Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:06

Lekker bezig *\o/* !

Pallatin

Berichten: 2537
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:06

Ryder schreef:
Wat slim om venkel en aubergine te grillen! Zijn dat pistachenootjes er overheen?

Esther fijn dat je weer kunt fietsen!

Was je etentje lekker gisteravond Pallatin?

Ik ben weer aan het wandelen en hoop over een week of 2 weer te kunnen paardrijden. Mijn man rijdt ons paard nu 5x per week in het bos en ik wil ook! :D Qua eten moet ik weer even opletten, wij hebben ook net iets teveel etentjes en borrels gehad met vrienden, ik moet mijn standaard 1550 kcal menu (waarmee ik ben afgevallen) weer even gaan toepassen...


Wat een fijn vooruitzicht Ryder dat je over 2 weken weer te paard kunt!
Etentje was heerlijk en heel gezellig, het was een shared dining idee, dus we hadden carpaccio met truffel en veldsla, coquilles met bietjes, een gerecht van gegrilde knol en een flat iron steak met salsa verde. Ik denk dat het qua calorieën allemaal wel mee viel.... behalve dan het glas wijn, de frietjes en de appeltaart als toetje.... :') :D Nu ik dit getypt heb ga ik maar snel even een stukje fietsen...eind middag wil ik nog even in de bak klooien met paardlief en als ik verder netjes eet vandaag valt de schade hopelijk mee. Wat zijn jullie plannen vandaag dames?

Roosch

Berichten: 36754
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:23

Iedereen lekker aan het genieten en toch sporten zie ik. Top!!

Lekker vooruitzicht Ryder, weer rijden! Fijn!!

Wij zijn ook wezen uit eten maar het was absoluut mijn keuken niet. Dan komt zo een vent die veel kan eten mooi van pas. :Y) bij de volgende kroeg dus maar een paar bitterballen voor mezelf besteld. Bleek dat er toch een limiet aan de kerel zat, ik mocht ze allemaal zelf hebben. :)) Gelukkig kon dat per bitterbal besteld worden, goed concept vind ik dat!

Afbeelding


Ik heb in het weekend twee rustdagen, ik neem het er ook mooi van. :))
Vanavond gaan we gourmetten. Ik had nog veel eenpersoonsporties vlees ingevroren en dat is niet zo handig nu dus dat maken we even allemaal op. Goed doel. :j

gaucho

Berichten: 9591
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:04

Klinkt goed Roosch :j

CrossFit was pittig :') Pony had pepers gegeten ofzo, had er mijn handen vol aan dus ik crash nu voorlopig op de launchset. Met een gezonde versie van ijs.
Afbeelding

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:15

Was het crossfit voor jou of voor Ace? En wooow wat voor ijs is dat?

Gourmet ze, Roos!!

Oehh je menu klinkt goed Pallatin!

Die 2 weken is een gokje he, ik hoop vooral dat ik dan weer kan rijden. Boksen doe ik pas weer als paardrijden goed gaat.

gaucho

Berichten: 9591
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:53

Eerst CrossFit voor mij, en Ace heeft zich zeker net zo ingespannen.

Ijs is bevroren banaan, diepvries bosvruchten, amandeldrink en eiwitpoeder in de blender.

MuSLi

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:18

Hier vanochtend al vroeg met de kleine man in de kar een rondje hardgelopen, alhoewel bijna 6km. Dus flinke ronde ;)

Afbeelding

Vanmiddag had ik een babyshower. Dus in plaats van lunch daar allerlei lekkers naar binnen geschoven :P vanavond gewoon netjes aardappelen, vlees en groenten gegeten. Dus de balans is weer helemaal prima :D

@Ryder zou fijn zijn als je binnenkort weer lekker op kunt stappen :)

@Roosch, bitterballen per stuk kunnen bestellen is echt een heel goed concept inderdaad. Dan zit je tenminste niet tegen heug en meug te eten, omdat het zonde is om weg te gooien...

@Gaucho, het eten ziet er allemaal weer keurig netjes verzorgd en smaakvol uit. Gaat volgens mij wel een hoop tijd in zitten, maar fijn dat het werkt op deze manier!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:46

Zou fijn zijn als je weer kan rijden over 2 weken Ryder!

gaucho, jouw eten ziet er altijd goed uit! Lekkerr!

En ik lees diverse mensen die lekker aan het sporten zijn. Goed bezig!

Hier gaat ie ook nog steeds lekker. Zit momenteel onder de 80 kilo (78,8) en dat betekent dat ik al ruim 16 kilo kwijt ben *\o/*.

Had dit weekend wel even twee mensen die mij de grond in wilde trappen (mensen gerelateerd aan mijn ex). Kreeg toen ze een avond bij hem waren berichten dat ze niet konden zien dat ik was afgevallen en ik nog steeds een dik varken ben :+ Ik had namelijk nog steeds een dikke reet. En dat klopt, mijn lichaamsbouw en rondingen verdwijnen echt niet _O-

Note: een daarvan heeft zelf recentelijk een maagverkleining gehad >;) like, hou je mond.

gaucho

Berichten: 9591
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:13

Vandaag wordt niet zo'n goede dag qua calorieën := na de Lunch vloog er zo maar een mini bounty in.
En 1 van onze directeuren is jarig en trakteerde op onder andere citroen-meringue taart van een hele goede bakker, te lekker om te laten liggen. En vanavond nog uit eten :')

Ach ja, ik geniet er maar volop van. Morgen weer door, en ik had gisteren al wat reserve opgebouwd.

Pallatin

Berichten: 2537
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:44

Dat ijs ziet er heerlijk uit Gaucho....en vandaag idd gewoon lekker genieten en dan morgen weer een dag...
@ Musli: ik heb dat ‘probleem’ nou nooit: bitterballen eten tegen heug en meug.... :D en dat terwijl ik ze als kind heel vies vond... :+
Mooi rondje zo zeg van 5 km! Echt knap!
Ik heb weer 2 enorm drukke werkdagen gehad, ik zit dan om 06.30 al op de fiets en heb dan om 09.00 gewoon alweer een knorrende maag....en dan om 17.00 weer gierende trek en dan moet ik nog naar huis.... :') Hoe gaan jullie hier mee om? Maar verder gaat het wel prima, ik ga morgen weer even wegen en meten, maar het gaat denk ik wel weer de goede kant op gaat

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:53

Ryder schreef:
*stoft calorieën-tellen-app af...

:+


Die is echt zo gemeen. Al stel je m in op een beperkt gewichtsverlies per week dan nog kun je amper twee happen eten en je hebt je maximale dosis wel binnen.

Of je moet intensief gaan sporten, brrrr.

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:42

Welkom Arabesk, moet je ook veel afvallen?

Ik denk overigens dat je je niet moet laten leiden door het aantal kcal dat zo’n app aangeeft. Mijne corrigeert nav mijn Fitbit hoeveel kcal ik mag hebben. Nu loop ik meestal 12.000-15.000 stappen per dag, gisteren heb ik bijv. 2500 kcal verbruikt. Ik zet in mijn app dat ik een standaard tekort wil van 400 kcal per dag (ongeveer 1600) dan gaat ie corrigeren dat ik 2100 kcal mag eten. Doe ik trouwens niet, want dan kom ik aan.

purny

Berichten: 27617
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:01

Pallatin schreef:
Dat ijs ziet er heerlijk uit Gaucho....en vandaag idd gewoon lekker genieten en dan morgen weer een dag...
@ Musli: ik heb dat ‘probleem’ nou nooit: bitterballen eten tegen heug en meug.... :D en dat terwijl ik ze als kind heel vies vond... :+
Mooi rondje zo zeg van 5 km! Echt knap!
Ik heb weer 2 enorm drukke werkdagen gehad, ik zit dan om 06.30 al op de fiets en heb dan om 09.00 gewoon alweer een knorrende maag....en dan om 17.00 weer gierende trek en dan moet ik nog naar huis.... :') Hoe gaan jullie hier mee om? Maar verder gaat het wel prima, ik ga morgen weer even wegen en meten, maar het gaat denk ik wel weer de goede kant op gaat

Ik begin om 7 uur. Eerst 250 ml yoghurt met framboos (pur natur)
Dan om een uurtje of 8 een milkbreak(alleen ligt ie vandaag nog op mijn kast, niet zo handig)
om 9.30 2 boterhammen(kh beperkt).
rond 11 uur een fruitbakje of een paprika en om 12 uur lunch.

Mijn coach gaf aan dat buikvet verliezen belangrijker was dan de weegschaal. Als je buikvet verliest gaat het goed

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:29

Ik leef ook nog *\o/* !

Welkom arabesk :).
Ik tel niet echt kcal. Ik let wel op, maar ik voer ze niet in. Ik merkte dat ik er echt een obsessie door kreeg.

Ik dacht dus dat ik wel aan zou komen omdat ik niet kon sporten/bewegen, maar dat viel me echt mee!
Kan ook weer wat fietsen, dus dat is heerlijk. Wandelen kleine stukjes, wil mn voet niet te veel overbelasten natuurlijk :).

purny

Berichten: 27617
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:31

Es_ther schreef:
Ik leef ook nog *\o/* !

Welkom arabesk :).
Ik tel niet echt kcal. Ik let wel op, maar ik voer ze niet in. Ik merkte dat ik er echt een obsessie door kreeg.

Ik dacht dus dat ik wel aan zou komen omdat ik niet kon sporten/bewegen, maar dat viel me echt mee!
Kan ook weer wat fietsen, dus dat is heerlijk. Wandelen kleine stukjes, wil mn voet niet te veel overbelasten natuurlijk :).

Mijn achterste doet pijn van al het fietsen deze week... :')

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:34

_O-

Ik heb een gelhoesje gekocht voor m’n bips, maar moet echt eelt kweken op m’n bips denk ik _O-

IMAY1990

Berichten: 1906
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:04

Het magische woord is hier "Fietsbroek"

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:16

Ik kom hier ook even binnenvallen :D
Ik moet ongeveer 25 kilo kwijt. Door een combinatie van medicatie en verkeerde dingen eten ben ik de laatste jaren flink aangekomen. Maandag weer gestart met de boeken van Project Gezond. Ik heb eerder een boek gevolgd, dat ging super, toen dacht ik dat ik het zelf wel kon, niet dus...

Ik ben bijna een maand geleden bevallen van mijn eerste kindje, dus echt fanatiek sporten mag ik nog niet, maar ben wel langzaam het wandelen weer aan het opbouwen. Voor mijn zwangerschap wandelde ik dagelijks tussen de 5 en 8 km, en dan 1 a 2 keer per week een langere tocht van tussen de 15 en 20 km. Het is toch wel mijn bedoeling dat ik dat straks weer kan.

Pallatin

Berichten: 2537
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:20

Pffff herkenbaar: bij mij zit het vet niet op de goede plekken: ik rijd mezelf regelmatig open op m’n bil met paardrijden als ik een dressuurtraining doe met veel doorzitten en galopoefeningen....gister met zo’n plekje en jurkje op de fiets....deed best zeer... :')
Fijn dat je weer wat kunt bewegen Esther, en idd rustig opbouwen anders heb je straks misschien toch weer last.
Enne Detroit; wat een supergoed resultaat zeg! Knap hoor!!
Ik doe niet aan calorieën tellen Arabesk, ik kwam daar van aan, ik denk echt dat die verbranding die zo’n app aangeeft niet accuraat is en het werd voor mij ook een obsessie. Ik wil niet constant bezig zijn tellen en eten..
@ Purny, thanks voor de tips...als ik het zo lees eet ik veels te weinig... :+ ik eet ‘s ochtends 06.00 1 boterham en 1 beschuitje. Ik probeer het volgende eetmoment uit te stellen tot 10.00 en neem dan een stuk fruit of idd snoeptomaatjes oid. En dan heb ik als lunch 4 volkoren boterhammen. Ik heb gister tussen de lunch en het avondeten niks gegeten want we hadden niks meer in huis en op het werk hebben ze alleen een snoepautomaat. Zo maar even fruit en tussendoortjes inslaan.
Weegschaal werkte goed mee vanmorgen: zat op 72,2 kg en volgens de centimeter is die 1cm ook weer verdwenen, dus nu weer zo doorgaan. Wat betreft buikvet: hoe vervelend ik het ‘s ochtends ook telkens vind om te doen, ik heb het idee dat die buikspieroefeningen in combi met het gezonde eten het meest doen bij mij qua buikomvang. Ik had gister voor het eerst sinds mensenheugenis een jurkje aan en was verbaasd hoe plat m’n buik was voor mijn doen....ik heb zelfs m’n speciale jurkenonderbroek links laten liggen :D

Edit: welkom Ouwe! Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! En ik kijk ook graag op de site van Project Gezond, fijne en erg lekkere recepten
Laatst bijgewerkt door Pallatin op 09-06-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27617
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:21

Es_ther schreef:
_O-

Ik heb een gelhoesje gekocht voor m’n bips, maar moet echt eelt kweken op m’n bips denk ik _O-


Bij mij zit het vet dan op de verkeerde plaats :D

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:23

Welkom Ouwe! Gefeliciteerd met de kleine *\o/* !

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:33

Thanks! Jullie zijn allemaal lekker bezig zie ik!

Ik volg momenteel echt de weekmenu's, samen met mijn man. Hij de 2100, ik de 1800. Gaat prima, zo goed vol te houden omdat je echt veel mag hebben. En ik vind het ideaal dat ik zelf niet meer hoef na te denken over wat ik wanneer ga eten.

purny

Berichten: 27617
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:40

Welkom ouwe!

Bij mij zit de paprika er al weer in. Vandaag een low carb dagje. Alleen in de avond wraps met tonijn en sla, en twee broodjes gegeten. Voor de rest alleen een maaltijdsalade en een fruitsalade straks nog

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:51

Klinkt lekker purny :D !

Ik ga zo in de pauze met een omweg naar de supermarkt fietsen. Even bewegen en ook m’n melkflessen laten kleuren :')

gaucho

Berichten: 9591
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:00

Hier nog ff aan het compenseren voor gisteren. Extra beweging zit er niet in, gisteren covid vaccinatie gehad en behoorlijk moe daarvan, en kan mijn arm nauwelijks optillen.