Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5332
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:03

Ik begrijp dat ook niet hoor.
Begrijp ook niet dat mensen dit allemaal geloven.

besita
Berichten: 6814
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:46

Cer schreef:
besita schreef:


Die speler heeft wel corona gehad
Misschoen iets om over na te denken :)*

Is daar een bron van?

Was misschien iets te voorbarig
Zoon is kiné maar ook de grootste voetbalfanaat en die ging toen het gebeurde meteen opzoeken

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:53

Mooie voor in dit topic… krijg dit in de bus… kan hier gewoon boos om worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:08

Ze proberen van alles.

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:16

Waarom zouden mensen zoveel moeite doen om een ander ervan te weerhouden? Hebben zij toch geen last van als wij dood neer vallen?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:04

Pff, vooral de tekst er onder: "de text (?) in deze flyer valt onder de vrijheid van meningsuiting... 8)7

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:07

En de 'informatieve bronnen'... rijksoverheid.nl en verder allemaal wappiesites 8)7 8)7

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:14

Als zij t logo van de Rijksoverheid gebruiken, plegen ze dan geen valsheid in geschriften?

mysa

Berichten: 10549
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:21

Zo zeg, dat is wel echt lef hebben, dat neplogo.
Hoop dat ze er flink gelazer mee krijgen!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:10

Het lijken wel Jehova's, stelletje sneuneuzen

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:28

Bij de eerste blik op het tweede plaatje dacht ik dat het wat anders was dan zijn hand wat daar in het midden hing en ik vond het al een erg dappere manier om aandacht te trekken voor zo'n lijst van idioterie. :+



Ik zou er als ik de drukker was m'n bedrijfsnaam niet op willen hebben. Lijkt me eerder anti-reclame.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:41

Jeetje wat walgelijk die folder. :r Die bronnen er ook bij inderdaad :roll: Ik hoop dat ze een fikse boete krijgen voor het misbruiken van het logo van de Rijksoverheid.

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:44

julius_juut schreef:
Bij de eerste blik op het tweede plaatje dacht ik dat het wat anders was dan zijn hand wat daar in het midden hing en ik vond het al een erg dappere manier om aandacht te trekken voor zo'n lijst van idioterie. :+



Ik zou er als ik de drukker was m'n bedrijfsnaam niet op willen hebben. Lijkt me eerder anti-reclame.


Behalve als je als drukker ook een wap van de molenwiek hebt gehad.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:16

En zichzelf meteen schijnheilig indekken "deze tekst valt onder vrijheid van meningsuiting" ... echt... in andere landen zouden ze opgejaagd en opgepakt worden voor dit soort opruiende teksten.. vuile onruststokers op zoek naar 15minutes of fame dat het zijn... ik heb er echt geen goed woord voor over..wat een laffe lui zeg.. :n

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:28

Die folder, wat een amateuristisch prutswerk zeg, kun je toch niet serieus nemen ook :')
Goed onderbouwd ook..

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:25

Het valt me nog mee dat het logo van facebook er niet bij staat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:26

Earth schreef:
Het valt me nog mee dat het logo van facebook er niet bij staat :')


Vind dat echt een gemis :))

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:46

Die folder… Ze durven wel zeg.

Even een vraag: hoe betrouwbaar zijn artikelen in HPdetijd?

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:09

AmyII schreef:
Die folder… Ze durven wel zeg.

Even een vraag: hoe betrouwbaar zijn artikelen in HPdetijd?


Redelijk, al is dat een opinieblad he, daar wordt vaak een eigen politieke mening of inzicht in verkondigt. Dit hoeft niet perse waar te zijn.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:15

AmyII schreef:
Die folder… Ze durven wel zeg.

Even een vraag: hoe betrouwbaar zijn artikelen in HPdetijd?

Je doelt waarschijnlijk het artikel van Carla Peters , ze heeft een aantal punten die goed zijn, echter, haar visie dat je je immuunsysteem beter kunt opkrikken om zo Corona te verslaan , tja daar kun je flink over debatteren. Want ze is blijkbaar al vanaf het begin tegen alle maatregelen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:16

Dank voor je reactie!

Een kennis van me deelde dit artikel https://www.hpdetijd.nl/2021-06-13/waarom-de-mondkapjesplicht-per-direct-afgeschaft-moet-worden/?fbclid=IwAR1X7NXreetzoXdLPuXDMWQ_ouK8u5LdVWqyA9HlnTuSayZWXGuM8dKkdF4 en eigenlijk ben ik afgehaakt zodra ze claimden dat mondkapjes kankerverwekkende stoffen zouden bevatten en ik weet nu niet zo goed wat ik ermee moet eigenlijk. Met het milieuvervuilende deel ben ik het wel eens nl. Zal ik het alsnog lezen en het in mijn achterhoofd houden of kan ik het langs me af laten glijden…

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:25

Nog afgezien of de claim op deze manier terrecht is: er zijn inderdaad veel CE gemarkeerde masker batches gevonden die op geen enkele manier aan welke voorwaarden dan ook voldeden.
Er zijn enkele batches gevonden die schadelijke schimmels bevatte.
Er zijn ook stoffen maskers (community masks) teruggeroepen geweest vanwege zware metalen.
Echter was dat maar een klein deel van de problemen.
Het grootste deel werd afgekeurd omdat ze domweg niet de beloofde bescherming boden. De claim in het artikel is dus overtrokken.

Hoe dan ook heeft dat „gevaar“ NIETS te maken met het principe goedgekeurd masker maar met slinkse oplichtingspraktijken. Het is zeker niet zo dat maskers per definitie een gevaar zijn of zo.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:27

Er zijn inderdaad mondkapjes op de markt geweest waar bepaalde stoffen inzaten die er niet hoorden. In Nederland word getest voor kapjes op de markt komen maar wanneer je ze zelf bij bvb Alibaba besteld weet je het niet. Ik vind het artikel zeer algemeen waarbij allesbepalend een hoop word gegooid . Maar natuurlijk is zo’n artikel wel weer koren op de molen van tegenstanders van het beleid.
En de zwarte schimmel ? Dat speelt in India en dat zet ze er niet bij dus faalt ze wat mij betreft compleet.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:44

Sizzle schreef:
Nog afgezien of de claim op deze manier terrecht is: er zijn inderdaad veel CE gemarkeerde masker batches gevonden die op geen enkele manier aan welke voorwaarden dan ook voldeden of zelfs schadelijke schimmels bevatte.
Er zijn ook stoffen maskers (community masks) teruggeroepen geweest vanwege zware metalen.
Echter was dat maar een klein deel van de problemen.
Het grootste deel werd afgekeurd omdat ze domweg niet de beloofde bescherming boden.

Echter heeft dat NIETS te maken met het principe goedgekeurd masker maar met slinkse opluchtingspraktijken. Het is zeker niet zo dat maskers per definitie een gevaar zijn of zo.


CE is in principe van de EU toch?
Dacht dat China ook een CE-logo had, maar nét wat anders. Maar heel verwarrend omdat ze zo hetzelfde eruit zien

Edit: yep, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/24 ... -ce-label/

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:50

Dat China Export logo ziet er anders uit maar er zijn heeeeeeeeeeeel veel maskers met officieel CE keurmerk van de markt gehaald afgelopen jaar.
Op het toppunt voldeed haast 70% niet aan de eissen.
Ook logisch, als ergens snel geld mee verdient kan worden dan wordt geschoemeld.
Echter ging het dan in bijna alle gevallen om onvoldoende werking en niet om schadelijke stoffen.