[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:19

9 weken niet - 1 week wel.
7 dagen dus.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:21

9 weken niet? Da's lang. Ik was gewoon van plan om elke maand (na elke strip dus) een stopweek in te lassen, maar geen idee hoe lang - ik weet dat de max 7 dagen is.

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:27

Ja.. Laatst zelfs nog langer, vorige week stopweek gehad, voor het eerst sinds december :=
Maar in principe altijd 9 weken.
Vind dat ongesteld zijn helemaal niets aan :=

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:30

Het lijkt mij zo raar om niet ongesteld te zijn, en ook niet heel gezond... het lijkt me wel fijn als alles even eh, kan doorspoelen enzo. :+
Ik was meestal 3 a 4 dagen ongesteld, denk dat ik m'n stopweek dan ook maar zo lang maak.

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:32

Ja, dat zit dus allemaal in je hoofd. In principe hoef je helemaal niet ongesteld te worden.. ;)

Ik ben ook altijd maar 4 dagen ongesteld, maar hou er rekening mee dat het meestal anderhalf á 2 dagen duurt voordat je dat wordt nadat je met je strip stopt. Zo zit je dan toch alweer aan 6 dagen. ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:35

Ik ben zaterdag met de strip gestopt, zondag ongesteld geworden. :)

En ik vind het gewoon een 'fris' idee als alles even door kan spoelen. :+ Dus maar gewoon elke maand, kan 't altijd overslaan mocht het niet uitkomen.

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:37

Waarom zou je eigenlijk je stopweek korter willen maken?
In principe verkort je dan dus gewoon je periode, en ben je vaker ongesteld :+

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:39

Omdat ik die 7 dagen ongesteld toch niet haal denk ik? :+ Als ik normaal maar 3 dagen ongesteld ben (soms 4). Dus dan heeft het weinig nut om 7 dagen te wachten lijkt me.

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:41

Het heeft evengoed weinig nut om niet zolang te 'wachten'
Wachten zou ik het namelijk niet eens willen noemen.
Je hebt gewoon een nieuwe cyclus van 28 dagen gekregen, waarom zou je die 25 ofzo willen maken?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:43

Omdat mijn cyclus kennelijk al korter was?
Verder maakt 't me eigenlijk ook niet heel veel uit. :n Vond het altijd wel handig dat ik maar 3 dagen ongesteld was, dus beetje jammer als ik nu een paar dagen moet wachten tot ik weer de pil kan slikken. :+

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:44

Als het je niet uitmaakt; gewoon doen.

Dat je korter ongesteld bent betekend niet dat je cyclus korter is.
Ik had altijd een cyclus van een dag of 32, waarvan dus 4 ongesteld.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:45

Die van mij was dus wel wat korter. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:52

Ik doe wel netjes elke maand mijn stopweek. Soms slik ik de pil 1 weekje langer door, maar met mijn pil is me aangeraden netjes stopweekje te houden. Moet wel zeggen dat ik met de Trigynon nauwelijks nog ongesteld ben :) En ik stop altijd netjes 7 dagen, omdat ik een muts ben die anders vergeet mijn ding weer op de goede dag te gaan slikken.

En ik las iets over onverwachts ergens slapen met de pil.. ik heb de mijne altijd in mijn tas zitten, omdat het nog wel eens voorkomt dat ik onverwacht een nachtje langer bij vriendlief slaap :)

Anseltje
Berichten: 8783
Geregistreerd: 06-04-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:56

Ja stel als ik de pil heb, zou ik ook voor de zekerheid dan een strip bij mn vriend laten liggen of in mn jas/tas doen. Je weet maar nooit. :)

Ik ben gemiddeld om de 23/26 dagen ongesteld, meestal ook 5 dagen. heeel af en toe nog een 6e dag, dat komt toch wel zelden voor. Maar ik vind dat regelmatig wanneer ik ongesteld wordt, ik geef in mijn agenda meestl gewoon in de week aan en dan houd ik er rekening mee. Maar het is nooit mn sterkte punt geweest met biologie haha :Y)

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:01

Als je de pil altijd bij je wil hebben moet je wel goed zorgen dat ze niet kunnen beschadigen!!!!

Ik heb met de 24+4 maar 4 dagen stopweek maar je slikt dan wel 4 dagen langer de pil door! Bij die pil hoort dat ook zo en blijft je cyclus wel gewoon 28 dagen.

Anseltje
Berichten: 8783
Geregistreerd: 06-04-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:39

Ja je hebt daar toch speciaal doosje ook voor? Ach mocht ik de pil nemen, zoek ik er wel een oplossing voor. :)

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:53

Ik heb gewoon een reservestrip bij mijn vriend liggen. Maar ik vergeet m nooit! hahaha (zeg ik nu, zul je van het weekend zien dat ik hem vergeet)

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:13

Ik heb sinds vandaag de Yaz 24+4 Pil.
Iemand hier goede ervaringen mee? Ik had gevraagd om een pil met wat minder hormonen ivm laag libido, las ik net dat dit juist een pil is die je libido juist nog meer kan verlagen...

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:23

Ik heb er wel goede ervaringen mee :)
Kan gewoon een paar maanden doorslikken zonder doorbraak oid. Ook verlaagt het niet me libido en ik vind het wel een fijn idee dat ik nu minder hormonen slik

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:45

Okeej dus jij hebt hem ook Chrissie_, moest eerst wel even wennen aan die 4 witte pillen. Zoiezo toen ik het zag het pakketje van Yaz, had ik zoiets van Hu? Snoepjes :D

Ronne

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:20

Ik heb een vraagje die misschien niks met anticonceptie te maken heeft, maar ik vermoed wel met hormonen, dus toch maar even hier...

Ik heb een Mirena (inmiddels 3 jaar super tevreden gebruiker, praktisch geen bloedingen meer sinds een jaar of 2) en heb eigenlijk geen idee van mijn cyclus, ook geen specifieke moodswings (ok dat wel, maar geen die te maken hebben met mijn cyclus :P ).
Dan nu mijn vraag.. Ik heb nooit echt grote borsten gehad (grote B/ kleine C), maar nu merk ik dat ze de laatste tijd steeds kleiner worden. Dit is eigenlijk sinds een jaar, maar het gaat steeds sneller. Een BH die ik 2 maanden terug als goed passend heb gekocht is nu flink te groot... Mijn vriend en moeder merken het ook. Daarnaast ben ik niet echt afgevallen en eet ik ook vrij (ok, erg) veel (kom ook niet echt aan). Alleen mijn borsten worden dus steeds kleiner...
Iemand énig idee waar dit van zou kunnen komen?? Tis natuurlijk geen levensbedreigende kwestie, maar echt leuk vind ik het nou ook weer niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:28

Wat apart Ronne, ik heb dat ook. Heb de Mirena nu een half jaar en ik ben bijna een cupmaat naar beneden gegaan. Ben ook wel iets afgevallen, maar niet zoveel...

Dit vond ik via Google:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... einer.html

Word ik persoonlijk nog niks wijzer van trouwens. Ben benieuwd of er iemand is die wel een antwoord heeft! Het zal dan wel met hormonen te maken hebben, maar hoe precies?

Ronne

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:39

Ja, het rare vind ik ook dat het pas na 2-3 jaar is nadat ik mijn Mirena heb laten plaatsen. Kijk, als het nou meteen begonnen was, kon ik het inderdaad nog op het stoppen met de pil schuiven, maar kan me haast niet voorstellen dat het dan pas zo laat begint... De link word ik inderdaad niet echt wijzer van (beetje open deuren intrappen lijkt me :P ). Alleen dat van die koffie wist ik niet... misschien daar eens op gaan letten, al vind ik het wel een beetje vaag! :P

Ben ook echt benieuwd of iemand een idee heeft!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:57

Dat is wel vreemd.... op die site staat gewoon dat de hoeveelheid hormonen in je lichaam minder is geworden als je stopt met de pil en dat je borsten dan pas hun natuurlijke formaat gaan krijgen. Maar als je nooit aan de pil bent geweest klopt dat weer niet.

Hopelijk geld het niet voor mij, ben sinds kort overgestapt van de pil naar de mirena. Bevalt super tot nu toe! Hopelijk worden m'n borsten niet veel kleiner, want dan blijft er niet veel over ben ik bang :=

Wat ik wel vreemd vind zijn alle horrorverhalen op internet over de mirena, ik had me al voorbereid op een bloedbad van een paar maanden enzo maar heb er welgeteld 1 dag last van gehad :+

Ronne

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:42

Tsja, meestal is het zo dat alleen mensen met slechte ervaringen er iets over op internet gaan schrijven. Ik ken ook heel veel mensen met slechte ervaringen met de pil... Ik ben zelf echt een super tevreden gebruiker. Ja, natuurlijk zijn er wat nadelen, maar dei zijn IMO een stuk minder erg dan die van de pil. En ook een stuk minder erg dan die van gewoon ongesteld worden elke maand :P

Ja, ik ben wel aan de pil geweest, vanaf een jaar of 12 tot 3 jaar geleden (dus ongeveer 6 jaar de pil geslikt, eerst microgynon en daarna 3fasenpil, trinordiol oid). Dus als mijn borsten na het stoppen meteen kleiner zouden worden, zou ik dat inderdaad een verklaring hebben gevonden, maar omdat het pas begon 2-3 jaar nadat ik was gestopt, lijkt me dat geen logische verklaring...
Ik moet zeggen dat ik bij mezelf inmiddels ook al niet echt meer over 'borsten' durf te praten, maar meer over 'tepels'... :+ Achjaaaa, vulling is je beste vriend, zullen we dan maar zeggen! :P