Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:13

Ooh steunkousen aan is echt een crime ja.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:49

Pauline schreef:
Ooh steunkousen aan is echt een crime ja.


-O- Moet ze na de behandeling twee weken dragen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:53

Pauline Wat een mooi initatief idd! :knuffel:

@jeanette Met mijn knie gaat het nu wel goed, ik heb sinds maandag niet meer gefietst dus ik wil als het weer het toelaat morgen eigenlijk wel proberen te gaan..

Oh wat heeeeerlijk lekker zwemmen! Toen ik op curacao woonde ging ik echt minimaal drie keer per week gewoon de zee in om meters te zwemmen, heerlijk <3

Oh nee steunkousen, dat lijkt mij heeeeel vervelend! Ik heb trouwens op jouw aanraden compressiesokken gehaald, die zal ik ook eens aandoen als ik ga :D

Zebrastreep Wat poedersuiker dat je loop te tobben met je auto, hopelijk is ie snel weer oke! Hoe was de spinningfiets, of is het er niet meer van gekomen?

Ilonka JA HEEEEERLIJK WEER VANDAAG! Heb je genoten? :D Ik heb vandaag bewust niet gefietst ivm mijn knieklachten en een hele dag werken, dan fiets ik liever morgen als ik vrij ben :D Huishouden is altijd vervelend haha maar hoort erbij :P




Oh jongens ik ben zo druk geweest ook. Op mijn werk en daarnaast ook met paard etc etc. Maargoed morgen eindelijk als het weer het toelaat weer tijd om te fietsen! En vanaf volgende week hoop ik het weer te kunnen oppakken...

Wat ik mij nog bedacht is dat ik de eerste keren met mijn steunzolen heb gefietst, en daarna dacht ik maar ja die heb ik toch niet echt nodig dus zal ik het niet doen. Wellicht heeft dat ook bijgedragen aan mijn knieklachten.

In ieder geval even mijn zadel omhoog en iets naar achteren zetten en als ik er dan niet uit kom ga ik wel naar een zadelfitter!

Oh en vandaag mijn verzorgppony op de foto gezet! Wat een heerlijk braaf beestje is het toch <3


Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9855
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:55

De spinning fiets is gelukt vandaag *\o/* ik heb denk ik een uurtje gefiets doormiddel van een app. Alleen volgens mij is het aantal oefeningen heel weinig totdat je gaat betalen natuurlijk :') en geen koude voetjes heerlijk! Vond sommige stukjes wel pittig hoor pfoe zulke lange heuvels fiets ik met de mtb nooit!

Bij mijn paard kwam ik veel mountainbikes tegen had toen ook wel zin om te fietsen maar het wordt zo snel donker en ik wou nu wel even tijd doorbrengen met mijn paardjes

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:18

Ja er zitten maar 24 uur in een dag keuzes maken soms idd.

Binnen spinnen is niks voor mij.
Op de MTB vind ik wat regen niet zo erg en anders trek ik de hardloop schoenen aan.

Vandaag was heerlijk fiets weer....Ik moet altijd wel aan de bak als ik met zoon lief fiets maar dat is goed voor mij.

Fijn dat je knie nu goed gaat Femke.
Knap verzorg paard.

Dat is dan natuurlijk noodzakelijk Jeanette zwemmen zullen ze dat vast niet vinden :P maar de grenzen zijn niet dicht nog is een advies begreep ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:39

Wat een leukerd, Fading! De herfstkleuren staan je verzorgpony goed :D Vervelend dat je last blijft houden van die knie. Je fietst niet in een te zware versnelling, toch?

Pauline, wat naar dat je moeder ziek is. Wat mooi dat je haar gaat eren door de Alpe du'HuZes te fietsen. En wat heftig dat je zelf nog zoveel last hebt van restklachten. Sterkte met je moeder.

Zebrasteep, fijn dat die compressiekousen je helpen! En lekker getraind dus, goedzo! :D

T2T, hoe lang is de hersteltijd van die behandeling, denk je?

scooby, lekker he vandaag! Leuk dat je weer met je zoon bent gegaan.

Ik wilde eigenlijk op pad met de racefiets vandaag, maar ben uiteindelijk gaan mountainbiken over de Veluwe met een vriendin. Ruim 45 km; vond het heerlijk! En het was zo mooi met al die herfstkleuren <3

Zebrastreep

Berichten: 9855
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:45

Fading schreef:
Pauline Wat een mooi initatief idd! :knuffel:

@jeanette Met mijn knie gaat het nu wel goed, ik heb sinds maandag niet meer gefietst dus ik wil als het weer het toelaat morgen eigenlijk wel proberen te gaan..

Oh wat heeeeerlijk lekker zwemmen! Toen ik op curacao woonde ging ik echt minimaal drie keer per week gewoon de zee in om meters te zwemmen, heerlijk <3

Oh nee steunkousen, dat lijkt mij heeeeel vervelend! Ik heb trouwens op jouw aanraden compressiesokken gehaald, die zal ik ook eens aandoen als ik ga :D

Zebrastreep Wat poedersuiker dat je loop te tobben met je auto, hopelijk is ie snel weer oke! Hoe was de spinningfiets, of is het er niet meer van gekomen?

Ilonka JA HEEEEERLIJK WEER VANDAAG! Heb je genoten? :D Ik heb vandaag bewust niet gefietst ivm mijn knieklachten en een hele dag werken, dan fiets ik liever morgen als ik vrij ben :D Huishouden is altijd vervelend haha maar hoort erbij :P




Oh jongens ik ben zo druk geweest ook. Op mijn werk en daarnaast ook met paard etc etc. Maargoed morgen eindelijk als het weer het toelaat weer tijd om te fietsen! En vanaf volgende week hoop ik het weer te kunnen oppakken...

Wat ik mij nog bedacht is dat ik de eerste keren met mijn steunzolen heb gefietst, en daarna dacht ik maar ja die heb ik toch niet echt nodig dus zal ik het niet doen. Wellicht heeft dat ook bijgedragen aan mijn knieklachten.

In ieder geval even mijn zadel omhoog en iets naar achteren zetten en als ik er dan niet uit kom ga ik wel naar een zadelfitter!

Oh en vandaag mijn verzorgppony op de foto gezet! Wat een heerlijk braaf beestje is het toch <3


[ [url=m/N7sXrP.png]Afbeelding[/url] ]


Vergeten te reageren maar wauw! Ik ben na de fjord ontzettend gek op bonte kleurtjes <3 ik hoop in de toekomst nog ooit een bonte te kopen.

En zaten er maar meer 24 uur in een dag! En ja mijn auto rijdt nu weer perfect maar dat mag ook wel voor meer dan 600 euro :')

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:51

Lekker bezig dames! Het is wel lekker druk in het bos zo met al die MTB'ers. Hebben jullie daar nog 'last' van? Twee weken geleden vond ik het af en toe wel file rijden bij Nijmegen en Ede/Otterlo.

Afgelopen week konden wij voor het eerst weer spinnen (beetje gedoe met sportcentrum, maar het protocol is rond na 2 weken). Lekker het hoofd leeggemaakt op wat krachtblokken van 5x1 minuut (helemaal maximaal) met D2 blokken tussendoor. Vandaag met een groepje van 4 naar de Sallandse Heuvelrug gegaan. Flink wat wind, maar gelukkig zat ik tweede rij dus lekker in het wiel. Lekker wat PR'tjes gereden. Af en toe nog het zonnetje erbij. Heerlijke middag gehad zo!

@scooby, wel lekker dat je zo de auto kan pakken om nieuwe/andere MTB routes te rijden. Welke routes zijn jullie nog meer van plan om te rijden? Ik zag dat je laatst Holten had gedaan. Hellendoorn is ook erg mooi (nog mooier dan Holten vind ik zelf). Rijssen en Markelo schijnen ook erg mooi/leuk te zijn. Die staan nog op mijn wensenlijstje. Daarnaast heb je iets noordelijker nog Lemele, waar je lekker kan klimmen en afdalen. Wij hebben geen auto (nodig) en als die er zou komen is dat alleen voor met de fiets(en) gemakkelijk weg te kunnen voor wedstrijden en dagtochten oid. Dagkaarten voor de fiets in de trein worden helaas ook steeds duurder.

Zebrastreep

Berichten: 9855
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:58

Ja het is overal erg druk! Daarom heb ik ook mijn voorkeur om doordeweeks te gaan fietsen is het heerlijk rustig! Vooral de maandagochtend is altijd heel rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:01

Wij reden een mtb-route bij Wapenveld/Heerde. Het was mijn eerste keer dus was wel bang om anderen op te houden, maar er was genoeg ruimte om elkaar te passeren en ik vond de meeste andere mountainbikers erg sociaal! We hebben nergens file gereden maar we gingen ook niet zo hard :o

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:54

Morguh ...

@Fading : Wat een leukerd die bonte <3
Zebrastreep schreef:
De spinning fiets is gelukt vandaag *\o/* Alleen volgens mij is het aantal oefeningen heel weinig totdat je gaat betalen natuurlijk :')

Over wat voor een soort oefeningen heb je het dan ?
Je kunt zelf natuurlijk een soort van hartslag training op intensiteit doen op de spinningfiets .Ik ga ervanuit dat je zelf zwaarder en lichter
kunt stellen ?

@Ilonka ; afwachten met de grenzen ...zelfs in het voorjaar zijn
ze hier niet dicht geweest .En heb ook nooit aan de grens een
controle gezien of gehad .


culaccino schreef:
T2T, hoe lang is de hersteltijd van die behandeling, denk je?
Pff ..vanuit de artsen mag ik in principe twee weken niet werken .Maar ik herinner me van de vorige keer dat ik al snel
weer aan het werk was .Het hangt er vanaf hoeveel bloeduitstortingen je ook krijgt .Op zich is het natuurlijk geen
"zware operatie "
Ach ,laten we het er maar op houden dat het tijdstip om dit te
laten doen perfect is .Het is nu off saison , en mooi voor het eind van het jaar weer fit .A.s vrijdag moet ik iig voor de pre operatieve
screening .

De herfstkleuren zijn idd op het moment mooi .
Boompje bij ons in het park .


Afbeelding

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:04

Susan88 schreef:
@scooby, wel lekker dat je zo de auto kan pakken om nieuwe/andere MTB routes te rijden. Welke routes zijn jullie nog meer van plan om te rijden? Ik zag dat je laatst Holten had gedaan. Hellendoorn is ook erg mooi (nog mooier dan Holten vind ik zelf). Rijssen en Markelo schijnen ook erg mooi/leuk te zijn. Die staan nog op mijn wensenlijstje. Daarnaast heb je iets noordelijker nog Lemele, waar je lekker kan klimmen en afdalen. Wij hebben geen auto (nodig) en als die er zou komen is dat alleen voor met de fiets(en) gemakkelijk weg te kunnen voor wedstrijden en dagtochten oid. Dagkaarten voor de fiets in de trein worden helaas ook steeds duurder.

Ede en Otterlo wonen wij vlakbij die pakken we vanuit huis.
Hoorde gisteren dat Lunteren ook een nieuw stuk geopend heeft.
Die van de week even bekijken.
Ik kijk meestal op de MTB app waar we heen willen, ik zal jou tips in gedachten houden.
Zoonlief fietst graag maar wil niet altijd vanuit huis zelfde rondje doen dus moeders gaat braaf mee.
We hebben 2 auto`s dus aan vervoer geen gebrek.

Gisteren ook op de route allemaal sociale fietsers gelukkig wel 2 die echt niet konden fietsen mij keihard voorbij kwamen blazen op rechte stukken maar zodra het technischer werd en we moesten klimmen gingen ze lopen.. :')
Maar goed ze waren niet onaardig..

Mooi timing Jeanette komt vast goed met die aders.
Fiets jij helemaal niet meer buiten?
Bos is idd prachtig.
Ik denk dat ik vandaag bij wandelen ga houden hoewel het kriebelt om nog een rondje op de fiets te stappen..

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:41

scooby09 schreef:
Mooi timing Jeanette komt vast goed met die aders.
Fiets jij helemaal niet meer buiten?
Bos is idd prachtig.
Ik denk dat ik vandaag bij wandelen ga houden hoewel het kriebelt om nog een rondje op de fiets te stappen..


Ja , ben toch blij dat ik zo snel behandeld kan worden .

Nee , buiten fiets ik zo goed als niet op het moment .
Door de weeks gaat dat toch niet meer i.v.m donkerheid .
Vandaag zou misschien kunnen , maar dan moet de fiets weer
van de rol ..en daarna er weer op .Omdat ik morgen een korte
fietstraining heb .
Ik heb altijd zo snel last van mijn handen bij deze temperaturen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:55

Zebrastreep Goed bezig! :D Tijd met de paardjes is ook fijn <3

Ilonka Het was inderdaad heeeerlijk fietsweer, helaas moest ik werken en voelde ik mijn knie nog wat dus heb ik besloten vandaag pas weer te gaan..

culaccino Ja ik denk dat in een te zware versnelling, want ik ben vrijdag alleen over hard gegaan en dan fiets ik bijna alleen in mijn 12e versnelling, dus dat ga ik ook even minderen..

Oh, fijn dat je zo heerlijk hebt gefietst <3

Susan Goed bezig geweest :D

Zebrastreep

Berichten: 9855
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:21

Vandaag weer even een uurtje spinning gedaan. Ik wou eerst met de mtb naar buiten maar ik werd wakker en het eerste wat ik hoorde was de harde wind dat motiveerde niet zo dus maar op de spinning fiets. Uurtje flink gezweet. Ik had alleen nog even een raam open moeten zetten mijn mond en keel voelt nu wat droog en pijnlijk. Maar ik vindt het leuker dan ik had verwacht :j

@Time2tri

De app heet CycleGo

Ik gebruik geen hartslag meter , maar dat is meer omdat ik hypochondrie heb en vooral met hartziekten ik nogal spanning op kan bouwen. Sporten is ook een soort van bewijs dat er niks met mij aan de hand is en ik gezond ben en mijn hart goed werkt. Ik heb er wel eens over nagedacht om een hartslagmeter te gebruiken maar dat gaat mij teveel spanning en angst opleveren.

Ik moet vanaf mijn 35ste elk jaar sowieso mijn hart en vaten laten controleren. Mijn vader heeft vorig jaar op te jonge leeftijd (48) een infarct gehad , dus er is een kans dat het erfelijk is. Nu moet ik daarbij wel zeggen dat mijn vader veel te zwaar was en een veel te hoog cholesterol had en een totaal verkeerd eet en levensstijl. Dat heb ik gelukkig niet , en ik heb nog de kans dat ik de genen van mijn moeder heb. Ik wil het nog wel eens laten testen welke genen ik heb zodat ik er wat geruster op ben. Dan zou ik denk ik best met hartslagmeter kunnen fietsen.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:30

Goed bezig zebrastreep!

Ik ben terug van een rondje op de fiets, de route was echt een groot zwembad. Had beter mijn bikini aan kunnen trekken haha!

Maar al met al, alle aanpassingen voor mijn knie hebben goed uitgepakt, ik voel hem nu wel iets (maar de pijn was ook nog niet volledig weg) maar het is zeker niet erger geworden!

Was weer een lekker ritje, niet zo snel. Maar heb ook een tijd stilgezeten en dat merkte ik wel haha!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:57

@zebrastreep, supergoed dat je weer bent gaan sporten! Wat heftig van je vader, zeg. Kan me voorstellen dat dat je niet in de koude kleren is gaan zitten. Het waait hier ook behoorlijk!

@Fading, lekker modderig :D Fijn dat het al beter ging met je knie! Het was/is warm vandaag, he?

Ik heb vanavond voor het eerst in >10 jaar weer een paardrijles bij een manege. Heb tussendoor nog 2 of 3x gereden, denk ik. Ben heel benieuwd of ik er nog wat van bak! :))

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:29

Oh, wat leuk van je paardrijdles :D Geniet ervan, misschien ben je al terug. Hoe ging het? :D :D

Ja het was echt erg warm, bizar! Ik had een shirt met lange mouwen aan en daarover een winddichte bodywarmer maar eh, die body was al snel uit :P

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:20

langzaam zegt ze.....
Mooi gemiddelde hoor dat haal ik niet hier in het bos..
Fijn dat je knie het goed deed.

Succes met je rijles vanavond.
Dat word spierpijn.. :D

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:24

Langzaam was het niet hoor, maar door de modder kon ik gewoon niet harder _O-
Ja ben blij dat ik nu gewoon 0 last heb, maar nu moet ik wel gewoon even naar mijn lichaam luisteren en niet weer minimaal drie keer in de week willen gaan.. Iets met ik ben altijd druk en bezig.

Fysiek zwaar werk 8 uur per dag, twee keer per week naar stal, 2 keer per week fietsen. Moet mezelf ook wat rust gunnen :+

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:50

Fading schreef:
Hoppaaaa! ik heb heeerlijk gefietst! Wel langzaam want mijn broer ging een beetje dood _O- Met je ik fiets jouw er makkelijk uit haha! Mijn oom was ziek helaas maar toch lekker gefietst! Was erg gezellig!


Wel weer een beetje last van mijn knie, elke keer na het fietsen dus toch misschien even aankloppen bij iemand die het aanmeet in de buurt!

En aangezien ik even moest wachten op mijn broer, kon ik het niet laten om wat (telefoon)foto's te maken van mijn fietsie!

[ [url=m/xLpOfP.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/XczQe3.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jeetje, dat is een dikke mountainbike!

Hoi guys, beetje afwezig geweest maar wel lekker gefietst. Probeer nu 1 keer per week te fietsen. Voorheen rond de 12 kilometer en afgelopen twee keer 20/25 kilometer. Ik heb geen conditie, ik heb echt wel power in mijn benen alleen ik ben zo ontzettend snel aan het hijgen. Moet dat langzaam op gaan bouwen!
Ben wel helemaal fan van het fietsen geworden, fijne sport is het.

Ik heb trouwens na het fietsen echt pijn aan het gedeelte waarmee je op het zadel zit. Niet als ik mijn normale werkzaamheden doe, maar stel ik zou nu op de fiets stappen (ik heb zaterdag gefietst) dan ben ik wel even aan het piepen. Ik heb een broek van Rogelli, lijkt mij een prima merk met een goede zeem. Hebben jullie tips? Misschien wat eelt tussen mijn benen kweken?

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:52

Time2Tri schreef:
Fading schreef:
Time2tri:
Ah, hopelijk kan je in 't weekend nog wat kilometers in de bossen meepakken.


Gaat lastig worden met een race/TT fiets in de bossen :o
Zonder gekheid , heb wel een poos een MTB gehad , maar vind er
niets aan .Deze heb ik dan ook dit jaar verkocht .
Ik ben meer een road fietser , beter gezegd ik ben triatlete . :D

Maar , je hebt een mooie fiets ...veel leuke km er mee .

Afgelopen vrijdag ben ik naar Lelystad geweest voor een persoonlijke
zwemtraining in de endless pool .Wil deze winter echt aan mijn
zwemmen werken .

[ [url=m/ScNF4P.jpg]Afbeelding[/url] ]

En helaas is gisteren de tijdrit Almere uitgevallen , en dus gisteren
maar een solo versie thuis gedaan .

Ready to rumble
[ [url=m/Nrd9Kw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Trouwens , nog een mooie vergelijking .
2013 ( links ) versus 2020 ( rechts )
38 kg minder


[ [url=m/XIWGWp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Done !! 20,1 km in 33 min en 45 sec .
Daar ben ik wel tevreden mee .


[ [url=m/Kaajwv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Petje af, zoveel kilo afgevallen! En dan ook nog eens gemotiveerd blijven en lekker sportief bezig zijn. Echt knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:57


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:55

Fading schreef:
Ja het was echt erg warm, bizar! Ik had een shirt met lange mouwen aan en daarover een winddichte bodywarmer maar eh, die body was al snel uit :P

Haha ja ik had ook veel teveel aan toen ik de deur uitging, haha! Ja, rustig aan met die knie!

Welkom terug, Megamutsj! Goed bezig, die conditie komt vanzelf! Die zadelpijn is supervervelend. Ik heb zelf ondervonden dat een herenzadel echt anders zit dan een dameszadel (en daarbinnen zijn ook weer verschillen). :+ Ik heb nu een dameszadel, maar heel ander type dan wat Time2Tri bijv. op haar fiets heeft. Zeker de moeite waard om eens mee naar de winkel te gaan!

Edit: oh, en het paardrijden was heerlijk. Net fietsen: blijkbaar verleer je het niet zomaar! (Al is de finesse wel wat weg) /3

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 07:18

@ Culacinno : hoe was het gisteren ...en kun je nog lopen ??

@Megamutsje ; Thanks ...zo,n beetje 38 kilo kwijt , dat
is best veel .En kan mijn gewicht goed houden .Ja ...je schommelt
altijd wel wat .
In het hele triatlon gebeuren ben ik in 2015 heel toevallig gerold .
Dat was helemaal niet gepland .

Conditie opbouwen doe je eerder in een wat lagere hartslag .
Op internet zijn legio voorbeelden van opbouwtraining te vinden .
Een goed passend zadel , is net zo belangrijk als een goed
passende broek . Zelf houd ik persoonlijk niet van een te
dikke zeem .

Ik heb al twee dagen mega lopen zweten in mijn paincave ...pfff
niet normaal deze temperaturen .
Oh , en gisteren kreeg ik te horen dat mijn werkgever me gaat
sponsoren met 500,00 Euro voor Kika *\o/* .