[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:11

Ik heb gisteren voor het eerst de pil geslikt, en ik was opeens vanochtend heel erg misselijk, kan dat door de pil komen?

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:08

Summerless dr zijn niet heel veel mensen die zo'n staafje hebben, k moet er eerlijk gezegd ook niks van hebben. Vindt t een beetje vergelijkbaar met een chip voor paarden :P En hij moet er na een tijd ook weer worden uitgehaald mbv een sneetje. Je kan in een van de vorige topics wel even zoeken daar staan wel wat ervaringen.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:23

@summerless: ik heb je een pm gestuurd met mijn infoteur pagina op infonu. Daar schrijf ik artikelen over verschillende anticonceptiemiddelen. Implanon heb ik er ook op staan dus ik zou zeggen lees het eens door.

@Margoooo: Ja dat kan door de pil komen, als die klachten aanhouden kun je beter even naar je huisarts gaan.

Ik ben bij de dokter geweest. Die dacht ook dat het niet echt aan de Yaz 24+4 lag maar meer aan mijn spastische spijsverteringsstelsel. Heb nu tabletten gekregen die ik 4 x per dag moet nemen. Als de klachten verergeren moet ik meteen weer bellen. Anders moet ik volgende week bellen om de bevindingen door te geven. Heb er nu 3 op en voel me iets beter heb ik het idee maar dat kan ook door dat heerlijke weer van vandaag komen en omdat ik vanavond gewoon echt heerlijk op stal heb staan te poetsen met mijn verstand op 0!

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:31

Seventje schreef:
@xDramaQueen

Je hoort het wel vaker inderdaad dat de baarmoeder of baarmoedermond ontstoken kan raken door een spiraaltje :? Door dat je lichaam het spiraaltje afstoot. Hoop niet dat het bij jou het geval is :(:) suc6 voor de echo. Heb je al een afspraak gemaakt?

De mijne die in november was geplaatst bleek te zijn uitgezakt. Of dat de touwtjes nou te lang waren en verstrikt waren geraakt in een tampon waardoor die uitzakte dat kan niemand mij vertellen. Ik geef het in ieder geval de schuld :+ Was een maand lang heftig ongesteld en flink buikpijn. Lusteloos, moe etc..

Het nieuwe spiraal heb ik nu 2 weken en het zetten was echt niet prettig omdat het zonder pijnstilling gedaan werd. Normaal krijg je van te voren Naproxen en moet je half uurtje tot drie kwartier wachten voor het inwerken van de pijnstiller. Maar omdat ik er nu toch al lag had ik zo iets van. Ga nou maar gelijk door. ;)
Nou ben ik niet kleinzerig maar heb s middags toch even op bed gelegen met fikse buikpijn. Volgende dag weer gewoon gewerkt en met ibuprofen was de buikpijn redelijk te onderdrukken.

Na het plaatsen nog 2 dagen bloeding gehad en daarna bloeding vrij. Ben alleen sinds vorige week donderdag licht gaan vloeien :o Oud bloed en/of afscheiding wat totaal geur loos is. :? En heb daarbij licht tot matig buikkrampen met opgeblazen bol gevoel alsof ik ontzettend ongesteld ga worden maar dat het niet door zet. Ook hou ik vocht vast. Mijn gouden ring is eigenlijk altijd te groot geweest en draag deze alleen in het weekend. Hij is nu gewoon bijna te klein en krijg hem moeilijk af ;(
Is dat normaal?

Nou wil ik niet na 2 weken direct weer naar de gynaecoloog gaan rennen ;) mag over 4 weken op controle. Hopelijk kan ik het uitzingen en gaat het vanzelf over.


verdoving?
nog nooit van gehoord, is bij mij niet eens genoemd ;(

in het begin had ik ook bloedingen, maar daarna ging ik hard vooruit :j tot nu..
heb nog geen afspraak gemaakt.. ze waren helaas al weg toen ik belde.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:49

Ik heb er een tijdje geleden een topic over geopend, ik was toen geloof ik zo'n 2 weken achtereen ongesteld.
Ik zit inmiddels op dag 24, 24 dagen achter elkaar ongesteld dus en ik word echt wanhopig. Ik ben bij de huisarts geweest, deze heeft me een nieuwe pil voorgeschreven (yasmin) die ik gelijk ben gaan slikken maar het gaat maar niet weg!

Ik mag een uitstrijkje laten maken zodra ik niet meer ongesteld ben, maargoed.. wacht daar maar eens op.

Iemand ervaringen, tips, een geruststelling voor me?

Leo

Berichten: 50184
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:59

Ik heb een vraagje aan degenen met een (mirena) spiraaltje. Deze heb ik nu 1,5 jaar. Na de eerste maanden heb ik er eigenlijk nooit meer iets van gevoeld. Nu heb ik al een paar dagen op bepaalde momenten stekende pijn in mijn buik en krampen alsof ik in het begin van mijn menstruatie zit. Nu ben ik sinds plaatsen niet meer ongesteld geweest, dus eigenlijk verwacht ik niet dat het daar van komt. Ik verlies ook geen bloed oid.
Ik vraag me af of meer mensen wel eens stekende / krampende pijn hebben die ineens op komt en na een tijdje ook weer wegzakt.

Ilona__
Berichten: 1062
Geregistreerd: 08-08-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:13

Ik heb nu bijna 2 maanden een mirena spiraaltje, het plaatsen ging goed, deed wel zeer, maar smiddags was alle pijn alweer vergeten. Alleen, ik ben 7(!) weken ongesteld geweest. Nu heb ik een week niet gevloeid, alleen afgelopen weekend even, maar die hoeveelheid is echt te verwaarlozen.
Verder heb ik s'avonds een opgeblazen buik, ik lijk wel zwanger dan! (Dit is niet zo, getest! ;) ). Verder de laatste tijd wel veel pijn in mijn onderbuik, wat soms zelf doortrekt naar mijn rug.
Heb de gynaecoloog gebeld, mag volgende week gelukkig weer heen. Ik hoop dat alles goed is, want de pil werkt ook niet voor mij.
Meer mensen die deze klachten hebben (gehad)?

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:47

Leo schreef:
Ik heb een vraagje aan degenen met een (mirena) spiraaltje. Deze heb ik nu 1,5 jaar. Na de eerste maanden heb ik er eigenlijk nooit meer iets van gevoeld. Nu heb ik al een paar dagen op bepaalde momenten stekende pijn in mijn buik en krampen alsof ik in het begin van mijn menstruatie zit. Nu ben ik sinds plaatsen niet meer ongesteld geweest, dus eigenlijk verwacht ik niet dat het daar van komt. Ik verlies ook geen bloed oid.
Ik vraag me af of meer mensen wel eens stekende / krampende pijn hebben die ineens op komt en na een tijdje ook weer wegzakt.


ik dus, alleen gister bleef het de hele dag, ik moet nu een echo laten maken.
ook ik ben/word niet meer ongesteld, vloei ook niet etc.
mijn krampen waren alleen wel echt heftiger dan de menstruatie krampen.

Jenthe_x

Berichten: 546
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Schoten

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:59

SummerLess; een goede vriendin van mij heeft dit laten plaatsen, het is idd een staafje dat ze in je bovenarm plaatsen. het moet om de drie jaar worden vervangen (:

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 06:32

een vriendin van mij had hem ook, was er erg tevreden over.
En na het verwijderen was ze ook vrij vlot zwanger

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:44

@ DramaQueen

Nee geen verdoving ;) een pijnstiller. Naproxen! In te nemen zoals asprine.

En bij het eerste spiraaltje wat ik liet plaatsen 3 jaar geleden was ik constant ongesteld. Het eerste half jaar constant en daarna, dag wel dag niet soms week niet dan 2 weken wel.. ga zo maar door ;(
Daarbij had ik ook heel vaak veel buikpijn en zelfs mijn darmen gingen er mee op in spelen. En rugpijn etc.. kwam er ook regelmatig bij kijken. Heb daardoor darm onderzoek gehad omdat het volgens de doktoren echt niet van het spiraaltje kon komen. Controle na controle en hij zat goed volgens de gynaecoloog. En dus gooide ze het erop dat ik een spastische dikke darm heb. Na het darm onderzoek en niets gevonden te hebben moest dat zeker weten zo zijn.

Na lang zeuren en de deur plat lopen bij de gynaecoloog :o
Kreeg ik een baarmoeder onderzoek en het spiraaltje werd vervangen voor een nieuwe. Toen was alle pijn ineens weg. Geen buikpijn, geen spastische darm meer. Nou ja na te pittig te hebben gegeten wel :o En de menstruatie regels elke maand een week. Ik helemaal happy :D totdat ie dus uitgezakt bleek te zijn en ik weer een maand ontzettend ongesteld was.


Nu heb ik weer een nieuwe en ik heb dus weer. Ontzettend spastische darmen, opgezette buik, hou vocht vast en voel me constant alsof ik ongesteld ga worden ;(

Dus ja.. ik denk dat het wel kan komen door het mirena spiraaltje dat je vage buikpijn klachten en of rugpijn klachten kan hebben.. :(:)
En ik wacht het deze 4 weken nog even af tot mijn controle..

Een vriendin van mij had trouwens de inplanon zo'n staafje onder je huid in je arm. Zij was daar toen heel erg blij mee. Ze werd niet meer ongesteld en had eigenlijk nergens last van. Al was het plaatsen pijnlijk en later het verwijderen vond ze doodeng. Dus heeft ze daarna gekozen voor de mirena wat haar tot nu toe goed bevalt.

Ik mocht overigens niet aan de inplanon vanwege de hormonen die dan door je hele lichaam raken. Wat de mirena overigens niet doet of in mindere mate.

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:52

Hij is geplaatst en heb nu een mooie flinke blauwe bovenarm
en heb de druk verband en de pleister er maar af gehaald want dat jeukte als een gek!!
ben zee benieuwt!

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:55

ik ben vandaag bij de gyno geweest.

het was een man(was ik bang voor) en hij was zoveel zachter dan de vrouw... hij deed gewoon alles heel zeker en ik was gewoon ontspannen!

maar goed, de echo gehad,en me spiraal zat dus veel te laag :\
hij zou me ook totaal niet beschermen op deze manier hij is dus gewoon verkeerd gezet en dat verklaart de vreselijke pijn die ik heb gehad tijdens het zetten en had... ik ben echt zo kwaad.. geen assistente die nog aan mijn voorbips komt!

hij moest er dan ook helaas uit, ik voelde tijdens het vastgrijpen weer die krampen steken maar hij was er met een zucht uit! en toen was alles voorbij...


ik kreeg van de gyn een proefpakketje van een pil de Qlaira
http://www.qlaira.nl/de-nieuwe-anticonc ... DgodKQ4rvA

maar ik ga hem niet gebruiken, ik wil geen pil meer gewoon echt niet, het idee dat ik me weer down moet voelen maakt me angstig.

De spiraal wordt het ook niet meer. Ik blijf nu voorlopig schoon, ventje draagt maar een rubbetje. Mocht het nou echt vast worden neem ik misschien de nuvaring oid.

edit:
Afbeelding
De spiraal hing schuin tegen mijn rechterkant aan.. de witte is zoals ie hoort en de zwarte zoals de mijne zat.
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 08-04-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:58

Jodie_ schreef:
Ik heb er een tijdje geleden een topic over geopend, ik was toen geloof ik zo'n 2 weken achtereen ongesteld.
Ik zit inmiddels op dag 24, 24 dagen achter elkaar ongesteld dus en ik word echt wanhopig. Ik ben bij de huisarts geweest, deze heeft me een nieuwe pil voorgeschreven (yasmin) die ik gelijk ben gaan slikken maar het gaat maar niet weg!

Ik mag een uitstrijkje laten maken zodra ik niet meer ongesteld ben, maargoed.. wacht daar maar eens op.

Iemand ervaringen, tips, een geruststelling voor me?


Stoppen met de pil en wachten tot je niet meer ongesteld bent en dan weer beginnen. Je lichaam is nu van slag, en dat wordt alleen maar erger als je doorgaat met de pil. Ik moest toen ook wachten tot ik niet meer ongesteld was.. ik was toen 6 weken na elkaar ongesteld omdat mijn lichaam de pil die ik toen had niet goed droeg.

wollie27
Berichten: 728
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:06

Ti_Amo schreef:
Hallo allemaal,

even een vraagje, weet niet of dit al is besproken maar heb niet alles gelezen.

Ik ben nu 37 weken zwanger dus ga bijna bevallen, nu wil ik graag borstvoeding geven, maar nu lees ik vaak dat je dan liever niet aan de pil kan gaan omdat dat slecht is voor de bostvoeding.

Voordat ik zwanger werd zat ik aan de prikpil, maar dit wil ik eigenlijk niet meer.

Iemand een idee wat ik kan gaan gebruiken??


ik heb er voor gekozen geen pil te nemen tijdens de borst voeding volgens de huisarts kon het geen kwaad maar mijn idee was dat het toch in de voeding zou komen dus wij gebruiketen gewoon het rubbertje nog steeds trouwens.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:16

auwie als ik dat spiraaltje zie zitten krijg ik al pijn!!!!

Jaimyliefje

Berichten: 5003
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: zuid limburg (maar afkomstig uit Eindhoven)

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:35

Ff mijn positieve reactie op de nuvaring :P
Ik gebruik het nu een maand, en behalve dat mijn borsten groter zijn geworden (en daardoor veel van mijn shirts niet meer goed zitten daar := ) heb ik helemaal geen bijwerkingen van de nuvaring ondervonden tot nu toe!
Mijn huid ziet er zelfs een stuk beter uit, terwijl ik mijn hele leven lang al huidproblemen heb, van acne tot eczeem tot rosalia tot schimmels.. Alles!
Ik klop alvast af en hoop dat alles zo goed en fijn en mooi blijft, maar tot nu toe kan ik het echt iedereen aanraden :)

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:19

geen nuvaring voor mij dus, ik heb al zulke grote jetters :') _O-

ik ben giga ongie nu maar met normale buikpijn, ik vind t niet eens erg :D

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:50

Ik ben met de 24+4 ook een cupmaat gegroeid (en dat vind ik helemaaal niet erg :D ). Maar helaas ook pijnlijke borsten :\
Hoop dat dat nog weg trekt.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:31

Oeh Jaimyliefje dat mag met mijn borsten ook wel gebeuren :P Huid heb ik nooit problemen mee dus hopelijk blijft dat ook zo. K moet alleen nog even wachten tot k ermee kan beginnen dus duurt nog wel even voordat k echt veranderingen ga merken.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:41

Hmm stop vanavond vanavond dan, bedankt Unwritten :) mijn huisarts had het me ook al aangeraden maar ik had zoiets van jáaa dikke l*l ik ga niet NOG een week ongesteld zijn! Met als gevolg dat ik het nu al bijna een maand ben, yay..

Die ring he, kan je daar ook gelijk een nieuwe na inbrengen en geen 7 dagen pauzeren, of móet je per se een 'stopweek'?

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:53

Nee hoor kan je in principe ook gewoon door ringen :)

Jaimyliefje

Berichten: 5003
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: zuid limburg (maar afkomstig uit Eindhoven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:43

Inderdaad, en met nuvatime kun je dat zelfs als schema instellen (het doorringen)
Maar ik moet zeggen, als zo'n ring er drie weken inzit, en je echt veel seks hebt enzo.. Dat word ik toch liever even helemaal schoon van binnen en laat ik die menstruatie toch maar komen.
Het hele gebeuren op zich is niet fijn, de menstruatie, maar ik heb er mentaal wel een beter gevoel bij dan doorringen, ik denk dat het beter is voor je lichaam. Maargoed, dat kan aan mij liggen.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:54

Mijn toch al niet kleine cupmaat is met de 24+4 ook gegroeit.. een blouse kopen zit er niet meer in helaas of ik moet een XL nemen die dan verder weer niet mooi zit! Maar ach vriendlief vond het helemaaalll niet erg haha

Buik gaat intussen weer iets beter hier! Die pillen helpen volgens mij wel, ben in ieder geval geen opgeblazen olifant met buikpijn meer! Alleen die honger he! Begin nu te merken dat ik al weken slecht heb gegeten!

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:20

SummerLess schreef:
Hij is geplaatst en heb nu een mooie flinke blauwe bovenarm
en heb de druk verband en de pleister er maar af gehaald want dat jeukte als een gek!!
ben zeer benieuwt!


wat heb ik sinds gisteren spijt dat hij geplaatst is
gisteren om 11 uur beginnen met werk (horecawerk dus lekker druk)
maar ik zat om de 5 minuten wel weer op de wc omdat ik een buikpijn had!!
en vandaag nog net zo
heb google afgezocht en ja hoor ik heb weer iets wat zelden voorkomt
en als het woensdag nog niet over is dan maar weer dokter.
ben der echt ziek van
moest gisteren eigelijk werken tot 7 uur maar ze hebben me om 4 uur maar vrij gegeven omdat het gewoon niet meer ging en klanten merkte het ook dus niet echt best
hoop dat het over gaat anders moet ik weer aan de pil ;(