Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:21

SV, dat zou kunnen inderdaad!
Fijn om te horen dat het ietsje beter gaat met je voet. Hopelijk gaat je test rondje goed.

Edi, goed bezig hoor! Klinkt als een fijne training die van zaterdag.
En succes met je loopje vanmiddag!

Ik heb mezelf vandaag ingeschreven voor de devil's trail in Nijmegen, het is pas in oktober, maar vandaag is de inschrijving geopend en krijg je vroegboek korting en gratis medaille.
Zijn er nog meer mensen hier die misschien ook mee willen doen?
Hier kan je inschrijven:
https://devilstrail.nl/

Supervixen

Berichten: 12987
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:38

De devils trail zijn altijd leuke loopjes en goed georganiseerd. Heb er wel een paar van gelopen.
Dat is een pittige in Nijmegen met veel hoogtemeters.
Ik wil misschien nog de 7 heuvelentrail doen. Vorig jaar de marathonafstand gedaan met 1000 hoogtemeters in de stromende regen.
Zou leuk zijn om hem droog te lopen :+ .

Edi ik ben niet meer naar de huisarts geweest. Kan altijd nog als het niet over gaat.

XxLMMxX
Berichten: 3130
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:39

ieris schreef:
SV, dat zou kunnen inderdaad!
Fijn om te horen dat het ietsje beter gaat met je voet. Hopelijk gaat je test rondje goed.

Edi, goed bezig hoor! Klinkt als een fijne training die van zaterdag.
En succes met je loopje vanmiddag!

Ik heb mezelf vandaag ingeschreven voor de devil's trail in Nijmegen, het is pas in oktober, maar vandaag is de inschrijving geopend en krijg je vroegboek korting en gratis medaille.
Zijn er nog meer mensen hier die misschien ook mee willen doen?
Hier kan je inschrijven:
https://devilstrail.nl/


Welke afstand ga je doen?
Ik denk aan 22, maar dan moet ik wel heel hard gaan trainen de komende maanden….

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:08

Klinkt leuk SV, ben benieuwd naar de devil's trail!
Leuk dat je de 7 heuvelentrail ook weer gaat lopen, ik en mijn moeder willen hem dit jaar ook meedoen, maar niet de 42km hoor!
Ja dat zou mooi zijn als het droog blijft, en geen hittegolf!

LMM, ik ga de 22km doen, vind de 11 net wat te kort, en de 28 lijkt me nog iets te veel van het goede!

Supervixen

Berichten: 12987
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:17

Ik weet het nog niet zeker hoor, sta al voor het een en ander ingeschreven.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:28

Ik ga eens in de agenda kijken Ieris, heb ons gisteren ingeschreven voor de Devil's Trail op Schiermonikoog in november (30km). Ik vrees dat het wel wat veel wordt en om nou voor een kortere afstand af te reizen is ook weer zo wat :+ Maar wie weet!

Tiggs

Berichten: 7547
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:28

Leuk dat jij ook nog aan het opbouwen bent EedihcrO!
Voor vanavond staat er bij mij 5-6-5 gepland, ben benieuwd :)

Mijn doel is trouwens de 10 mijl op de Dam tot Dam.

Supervixen

Berichten: 12987
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:52

Voor het avondeten een rondje van 6km gedaan om mijn voet te testen. Ik ben voorzichtig positief. Ik voel het echt nog wel, maar niet extreem. Flink gekoeld daarna.
Morgen een trailtje met een vriendin die erg langzaam en niet zo ver loopt, even kijken hoe dat gaat.

Mooi doel Tiggs.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:04

Goedemorgen :wave:

Vakantie betekent hier minder op de laptop en zie dat jullie lekker druk geweest zijn.

SV; wat fijn dat je voet weer de goede kant op gaat. Veel plezier vandaag met je trail loopje en hopelijk houd je voet het goed.

Leuk doel Tiggs, heb gehoord dat de sfeer daar erg leuk is. Hoe ging je training gisteren?

Ninus, jij/jullie hebben ook leuke activiteiten op de planning zo te zien.

Zo leuk Ieris dat je dit samen met je moeder kan doen. Die devilstrail klinkt ook erg gaaf! Ga eens kijken of ik me ook ga inschrijven.

Eedihrco, lekker gelopen gisteren? 6,5 is al een mooie afstand, lekker bezig hoor!

Imay1990, heb je nog gave foto's om ons jaloers te maken? Toch mooi dat er altijd verschil in tijden zit he. Ik loop meestal minder dan degene met wie ik loop, zo typisch.

Heerlijk op wintersport Lisitano. Geniet ervan!


Afgelopen zaterdag de jutbergtrail gelopen. Had het best zwaar op sommige stukjes maar kon lekker blijven lopen, totdat ik op een punt was dat ik dacht ik wandel nog sneller dan dat ik nu "hardloop" dus toch gaan wandelen. Had doel om binnen 1,5 uur te finishen en dat heb ik gered, achteraf spijt dat ik ben gaan wandelen. Leuke sfeer daar, zeker voor herhaling vatbaar.

Ik zou eigenlijk dit weekend de avond/nachttraining van de RR hebben. Helaas is deze afgelast. Vriend van mij loopt de vestingsloop in Gorinchem en nu heb ik mij ook ingeschreven voor de HM :Y) Dat zal mijn eerste keer worden, twijfel slaat al toe maar ik ga voor de ervaring. Ik zou eerst met Ieris de HM tijdens de lenteloop in Eerbeek lopen, die niet meer doorgaat. Alternatieven op de korte termijn waren beperkt dus dan maar nu. Deze week stonden er niet veel loopjes op het programma, alle energie voor zondag bewaren }:0

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:22

Fijn dat het voorzichtig beter lijkt SV! Hoop dat het (rustig) trailen vandaag goed gaat :j

Spannend Suusje, maar dat gaat gewoon echt lukken hoor :j Als je de 15 in zo'n tijd kunt lopen dan is de 21(,1) echt geen probleem is mijn eigen ervaring. Leuk hoor *\o/*

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:23

Ik heb me gisteren ingeschreven voor de Hollands Duin trail op 11 maart.
20 km met waarschijnlijk veel zand :') duinen, bos en strand rondom Noordwijk.
Als er iemand zin heeft om aan te sluiten? Wees welkom...

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:24

Ik heb heel veel foto's, even snel een selecie geupload...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12987
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:34

Dat ziet er goed uit zeg!

Hoe lang ben je nog daar?

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:32

Supervixen schreef:
Dat ziet er goed uit zeg!

Hoe lang ben je nog daar?


Maandag om 21:30 vertrekt mijn vlucht uit Sydney, 26½ uur later met de klok weer 10 uur terug geschoven land ik als het goed is dinsdag 7 maart rond 14:00 weer op Schiphol. Ik wil nog even niet weten wat het weer dan is...

Supervixen

Berichten: 12987
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:17

Nog even genieten dan!

Vanmorgen een half uur kracht gedaan, om half 12 moest ik bij de tandarts zijn en daarna het bos in gegaan voor een trailtje.
Mijn vriendin kon helaas niet, dus ik ging alleen. Na 14km begon mijn voet wat te zeuren, dus ik heb eens een keer geluisterd en het daarbij gelaten. Thuis nog even gekoeld.

Uit de wind in de zon was het heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 19:24

Heerlijke plaatjes weer @SV. En fijn dat je toch alweer 14km hebt kunnen doen. Hopelijk zorgt het niet voor een vervelende voet...

Hier vanmiddag ook een rondje kunnen doen in het zonnetje. 5km (meer tijd had ik echt niet). 2km rustig, km snel, 2km rustig. Was lekker :D

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:04

Geniet er nog maar even van IMAY! Wat een mooie foto's, jaloers!

En wat fijn SV! Prachtige foto's weer en goed dat je op tijd bent gestopt :j

En lekker MuSLi! Het was ook echt fantastisch weer gisteren :j

Ik ga morgen weer lopen, gisteren was het weer tijd voor een rondje personal training en daarna had ik nog paardrijles, was even puzzelen met werk en eten, maar het is gelukt! Vandaag naar kantoor en morgen ben ik lekker vrij, ik moet even bijtanken van de afgelopen 2 weken, dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik hoop op mooi weer, dan ga ik mijn intervaltraining ergens op een andere mooie locatie doen :j

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:04

Wat verstaan jullie onder een trail? Is dat gewoon off road? Die Devils trail ziet er leuk uit, maar is een stapje teveel nog :P
Voor woensdag 12 april zijn wij met het start to run clubje ingeschreven voor de leemputtenloop. 2,5 km. Dat zou tegen dan te doen moeten zijn.

Suusje, Goed van je loop ook. En toch binnen je doeltijd gered. Knap!

Musli, Klinkt zwaar die loop. Maar volgens mij train jij daar ook veel voor toch?

Imay, prachtige foto's! Geniet er nog even lekker van.

Supervixen, fijn dat het weer beter gaat met je voet. Hopelijk blijft dat zo en gaat het niet te snel weer zoveel pijn doen. En hoe maak je die foto? Zet je de telefoon dan op zelfontspanner en loop je dan even heen en weer?

Ninus, geen idee hoe het bij jou is, maar hier volop zon. Ik ga straks ook nog even mijn schoenen aan doen.

Afgelopen dinsdag ook heel fijn kunnen lopen. 3-4-2-3-4. En zelfs de 4 minuten gingen prima. Ik heb maar heel even in mijn piekhartslag gelopen. Schema van vandaag is wat simpeler weer, dus dat zal zaterdag wel even aanpoten worden dan.

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:10

@EedihcrO, ik train eigenlijk nergens voor. Ik loop twee keer per week, waarbij één vaak een kortere sessie is met wat snelheidswisselingen en één een langere duurloop. Die van de 11e wordt dus mijn langere duurloop :')

Supervixen

Berichten: 12987
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:58

Eedichro trail is off road inderdaad. Liefst smalle paadjes (single tracks) en trailrunners houden vaak van moeilijker terrein (zand, modder, stenen, boomwortels, enz) met hoogtemeters.

Ik maak de foto's met een app, inderdaad met de zelfontspanner en dan maakt hij er een boel achter elkaar.

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:44

Dank je wel voor je antwoord weer SV. Leuk om te lezen. En welke app gebruik je. Ziet er echt tof uit.

Ik wil zo lopen, maar tis moest fris. Twijfel of ik dan naar het bos kan fietsen. Op de fiets in mijn loopkleding vind ik te fris namelijk. Anders gewoon hier warming up en door de wijken lopen.

Supervixen

Berichten: 12987
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:48

Ik gebruik de app: open camera.

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:41

Dank je. Die kent de iPhone niet helaas. Maar zal eens zoeken.

Vandaag toch in het dorp gelopen. Over de dijk was het met de wind best fris. Het moest voor mijn gevoel ook uit mijn tenen komen. Maar ik heb korter hardgelopen en een langere afstand behaald, dus wel sneller gelopen. Toch weer een klein trots momentje :D

Puera

Berichten: 8131
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:45

Goed gedaan, Orchidee! *\o/* (typt toch wat makkelijker :P)

Wat bijzonder dat jullie die krater in het bos tegen kwamen, Ieris. Kan inderdaad wel iets van de de Tweede Wereldoorlog zijn. Nog gefeliciteerd met je moeder!
Gaaf dat je de Devil's trail gaat lopen!

Een mooi doel, Tiggs! De Dam tot Damloop schijnt een hele mooie te zijn.

Lekker vakantie, Suusje! Groot gelijk dat de laptop uit blijft. Mooie tijd met de Jutbergtrail!
Ga je komend weekend die Vestingloop doen?

Leuk, Musli! Ik ga naar Drenthe te trailen op die datum.

Wat prachtige foto's, IMAY! Geniet er nog van.

Met dat zonnetje erbij is het heerlijk inderdaad. Mooie foto's, SV.

Weer lekker afgemat door Patrick, Ninus?

Dinsdagavond weer met de loopgroep getraind, op advies van de fysio wat rustig aan gedaan. Viel me niet tegen maar voelde de plek nog wel aardig waar ik geprikt was. Aan het einde van de middag ga ik onze auto naar de garage brengen en lopend naar huis. Ben heel benieuwd hoe het aan gaat voelen.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:47

Imay, gaaf hoor, geniet er nog maar even van!

SV, wat fijn dat je weer 14km hebt kunnen lopen, goed dat je rustig aan gedaan hebt!
Hopelijk zo weer wat meer kilometers zonder pijn in je voet, mooie foto's weer!

Musli, fijn dat je lekker gelopen hebt, kort maar krachtig!

Ninus, fijn dat je morgen een vrije dag hebt, is ook niet niks wat er allemaal op je pad is gekomen.
Hoe is het met de stippel, is ie al goed gewend?
Lekker dat je ook nog tijd had om even paard te rijden!

Eredicro goed bezig! Leuk dat het opbouwen lekker gaat! Mag je zeker trots op zijn, en het was inderdaad erg fris, wel een lekker zonnetje gelukkig.

Suusje, heel veel succes zondag, gaat zeker goed komen!

Ik wilde vandaag weer de bron zoeken die ik vorige keer ondekt had, maar kon hem niet meer terug vinden helaas.
Kreeg na 12km ook last van mijn knie, had er vorige week met een volle kruiwagen tegenaan gestoten, die de mestbult niet op wilde, toen kwam er een behoorlijke plek op.
Nu maar even rustig aan doen.