[Centraal] Tattoo topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

[Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:59

Omdat hier vanuit de bokkers behoefte aan bleek is besloten een centraal topic voor alle vragen, opmerkingen en informatie over
tattoos te openen. Dit topic zal in eerste instantie voor een maand open blijven, waarna wordt geevalueerd in hoeverre
er gebruik van wordt gemaakt en of de regels worden nageleefd.

In andere centrale topics is één en ander niet helemaal naar wens verlopen, zo zijn er verschillende moderatoropmerkingen geplaatst met de vraag ontopic te posten, waar niet of nauwelijks op gereageerd werd. Om die reden hieronder de regels die gelden in dit topic en we willen hiermee benadrukken dat het op MW de bedoeling is om ontopic te posten.

Mocht het, ondanks deze waarschuwing vooraf, voor komen dat er offtopic gekletst wordt dan volgen hierop passende sancties.

Samenvattend zijn de regels als volgt:

[*] De boktregels zijn uiteraard ook in dit topic van toepassing
[*] Er wordt alleen ontopic gepost
[*] Wil je offtopic kletsen dan kan dit in het HK topic: [HK] "Think before you ink" Tattoo Topic Deel II
[*] Wanneer bovenstaande regels niet na worden geleefd volgt hierop een sanctie
[*] Max. 2 foto's ter illustratie posten, de rest in links

Yinka

Berichten: 2981
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:31

Ik heb een vraag en dan wel aan mensen die een zichtbare tattoo hebben zoals op de arm/pols en onderbeen/enkel. Hebben jullie ooit hinder van je tattoo ondervonden bij een sollicitatie gesprek?

Westenwind

Berichten: 485
Geregistreerd: 07-09-07

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:36

Heeft er iemand ervaring met witte tattoeages?

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:45

@ Yinka: Ik heb een kleine op m'n pols, maar heb daar toch geen last van gehad bij een sollicitatie... Desnoods plak je een goede plakker erover ofwel veel fond de teint, maar dat maakt te veel vlekken :n

@ Westenwind: Dezelfde tattoo op m'n pols heeft wit (voor schaduweffect), verder geen ervaring mee... Denk dat die vrij snel bijgewerkt moeten worden ook?

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:50

Ik heb tattoo's op mijn polsen en vinger, nooit geen problemen mee gehad bj sollicitaties, ook omdat ik ze kan bedekken als het moet, dan zie je er niets van!
Met lange mouwen, horloge en ringen om ziet niemand dat ik 9 tattoo's heb :+

Een tattoo op mijn pols is een cover up waarin iets gewit is om de onderliggende tattoo weg te krijgen. Witte inkt word snel door het lichaam afgebroken dus het moet herhaaldelijk aangebracht worden om te dekken zeg maar.
Ik spreek wel uit de ervaring dat er dus gewit is over een zwarte tattoo.
Na 3 keer witten zie je amper meer dat er iets zit. Alleen als ik bruin word in de zon dan blijft dat stukje huid dus licht!

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:01

Yinka schreef:
Ik heb een vraag en dan wel aan mensen die een zichtbare tattoo hebben zoals op de arm/pols en onderbeen/enkel. Hebben jullie ooit hinder van je tattoo ondervonden bij een sollicitatie gesprek?


Ik heb een tattoo op mij hand
Eerst was dit een erg lelijke zelfgezette uit een ver verleden
Sinds een jaar heb ik cover van 2 sterren
1 vrij grote en 1 kleine ten hoogte van mijn wijsvinger (knokkel)

(hier trouwens net gezet daarom zo opgezwollen)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-646C6TEP.jpg

En ja.....sommige baantjes kan ik vergeten
Ook kreeg ik toen ik mijn cover nog niet had vaak de vraag : wat is dat en wat betekend dat
Mensen hebben vaak een bepaald beeld bij mensen die zichtbare tattoo's hebben
Daar loop ik nog wel eens tegenaan
Veel wat oudere mensen schrikken wel eens
Maar merk wel raar genoeg dat het wat minder is nu ik een wat ''nettere'' eroverheen heb

Een baantje in een sjiekere winkel krijg ik bv niet meer
Ook als bv kapper zul je wel tegen weerstand aanlopen
Alle beroepen waar een hygienisch , nette voorkomen wenselijk is zul je minder snel krijgen
Maar dit hoeft niet overal gelijk te liggen natuurlijk
Ik merk wel dat het steeds meer geaccepteerd is maar loop wel eens tegen weerstand aan ja
Krijg trouwens ook wel eens leuke reactie's hoor

Yinka

Berichten: 2981
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:11

Ooit wil ik een tattoo nemen :) Ik zou dan misschien een hele kleine op mijn pols willen hebben, maar mijn ouders attendeerde me erop dat het misschien problemen kon op leveren waar ik me op zich wel in kon vinden. Maar was benieuwt naar wat ervaringen en zo te horen valt het wel mee.

Denk dat het nog wel een flinke tijd duurt voordat er ooit een komt, maar kan me huidige idee dus in mijn achterhoofd houden :D

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:12

Ik heb een tattoo op mijn pols maar kan hem prima bedekken met een horloge erover :-)

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:32

Op mijn pols heb ik een vrij grote/zichtbare tattoo maar daar heb ik verder nooit problemen om gehad. Wel om de piercing door mijn lip dus misschien dat de tattoo daardoor minder opvalt :+ .
Wel doe ik bij belangrijke meetings liever lange mouwen aan of een armband om om het een beetje te bedekken omdat mensen, helaas, nogal snel een label opplakken.

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:35

Ik heb nog een aantal tattoo wensen :P binnenkort gaat de eerste in vervulling en de rest moet nog even wachten.
Ik wil:
- een draak op mn enkel
- mijn eerste pony en mijn huidige pony op mn rug
- een hexagram in mijn nek
en heel misschien samen met vriendlief een puzzelstukje in onze polsen.

De draak komt er over 2 maandjes, ben benieuwd!

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:36

Ik heb sinds 3 weken een tattoo op mijn pols.
http://i248.photobucket.com/albums/gg19 ... 1247992026
(Hier was ie net gezet)

Inmiddels is ie dus vervelt, maar nu zijn de ''omtreklijnen'' van het zwarte pootje veel zwarter dan het binnenste. (Hij heeft eerst beide omtrekken gedaan en daarna het bovenste pootje ingekleurd.)
Misschien dat het daaraan ligt?

Heeft iemand dit ook gehad? Krijgen ze dit met bijwerken nog mooi?
Ik denk dat ik eens langsga als ik hem een maand heb.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:51

Wie weet hoe het zit met een tattoo laten ontwerpen?
Ik heb een chinees teken op mijn enkel (ruim 7 jaar), die zo simpel en standaard is dat ik die graag wil laten uitbreiden, alleen kan ik zelf niet tekenen/ontwerpen, dus wil dat in een tattooshop laten doen...maaaar... het moet dan wel volledig naar mijn zin zijn.
Stel dat ik het niet mooi vind en het ook niet zo wordt als ik zou willen zelfs na nog aanpassen niet.. hoe zit dat met betalen?
Moet je een ontwerp sowieso betalen?

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:56

Lijnen zetten gebeurt met minder naalden, meestal 3, waardoor de inkt geconcentreerder in je huis gespoten word.
Inkleuren gebeurt meestal met 6 tot 11 naalden, afhankelijk van je type huid kan het dus zo zijn dat dit lichter uitvalt dan de lijnen.
Mijn kerel heeft zo'n slechte huid om te tatoeeren dat hij bij ingekleurde stukken soms na het genezen weer witte plekken erin heeft zitten omdat de inkt daar gewoon niet gepakt heeft.
Als je een goede artiest hebt die je tattoo zet, dan zal hij hem kosteloos voor je bijwerken.

@ Rosita, bij de artiest waar ik heen ga, hoef ik niet te betalen voor het ontwerp.
Hij adviseert wel altijd om eerst zelf iets te bedenken en dan gaan we er daarna samen naar kijken.

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:12

Bedankt voor het antwoord. :)
Oke, iemand die ik ken heeft daar ook haar tattoo laten zetten en heeft hem ook bij laten werken idd, gratis.
Dan zal ik nog eens langsgaan. :j

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:19

ik heb 3 tattoos, de eerste heb ik ongeveer 12 jaar geleden laten zetten, de 2e een jaar of 10 terug en de 3e 3 jaar terug.
Heb ze geen van allen bij laten werken/kleuren in die tijd.

Doen jullie dat wel? En is dat dan duur? Betaal je dan hetzelfde als de 1e x, want ik neem aan dat je dan de hele tattoo opnieuw moet laten kleuren?

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:20

Yeyo, thanks voor antwoord! Ik heb wel ongeveer een idee van hoe ik het zou willen, alleen kan ik dat zelf niet op papier krijgen...En ik kan me voorstellen dat het dan heel lastig is een tattoo volledig naar je zin te krijgen, omdat je een idee in je hoofd heb wat je moet uitleggen en waar een ander iets moois van moet maken..
Ga denk ik gewoon eens langs voor info..
De tattoo die ik heb heb ik al 7 jaar, iemand enig idee wat de prijzen nu zo'n beetje zijn?

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:23

ik heb geen last van mijn tattoos bij mijn banen gehad en nog steeds niet. heb als juridisch secretaresse gewerkt en nu als directiesecretaresse. bij de sollicitaties bedek ik ze wel hoor ;) en gaandeweg tast ik dan de grenzen een beetje af. bij het advocatenkantoor bedekte ik ze meer dan nu. ik heb een tattoo op mijn rug, 2 onder mijn sleutelbeenderen en ben met een sleeve bezig. ik zorg dat er altijd een vestje op mijn werk ligt die ik aan kan trekken als ik klanten koffie moet brengen. :)
maar mijn baas heeft er totaal geen moeite mee :) Vaak moet ik mn arm aan klanten laten zien :+

momenteel ben ik dus met mijn arm bezig voor 150 euro per uur :)

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:31

Ik geloof dat ik mezelf zo snel mn scriptie af is een nieuwe beloofd heb :D
Heb er 1 op mn heup, nu een kleine op mn voet erbij waarschijnlijk :) Alleen nog het precieze ontwerp enz bedenken, maar ga daar ook voor langs bij de shop, die mensen tekenen t uiteindelijk 100x beter dan ik zelf kan en hebben vaak nog goede ideeën erbij.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:43

Voor mijn pols wou ik ook een mooi ontwerp, gewoon naar de shop gereden et voila, hij tekende direct wat ik in gedachten had :) Lekker simpel, maar toch... Verder heb ik een chinees teken op mijn lies.

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:52

Rosita, ik zou het toch proberen om je idee op papier te krijgen, hoe beroerd het er ook uitziet :+
Ik kan ook écht niet tekenen en ik heb het toen ook gedaan, ermee naar mijn artiest gegaan en voila, die tekent zo uit de losse pols even preciés wat ik dus graag wilde :D
Vaak kunnen ze er toch wel wat mee. Of Google afbeeldingen?

Ik wilde graag de naam van mijn zoontje op mijn pols laten zetten (dat is die cover up) in het Elfisch lettertype uit LOTR. Dus ik googlen, en ja hoor een heel alfabet gevonden! Dus gaan knippen en plakken en toen had ik mijn tattoo gefabriceerd!

Als ik ooit uitvind hoe ik hier foto's kan uploaden dan zet ik hem er wel even op, dan zie je meteen hoe het witten eruit ziet.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:54

Yeyo schreef:
Als ik ooit uitvind hoe ik hier foto's kan uploaden dan zet ik hem er wel even op, dan zie je meteen hoe het witten eruit ziet.

Als je wilt, wil ik je hiermee wel helpen? :)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:57

Yinka schreef:
Ik heb een vraag en dan wel aan mensen die een zichtbare tattoo hebben zoals op de arm/pols en onderbeen/enkel. Hebben jullie ooit hinder van je tattoo ondervonden bij een sollicitatie gesprek?

ik heb 2 overduidelijke tattoo's op beide handen/polsen
en kan dus niet overal werken

toch werkte ik in de beveiliging,maar moest wel met horloge's / armbanden en of zweetbandjes lopen....

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:01

Ik heb er 1 op m'n onderrug en 1 op m'n rechterschouder. :)

http://foto-uploaden.nl/img3/r35ghp8.jpg << een week na het zetten.

edit: Ik heb het op niet zichtbare plekken laten zetten. Ik wil er namelijk geen last van krijgen bij eventuele baantjes etc.

Yinka

Berichten: 2981
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:02

Bedankt voor jullie antwoorden, het is fijn om de ervaringen van zo veel verschillende mensen te horen :) .

Ik zou graag een hele kleine en simpele tattoo willen, die is dan makkelijk te verbergen onder een horloge/armband :j

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:08