AD(H)D, lotgenoten & tips?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whizz
Berichten: 1077
Geregistreerd: 24-06-07

Re: AD(H)D, lotgenoten & tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:49

Ik ben bezig met een zoektocht naar medicatie die kan helpen, de lto3 hou ik in gedachten. Van de methylfenidaat knapte ik niet echt op, nu gestart met dexamfetamine. Ik hoop dat het de chaos vermindert en dat ik wat meer overzicht krijg…

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: AD(H)D, lotgenoten & tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:55

Ik zit momenteel aan 60 mg (3 maal daags 20mg) Rilatine, en ik werd er heel onrustig van - niet direct de indruk dat ik mij beter kan concentreren dus ik bel vanmiddag eens met de psychiater :=

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:47

Hoi Bökkers,

Ik loop momenteel bij de psycholoog en die neigt steeds naar ADD bij mij, diagnose is nog niet gedaan. Ik was dus eens benieuwd of mijn 'hersenen' herkenbaar zijn ten opzichte van andere personen/ervaringen.

De puzzelstukjes die nu stilaan zichtbaar worden zijn als volgt:
Ik merk dat mijn hoofd altijd op volle toeren draait. Als ik iets wil doen, moet en zal en wil ik het af hebben. Ongeacht wat.

Zeg ik in mn hoofd "ik moet stofzuigen want er ligt wat zand". Dan denkt mn hoofd "stofzuigen, dweilen, afstoffen,..." De hele mikmak. In de praktijk uit zich dat andersom, en laat ik de stofzuiger staan want ik krijg dat toch niet allemaal gedaan, kost veel te veel tijd/energie/...

Als de was blijft liggen die opgevouwen moet worden, komt dat door gevolg dat ik dan denk: opvouwen, kast opnieuw sorteren, kleren uitzoeken wat oud is ofzo,.. . Uiteindelijk als het dan toch gelukt is om te vouwen, stomp ik het gewoon zo de kast in als gevolg.

Op het werk uit zich het dat ik een taak krijg, ik wil dat af hebben inclusief alle neven taken. Maar ook weer niet realistisch, dus ook weer mn lichaam zegt dus "nope, gaan we niet doen" en zoek ik de lakse/korte weg.

Ik wil van 0% zo snel mogelijk naar 100% wat nooit kan, en uiteindelijk raffel ik het af en camoufleer ik het tot 100%.

Mn hoofd wil het graag netjes en strak en opgeruimd etc etc
En mn lichaam zegt "doei" :evaw: lukt toch niet dus doen we het ook niet.