time weg en lang ook! :j

Independence
Berichten: 1393
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:00

Ik doe ook vaak een dutje. Soms duren ze wel een uur of 3. Zolang ik 's nachts ook nog gewoon kan slapen vind ik het niet erg. Toevallig heb ik gistermiddag een lang dutje gedaan en vannacht kon ik niet slapen, dus vandaag geen dutje voor mij.
Ik ben 25 trouwens

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:35

Bij mij gaat dat met periodes. En nu zit ik in een periode dat ik wel vaker een dutje doe. Vooral in het weekend in de namiddag dan. Ik hou van het gevoel van in de zetel zitten, voelen dat je slaperig wordt en er dan aan toegeven. Wel vervelend als je je serie niet meer pauzeert. Moet je achterna zoeken waar je gebleven was :P

purny

Berichten: 27633
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:45

Hier als het kan elke middag een dutje. Dit ook wegens chronische ziekte.
Vooral als ik om 7 uur ben begonnen is het fijn om in de middag even te gaan liggen.
(Al blijft het nooit bij een uurtje bij mij)

fotolijstje

Berichten: 2742
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:47

Ja, eigenlijk na mijn werkdag.
Ook een vaste tijd, namelijk van 16:30 tussen 18:00 _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41979
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:01

Ik doe graag een dutje. Op mijn vrije dag en in het weekend rond een uur of 3, als dat pas :).

Kairos
Berichten: 2743
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:09

Ik ben 20 en kan heel goed dutjes doen :') Vaak tussen de 30 min en 4 uur en slaap als ik daarna nog wat actiefs doe 's avonds altijd prima. Zet er vaak wel een wekker bij, afhankelijk hoe moe ik ben hoelang ik hem zet. Wel kan ik niet overal slapen, alleen in bed of op de bank.
Bij mij zal het er wel mee te maken hebben dat ik een onregelmatig leven leidt en ook nog gezegend ben met diabetes. Als ik 's nachts hoog of laag sta, slaap ik er vaak wel doorheen, maar wordt gebroken wakker (katergevoel) en heb dan meer behoefte aan een lange dut 'smiddags/begin van de avond.

san4nie
Berichten: 3591
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:10

De lekkerste slaap is echt overdag tijdens een dutje. Heerlijk!!

Morganlefay

Berichten: 8725
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:17

Na zo'n uurtje knorren wakker worden en niet weten wat voor een dag is en wat voor tijd. :D

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Doen jullie weleens dutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:50

Schaamde ik me toch een beetje voor mijn dutjes. Ben 57, zie nu dat zelfs jonkies dat doen :-)