[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:30

Nieuw topic! :)

Georgette: schreef:
Is er iemand die eerst de Diane35 slikte en nu de Yasmin?

Ik!
Dit omdat ik las dat de yasmin minder zwaar is (ik slik trouwens de Yaz 24+4). Bij de Diane had ik steeds last van doorbraakbloedingen en veel hoofdpijn tijdens en voordat ik ongesteld werd.
Maar deze pil is ook niet alles. Ben er best wel van aangekomen (nouja, krijg er gewoon veel lekkere trek van :P ). En nu slik ik hem 5 maanden en sinds 2 maanden niet meer ongesteld tijdens de placebo's. Dat is opzich wel ideaal, maar heb het gevoel dat ik vocht vast houd en heb zere borsten :o
Maar niet meer ongi worden is wel lekker, hoewel ik nog wel hoofdpijn heb tijdens de placebo dagen.
Meld dit bericht

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:36

Ik heb ook nog even een vraagje; ben nu 1,5 week gestopt met de Yasmin na 4 jaar en begin over 2,5 week met de nuvaring (dus bij mn volgende periode), momenteel gebruik ik dus niks maar k word al 3 dagen wakker met knallende koppijn. Kan dat komen doordat k nu geen hormonen meer krijg?

blue_kim

Berichten: 2689
Geregistreerd: 01-03-09
Woonplaats: heiloo

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:09

lijkt me niet dat dat daar door kan komen... dan zou je in je stop week als je geen hormonen binnen krijgt toch ook hoofdpijn moeten hebben. staat er neit iets over in de bijsluister?

ik heb in ieder geval dat ik stopte met de pil (heb er ongeveer 5 jaar aangezeten) nergens last van gehad.

Wijnanda

Berichten: 1933
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Terheijden

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:29

Hallo!

Ik heb vandaag een penicilline kuur van de dokter gekregen voor mijn keelontsteking. Weet iemand hoe lang de pil dan niet beschermd? Ik dacht zelf tot 2 weken na de laatste kuurdag, maar ben dus niet zeker. Kan iemand het mij vertellen?

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:58

Blue_kim, t is pas na een week begonnen en normaal gesproken zit je dan alweer aan je nieuwe pillenserie, vandaar mijn gedachte. Heb geen bijsluiter meer van die pil, ben blij dat k er af ben :D
Wijnanda staat er niet iets in de bijsluiter van je kuur? Anders gewoon even de HA opbellen, assistente kan je dat vast wel vertellen.

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:33

Wijnanda schreef:
Hallo!

Ik heb vandaag een penicilline kuur van de dokter gekregen voor mijn keelontsteking. Weet iemand hoe lang de pil dan niet beschermd? Ik dacht zelf tot 2 weken na de laatste kuurdag, maar ben dus niet zeker. Kan iemand het mij vertellen?


Ik dacht dat dit tot 7 dagen na het stoppen van je kuur was. (7-dagen regel)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:35

Ik heb vandaag de pil voor 't eerst gehaald (recept van de dokter), ik ben benieuwd. Meer mensen met ervaring met NeoCon? Ik lees veel andere namen, maar NeoCon komt volgens mij amper voorbij. :+ Volgens mij is het een vrij 'lichte' pil.

Mij werd verteld dat ik de eerste pil moest slikken op de eerste dag van mijn vloeiing. Komt dat even goed uit, want dat is vandaag. :P

Wijnanda

Berichten: 1933
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Terheijden

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:53

Zit geen bijsluiter bij, omdat het uit zo'n grote pot kwam. Het stond er ook niet in, heb m namelijk opgezocht op internet, maar zal morgen even m'n HA bellen.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:58

Hm balen is dat, bij mijn HA geven ze tegenwoordig gewoon een kopie mee van de bijsluiter, wel fijn! :)

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:09

Wijnanda schreef:
Hallo!

Ik heb vandaag een penicilline kuur van de dokter gekregen voor mijn keelontsteking. Weet iemand hoe lang de pil dan niet beschermd? Ik dacht zelf tot 2 weken na de laatste kuurdag, maar ben dus niet zeker. Kan iemand het mij vertellen?


In totaal 3 weken, de week dat je de kuur slikt en 2 weken er na.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:57

Kytha schreef:
Nieuw topic! :)
Ik!
Dit omdat ik las dat de yasmin minder zwaar is (ik slik trouwens de Yaz 24+4). Bij de Diane had ik steeds last van doorbraakbloedingen en veel hoofdpijn tijdens en voordat ik ongesteld werd.
Maar deze pil is ook niet alles. Ben er best wel van aangekomen (nouja, krijg er gewoon veel lekkere trek van :P ). En nu slik ik hem 5 maanden en sinds 2 maanden niet meer ongesteld tijdens de placebo's. Dat is opzich wel ideaal, maar heb het gevoel dat ik vocht vast houd en heb zere borsten :o
Maar niet meer ongi worden is wel lekker, hoewel ik nog wel hoofdpijn heb tijdens de placebo dagen.
Meld dit bericht


Dankjewel voor je antwoord. Ik vraag me af of je de Diane35 slikte vanwege acné en zo ja, hoe dat nu is met de Yasmin.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:31

Georgette; ik slikte de diane inderdaad vanwege de acne.
Het verschil is nu echt minimaal. Ik heb misschien iets meer last van acne, maar dat is in principe niet heel veel verandert.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:48

Dat is mooi om te weten. Volgende week maar eens langs de huisarts :)

Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:25

Ben een beetje stom geweest, en gisteren ben ik mijn pil vergeten.
Maandag ben ik weer begonnen met de pil. Woensdag dus vergeten.
Normaal neem ik mijn pil tussen 7 en 11 uur in.
Nu heb ik de pil alsnog genomen om half 11 ongeveer.
Ik vrij normaal nooit met condooms... Maar vrijdag en zaterdag ben ik weer bij mijn vriendje...
Dus ik heb nog géén seks gehad, maar misschien dan wel... Dus... Moet ik met condoom vrijen? OF is alles nog wel een beetje goed? :o

Op het internet lees ik wat dingen over nieuwe richtlijnen? Dat het niet uitmaakt dat je één pil vergeet, ongeacht welke week je zit. Als je meerdere pillen vergeet, dan heb je wel een probleem.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:02

Nieuwe richtlijnen zou ik niet geloven als ik jou was. Welke pil gebruik je?

Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:18

lillytjuh schreef:
Nieuwe richtlijnen zou ik niet geloven als ik jou was. Welke pil gebruik je?

Uhm, die microdinges 30...

Maja, de nieuwe richtlijnen lijkt me ook een beetje vaag. Maar ik heb wat zitten googlen, en toen las ik daar iets over... Richtlijnen ngh of zoiets... :o

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:56

@ charica

Je hebt de vergeten pil alsnog ingenomen binnen 12uur?

Dan denk ik dat je nog wel op tijd bent met de vergeten pil alsnog in te nemen. Maar als je nou het zekere voor het onzekere wil nemen. Gebruik dan als je het weekend gaat vrijen met je vriend voor de zekerheid deze keer wel een condoom. Al is het maar om je eigen ongerustheid voor te zijn ;)

Heb zelf jarenlang microgynon 30 geslikt :o

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:30

Hoe laat had je je pil de dag ervoor genomen? Er mag gewoon max 36 uur tussen zitten :)

Finstar1991

Berichten: 2070
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: steenwijk

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:16

Hallo :)
ik zit denken over het zetten van een spiraal,
weten jullie welke kosten er bij komen?

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:20

Spiraal zelf valt onder je eigen risico, dus als je die nog niet 'vol' hebt betaal je hem zelf, is rond de 135 euro. Plaatsen betaal je niet voor :)

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:09

Georgette: schreef:
Is er iemand die eerst de Diane35 slikte en nu de Yasmin?


Naast 2 andere pillen heb ik heb ook de Diane gehad, inderdaad ook mede voor acne. Alleen die hielp niet voor mij, daarnaast werd ik er onwijs humeurig van, mijn krampen waren er ook niet minder op geworden (en daarvoor slikte ik 'm). Dus wéér opzoek gegaan naar een nieuwe, en toen zijn we op Yasmin terecht gekomen. Gebruik Yasmin nu inmiddels bijna 5 jaar en die bevalt méér dan prima. Het enige punt vind ik dat het een gigantisch dure is. En 'ie grotendeels niet in de verzekering zit.
Mijn humeur is bij deze pil redelijk stabiel, verlies minder en minder lang bloed en de krampen zijn flink minder. Ik heb verder geen last (meer) van acne dus daar kan ik niet over meepraten.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:03

Als je aanvullend verzekerd bent moet je de kwitantie gewoon indienen bij je verzekering! Grote kans dat je hem dan terug krijgt.

Met de 24+4 werd mijn acne tijdelijk minder. Dus ik ben overgestapt van Vichy Normaderm naar Avene (nieuw merk) en mijn huid is nu gewoon echt glad!!!!!!!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:37

Ik heb ook even een vraagje..:o.

Ik slikte eerst een jaar of 5 de microgynon 30.
En sinds afgelopen dinsdag de stederil 30.
Ik ben altijd al een stevige meid geweest, maar ik val nu af..
Nu let ik ook wel een beetje op wat ik eet.. maar toch vind ik het nu wel snel gaan.
Ben 800 gram afgevallen de afgelopen 2 weken..
Maar kan dit komen door een andere pil??
Wie o wie kan mij helpen!

( ik vraag dit niet aan mijn HA, ik kan niet zo goed met haar overweg;) vandaar mijn vraag hier )

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:34

800gram in 14 dagen is opzich niet zo heel vreemd, kan ook gewoon vocht zijn wat er uiteindelijk weer aan komt. Ik zou het nog even in de gaten houden.