Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:20

Mooie beelden hier!

Ik kom ook even binnen vallen! Met de vraag, hoe zijn jullie ooit begonnen met wielrennen (of mountainbiken) of hebben jullie tips mbt het starten hiermee? Ik fiets graag, ik woon langs de Waal en kan in deze regio heerlijke fietstochten maken. Dat doe ik op mijn oude stadsfietsje die ik ooit heb gehad toen ik naar de middelbare school ging (dat ding doet het al bijna 10 jaar prima), maar ben wel echt toe aan een nieuwe fiets, enfin. Ik heb interesse om te gaan wielrennen, voordat ik daar mijn geld insteek ga ik een aantal keer een racefiets huren om wat tochtjes te maken. Zaterdag voor het eerst als het weer goed blijft en ik kijk er echt naar uit. Vriendlief gaat de eerste keer mee, ik hoop dat hij het er achter komt dat hij het ook heel leuk vindt, maar hij is over het algemeen meer een wandelfanaat en minder van het fietsen (ik juist andersom dus :')).

Ik heb alleen verder geen supplies of accecoires zoals gepaste kleding. Is dat erg? En waar moet ik verder rekening mee houden of aan denken?

Zebrastreep

Berichten: 9862
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:49

Walkure schreef:
Mooie beelden hier!

Ik kom ook even binnen vallen! Met de vraag, hoe zijn jullie ooit begonnen met wielrennen (of mountainbiken) of hebben jullie tips mbt het starten hiermee? Ik fiets graag, ik woon langs de Waal en kan in deze regio heerlijke fietstochten maken. Dat doe ik op mijn oude stadsfietsje die ik ooit heb gehad toen ik naar de middelbare school ging (dat ding doet het al bijna 10 jaar prima), maar ben wel echt toe aan een nieuwe fiets, enfin. Ik heb interesse om te gaan wielrennen, voordat ik daar mijn geld insteek ga ik een aantal keer een racefiets huren om wat tochtjes te maken. Zaterdag voor het eerst als het weer goed blijft en ik kijk er echt naar uit. Vriendlief gaat de eerste keer mee, ik hoop dat hij het er achter komt dat hij het ook heel leuk vindt, maar hij is over het algemeen meer een wandelfanaat en minder van het fietsen (ik juist andersom dus :')).

Ik heb alleen verder geen supplies of accecoires zoals gepaste kleding. Is dat erg? En waar moet ik verder rekening mee houden of aan denken?



Vroeger fietste ik ook gewoon in oude jogginsbroeken. Maar na een tijdje begin je dan je kont wel te voelen hoor :') Dan stap je al snel over op een fietsbroek met zeem. Goedkopere setjes kun je wel scoren bij de Decatlon net als bijvoorbeeld een helm ( ik fiets daar ook mee). Sinds kort heb ik een broek van rond de 80 euro gekocht en dat zit wel 10x beter dan het goedkope spul. Maar als je gaat beginnen kan goedkoop prima! Als ik zie hoe ik begon en hoe uitgebreid het nu allemaal is.

En misschien leuk Hema heeft ook leuke shirtjes van rond de 30 euro.

--

Ik ben weer thuis na een weekje Zuid-Limburg. Helaas door de overstromingen niet alle dagen kunnen fietsen , maar toch leuke ritten kunnen maken. Gelukkig gisteren wel nog een rondje gedaan. En wat is het een mooie trainingsplek zeg! Veel variatie , veel klimmen en ik merk direct dat mijn beenspieren er sterker door geworden zijn. En naar beneden met soms wel 55 km per uur zonder te trappen is ook wel iets wat mij erg heeft aangesproken. En ook leuke overwinningsmomenten als je toch ergens bovenkomt.

Gisteren als afsluiter een klim gedaan van ik denk 3 kilometer omhoog. Dit ging vrij rustig omhoog , maar was zeker wel zwaar.

Nu gaan we maar weer verder op de routes thuis , denk wel dat ik mij hier nu heel erg kan verbeteren. Ik kom snel weer een keer terug in Limburg!

Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:00

Bedankt zebrastreep! Goed om te weten :)

Gothico

Berichten: 1368
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:28

Bedankt allemaal.het was een mooi afscheid afgelopen vrijdag. Ik heb het er ergens wel heel moeilijk mee. Maar andere andere kant gewoon maar doorgaan.

De eenwieler is nog even een uitdaging. Misschien gaat hij mee op vakantie. Dan heb ik alle tijd mits het weer het toelaat.

Zebrastreep gelukkig ben je veilig en goed thuis gekomen. Wel echt een beetje jammer van je vakantie. Maar lijkt mij ook wel bijzonder om mee te maken.

Walkure welkom hier. Ik was mountainbiker. Ook ooit simpel begonnen. Zelfde als met racefietsen is het inderdaad goed te doen met eerst wat simpele goedkopere spullen. Als je er echt meer energie en tijd in gaat steken is het toch wel handig om wat beters aan te schaffen. Maar dat komt allemaal vanzelf.

Ik ben op dezelfde manier begonnen met ligfietsen. Eerst een simpele fiets.(Nu bijna het meest luxe)
En ik houd het niet bij ene fiets. Het zijn er meer en het worden er meer. (Oeps.)

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:51

Goedemorgen.

Welkom Walkure..
Ik ben begonnen met racefietsen door mijn zoon.
Gewoon gezellig met klein groepje toen een simpele maar wel nieuwe instapper gekocht die waren toen nog leverbaar.
Daar heb ik 5 jaar op gefietst en sinds afgelopen voorjaar ingeruild voor een betere.
Ik zou wel een fiets broek kopen als je met pijn krijgt is de lol er snel af.
Op dit moment fiets ik best veel alleen vind het heerlijk.
Maar als je vriend niet mee wil en je wil ook niet alleen kun je altijd nog aansluiten bij een vereniging.

Ik zou gisteren gaan fietsen maar iets te lange werkdag gooide roet in het eten.
Nu vanavond maar rondje op de racefiets denk ik weer zin in even geleden namelijk.

Indrukwekkend he dat hoge water de natuur doet gewoon wat hij wil we hebben niks te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:05

Leuk, Walkure! Ik ben er via de studentenwielervereniging ingerold. Via hen kon ik goedkoop een racefiets huren om een beginnerscursus mee te volgen. Zo'n cursus (of bijv. via Start2Bike) is echt een aanrader! Ik kon de huurfiets kopen, maar ben toch voor een andere fiets gegaan. Tweedehands Cube afgemonteerd met Tiagra voor ca. €500,- en dat was een prima beginnersfiets. Hoewel ik hem nota bene in een racefietsenzaak kocht, bleek deze racefiets veel te klein (enige kleine maatje dat ze hadden staan, dus ze wilden m graag verkopen :roll: ) en kreeg ik een beetje pijntjes.

Dus, mijn wijze raad: verdiep je even in hoe je een fiets op maat koopt en laat je vervolgens goed adviseren. Ze kunnen vaak wel iets worden aangepast, maar te groot/klein krijg je uiteindelijk wel last van! En veel plezier, prachtig fietsen inderdaad langs de Waal! <3

In het begin investeerde ik vooral in een veilige helm en een goede fietsbroek. Ik had ergens goedkope handschoentjes gekocht. De rest heb ik later een beetje bij elkaar gesprokkeld via aanbiedingen in winkels en restpartijnen op marktplaats. Vind fietskleding maar duur! :=

Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:22

Bedankt voor jullie tips! Heb ik veel aan :)
A.s. zaterdag hebben we racefietsen gehuurd. Nog geen extra equipment (wel helmen natuurlijk) geregeld, en dan gewoon een rondje ervaren!

Dat Start2Bike ziet er goed uit culaccino! Zo te zien start er pas weer een programma in september, als er een locatie in de buurt is ga ik me daar wel voor opgeven. Lijkt me leuk :j

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:07

Welkom Walkure :j

Mijn eerste racefiets was ook een gebruikte .
Ik ben door de triatlon vereniging aan het fietsen gekomen .
Waar de meeste in het begin tegen opzien is denk ik het "vast geklikt "
zitten met je schoenen aan de trappers .
Een optie zou dan zijn eerst met gewone trappers te fietsen, en
als je dan je fiets onder controle hebt te hebben te wisselen
naar het vast geklikte systeem .
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Ook kleding is heel persoonlijk , daar zou ik ook niet te veel geld aan
uitgeven voordat je zeker weet dat je het echt leuk vind .
Misschien vind je gebruikt wat op Ebay of zo ?.

Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:22

Dank! Voor het huren heb ik idd 'gewone' pedalen gekozen, in een volgend stadium dat verder uitpluizen.
Via Decathlon kan je ook zo te zien redelijk cheap terecht voor wat simpele kleding :)

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:29

Walkure schreef:
Dank! Voor het huren heb ik idd 'gewone' pedalen gekozen, in een volgend stadium dat verder uitpluizen.
Via Decathlon kan je ook zo te zien redelijk cheap terecht voor wat simpele kleding :)


Decathlon is zeker een goed startpunt, ik kan je overigens als je voor een broek gaat kijken adviseren om er een met bretels te nemen zegmaar. Ik heb met die zonder altijd het probleem dat ze afzakken als ik stil sta bij een stoplicht en dan weer met mijn handen naar mijn stuur ga en dat is heel irritant. Nadeel van bretels is wel dat toiletbezoek iets langer duurt

Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:50

Goed om te weten!

Zebrastreep

Berichten: 9862
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 23:09

Vandaag was het weer tijd voor een rondje Gieten. Net alles ingepakt wou net weggaan totdat ik opeens doorhad dat mijn ogen weer wat raar deden en ik een scherm van veraf al niet goed meer kon lezen en het daarbij heel warm kreeg... Oogmigraine -:(- Het duurde nu ook wel vrij lang maar had ook al een paar weken flinke last van mijn linker schouder en arm met name na het autorijden. Dus ben bang dat dat de trigger is geweest. Daarna bonkende pijn in mijn hoofd , maar toch na 2 paracetamol in de auto gestapt. Natuurlijk op locatie nog weer 1 maar die duurde maar 2 minuten gelukkig.

Eigenlijk begon ik wel goed , ik was snel maar ik merkte dat het gewoon niet lekker ging. Elke keer als ik daar ben denk ik van ik ga nooit weer! De hobbels en boomstronken zijn eigenlijk niet meer uit te zitten en deunt heel erg door in je rug en hoofd. Plus het is zwaar vermoeiend! Omdat ik ook te snel begon , kreeg ik pijn in mijn bovenbenen wat niet meer weg is gegaan. Laatste 2 km laten liggen , had er geen zin meer in en ik was helemaal op.

Thuis direct de douche gepakt en een flinke kop bouillon gedronken dat was wel even fijn! Voel me nu echt ontzettend moe en heb best al wat spierpijn. Iets te hard van stapel gelopen. Op den duur fietste ik wel hard en was mijn hartslag en ademhaling vrij normaal dat vond ik wel fijn. Ook behoorlijk wat Pr's gereden dus dat was ook wel fijn.

Maar ik ga er niet weer heen , die hobbels en boomstronken doen mij echt gewoon te zeer , ook met staan want soms komt het zo onverwacht dat je als nog een dikke klap krijgt. Ik weet het , het hoort erbij maar als ik dan reacties lees van 'fijne baan' denk ik toch van nee , het parcours in Assen is toch echt een heel stuk beter wat dat betreft. In Gieten gaan mensen ook direct fietsen na veel regen , de baan krijgt geen kans om te herstellen.

KleinBoefje

Berichten: 301
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:59

Vervelend van die oogmigraine, maar gelukkig heb je toch nog even kunnen fietsen. En weer een paar mooie pr's erbij!

Hier gister weer een lekker rondje Lauwersmeer gedaan. Nu toch nog maar even wat serieuzer oefenen, want ik ben van plan om toch te proberen de elfstedentocht te fietsen. Ik heb namelijk nog kaarten van vorig jaar, dus zonde om die te laten verlopen.

Nog even een vraagje. Wat voor fietsschoenen hebben jullie? Ik ben namelijk op zoek naar nieuwe, maar vind het lastig om goede schoenen te vinden en in de buurt ook niet echt een goede winkel.

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:46

Ik ben vandaag wezen foetsen op de Veluwr. We zouden 4 Juli gaan maar toen was er onweer voorspeld en kon het niet doorgaan. Vandaag dus wel, leuke rit maar wel blij dat ik niet voor de 75 of 100 gegaan ben. Als mensen het leuk vinden kan ik de gpx files van alle 3 de routes wel delen. Heb je interesse, stuur dan even een pbtje

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:27

@KleinBoefje, ik heb fietsschoenen van AGU van een restpartij op marktplaats gekocht voor €15,-. Waarschijnlijk sowieso een goedkoop model, want de zool is erg dun en smal, waardoor ik mijn schoenplaatje voel en soms slapende voeten krijg. Ik zou er dus iets meer geld in steken dan ik heb gedaan :o Niets ten nadele van AGU hoor, ik vind hun ondershirts bijvoorbeeld superfijn!

Leuk, IMAY! Mooi daar. Vandaag was het ook wel zweetweer, of viel dat mee in het bos?

martichrJarig
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:35

Zebrastreep schreef:
Vandaag was het weer tijd voor een rondje Gieten. Net alles ingepakt wou net weggaan totdat ik opeens doorhad dat mijn ogen weer wat raar deden en ik een scherm van veraf al niet goed meer kon lezen en het daarbij heel warm kreeg... Oogmigraine -:(- Het duurde nu ook wel vrij lang maar had ook al een paar weken flinke last van mijn linker schouder en arm met name na het autorijden. Dus ben bang dat dat de trigger is geweest. Daarna bonkende pijn in mijn hoofd , maar toch na 2 paracetamol in de auto gestapt. Natuurlijk op locatie nog weer 1 maar die duurde maar 2 minuten gelukkig.

Eigenlijk begon ik wel goed , ik was snel maar ik merkte dat het gewoon niet lekker ging. Elke keer als ik daar ben denk ik van ik ga nooit weer! De hobbels en boomstronken zijn eigenlijk niet meer uit te zitten en deunt heel erg door in je rug en hoofd. Plus het is zwaar vermoeiend! Omdat ik ook te snel begon , kreeg ik pijn in mijn bovenbenen wat niet meer weg is gegaan. Laatste 2 km laten liggen , had er geen zin meer in en ik was helemaal op.

Thuis direct de douche gepakt en een flinke kop bouillon gedronken dat was wel even fijn! Voel me nu echt ontzettend moe en heb best al wat spierpijn. Iets te hard van stapel gelopen. Op den duur fietste ik wel hard en was mijn hartslag en ademhaling vrij normaal dat vond ik wel fijn. Ook behoorlijk wat Pr's gereden dus dat was ook wel fijn.

Maar ik ga er niet weer heen , die hobbels en boomstronken doen mij echt gewoon te zeer , ook met staan want soms komt het zo onverwacht dat je als nog een dikke klap krijgt. Ik weet het , het hoort erbij maar als ik dan reacties lees van 'fijne baan' denk ik toch van nee , het parcours in Assen is toch echt een heel stuk beter wat dat betreft. In Gieten gaan mensen ook direct fietsen na veel regen , de baan krijgt geen kans om te herstellen.


Met welke bandenspanning fiets je? In rijd wekelijks in Gieten, maar dat je er zoveel last van hebt lijkt ook aan het materiaal te liggen..

Zebrastreep

Berichten: 9862
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:50

Ik was wel vergeten er wat lucht uit te halen omdat ik een week op de weg heb gefietst (routes in zuid-Limburg waren dicht door de overstromingen) dus zat nu nog denk ik iets boven de 2.

Maar ik had ook een hele slechte dag en al hoofdpijn. Ik had eigenlijk helemaal niet moeten gaan fietsen vooral in de avond had ik er al flinke spijt van alles deed me enorm zeer.

Ik heb wel goede banden eronder, daarmee merk ik wel echt overal verschil fiets wel echt een stuk beter. Maar ik wil eigenlijk wel graag een full suspension mountainbike maar dat wordt nog even wat jaartjes sparen (of een keer wat winnen :'))

Gisteren heb ik in assen gefietst en nergens last van. Maar die baan ligt mij ook gewoon heel erg goed. Plus het onderhoud is echt beter. Maar gisteren voelde ik mij ook gewoon goed natuurlijk en had ik geen hoofdpijn of oogmigraine scheelt ook al een hoop

--

Nog even voor de liefhebbers in omgeving assen. Achter de BMX baan ligt een crosstrack. Heel leuk en een keer wat anders met de mtb. Zitten ook bruggetjes en tunneltje in. En met een beetje snelheid kun je een drop doen en wat jumps. Ook vanaf een bruggetje rond naar beneden. Weer erg leuke uitdagingen ik heb een paar leuke rondjes gehad.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:29

KleinBoefje schreef:
Nog even een vraagje. Wat voor fietsschoenen hebben jullie? Ik ben namelijk op zoek naar nieuwe, maar vind het lastig om goede schoenen te vinden en in de buurt ook niet echt een goede winkel.


Voor schoenen zou ik toch echt naar een winkel met veel
keus gaan om te passen .
Want een schoen die aan mijn voeten goed zit , kan bij jou niet
lekker zitten .
Heb je geen Mantel in de buurt , die hebben aardig wat keuze .

Vandaag 94 km gefiets , een heerlijk rondje .En daarna een
half uur hardgelopen .

@Gothico ; volgende weel zondag bij Sportlab Sedoc gaat het
deels ook over ligfietsen .

martichrJarig
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:54

Zebrastreep schreef:
Ik was wel vergeten er wat lucht uit te halen omdat ik een week op de weg heb gefietst (routes in zuid-Limburg waren dicht door de overstromingen) dus zat nu nog denk ik iets boven de 2.

Maar ik had ook een hele slechte dag en al hoofdpijn. Ik had eigenlijk helemaal niet moeten gaan fietsen vooral in de avond had ik er al flinke spijt van alles deed me enorm zeer.

Ik heb wel goede banden eronder, daarmee merk ik wel echt overal verschil fiets wel echt een stuk beter. Maar ik wil eigenlijk wel graag een full suspension mountainbike maar dat wordt nog even wat jaartjes sparen (of een keer wat winnen :'))

Gisteren heb ik in assen gefietst en nergens last van. Maar die baan ligt mij ook gewoon heel erg goed. Plus het onderhoud is echt beter. Maar gisteren voelde ik mij ook gewoon goed natuurlijk en had ik geen hoofdpijn of oogmigraine scheelt ook al een hoop

--

Nog even voor de liefhebbers in omgeving assen. Achter de BMX baan ligt een crosstrack. Heel leuk en een keer wat anders met de mtb. Zitten ook bruggetjes en tunneltje in. En met een beetje snelheid kun je een drop doen en wat jumps. Ook vanaf een bruggetje rond naar beneden. Weer erg leuke uitdagingen ik heb een paar leuke rondjes gehad.


Ik weeg 80 kg en rijd met 1,4 bar… scheelt aanzienlijk.. en nog heel even geduld.. dan staan de fullies voor een appel en een ei op marktplaats zodra de Corona fietsers er klaar mee zijn..

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:28

Nou ik had ook een stunt vandaag.
Heb mijn voorvering gewoon altijd open staan.
Niet teveel lucht in de bandjes ook/

Maar zoon lief had ze gecheckt en er wat lucht bij gedaan ze waren erg zacht maar met testen ook de voorvering vast gezet.
Nou ik had een last met fietsen snapte er niks van tot ik thuis dus zag dat hij dicht stond.. -O-
En ik maar gek vinden dat het zo zwaar was deze ronde.

TinkerTreas

Berichten: 3727
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:02

Ik heb sinds een paar weken een mountainbike, gekregen voor mijn verjaardag alvast (ben in september jarig :D).
Een simpel model om mee te beginnen en om te kijken of het echt wat voor me is.
Nu heb ik alleen heel snel last van slapende voeten en tenen als ik aan het fietsen ben (dit heb ik met mijn normale fiets ook).
Is dit een verkeerde houding, of is dit op te lossen met fietsschoenen?
Ik fiets nu nog gewoon met mijn sportschoenen aan.

Zebrastreep

Berichten: 9862
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:30

TinkerTreas schreef:
Ik heb sinds een paar weken een mountainbike, gekregen voor mijn verjaardag alvast (ben in september jarig :D).
Een simpel model om mee te beginnen en om te kijken of het echt wat voor me is.
Nu heb ik alleen heel snel last van slapende voeten en tenen als ik aan het fietsen ben (dit heb ik met mijn normale fiets ook).
Is dit een verkeerde houding, of is dit op te lossen met fietsschoenen?
Ik fiets nu nog gewoon met mijn sportschoenen aan.


Dit heb ik ook wel met name in de winter door slechte doorbloeding. Dit jaar heb ik het eigenlijk nog niet zo gehad moet ik zeggen. Heb mijn zadel wel omhoog gedaan, fietste vaak met een te laag zadel dus misschien dat het daar aan lag.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:48

Leuk, Tinkertreas! Ik heb dat ook gehad met fietsschoenen, dus dat hoeft het niet per se te zijn. Mijn zool was zo dun dat ik het schoenplaatje voelde drukken. Nu heb ik een andere fiets, dezelfde schoenen en pedalen en ik heb het bijna nooit meer. Ik denk dat mijn zadel nu iets verder naar achteren staat en net wat hoger dan op mijn vorige fiets. Daar zou je eens mee kunnen prutsen! Er zijn wel richtlijnen te vinden van een optimale afstelling, bijv. dat je knie licht gebogen mag zijn en niet voorbij je tenen komt en zo. Draag je wel een broek met zeem? En hoe bevalt het verder tot nu toe? :))

TinkerTreas

Berichten: 3727
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:15

Ik heb inderdaad wel een fietsbroek met zeem. Tot nu toe heb ik pas 1x of road een stukje gedaan. Eerst maar eens goed aan mn fiets wennen. En ik wil kijken of ik een lesje ergens kan doen.
Maar ik vind het fijn fietsen in ieder geval.

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 06:39

TinkerTreas schreef:
Ik heb inderdaad wel een fietsbroek met zeem. Tot nu toe heb ik pas 1x of road een stukje gedaan. Eerst maar eens goed aan mn fiets wennen. En ik wil kijken of ik een lesje ergens kan doen.
Maar ik vind het fijn fietsen in ieder geval.

Er zijn start to bik clubs daar leer je in 4 lessen hele leuke basis vaardigheden.
https://www.start2bike.nl/

Ik hoop vanavond weer rondje te kunnen doen...
Maar ze voorspellen nogal weer wat regen.. :(