Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puera

Berichten: 8121
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:08

Super, toch maar weer gelopen, Namiro en Goof!

We hebben het redelijk droog gehouden. Toch blij dat ik gegaan ben.
Ik had een paar New Balance-schoenen in de uitverkoop gekocht ter afwisseling voor de langere afstanden maar ik denk dat ik ze voor de trainingen hou. Toch niet zo’n goede koop als ik dacht. M’n neutrale schoenen zijn bijna aan vervanging toe. Denk dat ik daar tzt de Mizuno Wave Inspire 19 voor haal. De 17 voldoen me goed, hopelijk is dat ook zo met de 19.

Goed bezig, Suusje! Dat je tv kan kijken, lijkt me wel het voordeel van zo’n loopband.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:30

Goedemorgen!

Hoera voor de bikkels die gisteravond ondanks de harde wind en regen hebben gelopen! *\o/*
Ik was blij dat ik in de ochtend een rondje 11km heb gemaakt bij zonsopkomst, het was heerlijk, zon en weinig wind :j

Ik ben nog aan het bedenken of ik straks nog een intervalrondje doe, anders wordt het vrijdag, maar dan heb ik heul weinig tijd. Ze hebben voor later vandaag een code afgegeven vanwege de wind, ik laat het daar maar van afhangen.

En dan zaterdag de RFR, heb er zin in!

Mooie schoenen SV! Ik heb nieuwe trailschoenen besteld, mijn Brooks Arcadia en ik zijn geen vrienden helaas. Ik loop de trail zaterdag maar op mijn (oudere) Brooks Ghost. Het is niet anders.

Ik sta meestal 45 minuten op de crosstrainer Suusje! Dan kijk ik ondertussen een serie of volg ik een webinar. Daarna ben ik er ook wel weer klaar mee moet ik zeggen. In de zomer gebruik ik 'm nauwelijks hoor, dan maak ik een extra wandeling of ben ik aan het klussen bij de paarden, maar ik vind het tijdens deze korte dagen wel een fijne aanvulling.

Fijn dat je de loopband hebt kunnen testen! Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me best voorstellen dat het zwaarder is dan je denkt, je hebt ook geen enkele 'afleiding' van buiten natuurlijk.

Je moeder is inderdaad stoer Ieris! Klinkt als een mooie uitdaging.

Fijn dat je hielspoor opknapt Namiro, heb er geen ervaring mee, maar lijkt me vervelend :j

Ik heb me laten overhalen om volgende week een rondje pt mee te doen met mijn man. Ik weet nog niet wat ik daar van vind := :D

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:08

Puera waarom bevallen de new balance niet? Mijn vriend heeft ook een paar gekocht in de uitverkoop, maar nog niet op gelopen.

Lekker Ninus, hier grijs en regen tot een uur of 7, daarna ben ik ook gaan lopen.
Hier een interessant stuk over twee keer hardlopen per dag, misschien waard om door te lezen. Ik doe het ook wel eens, maar hou wel rekening met de dingen die in dit stuk staan.

https://www.runnersworld.com/nl/trainin ... elen-tips/

Vanmorgen heb ik 15km gelopen in hartslagzone 3, met daarin 3x1000m en 4x500m in hartslagzone 4.
Heerlijk gelopen!

Afbeelding

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:21

De dag goed begonnen dus SV. Ik ga dit jaar weer meedoen met de RopaRun en dan wil ik ook een aantal keer 2 of meerdere keren per dag gaan lopen als training. Ga je artikel eens lezen!

Goedemorgen Ninus, wat fijn dat jij gisteren al fijn hebt kunnen lopen zonder de regen. Bij jullie zal het al helemaal hard gaan waaien dacht ik he... Hopelijk vind je nog een momentje. 45 minuten is nog best pittig op een crosstrainer denk ik. Wat is een rondje PT, persoonlijke training?

Fijn dat de meeste het nog droog hebben kunnen houden gisterenavond.

Wat bedoel je met zwiften Goof?

Verschil in tijd klopt, ik had de band langer aanstaan dan mijn horloge. Maar de afstand/snelheid vind ik vooral zo groot verschil in zitten. Mijn vriend dacht dat het te maken kon hebben met mijn paslengte die mijn horloge nu minder nauwkeurig kan berekenen.

Puera

Berichten: 8121
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:40

Hier ook zin in RFR zaterdag, al knijp ik ‘m een beetje voor het weer. Er wordt veel wind en regen voorspeld. :=

SV, deze schoenen hebben wat minder demping dan mijn Mizuno’s, vind ik. En het lijkt erop dat ik ze net een halve maat te klein heb gekocht. Voor de langere afstanden vind ik dat niet prettig maar voor de trainingen kan dat prima.

Sherivey
Berichten: 8767
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 14:36

Lekker bezig SV :j

Ik mag morgen pas weer lopen. Ergens ook niet erg, merkte dat mn lichaam wel toe was aan wat rust.

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:40

Morgen schijnt het megaslecht weer te worden.. ik sla morgen even over, kan mijn nieuwe plaatje helen :+

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Berichten: 28968
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:11

suusje26 schreef:
Wat bedoel je met zwiften Goof?


Zwift is een programma waar je online tegen anderen kan lopen en ook in een virtuele wereld/ omgeving kan lopen. Ik gebruik het heel soms als ik op de racefiets in de schuur zit.

SV, mooi. Secretarisvogel heet deze toch?

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:15

Ja klopt, sinds ik hem in Zuid-Afrika in het wild heb gezien wilde ik hem als tattoo. Een prachtig dier.

Haha ik sta in de runner's world.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 11-01-23 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Berichten: 8121
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:17

Mooi!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:17

Gave tattoo SV en heel leuk dat je in runners world staat!

En allemaal bikkels hier die gisterenavond in de regen hebben gelopen. Goed bezig! Hier was het gisteren echt takkeweer dus ik had het loopje opgeschoven naar vandaag. Vandaag eind van de middag was het droog en het waaide nog niet al te hard dus dat was een goede keuze. Mooi rustig rondje van een kleine 7km.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:32

Wat leuk SV! En een secretarisvogel <3 nog nooit in het echt gezien, maar ik zou zo graag een schriftelijke taart met de eekhoorn en de secretarisvogel eten (Toon Tellegen, Met hart en ziel) :))

En interessant artikel over twee keer lopen, ga ik dit weekend eens goed voor zitten. Dank voor het delen!

Lekker rondje Kylan!

Ik heb voor de storm na het werk nog 5km kunnen doen, was al even geleden, dus de (ver)bouwprojecten die ik tegen kom waren weer verder gevorderd :))

Zwift ken ik niet :n

Ik denk dat het helemaal goed komt zaterdag Puera! Toen wij (ik denk praktisch dezelfde) route liepen twee weken geleden was het ook windkracht 5 en we hebben er helemaal geen last van gehad. De regen is vervelend, maar ik denk altijd aan het warme bad en mijn spannende boek na afloop *\o/*

Puera

Berichten: 8121
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:26

We gaan het zien. Heb er wel heel erg veel zin in. :D

Sherivey
Berichten: 8767
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 23:04

SV, supergave tattoo :D

Ninus, fijn dat je nog voor de storm kon lopen :j

Ik zou eigenlijk morgen lopen. Woensdag is mijn rustdag, omdat ik dan werk van 10u-19u. Ben dan om 20u thuis. Maar gezien de weersvoorspelling van morgen, ben ik toch maar na werk gegaan.
De training was 2 km inlopen, 6x 1000 meter tempo met 2 minuten dribbelpauze, 2 km uitlopen.

Normaal vind ik duizendjes goed te doen. Maar na een lange werkdag en met die wind was het behoorlijk zwaar. Regen viel dan wel weer mee, alleen de eerste kilometer regende het. :)

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:56

Sherivey, nou dat is zeker best pittig na zo een lange werkdag, mooi gedaan hoor!
Bij mij staan er deze week ook 6x1000m 3min dribbel pauze in het schema, vorige week ook gedaan, vond het wel leuk, maar best zwaar.
Denk dat ik deze week ga vervangen voor 12x200m.

SV, mooie tattoo hoor! Gave vogel, en tof dat je in runners world staat! Hebben ze je na een wedstrijd geïnterviewd?
Wel mooi stukje, goed geschreven!
Heerlijk genieten van de vele kilometers op je trail rondjes!

Ninus, ja Toon Tellegen is leuk he! Ik heb ook wat boeken van hem, zo geweldig.
Plotsling ging de olifant aan, is ook echt een hilarisch kinderboek!

Kylan, mooi dat je het droog gehouden hebt! Toch weer 7km in de pocket.

Wat een wind vandaag zeg, hopelijk nog wat droge momenten vanmiddag, heb zin om te gaan!

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:12

Ieris, ik heb dit stukje zelf geschreven naar aanleiding van de vraag wat je voornemens waren voor 2023. Weet niet meer of het op facebook of insta was.

Ik duim dat het te doen is vanmiddag met het weer. Ik neem een hardlooprustdag.
Ik vier vandaag met een collega dat we 20 jaar in dienst zijn van de scholengroep waar ik werk.

Goof

Berichten: 28968
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:34

Hier is het drama met het weer. Ik heb vanmorgen op de racefiets gezeten, ik sla het lopen even over vandaag.

Gefeliciteerd met die mijpaal SV.

Goede training zeg Sherivey.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:57

Lekker bezig Goof; waaide je niet van je fiets af?

SV; gefeliciteerd met je jubileum. Leuk dat stukje over je voornemens voor 2023. Ik heb een prijs bij de vriendenloterij gewonnen en krijg nu ook 4x runner's world.

Nog een droog moment kunnen vinden Ieris?

Pittige werkdagen hoor Sherivey. Stoer dat je toch nog even zo'n training erachteraan geplakt hebt!

Ninus ook nog even een lekker rondje kunnen lopen, fijn hoor :)

Vanmorgen gesport en daarbij mijn rug iets verrekt met de deadlift. Hopelijk met een beetje rust vandaag/morgen over zodat ik zaterdag weer lekker kan lopen. Wel gewandeld met Elmo, ben blij dat ik de laarzen aanhad. We konden zowat zwemmen in het bos. En voor iedereen die hem altijd zo mooi schoon vindt. :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Goof

Berichten: 28968
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:18

Oh, ik heb binnen gefietst, op de tacx.

Wat een smeerboel he.

-Namiro-

Berichten: 1952
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:35

SV, gefeliciteerd met het jubileum! Zag al een mooie taart voorbij komen op instagram Y)(^)

Ben benieuwd of iemand hier een droog momentje gevonden heeft.. hier (Limburg) is het nog geen moment droog geweest.

Suusje, wat een smeerkees! Krijg je hem nog een beetje schoon of ligt hij daarna lekker bij jullie op de bank? :x
Doe je aan crossfit?
Hopelijk valt het mee met je rug!

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:01

Suusje hoe krijg je hem weer fatsoenlijk schoon! Wat een smeerboel inderdaad.
Rustig aan met je rug.

Hier ook geen moment droog geweest vandaag.
Na school lekker met ons team taart gegeten en mijn collega die samen met mij 20 jaar in dienst is, had bittergarnituur en kaas/worst/olijven laten aanrukken, dus ik heb lekker lopen vreten :+

De taart, gemaakt door mijn vriendin:

Afbeelding

Hopelijk is het morgen wat droger.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:33

Haha, niet... droog hem goed af en dan mag ie rustig in zijn mand verder opdrogen. Dan valt de rest er zo van af en pak ik de stofzuiger. Hij mag niet op de bank. Maar als wij van huis zijn kruipt hij er wel op. Gelukkig een leren bank dus makkelijk schoon te houden.

Klinkt als een geslaagd uitje SV.

Ah haha, Goof, dat is wel fijn met dit weer! Heb jij een eigen sportschool in huis? Je had toch ook een hardloopband?

Ja klopt Namiro. 2x in de week. En we hebben dan om de zoveel weken een test week. Was nu iets te gretig. Maar wel mijn record met 2 kg kunnen verbeteren :Y) dus het is de rugpijn nu wel waard.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:40

Gefeliciteerd SV, wat een mooie taart zeg! Klinkt niet verkeerd die bittergarnituur etc, 20 jaar is ook al een beste tijd zeg!

Goof, dat klinkt ook niet verkeerd binnen fietsen! Ik heb helaas alleen een crosstrainer die niet werkt, o ja en een trampoline, maar dat is niet echt intensief sporten.

Jee Suusje wat een water zeg!
Elmo vind het geen probleem zo te zien, wat een vrolijkerd hé!
Hopelijk valt het mee met je rug, doe maar rustig aan.
Hier helaas niet droog gehouden, dacht op buienradar wat droge plekken te zien, maar het was al met al toch vrij nat, had ook weer natte sokken, bleh.
Ik heb wel waterdichte goretex wandelschoenen, maar weet eigenlijk niet of er ook waterdichte goretex hardloopschoenen zijn, zou met dit weer wel fijn zijn!

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:28

Die zijn er zeker, ik heb een paar gtx trailschoenen, maar ik vind ze niet fijn omdat je er snel zweetvoeten in krijgt. En met flinke plassen worden je voeten toch wel nat.
In de sneeuw heb ik ze wel een aantal keer aangehad, daar vond ik ze wel fijn voor.

-Namiro-

Berichten: 1952
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:03

Hier ook crossfit Suusje. Erg leuk, maar ik vind het hoge blessure-risico wel een dingetje.

Zie net dat we volgende week wellicht sneeuw krijgen..