Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:42

Thanks!

IMAY1990

Berichten: 1906
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:49

culaccino schreef:
Haha Sakura, fikse workout, he :P Balen van Afrika, maar jullie tijd komt nog wel! Die toer door Nederland klinkt ook tof.

MuSLi schreef:
Vandaag lekker weer een rondje hardgelopen. Ook daar was het prima weer voor :) m'n kont had wel weer even genoeg zadel gezien :')
Hehe :=

Leuk, IMAY! Doe jij ook FTP-testen en zo? En welke hartslagmeter heb jij?

Ik overweeg ook een hartslagband aan te schaffen; mijn enige twee eisen is dat hij redelijk goed meet en dat ik 'm kan koppelen aan mijn Garmin Edge 530. Ik zie echt zeeeer uiteenlopende prijzen. Tips? Waar letten jullie op bij zo'n ding?


Nog nooit een FTP test gedaan. Wel naar gekeken maar nooit zelf een poging gewaagd en om het onder vakkundige begeleiding te doen is ook weer zo'n berg geld. Ik heb ook geen aparte hartslagband nog al staat die wel op het wensenlijstje nog. Ik heb een Garmin VivoActive sporthorloge en gebruik de polshartslag die die uit leest.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:04

Goedemorgen ...dat was het weekend weer helaas -O-
Gisteren duurde het behoorlijk lang voordat de mist opgetrokken
was hier .Had ook nog eens wat hoofdpijn , en eigenlijk geen
zin iets te doen .
Maar mezelf maar een schop gegeven , en uiteindelijk toch nog
lekker getraind .
Selfie onderweg :D


Afbeelding

Afbeelding

Oeps ...achterremblokjes die aanlopen is nie handig nie nee .

@Ilonka ; het was idd wel een lekker rondje ja .
Maar warm was anders ...

@Sakua ; reizen zal idd nu nog wel lastig zijn . :(:)

MuSLi schreef:
Vandaag lekker weer een rondje hardgelopen. Ook daar was het prima weer voor :) m'n kont had wel weer even genoeg zadel gezien :')
_O-

@Imay :
Je zou eens kunnen kijken of een sporttest vergoed word door je zorgverzekeraar . En hou er rekening mee dat er een verschil van ca 10 slagen zit tussen je zones voor het hardlopen en fietsen .
Voor fietsen zijn de zones lager

Ik heb een hartslag sensor van Wahoo ( 50 euro met hartslagbans)
deze meet echt heel precies en is te koppelen met Garmin .
Voorheen had ik er 1 van Polar , en dat gaf altijd hele rare pieken in de
hartslag .

IMAY1990

Berichten: 1906
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:57

@Time2Tri Ik heb net eens gezocht en ik kan sportkeuringen en sportmedisch onderzoek tot een x bedrag vergoed krijgen. Hebben ze het dan over zo'n sporttest waarbij ze hartslagzones en power enzo bepalen? Of is dat weer iets anders nog?

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:15

Bij een sportmedische keuring doe je een maximaal test of op een fiets of op een loopband .
Met ECG , vaak lactaat en ademgasanalyse .
Vandaar uit worden je zones en omslagpunt berekend.
Ik weet niet in welke hoek je woont , maar Google eens of er wat bij je in de buurt zit .
Daar dan navraag doen .

Even snel van internet geplukt


Afbeelding

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:40

Zebrastreep schreef:
Ja ik heb ook weer een rondje gedaan vandaag :j. Dit keer weer naar Gieten. Parcours lag er echt slecht bij ook al was het droog. Voor 90% alleen maar kuilen. Ze waren er wel mee bezig dus hopelijk komt er weer wat nieuw zand bij.

Eerste 16 km was zwaar en ik kon maar geen goed ritme vinden wat echt vervelend fietste. Daarna ging het een stuk beter qua vinden van een juist ritme. Snelheid ging wat omhoog en de baan was ook een stuk beter. Nog twee reeën tegengekomen was wel even leuk op te zien!

Ik vindt het wel lastig met kleding nu. Ik had een kort fietsshirt met een lang vest erover maar het was net een klein beetje te koud maar ook wel weer warm. Temperatuur mag nog wel iets omhoog wat mij betreft.



Toevallig fietste ik er ook de 27e. gieten is een beetje mijn thuis rondje, maar zo slecht vind ik hem niet.. dat gestuiter over de wortels was altijd al.. sinds de corona wordt helaas wel op nogal idiote plekken geremd lijkt het door de decathlon brigade.. no offense.. :+ .. bij de zandwinning is de flow er wel uit nu.. maar ze zijn hard bezig.. de pensionado brigade was weer druk.. ;)

IMAY1990

Berichten: 1906
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:44

Time2Tri schreef:
Bij een sportmedische keuring doe je een maximaal test of op een fiets of op een loopband .
Met ECG , vaak lactaat en ademgasanalyse .
Vandaar uit worden je zones en omslagpunt berekend.
Ik weet niet in welke hoek je woont , maar Google eens of er wat bij je in de buurt zit .
Daar dan navraag doen .

Even snel van internet geplukt


[ [url=m/ChQ6j7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hmm, ik vind een heleboel en het wordt inderdaad voor een deel vergoed door mijn verzekering. Zeker interessant om naar te kijken maar als ik het zou doen dan zou ik meteen voor een uitgebreide variant willen gaan en dan moet ik best nog wat zelf bijleggen. Wellicht als mijn belastingaangifte erg gunstig is dan ik het wel doe.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:03

Dan zou ik dat sowieso doen .
Dat loont zich ! Dan kun je iig in de juiste zones trainen .

Sakura789

Berichten: 2833
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:27

Zo'n test heb ik ook eens op de planning gehad, nog nooit door gezet. Bij de KNVB kan dat onder andere. Inmiddels weet ik dat ik het fijnst fiets op een hartslag rond de 150, de max van mijn 'groene' zone. Is per persoon echt hele verschillend, mijn partner heeft een hartslag die meestal 20 lager is. Mijn hartslag dropt dan weer veel sneller dan de zijne als we bijvoorbeeld voor een verkeerslicht staan te wachten.

IMAY1990

Berichten: 1906
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:46

Ja, ik heb nu een plek gevonden hier in de buurt die naast algemene onderzoeken een speciaal triathlon sportmedisch onderzoek doet waarbij je zowel voor hardkopen als voor fietsen een test doet:

Lengte, gewicht, vetpercentage
ECG (hartfilmpje) in rust
Bloedonderzoek (hemoglobine, hematocriet, cholesterol, triglyceriden, glucose)
Inspanningstest op de fiets met ECG en ademgasanalyse gevolgd door een inspanningstest op de loopband met ECG en ademgasanalyse
Bepaling maximale hartslag, omslagpunt, en trainingszones, zowel op de fiets als tijdens hardlopen.

Is wel een wat duurdere optie maar wel de meest volledige voor mijn huidige sportplannen denk ik. Hoe meer ik er over nadenk hoe zekerder ik er van ben dat het een goed idee is.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:54

IMAY1990 schreef:
Ja, ik heb nu een plek gevonden hier in de buurt die naast algemene onderzoeken een speciaal triathlon sportmedisch onderzoek doet waarbij je zowel voor hardkopen als voor fietsen een test doet:

Lengte, gewicht, vetpercentage
ECG (hartfilmpje) in rust
Bloedonderzoek (hemoglobine, hematocriet, cholesterol, triglyceriden, glucose)
Inspanningstest op de fiets met ECG en ademgasanalyse gevolgd door een inspanningstest op de loopband met ECG en ademgasanalyse
Bepaling maximale hartslag, omslagpunt, en trainingszones, zowel op de fiets als tijdens hardlopen.

Is wel een wat duurdere optie maar wel de meest volledige voor mijn huidige sportplannen denk ik. Hoe meer ik er over nadenk hoe zekerder ik er van ben dat het een goed idee is.


Klinkt goed !
En voor de voorbereiding voor wat je wilt optimaal .

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:08

Zou zeker eens een sportkeuring doen! Heel nuttig om goed je hartslag/powerzones te weten :D

Zebrastreep

Berichten: 9855
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:14

Zoveel zin in! ik ga samen met mijn beste vriendin een huisje huren bij omgeving Veluwe voor een heuse mountainbike / fotografie vakantie in mei voor een paar dagen :j

Duurt nog even maar ik wil al zo lang fietsen op de Veluwe!

Ik ga nu huisjes kijken , maar zit een beetje te twijfelen over de plaatsen waar je een huisje kunt huren en wat dichtbij een route is. Op zich vinden we het niet erg om 20 minuten te moeten rijden naar een parkeerplaats en vanaf daar te starten. Dus mocht iemand nog wat weten wat een beetje centraal ligt hoor ik dat graag!

We gaan particulier een huisje huren omdat daar vaak plek is voor fietsen in een schuur. Voelt toch wat prettiger om de fietsen binnen te hebben. Dus als mensen al eens eerder een in een huisje zijn geweest waar dit het geval was stuur maar tips. Hoeft niet niet extreem luxe te zijn hoor! We zijn toch meer buiten als in het huisje denk ik :')

MuSLi

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:01

Zebrastreep schreef:
Zoveel zin in! ik ga samen met mijn beste vriendin een huisje huren bij omgeving Veluwe voor een heuse mountainbike / fotografie vakantie in mei voor een paar dagen :j

Duurt nog even maar ik wil al zo lang fietsen op de Veluwe!

Ik ga nu huisjes kijken , maar zit een beetje te twijfelen over de plaatsen waar je een huisje kunt huren en wat dichtbij een route is. Op zich vinden we het niet erg om 20 minuten te moeten rijden naar een parkeerplaats en vanaf daar te starten. Dus mocht iemand nog wat weten wat een beetje centraal ligt hoor ik dat graag!

We gaan particulier een huisje huren omdat daar vaak plek is voor fietsen in een schuur. Voelt toch wat prettiger om de fietsen binnen te hebben. Dus als mensen al eens eerder een in een huisje zijn geweest waar dit het geval was stuur maar tips. Hoeft niet niet extreem luxe te zijn hoor! We zijn toch meer buiten als in het huisje denk ik :')

Wij zitten af en toe gewoon op één van de vakantieparken op de Veluwe en zetten de fietsen dan ook gewoon binnen hoor :') geen schuur of wat nodig, haha... Maar er is vast genoeg te vinden daar, veel plezier met de voorpret alvast :D

Zebrastreep

Berichten: 9855
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:46

MuSLi schreef:
Zebrastreep schreef:
Zoveel zin in! ik ga samen met mijn beste vriendin een huisje huren bij omgeving Veluwe voor een heuse mountainbike / fotografie vakantie in mei voor een paar dagen :j

Duurt nog even maar ik wil al zo lang fietsen op de Veluwe!

Ik ga nu huisjes kijken , maar zit een beetje te twijfelen over de plaatsen waar je een huisje kunt huren en wat dichtbij een route is. Op zich vinden we het niet erg om 20 minuten te moeten rijden naar een parkeerplaats en vanaf daar te starten. Dus mocht iemand nog wat weten wat een beetje centraal ligt hoor ik dat graag!

We gaan particulier een huisje huren omdat daar vaak plek is voor fietsen in een schuur. Voelt toch wat prettiger om de fietsen binnen te hebben. Dus als mensen al eens eerder een in een huisje zijn geweest waar dit het geval was stuur maar tips. Hoeft niet niet extreem luxe te zijn hoor! We zijn toch meer buiten als in het huisje denk ik :')

Wij zitten af en toe gewoon op één van de vakantieparken op de Veluwe en zetten de fietsen dan ook gewoon binnen hoor :') geen schuur of wat nodig, haha... Maar er is vast genoeg te vinden daar, veel plezier met de voorpret alvast :D


Inmiddels voorzien :D . Huisje vlak naast de Veluwe dus helemaal happy :o Leuk om iets te hebben waar je naar uit kunt kijken. En nu gelijk maar weer motivatie om dan ook weer even te gaan trainen.

Zebrastreep

Berichten: 9855
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:47

Ik had vanmorgen totaal geen zin om een rondje te doen , maar ik ben toch gegaan. Het was mistig en koud en dat motiveert mij in ieder geval voor geen meter. Maar op mijn tenen na was het goed te doen.

Niemand op de route dus dat was ook wel eens een keer lekker. En nu achteraf voelt het toch wel weer heel fijn om even gefietst te hebben. De schade aan de route zijn ze aan het verbeteren dus binnenkort zullen alle diepe kuilen ( rug brekers noem ik zo ook wel) weer zijn verdwenen. :j

In ieder geval tijd voor een langere periode met warm weer , daar kijk ik in ieder geval ontzettend naar uit!

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:37

Dat had ik zondag Zebrastreep -O-

Ik ben vandaag spontaan vrij , niks mis mee .
Hier schijnt de zon .
Mijn geplande loopje al gedaan .
En stap zo nog even op de TT voor een uurtje .
Kan ik mooi weer even wennen aan de fiets voor de geplande FTP donderdag a.s .

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:31

Net een rondje van bijna 1 uur gedaan


Afbeelding

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:45

Zebrastreep, dat gevoel achteraf is toch heerlijk :D

Lekker dat je onverwachts vrij was T2T!

Ik heb nachtdiensten achter de rug, hoe lekker is het dan om na het wakker te worden kort-kort op de fiets te kunnen stappen :D :D Heerlijk weer hier vanmiddag!

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:43

*\o/* Jaaaa , Heerlijk Laura .
Het was niet heel druk op het werk , en ik heb nog genoeg vakantie en tvt uren .

Zag Idd dat jij ook lekker hebt gefietst +:)+
Zeker heerlijk weer , en dat voor begin maart .

MuSLi

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:56

Hier vandaag niet op de fiets. Maar wel lekker tussen het werken door gewandeld en de kleine lopend naar en van de opvang gehaald.

Zodirect ga ik lekker even een uurtje kickboksen in de garage. En dan is het allemaal wel weer mooi geweest voor vandaag ;)

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:21

Vond vorig weekend helemaal bizar, toen fietste ik kort-kort, zat heerlijk in de zon... terwijl we het weekend daarvoor op de schaats stonden :=

Vandaag vrije dag :D Mooi rondje van 100km gedaan. Wel flink verkeken op het weer, hier scheen de zon... maar 25km verderop dikke dikke mist en heel koud. Reed ik dan in mijn korte broek haha. Oeps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:33

Haha ja he! Eerst door een poolwind geploeterd, daarna sneeuw, daarna lente/zomer en nu weer autoruiten krabben :)) Lekker dat je vrij was en 100 km hebt gefietst!

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:13

Oeps Laura dat viel even tegen.
Ik had mijn beenstukken gewoon aan vandaag.
Met een wind stoppen jasje erop...die kan ik makkelijk open en sluiten..
Windje was best dun nog.
Maar we fietsen al best vroeg in het seizoen al is wel eens anders geweest.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:39

Ja is ook zo hoor Scooby! Zelf in april heb ik nog regelmatig eens een lange broek aan gehad, dus we mogen niet klagen haha.