Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 13:30

Haha nou dat valt mee. Ik ben een diesel, heb echt wel 10x nodig om weer in mijn ritme te komen.

Fijn toch als je het makkelijk weer oppakt.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:01

Wat veel posts, leuk!

Die groepsrit icm fietsvrouwen ziet er gezellig uit :D

En Zebra weer mooie doelen gesteld. Goeie stok achter de deur +:)+

Ik heb gisteren eindelijk weer eens de tijd genomen en bijna 100k (98,4 >;) ) gefietst. Ik probeer weer wat duurtrainingen mee te pakken voor de Amstel Gold Race.

De binnen setup heb ik vanmorgen opgeruimd, ik dwing in gedachten de lente af _O-

Onderweg kwam ik trouwens nog deze leukerds tegen <3
Afbeelding

Edit:
Bijna 500 pagina’s *\o/*

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:06

Ah Exmoor pony's zo te zien! Erg leuke dieren <3 Ik stop vaak ook bij paarden om even te kijken/aaien ( terwijl ik die van mij elke dag kan aaien) _O-

Ook wel het voordeel aan de natuur je komt soms echt bijzondere dingen tegen!


En leuk hoor de Amstel Gold race, het is dat ik geen wielrenfiets heb anders wist ik het wel! Hoeveel km is de route?

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:35

leeslampje schreef:
Wat veel posts, leuk!

Onderweg kwam ik trouwens nog deze leukerds tegen <3
[ [url=m/ADJoVv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit:
Bijna 500 pagina’s *\o/*


Leuk die pony’s :j
En ja hè hè , de 500 pagina’s zijn in zicht .
Is er iemand die een leuke openings post wil maken voor het nieuwe topic ?

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:16

Wow, ineens wel heel veel berichten kunnen lezen.

Wat tof om te lezen over die vrouwengroep. Als enig man hier vind ik dat wel bijzonder om te zien.

En Zebrastreep, wat leuk al die doelen. Dat geeft ergens ook wel de motivatie lekker wat meer te fietsen.

Zelf heb ik dus de 24ste een tourtocht. En zoals verwacht niet getrained bijna 200km fietsen. Bij ligfietsen is het trouwens ook niet heel anders betreft de verhouding mannen en vrouwen. Er rijden wel vrouwen, maar de mannen zijn in de meerderheid. Daarbij ben ik een van de jongste met een velomobiel. (Naast de kinderen van de bouwers dan.)

En die 500 pagina's komen inderdaad nu erg dichtbij.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:42

Ja die 500 idd, ik ga het tijdtechnisch niet redden om een OP te maken, hopelijk iemand anders!

Haha, bijzonder vinden wel meer mannen het. Je bent als fietsende vrouwengroep een soort rijdend circus, altijd bekijks :+

Wat niet helpt is dat we daar zelf aan meewerken. Zaterdag haalden we een kennis van mij in die aan het hardlopen was (bergje op) en die groette ik, waarna meerdere dames hem aan liepen te moedigen, nog een klein stukje, je kan het, huphuphup :') *\o/* , vervolgens zie ik later op mijn Strava: gespot en bedankt voor de aanmoedigingen _/-\o_

Leuk vooruitzicht Gothico. Is die 200 op een ligfiets 'makkelijker' dan een gewone fiets? Qua zadelpijn en verder comfort vermoed ik wel, maar ook qua conditie en spiergebruik?

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:29

Ik zal vandaag of morgen wel even zitten om een nieuw topic te maken. Topictitel kwam vannacht opeens bovendrijven :z

Is het rijdend circus, of maken we de wielerwereld een klein beetje leuker en toegankelijker. Want de groep van zaterdag, en ook ik persoonlijk wanneer ik alleen op pad ben, zegt gedag, laat ruimte, remt af en maakt eens een praatje. Dat is zo anders dan wat je hier in de buurt ook tegenkomt: pelotons mannen in spandex pakjes die op zondag de behoefte voelen om het opgebouwde testosteron van de week los te laten. Ik snap de gemeente Vaals wel…

Hoe anders was het ‘peloton’ van zaterdag <3

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:07

Haha nee daar heb je gelijk aan. Maar we worden behandeld soms als een rijdend circus.

Wij maken de fietsende wereld zeker leuker, gezelliger en kleurrijker <3. Het groeten en zo is echt wel iets wat je gelukkig veel mensen ziet doen, maar eens, vaker de dames dan de heren. Op de spandex groepjes mannen na vaak. Maar die gravelen niet, die gaan op de racefiets. Ben met zulke mensen opgegroeid haha.

Goed bezig Maaike, ons topic lot ligt in jouw handen :P

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:43

Hallo allemaal!

Nou gisteren weer in de regen gefietst, m'n spullen waren amper nog droog van de buien zaterdag. Gelukkig was de temperatuur wel redelijk. Vriendlief ook weer de fiets op getrokken na veel gemopper. Maar goed, inmiddels fiets ik hem 'berg'op eraf, dus hij is inmiddels ook weer gemotiveerd om aan de slag te gaan....

Leuk hoor zo'n vrouwengroep, het lijkt mij ook heel tof, maar toch houdt iets me tegen. Ik ben gewoon bang dat ik niet mee kan komen en dat ik halverwege moet afhaken. Ik heb ook geen idee hoe je bij zoiets komt zonder social media. Er zijn bij ons wel veel mannenclubjes die fietsen, maar weinig vrouwen voor zover ik dat mee krijg.

Ik ben voor wat lichamelijke issues nu bij een soort van fysio, die heeft ook naar mijn trainingsschema gekeken en ik ga nu wat meer trainen op een hogere intensiteit, maar wel binnen het uur blijven. Ik vond het wat eng om wat dieper te gaan, omdat ik de volgende dag op werk ook nog normaal wil functioneren, maar ik moet zeggen dat het wel redelijk goed gaat en ik echt merk dat ik sterker en sterker aan het worden ben.

Ik pak wel heel veel de gravel momenteel met dat natte weer. Hopelijk krijgen we een beetje een droog voorjaar, ik heb echt zin om ook weer lange stukken te gaan fietsen!

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:45

Hier zijn het juist de mannengroepen die het verpesten op het gravel Marlies. Bleven ze maar op de weg, maar gravel is populairder dan ooit. Hier zie je best veel van die spandex pelotons door de natuur fietsen. Strakke blik, hoog tempo en roepend naar de wandelaars.

Sakura ik hoop het zo met je mee. Ik ben zo klaar met die eindeloze stroom regen en die wind iedere keer. Werkelijk alles staat onder water. En wat goed dat je wat meer kan gaan trainen. Het is zo fijn om te merken dat je sterker bent als dat je zelf dacht. Goed bezig!

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:33


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:53

Dag topic :wave: -O-