Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puera

Berichten: 8131
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 23:09

Balen Goof! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Wel fijn dat je nog hebt kunnen fietsen.

Mooie kilometers, Musli!

Toppie Ieris, ook al zo lekker gelopen!

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 07:42

Ziet er pittig, maar heerlijk uit MuSli!

Echt leuk dat het zo geslaagd was Ieris :))

Balen Goof :knuffel: Maar wel fijn dat je getaxct hebt, beter dan niets :j Hoop inderdaad dat je snel weer kunt lopen!

Ik ben mijn weekplanning even aan het doornemen, heb wat een ander ritme en ook nog paardrijles, dat is weer even een leuke puzzel :D

Vandaag lange dag, heb ook nog een etentje, hoop dat ik voor middernacht thuis ben :z :Z

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:57

Je planning begon vanmorgen al mooi op tijd zo te zien Ninus. Hopelijk past de puzzel in elkaar. Veel plezier vanavond en eet smakelijk alvast.

Balen Goof dat het nog steeds niet goed zit met de zenuw in je nek. Wel fijn dat je lekker hebt kunnen fietsen. Aardig tempo ook. Heb je dan voor je een schermpje dat je de Pyreneeën doorfiets... :+

Hoe laat willen jullie 18 februari afspreken? Dan kan ik even kijken of ik kan aansluiten.

Mijn planning is vanavond naar de crossfit, dan hoop ik morgen rondje op de hardloopband te doen. Donderdag weer crossfit en dan zondag de 10 EM in Apeldoorn. Twijfel of ik vrijdag dan nog een rondje op de loopband ga doen. Beetje rust is ook niet verkeerd denk ik. Mijn horloge gaf aan dat ik naar gisteren 3 dagen moest herstellen :Y) Ik had de eerste 15 km opgelsagen dus de de tweede ronde was apart gerigistreerd. Ik voelde me goed, kon goed praten en had geen last van iets. Maar toch heb ik in die laatste ronde hoog in mijn hartslag gelopen. Blijf dat vreemd vinden.. :\


Afbeelding

Afbeelding

XxLMMxX
Berichten: 3130
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:44

Ik kom even binnenvallen haha.
In het verleden weleens meegelezen. Daarna een tijd niet. En nu lees ik weer regelmatig mee.
Probeer regelmatig een wedstrijd te plannen, zo blijf ik gemotiveerd om te lopen.
Zag voor aankomend weekend de midwintermarathon in Apeldoorn en een trail op Texel staan. Helaas niet de conditie om ze allebei te gaan lopen.

Supervixen

Berichten: 12984
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:45

Goed bezig XxLMMxX.

Suusje we spreken meestal wel aardig op tijd af, ook zo rond 9 uur, half 10.
We hebben nog geen tijd afgesproken, maar zoiets wordt het wel.

Als je wilt kan ik je toevoegen in onze groepsapp? Dan moet je even pben.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:39

Hoi LMM!

Mijn hartslag is soms ook wat gek hoor Suusje, heeft met zoveel factoren te maken. Het boek 'van Sherivey' heeft wel een mooie trainingsfilosofie vind ik, je luistert daarbij niet alleen naar je hartslag, maar ook naar hoe je je voelt. Dat probeer ik altijd wel te doen, maar de hartslag is toch altijd weer iets waar ik naar kijk na afloop naar een training, maar is lang niet altijd representatief voor mijn gevoel (zowel positief als negatief).

Was gisteren laat :z :Z en er was ook nog gedoe met de treinen en we mochten op een gegeven moment de trein niet uit vanwege een zwartrijder waardoor ik bijna mijn overstap miste, hardlopen op hakken is toch een andere tak van sport :+

Toch vanochtend om 6 uur opgestaan en 11km gelopen. Wilde eigenlijk wat verder, maar het waait weer windkracht 5+ en mijn benen waren een beetje zwaar en stijf, dus vond het zo wel prima :j

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:07

Welkom LMM, ga je wel een van de twee lopen komend weekend?

Dat is lekker op tijd SV, ik stuur je mijn nummer.

Ahjee Ninus, fijn dat iedereen last moet hebben van 1 zwartrijder. Gelukkig je aansluiting kunnen halen. Volgende keer toch je hardloopschoenen maar aandoen dan :Y) Wat goed dat je vanmorgen zo vroeg opgestaan bent voor je ronde!

Ja, hartslag blijft een dingetje. Als je in de vetverbranding gaat lopen is er meer zuurstof nodig dus dat je hartslag iets omhoog gaat snap ik, maar vind het verschil zo groot.

Hier vannacht echt slecht geslapen, koud en last van mijn keel. Vanmorgen was mijn temperatuur 38,8 :( Paracetamol erin en toch naar het werk. Hopelijk valt het mee en word ik niet ziek. Zou echt balen als ik zondag de 10 EM moet missen, heb er zo lekker voor getraind en zin in. Als ik straks thuis kom doe ik niet meer, even lekker uitrusten.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:19

Ninus, leuk dat je een etentje had! Lekker gegeten? Jee wat een gedoe in de trein zeg, gelukkig heb je het nog gehaald.
Knap zeg gewoon weer om 6 uur je bed uit, en 11km maken in de harde wind, bikkel!

Suusje baalen dat je je niet lekker voelt, hoop voor je dat je opknapt voor zondag.
Ja apart zeg die 7,5 km is je hartslag veel hoger, maar inderdaad je kan het beste luisteren naar je gevoel, en als jij je goed voelde is het niet zo erg.
Betershap ermee!
Ik had gister nog best spierpijn in mijn bovenbenen, van die heuvels, jij niet?

Welkom LMM, leuk dat je mee komt kletsen.

Goof, ook beterschap gewenst, wel baalen dat je er nog last van hebt.

Vandaag ben ik even het bos ingeweest voor intervaltraining, wilde eens iets anders doen dan altijd die standaard 12x200 meter, heb nu 8x 400 meter gedaan, jeemig wat was dat zwaar zeg.
Die 200 meters gaan me best makkelijk af, maar het dubbele is echt andere koek!
Daarna nog in een rustig tempo terug naar huis gelopen, en toch nog 15km gemaakt.

Supervixen

Berichten: 12984
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:39

Suusje hoe voel je je nu? Is de temperatuur weer gezakt?

Ieris goed bezig, van die wat langere intervallen zijn pittig in het bos!

Ik heb 25.5km getraild met een aantal heuvelsprints. Eén heuvel ben ik zes keer opgesprint en later bij wat andere heuvels nog naar boven gesprint.
Was pittig en de laatste twee km begon het ook nog hard te regenen.
Wel veel herten gezien.

Morgen begin ik met mijn nieuwe baan, zin in!

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:09

Succes met je nieuwe baan vandaag!

Ja was inderdaad niet heel fijn weer gisteren, wel knap zag dat je nog zo veel gelopen hebt met heuvelsprints!
Gaaf die herten!

Vandaag ziet het er ook uit als snertweer helaas.
Suusje, hoe gaat het nu met je?

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:55

Lekker rondje SV! Echt knap hoe jij jezelf blijft uitdagen, heuvels zijn mijn grootste nachtmerrie :')
Succes maar vooral veel plezier vandaag!

Het weer is inderdaad niet zo best, maar de wind is nu even weg, dus ik ben 6 uur opgestaan (hoef niet naar kantoor vandaag vanwege en online training) en heb mijn voorgenomen rondje 15km gemaakt. Ik liep in het donker bij de dijk en hoorde ineens een hond achter me aan rennen, nu ben ik van nature niet bang, maar ik zag geen baas en kon ook niet zo goed zien wat voor hond het was := Hij was in ieder geval groot, want hij drukte zijn snuit tegen me aan ergens in mijn zij. Ik heb geroepen dat hij naar huis moet gaan en dat deed hij :j :D

Gisteren ook nog een rondje Patrick gedaan, vooral gericht op balans en bovenlichaam. Ben benieuwd naar de spierpijn morgen :')

Goof

Berichten: 29028
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:15

Veel plezier bij je nieuwe baan SV.
Lekker gelopen allemaal.

Ik ben bang dat ik voorlopig nog niet loop.... Ga in ieder geval eerst voor een mri en dan zie ik wel verder. Ik baal onwijs, kan mijn energie ook niet echt kwijt zo.

-Namiro-

Berichten: 1959
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:41

Beterschap voor de zieken!
Ai Goof, dat is balen.. is er onduidelijkheid wat er aan de hand is dat je een mri krijgt?
En een voorlopig alternatief voor hardlopen? Of lukt dat ook niet?

SV, veel plezier vandaag op je nieuwe job! :j Zal voorlopig ook wel energie vergen.. alle nieuwe indrukken en alles wat ‘anders’ is.

Nou respect Ninus! Om 6 uur al de dijk op.. en dan ook nog achtervolgt worden. Wel een brave hond!

Hier afgelopen dinsdag de eerste 10 kilometer gerend! *\%/*
Vond het toch wel een momentje. Haha
Ging erg lekker en toen we thuis kwamen stond de teller op 9,6 km. Toen hebben we nog maar een blokje eraan geplakt.
Gisteren een beetje last van mijn knie maar dat zet gelukkig niet door.
Ga nu toch maar eens een schoenmeting laten doen. Met deze afstanden mag dat van mezelf :o

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:41

Beterschap voor de zieken!
SV ik hoop dat je een goede eerste dag hebt gehad bij je nieuwe baan.
Namiro gefeliciteerd met je eerste 10k!!
Ninus lekker zo'n hond die je achtervolgt..... Gelukkig ging ie wel braaf naar huis daarna.

Hier is de zin om te lopen even afwezig en ik geef er maar wat aan toe. Werk is vrij druk en met het slechte weer heb ik s avonds ook helemaal geen zin meer om naar buiten te gaan....
Hopelijk kan ik morgen op tijd stoppen en dan even een rondje maken, zondag heb ik met een collega afgesproken om een run-walk-run kletsrondje te doen. Zij is nog in de opbouw na een blessure maar maakt mij niet uit, lekker rustig aan. We starten op een punt een kleine 4km van mijn huis, dus dan heb ik er in ieder geval al 8 in de benen heen en weer, wat we dan nog samen lopen is bonus.

Supervixen

Berichten: 12984
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 19:27

Ninus, hier bijna altijd heuvels in de trails. Soms heb ik er ook geen zin in, dan rij ik iets verder voor een wat plattere route.

Echt balen goof, hopelijk weet je snel wat er aan de hand is en hoe je er vanaf komt.

Namiro goed gedaan! Dat is zeker een momentje om bij stil te staan.

Kylan ook gezellig zo'n run walk run.

Vandaag een goede eerste dag gehad. In alle klassen wezen kijken, heeeel veel info en veeeel namen proberen te onthouden. Ik voelde me bij iedereen in de groepen welkom. Morgen start ik met groepjes begeleiden.

Aangezien ik in de avond niet kan lopen, dat gaat niet goed met de darmen na het eten, wordt het twee keer per week later eten om eerst na het werk te kunnen lopen. Bij deze baan wordt er iets minder flexibel omgegaan met de werktijden dan op mijn andere school. Dus dat zal wel even wennen zijn.

-Namiro-

Berichten: 1959
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:04

Dat is een fijne manier om wat kilometers te maken Kylan.. zonder druk en met gezelligheid.

Fijn dat je je welkom voelde SV. Dat is een goed begin.

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 12:56

Leuk vooruitzicht @Kylan, samen even een rustig rondje lopen.

@Goof, wat ruk zeg dat je zoveel last hebt. Hopelijk geeft de mri meer duidelijkheid. Kun je snel terecht?

Hier gisteren een training van 7km gedaan. En het ging echt verschrikkelijk :') ik had het ontzettend zwaar, mijn ademhaling/keel deed zeer, mijn benen leken wel beton en ik had instant spierpijn. Laatste herstelstukjes van de intervallen gewoon moeten wandelen omdat mijn benen te verzuurd waren. Gauw vergeten maar die run en op naar de volgende :j

Morgen hopelijk voldoende hersteld voor een rustige duurloop. Eventjes een beetje rust inbouwen en laag intensief aan het werk...

Supervixen

Berichten: 12984
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:14

Hopelijk kun je morgen genieten van een fijne duurloop, zonder gedoe met je spieren.
Misschien toch wat naweeën van het ziek zijn.

Hier net 7km gelopen met 9x150m sprint.
Ik moet mijn intervallen echt wat langer maken, maar ik vind korte echt leuk.

Morgen op pad met de stokken, duurloop met heuvels.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 09:01

Veel plezier SV! Leuk dat je met de stokken gaat trainen.
Ja herkenbaar die korte intervallen vind ik ook veel leuker dan die vermoeiende lange!

Musli, goed dat je vandaag een duurloop gaat doen, altijd wel fijn om zo de spierpijn uit de benen te lopen.
Hopelijk valt het mee!

Kylan, hoe was jou rondje gegaan?

Namiro, top zeg 10km!!!!!
Goed bezig hoor, ga zo door.

Vandaag gaan Suusje en ik meedoen met de midwinter marathon in Apeldoorn, we lopen de 10 EM, heb er zin in!

Supervixen

Berichten: 12984
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 09:14

Veel succes ieris!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:46

Veel plezier en succes aan de lopers in Apeldoorn vandaag!

Ik heb gewoon een volle week rust genomen en niet gelopen. Hopelijk krijg ik mijn energie niveaus tijdens de werkweek ook weer wat beter in balans voor wat meer regelmatige rondjes, al was deze week pauze ook wel even erg welkom. Vanmorgen weer op pad geweest met een collega. Het startpunt op 4km van mijn huis, dus ik was mooi warm toen ik aankwam. Het was heel gezellig en ging mooi, zij loopt nog in opbouw dus 3 minuten hardlopen dan 1 wandelen. Ik hobbelde gewoon lekker mee en lekker ouwehoeren onderweg. Met de kilometers van en naar het startpunt erbij heb ik 18km afgelegd, daarvan zal ongeveer 15 hardlopen zijn geweest. Lang geleden dat ik die afstand gedaan had maar het ging eigenlijk vanzelf :)

Goof

Berichten: 29028
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:47

Veel succes en plezier vandaag!

Puera

Berichten: 8131
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:03

Veel plezier vandaag, Ieris en Suusje!

Welkom LMM! Heb je dit weekend nog een keuze kunnen maken qua loopjes? Of bedoelde je dat je nog niet op de gewenste afstand zit?

Namiro heeft de 10 km aangetikt. Superrr!
Dan heb je zeker een paar nieuwe schoenen verdiend. Goede schoenen zijn nooit een verkeerde investering.

Balen Goof. Heb je al een afspraak voor een MRI staan? Is de pijn nog wat te handelen?

Kylan, soms is een pauze helemaal niet verkeerd. Fijn dat je zo lekker gelopen hebt.

Lekker gelopen met de stokken, SV? Veel hoogtemeters gepakt?

Heb je vandaag nog lekker kunnen lopen, Musli?

Ik had gisteren wat boodschapjes in de stad en onderweg naar huis bedacht ik me dat ik wel even kon lopen want het was heerlijk weer! Bijna windstil en het zonnetje erbij.
Mijn partner had geen zin om te lopen maar wilde wel even mee op de fiets. Dus samen lekker even in beweging geweest, heerlijk!

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:40

Gisteren was het echt fantastisch qua weer! Ik had andere plannen en heb vooral veel gewandeld. Vanochtend de windkracht 6 ^) getrotseerd en 25km gedaan samen. Was zwaar, maar lekker :j Tijd viel me ook mee, dus goede training. Nu op naar een achterlijk drukke week en dan op naar NY!

Veel plezier Ieris en Suusje! En SV met de stokken :))

Super balen Goof :(:)

Balans komt wel weer Kylan, helpt vaak ook wanneer de dagen weer wat langer worden!

Lekker even samen op pad Puera!

Goed gedaan Namiro! Mooie mijlpaal :))

Stom dat het verschrikkelijk ging MuSli, hoort er helaas bij en achteraf kan ik er altijd wel om lachen. Ik ben ook een echte dramaqueen als het niet goed gaat := :D

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:00

Ik heb gelopen vandaag @Puera, maar of het goed was :') ik had nog steeds benen van beton en die flinke wind hielp daar echt totaal niet aan mee. Maar, in totaal wel 11km gelopen op niet al te gek tempo..

Goed bezig @Ninus, knap hoor met dit weer die 25 kilometer afleggen :j ik was na 11km echt op. Was blij dat ik thuis was. Toch naweeën van het ziek zijn en de antibiotica denk ik. Hopelijk gaat het hier ook gauw weer wat makkelijker :)